Bensiinikulust

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
Priit
Postitusi: 38
Liitunud: R Dets 31, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#1

T Jaan 04, 2005 18:37

to qdwin: Risustan siin veel teise mehe topicut:
Kuidas see 2,0 mootor seda keret edasi veab ka. Mul ka üks osa algsest idees tegelikult selles, et lapsele sõitmist mugavamaks teha. Oleme teda kogu aeg pressinud kusagile, ennem astrasse nüüd fiestasse (Chevy aegadel oli ta veel päris pisike ei juõudnud nautida) kaebab kogu aeg...
Aga automaadi ja manuaali linnakulu vahe teeb peaaegu meie fiesta kogukulu välja, pean vist siiski manuaali mõttega ennast harjutama hakkama. Äkki järgmises elus siis automaat. Mõtlen veel.
Muide kas saad mulle mingi vihje anda mis see toodud auto ka maksma läks. Saan aru kui ei kuulu avaldamisele aga kui siiski siis võid ka meilipeale mulle panna kui ei taha siia kirjutada (priit ät priitphoto.net) .
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#2

K Jaan 05, 2005 8:07

Loodaks tõesti et ate oma topicu risustamise pärast ei pahanda!
2,0 on linnas tavaliikluseks enam kui piisav. Mõnel korral proovisin ka kick downi (väga ei tahaks, turbo remontimatta), hätta kindlasti ei jää. Samas Tartu-tln maanteel tipptunnil rekkadest möödasõidu kogemust veel ei ole, see minu jaoks lihtsaim aga tähtsaim mõõdupuu. Loodan et kui turbo ennetav kapremont tehtud ja Trionic võlusõnad peale lugenud, läheb ka kiiremalt edasi. Ise loodan nende võlusõnade toimesse kohe päris kõwwasti;)
Automaadist ei ole mina enam nõus loobuma, automaatkast oli ka põhjus miks ma Saabi enda jaoks avastasin, mulle ei meeldi teha tööd mida masin oskab ja viitsib must paremini teha. No ei toiminud "teiste" kasti ja mootori koostöö normaalselt. Bensukulust kah igaks juhuks: maantee 7,8 (seda hooldamata mootoriga ja mitte üle105 sõites), linn ca 12l (sõltub ummikutest).
Assa mait, fiestast 9000-sse ülekolimine on karm, oi kui karm! Tegelikult vist kõige vingem on pärast fiestasse tagasi pugemine. Sõitsin Tartus 9000-ga esimesed paar kilti ja seejärel jätkasin kohe isa sierraga. Ein noh selle sierrakese tahtsin kohe sinna samma maha jätta, enam ei suutnud. See oli kreisi, klassivahet ei suuda kirjeldada seda peab tunnetama. Ma ei laida ei sierrat ega mondeot maha, lihtsalt klass on teine.
Priit
Postitusi: 38
Liitunud: R Dets 31, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#3

K Jaan 05, 2005 10:12

Algselt postitas: qdwin

linn ca 12l (sõltub ummikutest).

see ju küll huvitav number. Speks siin saabneti lehel pakub linnakuluks 16,8 ja speksid püüavad tavaliselt asju ikka veidi ilusamana näidata...kui nüüd keegi veel sellise kuluga linnas automaadiga sõidab siis võiks teada anda küll...


Assa mait, fiestast 9000-sse ülekolimine on karm, oi kui karm! Tegelikult vist kõige vingem on pärast fiestasse tagasi pugemine.

no pole nii hull midagi elu jooksul tulnud tööalaselt ka erinevate suurte autode (V70, Pezöö 607 või mis see lahmotina neil ongi) roolis istuda ja endal olnud selline:
http://www.hot.ee/chl/Chevy/
viimasega oli see jama, et nõrk mootor raske kere kohta ja pensukulu suurem kui vastaval 4,3L isenditel.
loodan siiski Saabist meeldivat üllatust ;)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

K Jaan 05, 2005 10:33

12 sajale on linnas täiesti reaalne number selle 2.0t mootori korral ja ilma erilise tallamiseta. Kulu läheb vägagi üles, kui sõidad ainult lühikesi otsi ja külma mootoriga. Küsige Trionicult, mis ta pensukulu on..;).
Mu enda kiviaegne c900T lonksab rõõmsalt 13-14 sajale linnas, talvel kipub isegi sinna 15 peale, suvel miski 12-12.5. Aga sel mootoril pole mitte mingit elektroonikat ka, mis targalt kõri piiraks. Maantee kulu oli lahedalt 10, peale turbo rõhu mahakeeramist (enam-vähem normaalsele tasemele) tundub, et maanteekulu on vähenenud, linnas pole vahet.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#5

K Jaan 05, 2005 10:47

ei taha küll bensukulu teemal eriti sõna võtta, kuna mul rohkem selline "f.ck da fuel economy" attitude ;) aga siiski on mul rõõm tõdeda, et ilmselt mu modral polegi midagi katki või valesti regullitud, kuna talvine kütusekulu lühikeste linnasõitude puhul jääb minulgi 15-16 liitri kanti. Cyber, palju sul max rõhk enne siis oli? ja palju nüüd?
Algselt postitas: Cyber
Mu enda kiviaegne c900T lonksab rõõmsalt 13-14 sajale linnas, talvel kipub isegi sinna 15 peale, suvel miski 12-12.5. Aga sel mootoril pole mitte mingit elektroonikat ka, mis targalt kõri piiraks. Maantee kulu oli lahedalt 10, peale turbo rõhu mahakeeramist (enam-vähem normaalsele tasemele) tundub, et maanteekulu on vähenenud, linnas pole vahet.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#6

K Jaan 05, 2005 10:58

Tehaseandmeid ei tasu väga uskuda:P.. Aga minu teispoolel minu autoga tööle ja töölt koju sõites tipptunnil marsruudil - v-ameerika - pärnu.mnt - (ajakirjandusmaja ja haigla tagant ring) - liivalaia - juhkentali - trt mnt - peterburi tee , ehk siis jõnksutamist kui palju , linnakulu kusagil 16 kandis talvel.. maanteesõit alla 9.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

K Jaan 05, 2005 11:19

Enne oli 1 peal, praegu ei tea. Sai maha keeratud, kuna ma suutsin asja ikka detoneerima lasta. Mõõtnud pole pärast enam keegi seda. Ühtegi kella, millel numbriline skaala oleks, ka ei ole..:). Edasiliikumise koha pealt ma eriti aru ei saanud, et midagi väga muutunud oleks. Sul, Aljoga, on vähemalt APC, mida näppida annab. Ma arvan, et sealt annaks ehk natuke asja parandada. Mul pole sedagi. Kogu regull käib mul ainult füüsiliselt, segu rikkuse, pöörete ja wastegate'i näppimise abil. Ja üks väike nupp on ka, mille abil on võimalik täisgaasil läbi külmkäivituspihusti lisabentsu peale lasta. A seda ma pole kasutand veel kordagi..:).
Kuna me oleme 9000 tüüpvigadest üsna kaugele läinud siis...split.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#8

K Jaan 05, 2005 11:42

Bensiinikuluga võrreldes Fiestaga... Mees, sul oma Chevy remontimise kogemused juba meelest läinud!?! Fiesta ju igati suur auto, see uus igatahes. Või vahetaks autod ära, prooviks :)
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#9

K Jaan 05, 2005 11:43

njaah, 1 on päris hea :cool: stockis on vist miski 0,7, a Trionic kruttis seda wastegate`t päris jõudsalt. mul on jah APC ja rootslased on selle modimise potentsioka lausa salongi toonud. praegu on see natuke üle poole ja max rõhk jääb kuhugile 0,8 ja 0,9 vahele (numbritega manokas ka olemas). ka seda külmkäivituspihusti nuppu Trionic tutvustas mulle ja tegelt on ka minu omal sama asi peal (lisaks veel ehitatud spets.mehhanism, et kui gaasipedaali põhja surud, siis mehaaniliselt lülitab kohe ka külmkäiv.pihusti tööle), aga mina sellest mingit lisajõudude lisandumist pole eriti tundnud. ega ma enne eriti vajutada ja max rõhku proovida ei riski ka, kui turbole kap.remont ära tehtud. niikaua hoian end tagasi ja kogun raha.
Algselt postitas: Cyber
Enne oli 1 peal, praegu ei tea...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

K Jaan 05, 2005 12:10

Noh tegelt on see mul ka samuti, nupp sisse ja täisgaasil ühendatakse asi ära.
Algselt postitas: aljoga
(lisaks veel ehitatud spets.mehhanism, et kui gaasipedaali põhja surud, siis mehaaniliselt lülitab kohe ka külmkäiv.pihusti tööle)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Priit
Postitusi: 38
Liitunud: R Dets 31, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#11

K Jaan 05, 2005 12:12

Tere Arno, vahetada ei saa sest Fiesta (95) sõidus kogu aeg ja jääbki sõitma vist veel mõneks ajaks, (samas otsin kleepsu tekstiga: "Bensiinijaama kassas naeran mina") aga sinu lennukit prooviks küll kui pakud, muidu on siin mul ainult virtuaalne ettekujutus asjadest :) ajaks törtsu juttu ka...
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#12

K Jaan 05, 2005 12:16

et olla täpne, siis minu omal:
a) nupp sisse ja pihusti on pidevalt peal
b) gaas põhja ja pihusti lülitatakse sisse, võtad jala gaasilt, lülitatakse pihusti tagant ära (see siis olenemata (a) nupu asendist)
Algselt postitas: Cyber
Noh tegelt on see mul ka samuti, nupp sisse ja täisgaasil ühendatakse asi ära.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#13

K Jaan 05, 2005 12:28

Ei kattu vist eriti algse postitusega, aga...
Kui jutt juba wastegate peale läks, siis oleks huvitav teada missugusesse vahemikku jääb max. rõhk, kui see ulatub nii kõrgele, et bensiinipump välja lülitakse?
Küsin sellepärast, et vanal 9000-l sai wastegate voolikule lisatud ventiil ja seda reguleeritud just niipalju, et liiga palju poleks....;) Suurema koormaga sõites (kiirendades) tuli aga gaasijalaga üsna täpselt vajutada, et "jõnksatust" ei tekiks.
Nii saigi seda max. võimsust vahest hetkeliselt kasutada...enamasti kuni 5 sek., et mitte mootorile viga teha...aga oleks üsna põnev teada, missuguse rõhuga võis tegu olla.
Igasugu riskidest (sulanud küünlad, põlenud klapid jne.) olin täiesti teadlik...oli lihtsalt selline auto, mis kohe kutsus eksperimenteerima....:)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

K Jaan 05, 2005 12:53

Sel pihustil on ju surve kogu aeg taga, kui tiba elektrit temasse lasta siis lihtsalt tehakse ta lahti. Seega on ta kogu aeg "peal". Nupust juhin lihtsalt seda, kas gaasiklapi küljes oleva kontaktini käib eleter või mitte. See kontakt siis laseb voolu edasi pihustile. Teine võimalus sinna voolu saada on ainult juhul kui starteri tõmberelee on ühendatud (käivitusmoment). Vähemalt on mul selle asja tööpõhimõttest selline pilt jäänud.
Algselt postitas: aljoga
et olla täpne, siis minu omal:
a) nupp sisse ja pihusti on pidevalt peal
b) gaas põhja ja pihusti lülitatakse sisse, võtad jala gaasilt, lülitatakse pihusti tagant ära (see siis olenemata (a) nupu asendist)
Algselt postitas: Cyber
Noh tegelt on see mul ka samuti, nupp sisse ja täisgaasil ühendatakse asi ära.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#15

