kuidas värvida autot ?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Kuidas värvida autot kui terve auto vajab värvimist, et kuidas siis
värvida, et peale vaadates kõige ilusam oleks.
kas värvida kõik kannid eraldi laual, alustel jne; või kõik asjad :uksed, tiivad, kapotid jne kyljes, korraga? :red:
edit: lisakysimus:
ytleme näiteks karbid. ukse altääred jne.... yhesõnaga metallosad, mis on läikivaks lihvitud ja vajavad paksemat pahteldamist. mis siis teha? kas kõigepealt metallile krunt, ( milline?) ja siis pahtel, või kohe pahtel??
aga metalli tuleks ju katsta niiskuse ja rooste eest jne... ?? :red: :red:
värvida, et peale vaadates kõige ilusam oleks.
kas värvida kõik kannid eraldi laual, alustel jne; või kõik asjad :uksed, tiivad, kapotid jne kyljes, korraga? :red:
edit: lisakysimus:
ytleme näiteks karbid. ukse altääred jne.... yhesõnaga metallosad, mis on läikivaks lihvitud ja vajavad paksemat pahteldamist. mis siis teha? kas kõigepealt metallile krunt, ( milline?) ja siis pahtel, või kohe pahtel??
aga metalli tuleks ju katsta niiskuse ja rooste eest jne... ?? :red: :red:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
palun veel arvamusi...;)
et lõpuks saaks kõik teada, kuidas head tulemust saab
et lõpuks saaks kõik teada, kuidas head tulemust saab
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
heaküll,kruvid esitiiva maha,uksed maha,tagatiiba on üldjuhul raske maha kruvida. Kas siis 3 detaili jäävad ilusad siledad ja tagatiib jääb vähem sile?selle loogika järgi ikka kogu auto ühes tükis ja korraga.
üldiselt arvan, et ivomets peab silmas Soneti värvimist;)
eks profid teavad ju , kuidas nad värvivad. Seda nüüd küll ei usu, et asjad peavad laua peal olema-tavaliselt poleeritakse need autod ikka üle, millede puhul on taotlus, et nad hirmsasti läigiks.
Igal juhul soovitaks ennem auto kokku panna, s.t. tiivad külge, sest siis on näha, kas kõik ikka istub ilusti. Oma 96-ga oli see jama, et tiivad värviti eraldi ja siis pärast hakkad kangutama/painutama, et neid ühte joonde saada-rikub jälle värske värvi ära....
eks profid teavad ju , kuidas nad värvivad. Seda nüüd küll ei usu, et asjad peavad laua peal olema-tavaliselt poleeritakse need autod ikka üle, millede puhul on taotlus, et nad hirmsasti läigiks.
Igal juhul soovitaks ennem auto kokku panna, s.t. tiivad külge, sest siis on näha, kas kõik ikka istub ilusti. Oma 96-ga oli see jama, et tiivad värviti eraldi ja siis pärast hakkad kangutama/painutama, et neid ühte joonde saada-rikub jälle värske värvi ära....
Olen näinud sellist järjekorda:
Kõigepealt kere seest...siis kapotialune ruum ja pagasiruum seest ning ustevahed. Kõik tükid auto küljest eemaldatud.
Järgmisena värviti eraldi ustel-tiibadel -luukidel sisemised küljed, pahupooled ja servad ära nii, et värvi sattus ka servadest välimistele külgedele veidike.Siis servadest ainult.
Järgmisena kruviti tiivad mõne poldiga külge niiet jäi suht selge vahe.Üksed-luugid pandi ette ja nende vahele spetsiaalne poroloonist ümmargune riba.Siis värviti kõik väljastpoolt terve masin.Lõpuks paigaldati tiibade vahele tihendid.
Muidugi kõige alguses sobitati uksed-tiivad -luugid prooviks külge.
Kõigepealt kere seest...siis kapotialune ruum ja pagasiruum seest ning ustevahed. Kõik tükid auto küljest eemaldatud.
Järgmisena värviti eraldi ustel-tiibadel -luukidel sisemised küljed, pahupooled ja servad ära nii, et värvi sattus ka servadest välimistele külgedele veidike.Siis servadest ainult.
Järgmisena kruviti tiivad mõne poldiga külge niiet jäi suht selge vahe.Üksed-luugid pandi ette ja nende vahele spetsiaalne poroloonist ümmargune riba.Siis värviti kõik väljastpoolt terve masin.Lõpuks paigaldati tiibade vahele tihendid.
Muidugi kõige alguses sobitati uksed-tiivad -luugid prooviks külge.
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Algselt postitas: Martin460
Olen näinud sellist järjekorda:
Kõigepealt kere seest...siis kapotialune ruum ja pagasiruum seest ning ustevahed. Kõik tükid auto küljest eemaldatud.
Järgmisena värviti eraldi ustel-tiibadel -luukidel sisemised küljed, pahupooled ja servad ära nii, et värvi sattus ka servadest välimistele külgedele veidike.Siis servadest ainult.
Järgmisena kruviti tiivad mõne poldiga külge niiet jäi suht selge vahe.Üksed-luugid pandi ette ja nende vahele spetsiaalne poroloonist ümmargune riba.Siis värviti kõik väljastpoolt terve masin.Lõpuks paigaldati tiibade vahele tihendid.
Muidugi kõige alguses sobitati uksed-tiivad -luugid prooviks külge.
Vimane postitus on juba päris hea:thumb: Einoh mitte keegi ei keela värvimast kanne eraldi ja üks haaval. Aga selliseljuhul võib olla oht et pärast kokku panemist võib näiteks tiiva ja ukse lakki struktuur erineda. Ühe korraga tehes seda ohtu pole ja nii öelda käsi soe. Kindlasti on selline teguviis vale et uksed tiivad lauapeale lapiti, et ehk vajub lakk siledaks. Noh siis ei saa ju lakki ka jooksma:P Aga mis saab siis kinniste kereosadega? Keerad auto küljepeale või? See tõttu värvitakse ikka nii nagu detail autoküljes on. Samuti kehtib see nõue ka igasuguste metallik, pärlmutter ja kameeleon värvist ei maksa rääkidagi. No põhimõteliselt värvid kus mingisugunegi tera sees on mis päikesega esile tuleb. Mis puutub aga laki siledaks vajumisse , siis on see suht väär arusaam. Vähekenegi korraikum lakkil pole mingit vahet mis asendis detail on. Vajub ta ikka ühtmoodi siledaks.
Ivometsale siis ka vastus: Kõige ilusama tulemuse saab, kui sise pinnad eraldi kõik kannid külge ja paikka nii et pärast välimise tuuri värvimist poleks vaja enam midagi puutuda. Nüüd kõik korraga kambrisse ja värvima ;)
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Mina maksin oma 8-se värvimise eest 32000.-
Ise võtsin kõik laiali. Jäi ainult armatuur,laepolster ja põrandavaip:facts:
Siit saad aimu...
Ise võtsin kõik laiali. Jäi ainult armatuur,laepolster ja põrandavaip:facts:
Siit saad aimu...
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
sonetti tegemise eest kysiti 24000+ käibekas.
Teisest kohast 20K.
ka sai öeldud, et auto on täielikult lahti võetud.
Teisest kohast 20K.
ka sai öeldud, et auto on täielikult lahti võetud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Muideks...tehases värviti Saab 96-e detailid eraldi.Peale auto kokkupanekut vaatas värvikvaliteedi üle vastav inimene ja pani iga keredetaili külge vastava kleepsu mis tunnistas siis värvikvaliteedi OK.Õnnestus endal tellida isegi neid kleepse Rootsist.
Ma ei tea ainult kas pärlavärviga masinatel oli samamoodi.
Ma ei tea ainult kas pärlavärviga masinatel oli samamoodi.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
nii, auto värvitud.
kuigi see teema polnd tehtud yldse seoses sonettiga, vaid teada saada arvamusi. tekkis siiski veel yks kysimus: kust tuleb tolm?
auto värv on täiesti tolmune, kuigi puhastatud sai piisavalt ja ruumis vendid ja sundtsiirkulatsioon ja märjaks sai põrand tehtud jne...
mina aru ei saa. väljas värvides olen ka saand puhtama.
kuigi see teema polnd tehtud yldse seoses sonettiga, vaid teada saada arvamusi. tekkis siiski veel yks kysimus: kust tuleb tolm?
auto värv on täiesti tolmune, kuigi puhastatud sai piisavalt ja ruumis vendid ja sundtsiirkulatsioon ja märjaks sai põrand tehtud jne...
mina aru ei saa. väljas värvides olen ka saand puhtama.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Algselt postitas: ivomets
nii, auto värvitud.
kuigi see teema polnd tehtud yldse seoses sonettiga, vaid teada saada arvamusi. tekkis siiski veel yks kysimus: kust tuleb tolm?
auto värv on täiesti tolmune, kuigi puhastatud sai piisavalt ja ruumis vendid ja sundtsiirkulatsioon ja märjaks sai põrand tehtud jne...
mina aru ei saa. väljas värvides olen ka saand puhtama.
See on väga hea küsimus, et kust tuleb tolm? See oleneb nii paljudest asjadest. Kõigepealt ruum, kus siis autot värvitakse. Isegi korralikus värvikambris hea õhuvahetusega on seda idaalilähedast tulemust väga raske saavutada. Kindasti on oluline põranda filter. Põranda filter korjab kõik väljuvad värvi tolmu kinni samuti kukkub sinna ka auto rattastes ja põhjast igasugu saasta, mis ajapikku muudab filtri läbilaske võimet ja seetõttu ka kannatab õhuvahetus kambris. Kindlasti on oluline põranda puhtus. Vett ei tohi tegelikult maha panna, sest sellega suureneb õhuniiskus ja see pole hea eriti vesivärvide puhul. Kõige parem on aeg ajalt tolmuimejaga puhastada. Kõige suuremat rolli mängib sinu enda riietus. Ei ole just mõttekas samade riietega millega teed eeltööd (pahtli ja krundi tolm) minna autot värvima. Kui on spetsiaalne värvi ülikond siis tasub alati ka kapuuts pähe tõmmata, sest juhul kui sa just kiilakas pole siis ka juustest võib tulla mida iganes. Äretult oluline on auto kinni katmine. Võimalikult hästi katta igasugused vahed, avaused ja kui võimalik siis ka ratta koopad. Kui värvitakse ainult üksikuid osi, siis kindlasti tuleb eelnevalt auto survepesuriga pesta. See ei tähenda et kattad ülejäänud auto paberi ja kilega, siis kuskilt ikka mingit saasta tuleb väritavale pinnale. Ennevärvimist loeb ka kindlasti värvi pinna hoolikas puhastamine õhuga ja kõige lõppuks vaha lappiga.
Ja olles nüüd selle kõk piinliku täpsuse ja armastusega teinud, siis pärast lakkimist vaatad ikka et no mida v**u :wall:
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
edit: lisakysimus:
ytleme näiteks karbid. ukse altääred jne.... yhesõnaga metallosad, mis on läikivaks lihvitud ja vajavad paksemat pahteldamist. mis siis teha? kas kõigepealt metallile krunt, ( milline?) ja siis pahtel, või kohe pahtel??
aga metalli tuleks ju katsta niiskuse ja rooste eest jne... ?? :red: :red:
ytleme näiteks karbid. ukse altääred jne.... yhesõnaga metallosad, mis on läikivaks lihvitud ja vajavad paksemat pahteldamist. mis siis teha? kas kõigepealt metallile krunt, ( milline?) ja siis pahtel, või kohe pahtel??
aga metalli tuleks ju katsta niiskuse ja rooste eest jne... ?? :red: :red:
Selle jaoks kasutatakse spetsiaalseid roostevastaseid krunte. Kas siis happe- või epokrunt. Pahtlit võib põhmõtteliselt ka otse haljale plekkile määrida juhul kui ei ole seal eelnevalt roostet olnud.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tänud, melka.
Saan kinnitust oma arvamustele.
ise mõtlesin öösel välja, kust tuli tolm.
selles kambris on elektriline puhur 9 kW ja see ajab kambri ennem värvimist ikka tublilt soojaks. ja värvimise ajaks lylitatakse puhur välja ja pannakse vendid tööle. selle tulemusena kambri temp. langeb päris kõvasti ja see tolm, mis kuuma õhuga laealla on tõusnud langeb maha ja ongi kõik!
nii lihtne asi aga oma mõtlemisega jäin hiljaks. ( mõtlemine pole kunagi olnud minu tugevamaid kylgi)
aga rääkige nyyd poleerimisest, millega ja kuidas detailid natukenegi puhtamaks saab. mis möginaid kasutada ja järjekord.
Saan kinnitust oma arvamustele.
ise mõtlesin öösel välja, kust tuli tolm.
selles kambris on elektriline puhur 9 kW ja see ajab kambri ennem värvimist ikka tublilt soojaks. ja värvimise ajaks lylitatakse puhur välja ja pannakse vendid tööle. selle tulemusena kambri temp. langeb päris kõvasti ja see tolm, mis kuuma õhuga laealla on tõusnud langeb maha ja ongi kõik!
nii lihtne asi aga oma mõtlemisega jäin hiljaks. ( mõtlemine pole kunagi olnud minu tugevamaid kylgi)
aga rääkige nyyd poleerimisest, millega ja kuidas detailid natukenegi puhtamaks saab. mis möginaid kasutada ja järjekord.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: ivomets
nii, auto värvitud.
kuigi see teema polnd tehtud yldse seoses sonettiga, vaid teada saada arvamusi. tekkis siiski veel yks kysimus: kust tuleb tolm?
auto värv on täiesti tolmune, kuigi puhastatud sai piisavalt ja ruumis vendid ja sundtsiirkulatsioon ja märjaks sai põrand tehtud jne...
mina aru ei saa. väljas värvides olen ka saand puhtama.
Kas ruumi siseneval õhul oli filter ees?
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: L Nov 24, 2007 16:28
- Asukoht:
- Auto:
mmmm..kas ma nägin täna õieti....Pärnus sonetti liikumas:o`
Siga kena masin:headbang:
Siga kena masin:headbang:
Mul ivometsaga sarnased küsimused. Tahaksin oma hallikat tooni 900ng pamperid värvida mustaks. Olen leidnud endale kena eeskuju ka - http://www.900saab.com/
Tollel pildiloleval on grill mustaks värvitud, pamperid-peeglitagused ka. Ma sooviks teada, kas peale liivapaberiga pamperi karestamist peaks mingi krundi ka panema või saan ise mõne hea spreiga hakkama nii et tulemus pärast ka võrdlemisi hea oleks? Tahaksin mustaks värvida pamperid ja spoileri ka, ukse käepidemed ja peeglitagused on kenad küll. Auto on sama värvi mis tollell pildil, niiet must peaks sobima kenasti.
Teiseks kangutan niigi osaliselt lahti oleva puitdekoorpaneeli kellade juures lahti ja värviksin mingi spreiga hõbedaseks. Mingi sumpa-velje spreiga seda teha ei saa, korteris plekk radikat värvides avastasin, et too annab pärast värvi ja nii peaks seda siis veel eraldi lakkima. Kas keegi oskab head hõbedast spreid soovitada, kas Hammerite jääb kena ja ei anna pärast värvi. Või peaks seda plastikut värvima hoopis millegi muuga?
Tollel pildiloleval on grill mustaks värvitud, pamperid-peeglitagused ka. Ma sooviks teada, kas peale liivapaberiga pamperi karestamist peaks mingi krundi ka panema või saan ise mõne hea spreiga hakkama nii et tulemus pärast ka võrdlemisi hea oleks? Tahaksin mustaks värvida pamperid ja spoileri ka, ukse käepidemed ja peeglitagused on kenad küll. Auto on sama värvi mis tollell pildil, niiet must peaks sobima kenasti.
Teiseks kangutan niigi osaliselt lahti oleva puitdekoorpaneeli kellade juures lahti ja värviksin mingi spreiga hõbedaseks. Mingi sumpa-velje spreiga seda teha ei saa, korteris plekk radikat värvides avastasin, et too annab pärast värvi ja nii peaks seda siis veel eraldi lakkima. Kas keegi oskab head hõbedast spreid soovitada, kas Hammerite jääb kena ja ei anna pärast värvi. Või peaks seda plastikut värvima hoopis millegi muuga?
Vot selle Hammerite värviga plasti värvida ma ei julgeks.See on üsna agressiivse sisuga värv.Tal ju ka mingi roostesurmaja koostises.Igatahes kui plaanisin värvida mingit väikest asja ja panin värvi plastopsi,siis otsusutas see värv lahkuda läbi topsi põhja.:P
Väidetavalt värvitakse inglismanide juures selle värviga telefoniputkasid ja tuletõrje hüdrante ja neid ei puhastata roostest vaid see värv otse roostele kantakse.
Väidetavalt värvitakse inglismanide juures selle värviga telefoniputkasid ja tuletõrje hüdrante ja neid ei puhastata roostest vaid see värv otse roostele kantakse.
Ma olen Hammerite'iga värvinud veneaegse musta pigiga kaetud püstikut, esimesest kahest kihist hakkas läbi kumama, see must pigi sulas nagu värvi all. Halja pleki peale Hammerite jääb loomulikult kenasti, tavalise seinapahtli peale ka. Seda pintsliga.
Kas pihustatav hammerite teeb plastile midagi, palun veel arvamusi. Usun, et keegi ikka on velgi ja ka plastikut värvinud Hammerite'iga.
Kas pihustatav hammerite teeb plastile midagi, palun veel arvamusi. Usun, et keegi ikka on velgi ja ka plastikut värvinud Hammerite'iga.
Plastikule ikka omad värvid, hammerite on metallile mõeldud. Neil võib muidugi tootevalikus ka plastiku värv olla, uuri poest. Hõbedased värvid alumiiniumi puru baasi annavad vist kõik veidi värvi, metallipuru paratamatult veidi eraldub. Lakid üle ja on veel ilusam :)