Rooste vastu, aga kuidas ja millega?

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
hoplaa
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 13, 2004 15:49
Asukoht:
Auto:

#26

R Apr 25, 2008 16:47

Algselt postitas: KT100
Korrosiooniinhibiitorid. Inhibiitorid aeglustavad korrosiooniprotsessi. Korrosiooni vähendava toimega on naatriumnitriti, naatriumkromaadi ja naatriumfosfaadi lahused, mida kantakse vesilahusena esemete pinnale või immutatakse nendega paber, millesse ese pakitakse.

http://www.zone.ee/rauatyy/METALLID/yldteavetmetallidest_5.html


Huvitav, mis siis saab, kui mõnda ainet lisada sellele minu kemüüsele? Peab vist keskkooli keemiaõpetaja jutule minema... :P


Siis saad sellise segu, nagu Hammerite, kus on koos kolm komponenti, millest ükski ei toimi:P
Lätlaste roostemuundaja peaks olema vist ortofosforhappe baasil
hoplaa
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 13, 2004 15:49
Asukoht:
Auto:

#27

R Apr 25, 2008 16:51

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Saab küll liivapritsiga, liiva asemele on võimalik muid asju panna. Näiteks soodaga puhastatakse valuvelgi. Pind ei tohi minna kuumaks, kuumus tõmbab pleki kummi. Aga nurkadest ja kohtadest kus on mitu plekki omavahel koos ei ole võimalik seda kõveraks ajada. Mina soovitan liivapritsi, mure on kohe murtud.

Tuttaval on väga vana 5 bmw, näeb välja nagu mosse 400. See käis viljandi metallis haavlikambris, ei juhtunud ka midagi.


Põhimõtteliselt ikka saab, aga siis tuleb kasutada kas klaaskuule või alumiiniumoksiidi. Soodaga tehti mul hambad valgemaks, ei tea, kas rooste teda kardab :P
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#28

K Juul 09, 2008 15:47

http://forum.automoto.ee/search.php?action=results&sid=a3e384715966d9a39daa5c4f5e94d16c&sortby=lastpost&order=desc

Paistab, et soovitatakse kasutada Movil roostetõrjet. Need otsingutulemused jagavad päris palju tarkusi.
Leidsin Raplast Movilit müügilt ka, 30.- pudel. Haiseb hästi, aga tundub õige asi olevat ;)

Lisatud failid
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#29

K Juul 09, 2008 18:02

Ei saa näitama jätta ühte lõiku raamatust "Autode korrosioon ja selle tõrje" Rein Metsik

Lisatud failid
braun
Postitusi: 30
Liitunud: E Veebr 13, 2006 16:27
Asukoht: Tallinn
Auto: SAAB 9-5 Vector 2009

#30

L Okt 31, 2009 15:27

Kas on kellelgi jagada kogemusi siin eespool mainitud "roostetõrjujate" Termaki ja Automaalriga suhtlemisest ja tulemustest?
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#31

K Apr 27, 2016 10:58

9-5 tagumistel koopaäärtel hakkab roostet tekkima. Ega roostetõrje vallas pole vist revolutsiooni olnud vahepeal? Kui ma ei eksi siis ivometsa meetod on: alt puhtaks -> Läti roostesurm -> happekrunt -> täitekrunt -> pahtel - värv ? Või tasub vana autot (2002) tinaga mäkerdada? Läbisõit alles <200k, piinlik oleks lasta autol rooste minna.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#32

K Apr 27, 2016 14:39

Würth'i liitrine potsik roostemuundur.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#33

K Apr 27, 2016 15:51

Würth'i liitrine potsik roostemuundur.

see? http://www.ebay.de/itm/1L-WURTH-Rostumwandler-Rostwandler-Rust-Converter-Rostentferner-/251609045219
Kas sinna otsa läheb juba täitekrunt või?
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#34

K Apr 27, 2016 19:21

Seesama jah, müüakse ka Eestis. Würthi purki ei või jätta talveks miinuskraadide kätte.
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#35

K Apr 27, 2016 19:42

kas roostemuundurile külma tsinki võib peale lasta?
ja kui võib siis mida osta?
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#36

K Apr 27, 2016 20:50

kas roostemuundurile külma tsinki võib peale lasta?
ja kui võib siis mida osta?


Need siin sobivad kokku küll
http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/0/0/?q=HG5718
Eks neid muundureid ole pisut erinevate toimeainetega, kuid üldjuhul muudavad kõik rooste oleku "stabiilseks". Saan asjast nii aru, et selleks ajaks, kui stabiilsus on saavutatud, on toimeained ise ära reageerinud ja ammendunud ja siis pane peale mida tahes sinna. Parem valida selline muundur, mille jääke ei pea pärast veega maha pesema või krt seda teab.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#37

E Mai 02, 2016 9:04

9-5 tagumistel koopaäärtel hakkab roostet tekkima. Ega roostetõrje vallas pole vist revolutsiooni olnud vahepeal? Kui ma ei eksi siis ivometsa meetod on: alt puhtaks -> Läti roostesurm -> happekrunt -> täitekrunt -> pahtel - värv ? Või tasub vana autot (2002) tinaga mäkerdada? Läbisõit alles <200k, piinlik oleks lasta autol rooste minna.

protsess on ok.

kui "Läti roostesurm" = buvanol, siis see on lahja ortofosforhape. Teised (HP, CRC) on kangemad. Buvanol ja CRC kõrvuti (aastaid tagasi):
http://teet.luarvik.org/v/asjalik/DSC01065.JPG.html

...ning ma olen endale leidnud tagasihoidliku hinnaga hea (tundub käredamgi, kui CRC) asja - kodumaine Holtz Prof. Soovitan:
http://holzprof.ee/tooted/hp-anti-rust/

pakend on vist vahepeal muutunud (ja tootja ei näita enam mõnusat ca 250ml pritspudelit), edasimüüjaid on justkui ehituspoodide näol lisandunud.

üldpildina täiendab roostemuundur happekrunti, aga pole keeruline see lisagarantii lisada. Kindlasti kuivanud muundurijääk (nt järgmine päev pärast pealekandmist) messingketaga madalal pöördel (=käsitrell. Mitte ketaslõikur ja eriti mitte terasharjaga - see poleerib pinna kehvasti nakkuvaks!) maha lasta.

on ka epokrundid, aga ma vaid korra proovinud ja jään vast happekrundi juurde: mulle tundub paremini nakkuvat. Kunagi oli Devoris 2k happekrunt - kui jälle vaja, lähen sealt otsima ja kannan täitekrundi peale märg-märjale lähenemisega (eri kõvendid: nii saab parema nakke ning järelkuivamisjamasid mul olnud pole). Nt Pintaväri pakutav on justkui 1k: värv + hape, mis ei tekita päris värvikihi moodi asja (jääb mittekattev emulsioon).

spreivärvid hoian ma autost eemal. V-a- plastmassdetailidest.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#38

E Mai 02, 2016 13:10

Tegelikult pole vaja sprayvärve karta. tavalised värvid kus jõhkralt rohkem lahustit. Lihsalt tavalise 2 kihi asemel tuleb peale lasti 6...8 kihti. aga kipuvad jooksma minema kui kogemus väike. tänapäeval ka reguleerivaid otsikuid. nii lehtri kujult kui ka pealeandmise poolest.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta