kuidas värvida autot ?

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

K Mär 12, 2008 16:30

Kuidas värvida autot kui terve auto vajab värvimist, et kuidas siis
värvida, et peale vaadates kõige ilusam oleks.
kas värvida kõik kannid eraldi laual, alustel jne; või kõik asjad :uksed, tiivad, kapotid jne kyljes, korraga? :red:

edit: lisakysimus:
ytleme näiteks karbid. ukse altääred jne.... yhesõnaga metallosad, mis on läikivaks lihvitud ja vajavad paksemat pahteldamist. mis siis teha? kas kõigepealt metallile krunt, ( milline?) ja siis pahtel, või kohe pahtel??
aga metalli tuleks ju katsta niiskuse ja rooste eest jne... ?? :red: :red:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

K Mär 12, 2008 16:38

Nii palju, kui ma olen näinud igasugu autoehitamise asju, siis ikka kõik mis võimalik eraldi. Muidu tekib selline potjomkini küla... pealt nagu kena, aga kui ukse või luugi lahti teed, siis vahib mingi kaka vastu.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

K Mär 12, 2008 16:59

Kõik mis võimalik värvida ikka lapiti ehk laua peal, sest siis värv vajub laiali ja moodustub siledam / läikivam pind. Küberil ka õigus:)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

K Mär 12, 2008 17:20

palun veel arvamusi...;)
et lõpuks saaks kõik teada, kuidas head tulemust saab
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#5

K Mär 12, 2008 17:34

heaküll,kruvid esitiiva maha,uksed maha,tagatiiba on üldjuhul raske maha kruvida. Kas siis 3 detaili jäävad ilusad siledad ja tagatiib jääb vähem sile?selle loogika järgi ikka kogu auto ühes tükis ja korraga.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#6

K Mär 12, 2008 18:47

üldiselt arvan, et ivomets peab silmas Soneti värvimist;)

eks profid teavad ju , kuidas nad värvivad. Seda nüüd küll ei usu, et asjad peavad laua peal olema-tavaliselt poleeritakse need autod ikka üle, millede puhul on taotlus, et nad hirmsasti läigiks.

Igal juhul soovitaks ennem auto kokku panna, s.t. tiivad külge, sest siis on näha, kas kõik ikka istub ilusti. Oma 96-ga oli see jama, et tiivad värviti eraldi ja siis pärast hakkad kangutama/painutama, et neid ühte joonde saada-rikub jälle värske värvi ära....
Martin460
Postitusi: 110
Liitunud: K Veebr 16, 2005 17:47
Asukoht:
Auto:

#7

K Mär 12, 2008 19:13

Olen näinud sellist järjekorda:
Kõigepealt kere seest...siis kapotialune ruum ja pagasiruum seest ning ustevahed. Kõik tükid auto küljest eemaldatud.
Järgmisena värviti eraldi ustel-tiibadel -luukidel sisemised küljed, pahupooled ja servad ära nii, et värvi sattus ka servadest välimistele külgedele veidike.Siis servadest ainult.
Järgmisena kruviti tiivad mõne poldiga külge niiet jäi suht selge vahe.Üksed-luugid pandi ette ja nende vahele spetsiaalne poroloonist ümmargune riba.Siis värviti kõik väljastpoolt terve masin.Lõpuks paigaldati tiibade vahele tihendid.
Muidugi kõige alguses sobitati uksed-tiivad -luugid prooviks külge.
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#8

K Mär 12, 2008 21:59

Algselt postitas: Martin460
Olen näinud sellist järjekorda:
Kõigepealt kere seest...siis kapotialune ruum ja pagasiruum seest ning ustevahed. Kõik tükid auto küljest eemaldatud.
Järgmisena värviti eraldi ustel-tiibadel -luukidel sisemised küljed, pahupooled ja servad ära nii, et värvi sattus ka servadest välimistele külgedele veidike.Siis servadest ainult.
Järgmisena kruviti tiivad mõne poldiga külge niiet jäi suht selge vahe.Üksed-luugid pandi ette ja nende vahele spetsiaalne poroloonist ümmargune riba.Siis värviti kõik väljastpoolt terve masin.Lõpuks paigaldati tiibade vahele tihendid.
Muidugi kõige alguses sobitati uksed-tiivad -luugid prooviks külge.



Vimane postitus on juba päris hea:thumb: Einoh mitte keegi ei keela värvimast kanne eraldi ja üks haaval. Aga selliseljuhul võib olla oht et pärast kokku panemist võib näiteks tiiva ja ukse lakki struktuur erineda. Ühe korraga tehes seda ohtu pole ja nii öelda käsi soe. Kindlasti on selline teguviis vale et uksed tiivad lauapeale lapiti, et ehk vajub lakk siledaks. Noh siis ei saa ju lakki ka jooksma:P Aga mis saab siis kinniste kereosadega? Keerad auto küljepeale või? See tõttu värvitakse ikka nii nagu detail autoküljes on. Samuti kehtib see nõue ka igasuguste metallik, pärlmutter ja kameeleon värvist ei maksa rääkidagi. No põhimõteliselt värvid kus mingisugunegi tera sees on mis päikesega esile tuleb. Mis puutub aga laki siledaks vajumisse , siis on see suht väär arusaam. Vähekenegi korraikum lakkil pole mingit vahet mis asendis detail on. Vajub ta ikka ühtmoodi siledaks.
Ivometsale siis ka vastus: Kõige ilusama tulemuse saab, kui sise pinnad eraldi kõik kannid külge ja paikka nii et pärast välimise tuuri värvimist poleks vaja enam midagi puutuda. Nüüd kõik korraga kambrisse ja värvima ;)
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#9

K Mär 12, 2008 22:37

Mis see üleni auto värvimine ka maksab, nii huvi pärast küsin.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#10

N Mär 13, 2008 0:46

Mina maksin oma 8-se värvimise eest 32000.-
Ise võtsin kõik laiali. Jäi ainult armatuur,laepolster ja põrandavaip:facts:
Siit saad aimu...
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

N Mär 13, 2008 8:18

sonetti tegemise eest kysiti 24000+ käibekas.
Teisest kohast 20K.
ka sai öeldud, et auto on täielikult lahti võetud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Martin460
Postitusi: 110
Liitunud: K Veebr 16, 2005 17:47
Asukoht:
Auto:

#12

N Mär 13, 2008 8:24

Muideks...tehases värviti Saab 96-e detailid eraldi.Peale auto kokkupanekut vaatas värvikvaliteedi üle vastav inimene ja pani iga keredetaili külge vastava kleepsu mis tunnistas siis värvikvaliteedi OK.Õnnestus endal tellida isegi neid kleepse Rootsist.
Ma ei tea ainult kas pärlavärviga masinatel oli samamoodi.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

P Mär 16, 2008 13:50

nii, auto värvitud.
kuigi see teema polnd tehtud yldse seoses sonettiga, vaid teada saada arvamusi. tekkis siiski veel yks kysimus: kust tuleb tolm?
auto värv on täiesti tolmune, kuigi puhastatud sai piisavalt ja ruumis vendid ja sundtsiirkulatsioon ja märjaks sai põrand tehtud jne...
mina aru ei saa. väljas värvides olen ka saand puhtama.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#14

P Mär 16, 2008 19:05

Kui auto lahtivõetud siis idas kannatab see töökusagil kümneka eest ära teha.
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#15

P Mär 16, 2008 22:28

Algselt postitas: ivomets
nii, auto värvitud.
kuigi see teema polnd tehtud yldse seoses sonettiga, vaid teada saada arvamusi. tekkis siiski veel yks kysimus: kust tuleb tolm?
auto värv on täiesti tolmune, kuigi puhastatud sai piisavalt ja ruumis vendid ja sundtsiirkulatsioon ja märjaks sai põrand tehtud jne...
mina aru ei saa. väljas värvides olen ka saand puhtama.




See on väga hea küsimus, et kust tuleb tolm? See oleneb nii paljudest asjadest. Kõigepealt ruum, kus siis autot värvitakse. Isegi korralikus värvikambris hea õhuvahetusega on seda idaalilähedast tulemust väga raske saavutada. Kindasti on oluline põranda filter. Põranda filter korjab kõik väljuvad värvi tolmu kinni samuti kukkub sinna ka auto rattastes ja põhjast igasugu saasta, mis ajapikku muudab filtri läbilaske võimet ja seetõttu ka kannatab õhuvahetus kambris. Kindlasti on oluline põranda puhtus. Vett ei tohi tegelikult maha panna, sest sellega suureneb õhuniiskus ja see pole hea eriti vesivärvide puhul. Kõige parem on aeg ajalt tolmuimejaga puhastada. Kõige suuremat rolli mängib sinu enda riietus. Ei ole just mõttekas samade riietega millega teed eeltööd (pahtli ja krundi tolm) minna autot värvima. Kui on spetsiaalne värvi ülikond siis tasub alati ka kapuuts pähe tõmmata, sest juhul kui sa just kiilakas pole siis ka juustest võib tulla mida iganes. Äretult oluline on auto kinni katmine. Võimalikult hästi katta igasugused vahed, avaused ja kui võimalik siis ka ratta koopad. Kui värvitakse ainult üksikuid osi, siis kindlasti tuleb eelnevalt auto survepesuriga pesta. See ei tähenda et kattad ülejäänud auto paberi ja kilega, siis kuskilt ikka mingit saasta tuleb väritavale pinnale. Ennevärvimist loeb ka kindlasti värvi pinna hoolikas puhastamine õhuga ja kõige lõppuks vaha lappiga.
Ja olles nüüd selle kõk piinliku täpsuse ja armastusega teinud, siis pärast lakkimist vaatad ikka et no mida v**u :wall:
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#16

P Mär 16, 2008 22:40

edit: lisakysimus:
ytleme näiteks karbid. ukse altääred jne.... yhesõnaga metallosad, mis on läikivaks lihvitud ja vajavad paksemat pahteldamist. mis siis teha? kas kõigepealt metallile krunt, ( milline?) ja siis pahtel, või kohe pahtel??
aga metalli tuleks ju katsta niiskuse ja rooste eest jne... ?? :red: :red:



