Tehnoülevaatuskohad - kogemused, soovitused
Justnimelt autotehas teeb nii, vältimaks just neid samu kõnealuseid kiiruse valesti mõõtmiseid.
Muutub ju eri temperatuuridel rõhk rehvides, mustrisügavus kulumisel jne. Mäletamistmööda on see asi EL-is kuidagi isegi reglementeeritud..
Kunagii oli ka Autolehes sellekohane artikkel ning erinevate autode spidomeetrite test.
Kõik spidod valetasid kiiruse suuremaks. (va. vist üks ameeriklane..)
Muutub ju eri temperatuuridel rõhk rehvides, mustrisügavus kulumisel jne. Mäletamistmööda on see asi EL-is kuidagi isegi reglementeeritud..
Kunagii oli ka Autolehes sellekohane artikkel ning erinevate autode spidomeetrite test.
Kõik spidod valetasid kiiruse suuremaks. (va. vist üks ameeriklane..)
Jutt ilus aga...
Mina väidan et spido näitas 90 aga pilt on 97 :o
Millega mina tõestan???Tehnoülevaatus ?
Miks ei kontrollita ülevaatusel?
Mina väidan et spido näitas 90 aga pilt on 97 :o
Millega mina tõestan???Tehnoülevaatus ?
Miks ei kontrollita ülevaatusel?
Algselt postitas: TGB
Justnimelt autotehas teeb nii, vältimaks just neid samu kõnealuseid kiiruse valesti mõõtmiseid.
Muutub ju eri temperatuuridel rõhk rehvides, mustrisügavus kulumisel jne. Mäletamistmööda on see asi EL-is kuidagi isegi reglementeeritud..
Kunagii oli ka Autolehes sellekohane artikkel ning erinevate autode spidomeetrite test.
Kõik spidod valetasid kiiruse suuremaks. (va. vist üks ameeriklane..)
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Sellepärast ei kontrollita, et auto tootja on selle seadme valmis teinud, mis peab õieti näitama. Ja näitabki, kui kasutad autole ettenähtud rehvimõõtu. ja nagu TGB ütles, siis on tootja juba hoolitsenud oma p..se eest, et vältida kohtuskäimist, ja pannud asja pisut tegelikust rohkemat näitama. 90 ja 97 on juba nii suur vahe, et sul peaks olema väga ebamugavalt vales mõõdus rehv all. Või väga rikkis spido...
Teine asi on tehnika. Paneks igasse tehnoülevaatusesse dünopingilaadse seadme, mis suudaks vastu võtta auto kiiruse 0-180 näiteks? ja siis ka jääb vaidlusmoment, et kas rehv seal rulli peal libiseb läbi või ei (sest rummu otsast mõtmisel pole mõtet antud juhul).
Miks on "pildi" piir andud 97 peale, kui seade on kõvasti täpsem? Sest spido on enamjaolt 5km/h sammuga ja sul ei olegi võimalik hinnata oma kiirust nii täpselt, kui seade suudab. Sinu viga + seadme viga ja saabki +7 juba.
Teine asi on tehnika. Paneks igasse tehnoülevaatusesse dünopingilaadse seadme, mis suudaks vastu võtta auto kiiruse 0-180 näiteks? ja siis ka jääb vaidlusmoment, et kas rehv seal rulli peal libiseb läbi või ei (sest rummu otsast mõtmisel pole mõtet antud juhul).
Miks on "pildi" piir andud 97 peale, kui seade on kõvasti täpsem? Sest spido on enamjaolt 5km/h sammuga ja sul ei olegi võimalik hinnata oma kiirust nii täpselt, kui seade suudab. Sinu viga + seadme viga ja saabki +7 juba.
Algselt postitas: andres
No mõte järgmine.
Jääd "pildiga" vahele.
Mina väidan et minu spido näitas täpselt 90 aga pilt näitab 97 kellel õigus?
Ühesõnaga mõelge ja arutlege ;)
Või on pilt ainuõige?
Kui spido ülevaatusel ära kontrollida, siis tuleks ka rattad auto külge plommida:) Peal iga rehvivahetust teed uue kordusülevaatuse, kus siis kontrollitakse spido näitu. Kui rehvis rõhk langeb, pead koheselt liikumise katkestama, kuna on suur oht spido näidu ebatäpsuses:)
Selline oleks siis tulemus, kui spido näit oleks kah ülevaatuse listis.
mis siin arutada ja muliseda?
Kõik on ju kirjas kenasti:
11. peatükk
SÕIDUKIIRUS
§123. Juht peab kohandama oma sõiduki kiiruse selliseks, mis arvestab tema sõidukogemusi, teeolusid, tee ja sõiduki seisundit, veose iseärasusi, ilmastikutingimusi, liikluse tihedust ning muid liiklusolusid, et ta suudaks peatada sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel etteaimatava mis tahes takistuse ees. Juht peab vähendama kiirust ning vajaduse korral peatuma, kui tingimused seda nõuavad, eriti siis, kui nähtavus on halb.
Riigi Teataja
Kõik on ju kirjas kenasti:
11. peatükk
SÕIDUKIIRUS
§123. Juht peab kohandama oma sõiduki kiiruse selliseks, mis arvestab tema sõidukogemusi, teeolusid, tee ja sõiduki seisundit, veose iseärasusi, ilmastikutingimusi, liikluse tihedust ning muid liiklusolusid, et ta suudaks peatada sõiduki eespoolse nähtavusulatuse piires ning teel etteaimatava mis tahes takistuse ees. Juht peab vähendama kiirust ning vajaduse korral peatuma, kui tingimused seda nõuavad, eriti siis, kui nähtavus on halb.
Riigi Teataja
Iga ratas veab and then some!
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
IFF, see pole vist päris see..:) Andres kohandab vastavalt sellele punktile oma sõidukiirust küll, aga tema probleem on see, et ta ei saa kindel olla, kas ta seejuures ikka "pilti" ei saa..:)Algselt postitas: IFF
mis siin arutada ja muliseda?
Kõik on ju kirjas kenasti:
Algselt postitas: Cyber
IFF, see pole vist päris see..:) Andres kohandab vastavalt sellele punktile oma sõidukiirust küll, aga tema probleem on see, et ta ei saa kindel olla, kas ta seejuures ikka "pilti" ei saa..:)Algselt postitas: IFF
mis siin arutada ja muliseda?
Kõik on ju kirjas kenasti:
Ei miks, kui ta auto on tehniliselt korras (vastab tehase poolt tulnud olukorrale) järelikult on tal kõik hästi ja võib oma spidomeetrit usaldada.
Iga ratas veab and then some!
ma ei saa ikkagi aru andrese probleemist ja tundub täitsa nagu sa üritad välja imeda kuskilt mingit pseudoproblat:)
näiteks miks sa ei võiks gepsuga ise oma spidot kontrollida ja kelle probleem see lõppude lõpuks on kui sul spido valetab?mina arvan,et auto omaniku probleem-või mis?
ega need kaamerad nüüd ka sinna lambist põle heidetud ja kontrollimata.
härrased kontrollige oma sõiduki tehnilist olukorda ja nael kummi:)
näiteks miks sa ei võiks gepsuga ise oma spidot kontrollida ja kelle probleem see lõppude lõpuks on kui sul spido valetab?mina arvan,et auto omaniku probleem-või mis?
ega need kaamerad nüüd ka sinna lambist põle heidetud ja kontrollimata.
härrased kontrollige oma sõiduki tehnilist olukorda ja nael kummi:)
Just just
Nii ta tõesti on.Sõidad. Spido näitab õiget kiirust aga ühel päeval saad pildi. Millega tõestada et liikusid õige kiirusega? Jääb üks võimalus. Trahv ära maksta ja ongi kõik.
Nii ta tõesti on.Sõidad. Spido näitab õiget kiirust aga ühel päeval saad pildi. Millega tõestada et liikusid õige kiirusega? Jääb üks võimalus. Trahv ära maksta ja ongi kõik.
Algselt postitas: Cyber
IFF, see pole vist päris see..:) Andres kohandab vastavalt sellele punktile oma sõidukiirust küll, aga tema probleem on see, et ta ei saa kindel olla, kas ta seejuures ikka "pilti" ei saa..:)Algselt postitas: IFF
mis siin arutada ja muliseda?
Kõik on ju kirjas kenasti:
Kui riik leiab mooduse kuidas raha "teenida" siis peaks ka leidma mooduse kuidas autodel spidosi kontrollida.Aga tundub et seda on palju tahta?
To: mina
Kas olen väitnud et kaamerate asukohad on valesti valitud?
To: mina
Kas olen väitnud et kaamerate asukohad on valesti valitud?
Algselt postitas: mina
ma ei saa ikkagi aru andrese probleemist ja tundub täitsa nagu sa üritad välja imeda kuskilt mingit pseudoproblat:)
näiteks miks sa ei võiks gepsuga ise oma spidot kontrollida ja kelle probleem see lõppude lõpuks on kui sul spido valetab?mina arvan,et auto omaniku probleem-või mis?
ega need kaamerad nüüd ka sinna lambist põle heidetud ja kontrollimata.
härrased kontrollige oma sõiduki tehnilist olukorda ja nael kummi:)
Algselt postitas: Jaanus
Uuendake jälle pisut teemat. Autol on jälle ülevaatuse aeg käes. Ootaks soovitusi, kuhu Tallinnas ülevaatusele minna, kus oleks sõbralik teenindus ja lühikesed järjekorrad
Ma käisin see aasta samas kohas kus eelmine aastagi seal Kadaka tee 1
Käisin nn tipp ajal kohe peale tööpäeva 17:30 ning oli üks auto ees ning saigi kiirelt ülevaatus tehtud.
Iga ratas veab and then some!
Käisin BSN Auto OÜ -s, Betooni tänaval (Tln.), avatud 9-19, E.-R., asub Scania keskuse taga, seal on veel üks veoautode remondifirma.
Üldiselt ei saanud esimese korraga läbi, kokku loeti tervelt 5 erinevat "valgustussedamete" viga / puudujääki (numbrituli, lähituli, esimesed ääre ja suunatule pirnid olid vahetuses peale kõksu remonti ja plinkimine liiga kiire ning lisaks üks pidurituli !!! Lisaks veel tagumiste pidurivoolikute stutsid.
Eks ma ise olin ka natuke liiga sinisilme uskumaks, et ehk ikka saab.
Aga pidurid ja CO - kõik korras. Tõkiskingasid, kustutit näha ei soovitud.
Sai siis täna korduval käidud, kõik vead kõrvaldatud ja läbi nagu niuhti ilma ühegi piiksuta ! Kuigi mehed tegid oma tööd väga hoolsalt ja kontrollisid kõik kirjapandud puudujäägid hoolsasti uuesti üle.
Kokku kulus 500,--
Mida siis öelda, kas olid "norm. vanad", et läbi ei lasknud (ohtlik sõiduk liikluses) või siis ei olnud "norm vanad" (hakkasid peedistama tulepirnide pärast). Kahe otsaga värk.
Nüüd jälle aasta rahulikum ja eks paistab kuhu siis järgmisel korral minna.
Üldiselt ei saanud esimese korraga läbi, kokku loeti tervelt 5 erinevat "valgustussedamete" viga / puudujääki (numbrituli, lähituli, esimesed ääre ja suunatule pirnid olid vahetuses peale kõksu remonti ja plinkimine liiga kiire ning lisaks üks pidurituli !!! Lisaks veel tagumiste pidurivoolikute stutsid.
Eks ma ise olin ka natuke liiga sinisilme uskumaks, et ehk ikka saab.
Aga pidurid ja CO - kõik korras. Tõkiskingasid, kustutit näha ei soovitud.
Sai siis täna korduval käidud, kõik vead kõrvaldatud ja läbi nagu niuhti ilma ühegi piiksuta ! Kuigi mehed tegid oma tööd väga hoolsalt ja kontrollisid kõik kirjapandud puudujäägid hoolsasti uuesti üle.
Kokku kulus 500,--
Mida siis öelda, kas olid "norm. vanad", et läbi ei lasknud (ohtlik sõiduk liikluses) või siis ei olnud "norm vanad" (hakkasid peedistama tulepirnide pärast). Kahe otsaga värk.
Nüüd jälle aasta rahulikum ja eks paistab kuhu siis järgmisel korral minna.
Isegi numbrituli on "ohtlik rikkumine" ja sellega läbi ei saa. Ise võiks ju ikka eelnevalt vaadata, kas tuled on korras või mitte.
VO VALGUSTUSSEADMED: "numbritule laternad ei lülitu, vasak" - vea tüüp VO = "väheohtlikud rikked ja puudused" - tehniliselt lihtsamad rikked ja puudused, mis ei ohusta liiklust rikke või puuduse kõrvaldamiseks vajaliku aja jooksul. Ülevaatus läbitakse veel 4 väheohtliku veaga.
Need read on sõiduki tehnoülevaatuse kontrollkaardilt.
Nii, et teoorias oleks võinud autol olla ka 4 numbritule valgustust/pirni ja kui ükski neist poleks põlenud oleks pidanud ikka läbi saama !
Mis ei tähenda, et ma ise oma autot kontrollima ei peaks.
Need read on sõiduki tehnoülevaatuse kontrollkaardilt.
Nii, et teoorias oleks võinud autol olla ka 4 numbritule valgustust/pirni ja kui ükski neist poleks põlenud oleks pidanud ikka läbi saama !
Mis ei tähenda, et ma ise oma autot kontrollima ei peaks.
no Sul oli ju 5 rikkumist, seega kindel läbikukkumine:) Tänapäeval on kõik elektrooniline ja kaamerdatud, seega ülevaataja palju ise teha ei saa.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
ei oskanud kuskile postitada:
aga asi selline, et mõnele võib see teadmine ära kuluda:
ühesõnaga välisriigist toodud auto siin arvele võtmisel saab kanda välisriigis tehtud tehnoülevaatuse üle.
ehk kui Rootsis on ülevaatus tehtud ja kehtib, siis eestis auto arvele võttes saab siin ülevaatusel käimata kohe ülevaatuse passi.
Aga selleks peab ARK-is olema ette näidata välisriigi ülevaatuse leht.
Igaljuhul rootsi asjadega sai jonksu!
auto nr lõpeb mul 1-ga, on ülevaatus järgmise aasta augustini
aga asi selline, et mõnele võib see teadmine ära kuluda:
ühesõnaga välisriigist toodud auto siin arvele võtmisel saab kanda välisriigis tehtud tehnoülevaatuse üle.
ehk kui Rootsis on ülevaatus tehtud ja kehtib, siis eestis auto arvele võttes saab siin ülevaatusel käimata kohe ülevaatuse passi.
Aga selleks peab ARK-is olema ette näidata välisriigi ülevaatuse leht.
Igaljuhul rootsi asjadega sai jonksu!
auto nr lõpeb mul 1-ga, on ülevaatus järgmise aasta augustini
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
auto nr lõpeb mul 1-ga, on ülevaatus järgmise aasta augustini
Muidu väga kasulik inf, aga kuidas see sul toimib? - mul ka 1 ja mul küll ei lubata nii kaua logeleda...
http://www.mnt.ee/index.php?id=11407
Ütleb ju et märts?
Ise lähen sel aastal ilmselt selle aasta detsembris/jaanuaris. Siis jääb pikem vahe :)
Ma ostsin täiesti uue auto mai kuus ja esimene ülevaatus on 3 aasta ja 4 kuu pärast sest viimane number on 7
Aga Haapsalus on üks väga mõitlik ülevaatus punkt, et ei nori iga väikse asja pärast ja väga sõbralik teenindus. Soovitan!:thumb:
http://evereng.hostzi.com/?tuleks-teada,9
Aga Haapsalus on üks väga mõitlik ülevaatus punkt, et ei nori iga väikse asja pärast ja väga sõbralik teenindus. Soovitan!:thumb:
http://evereng.hostzi.com/?tuleks-teada,9
www.tmuuga.eu