K Jaan 05, 2005 13:05

külmkäivituspihustil on vist jah koguaeg surve taga (CIS ju!), aga elektrilüliti juhib seda, kas pihusti töötab või mitte (st kas pihusti pihustab sisselaskesse või mitte). minu omal ongi mõlemad elektrilised lülitid: esimene töötab salongis nuppu vajutades, teine jalaga gaasipedaali vajutades. mõlemal juhul lülitatakse elekter pihustile taha ja pihusti hakkab pihustama. a mulle jäi arusaamatuks, kas Cyber sinu omal hakkab pihusti tööle alles siis, kui nupp sees JA gaas põhjas või ka lihtsalt nuppu sisse lülitades?

Algselt postitas: Cyber
Sel pihustil on ju surve kogu aeg taga, kui tiba elektrit temasse lasta siis lihtsalt tehakse ta lahti

PS: see asi läheb nüüd juba ka väga kaugelt teema pealkirjast mööda :D
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#16

K Jaan 05, 2005 13:15

Ahh krt.. ma ei vaidle praegu..:) loen kõrvalt seda k-jeti manuali ja tundub et toimib mõlemat pidi. Sul ilmselt ka ilma nupuvajutuseta. vaata siit lk. 25 ja edasi. Mina olen aru saanud, et minu omal on see juurde pandud ja toimib ainult juhul kui gaas põhjas JA nupp sees.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#17

K Jaan 05, 2005 14:43

einoh, mis siin ikka vaielda on, mulle tundub, et me mõlemad saame asjast ühtemoodi aru?! külmkäivituspihustil on koguaeg surve sees, kuna see on k-jetronicule omane. kkpihusti hakkab aga pihustama elektrilise lüliti mõjul, mis avab pihusti ees oleva klapi - stock`is on see lüliti automaatne ja lülitub sisse, kui mootor on külm. töötab elektriliselt köetava bi-metalli abil, mis lülitab pihusti välja, kui mootor sooja(ema)ks läheb. meie masinatele on aga veel eraldi lüliti selle kkpihusti sisselülitamiseks pandud, mis samuti annab kkpihustile voolu peale, aga võimaldab seda ükstaspuha mis ajahetkel teha. vähemalt mina olen asjast nii aru saanud...
Algselt postitas: Cyber
Ahh krt.. ma ei vaidle praegu..:)

C900 T8-l peaks see rõhk haynes`i olema järgi umbes 1 bar, mil lüliti vahele tuleb, tonnise kohta ei oska kosta.
Algselt postitas: sebastian
Kui jutt juba wastegate peale läks, siis oleks huvitav teada missugusesse vahemikku jääb max. rõhk, kui see ulatub nii kõrgele, et bensiinipump välja lülitakse?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

K Jaan 05, 2005 15:09

ähäh.. vist on nii jah, vaidlemine oli vist jah vale sõna..:)

to:sebastian: Mida sa mõtled selle WG-le lisatud ventiili all?? Et tõmbad wastegate p..se lohku lastes osa vurtsu mujale?? Ma nagu kusagil lugesin mingist sellelaadsest võimalusest. A kuna ma täpselt ei mäleta, kus ja millal ma seda lugesin, siis ma ei teoretiseeriks antud teemal eriti..:), ilmselt lugesin piisavalt "diagonaalis" ka. Ma millegipärast kaldun arvama, et selle pumba lülitas miski teine koht tagant ära.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#19

K Jaan 05, 2005 15:21

äkki mõtled seda kohta SIIN?
Algselt postitas: Cyber
Ma nagu kusagil lugesin mingist sellelaadsest võimalusest. A kuna ma täpselt ei mäleta, kus ja millal ma seda lugesin...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#20

K Jaan 05, 2005 15:26

Võimalik, aga ma ei bookmargi kõiki teemasid koos keywordidega..:) Aga ma kaldun arvama, et siiski mitte. Ähmaselt meenud pikem seletus, kuidas wastegate lohku tõmmata.

Krt, kui ma samas vaimus postitamist jätkan siis jõuan varsti Trionicule järgi postituste arvu poolest..:D. A no töötegemise isu on hetkel kuhugi täielikult ära kadunud, või õigemini on puhkus liiga värskelt lõppenud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#21

L Jaan 22, 2005 23:26

Võtan veel vana teema korra üles...kuigi rohkem turbojutt ;)
Klapi lisasin wastegate kummivoolikule vahele, treisin ja puurisin, ning vaakumit andis kruvist regullida. Kunagi Anti ütles, et pannakse ka klaaspipett kummivoolikusse, selle nõelasuurune ava ei luba wastegate avada täiel määral. Ise eelistasin küll ventiili, sest klaastoru kummist vooliku sees nats ohtlik asi.
Nüüd siis (kui olen rõõmus 2,3T 170HP omanik..varsti lisan pildid ja ehk väikese kokkuvõtte oma autoostu-seiklustest Rootsis) on tunda, et 9000CC 2,0 oma isetehtud klapiga oli kohutavalt võimsam, kui praegune reguleerimata 2,3 ja detoneerima ei õnnestunudki teist saada.
Tegelikult tahtsin veel nii kaugele minna, et lisada ventiilile stepper mootori elektroonikaga, mida saaks siis salongist reguleerida, aga tundus siis nats keerulisena.
Peaks vist nii olema, et kui wastegate voolik küljest ära, siis ainukeseks mootori "päästjaks" on ainult MAP sensor, mis pumba välja lülib. Kuuldavasti mõned hullud võtavad sellegi ära :freak:.
Kahjuks pole 2,3T turbo manomeetrit kellaplokis, ei tea praegusest rõhust mõhkugi :(.
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#22

P Jaan 23, 2005 9:48

Algselt postitas: sebastian
Peaks vist nii olema, et kui wastegate voolik küljest ära, siis ainukeseks mootori "päästjaks" on ainult MAP sensor, mis pumba välja lülib. Kuuldavasti mõned hullud võtavad sellegi ära :freak:.


Nendel hulludel kes trionicuga ysitonnisel MAP sensori küljest katkuvad on mootor enam kui päästetud, enamgi veel, võib-olla õnnestub neil mootori kuidagiviisi käivitada, normaalsest tööst vist midagi välja ei tule, sest eelnimetet mudelil on MAP sensor üsna ainuke vigur, mis juhtplokile sisselasketraktis liikuvast õhust aimu annab.

Päästjaks tegelikult on trionic, mis detonatsiooni tekkimisel "keerab" süüdet vähe hilisemaks, teeb põlemissegu rikkamaks ja kui need abinõud ei aita, siis minnakse turbo rõhu kallale.
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#23

E Jaan 31, 2005 18:09

Njah, maksan ja nutan ning sõidan tõllas :D
Kompuuter teatab rõõmsalt, et praeguseks sõidetud 40 kilomeetrist linna otsi on kütusekulu 15l/100km kohta :mad:
2.3 vabalthingav 110kw '92 Saab 9000
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#24

E Jaan 31, 2005 18:13

mul täpselt sama mudel ja kulu ka enamvähem sama.
samas on linnasõit ka väga erinev, sisuliselt võib linna kulu kõikuda 10-20l/100km
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#25

E Jaan 31, 2005 19:02

mul ka linnas u 15 saja peale praeguse ilmaga, aga maanteel on normaalne. u 8 või natuke alla. tuleb ära kannatada vist:mad:
Nimevahetus vl -> Veiko
Vasta