Selle jaoks kasutatakse spetsiaalseid roostevastaseid krunte. Kas siis happe- või epokrunt. Pahtlit võib põhmõtteliselt ka otse haljale plekkile määrida juhul kui ei ole seal eelnevalt roostet olnud.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

E Mär 17, 2008 8:19

tänud, melka.
Saan kinnitust oma arvamustele.
ise mõtlesin öösel välja, kust tuli tolm.
selles kambris on elektriline puhur 9 kW ja see ajab kambri ennem värvimist ikka tublilt soojaks. ja värvimise ajaks lylitatakse puhur välja ja pannakse vendid tööle. selle tulemusena kambri temp. langeb päris kõvasti ja see tolm, mis kuuma õhuga laealla on tõusnud langeb maha ja ongi kõik!
nii lihtne asi aga oma mõtlemisega jäin hiljaks. ( mõtlemine pole kunagi olnud minu tugevamaid kylgi)

aga rääkige nyyd poleerimisest, millega ja kuidas detailid natukenegi puhtamaks saab. mis möginaid kasutada ja järjekord.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Martin460
Postitusi: 110
Liitunud: K Veebr 16, 2005 17:47
Asukoht:
Auto:

#18

E Mär 17, 2008 8:24

Algselt postitas: ivomets
nii, auto värvitud.
kuigi see teema polnd tehtud yldse seoses sonettiga, vaid teada saada arvamusi. tekkis siiski veel yks kysimus: kust tuleb tolm?
auto värv on täiesti tolmune, kuigi puhastatud sai piisavalt ja ruumis vendid ja sundtsiirkulatsioon ja märjaks sai põrand tehtud jne...
mina aru ei saa. väljas värvides olen ka saand puhtama.

Kas ruumi siseneval õhul oli filter ees?
Aeronautik
Postitusi: 170
Liitunud: L Nov 24, 2007 16:28
Asukoht:
Auto:

#19

K Mär 19, 2008 17:00

mmmm..kas ma nägin täna õieti....Pärnus sonetti liikumas:o`
Siga kena masin:headbang:
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#20

K Apr 02, 2008 11:39

Mul ivometsaga sarnased küsimused. Tahaksin oma hallikat tooni 900ng pamperid värvida mustaks. Olen leidnud endale kena eeskuju ka - http://www.900saab.com/

Tollel pildiloleval on grill mustaks värvitud, pamperid-peeglitagused ka. Ma sooviks teada, kas peale liivapaberiga pamperi karestamist peaks mingi krundi ka panema või saan ise mõne hea spreiga hakkama nii et tulemus pärast ka võrdlemisi hea oleks? Tahaksin mustaks värvida pamperid ja spoileri ka, ukse käepidemed ja peeglitagused on kenad küll. Auto on sama värvi mis tollell pildil, niiet must peaks sobima kenasti.

Teiseks kangutan niigi osaliselt lahti oleva puitdekoorpaneeli kellade juures lahti ja värviksin mingi spreiga hõbedaseks. Mingi sumpa-velje spreiga seda teha ei saa, korteris plekk radikat värvides avastasin, et too annab pärast värvi ja nii peaks seda siis veel eraldi lakkima. Kas keegi oskab head hõbedast spreid soovitada, kas Hammerite jääb kena ja ei anna pärast värvi. Või peaks seda plastikut värvima hoopis millegi muuga?
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#21

N Apr 03, 2008 2:40

Vot selle Hammerite värviga plasti värvida ma ei julgeks.See on üsna agressiivse sisuga värv.Tal ju ka mingi roostesurmaja koostises.Igatahes kui plaanisin värvida mingit väikest asja ja panin värvi plastopsi,siis otsusutas see värv lahkuda läbi topsi põhja.:P

Väidetavalt värvitakse inglismanide juures selle värviga telefoniputkasid ja tuletõrje hüdrante ja neid ei puhastata roostest vaid see värv otse roostele kantakse.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#22

N Apr 03, 2008 8:46

Ma olen Hammerite'iga värvinud veneaegse musta pigiga kaetud püstikut, esimesest kahest kihist hakkas läbi kumama, see must pigi sulas nagu värvi all. Halja pleki peale Hammerite jääb loomulikult kenasti, tavalise seinapahtli peale ka. Seda pintsliga.

Kas pihustatav hammerite teeb plastile midagi, palun veel arvamusi. Usun, et keegi ikka on velgi ja ka plastikut värvinud Hammerite'iga.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#23

N Apr 03, 2008 9:14

Plastikule ikka omad värvid, hammerite on metallile mõeldud. Neil võib muidugi tootevalikus ka plastiku värv olla, uuri poest. Hõbedased värvid alumiiniumi puru baasi annavad vist kõik veidi värvi, metallipuru paratamatult veidi eraldub. Lakid üle ja on veel ilusam :)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#24

N Apr 03, 2008 9:38

Müüakse ju neid armatuuripaneele erinevaid. See plätserdamine ei lõpe just eriti ilusa tulemusena, ma kardan. Tulemus oleks parem, kui lihtsalt ära vahetad.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta