Konditsioneeri hooldus?
Selline küsimus, et kas Saabi kliimaseade ka mingit hooldust vajab?
Endal on alati olnud selline eelarvamus, et kont nõuab tähelepanu ja ikka läheb seal miskit katki vms, aga sõitnud juba selle autoga ligi 2 aastat (ligi 40.000 kilti) ja jääkülm õhk on siiamaani ALATI saadaval olnud ja midagi kondiga seoses remontinud pole.
Aga nüüd viimaselajal on nagu miskine allergia hakanud tekkima, nagu nina on imelik peale päev läbi ringi sõitmist aga ei tea kah võibolla pole see konditsioneerist, vb niisama paranoia.. :D
Freooni ja salongiõhufiltrit vahetanud selle aja jooksul pole...
Vaja need äkki ära vahetada või miskit muud teha/hooldada?
Endal on alati olnud selline eelarvamus, et kont nõuab tähelepanu ja ikka läheb seal miskit katki vms, aga sõitnud juba selle autoga ligi 2 aastat (ligi 40.000 kilti) ja jääkülm õhk on siiamaani ALATI saadaval olnud ja midagi kondiga seoses remontinud pole.
Aga nüüd viimaselajal on nagu miskine allergia hakanud tekkima, nagu nina on imelik peale päev läbi ringi sõitmist aga ei tea kah võibolla pole see konditsioneerist, vb niisama paranoia.. :D
Freooni ja salongiõhufiltrit vahetanud selle aja jooksul pole...
Vaja need äkki ära vahetada või miskit muud teha/hooldada?
no survet vast tasuks kevadeti kontrollida, kui vanem masin on.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Minul kah ilusti kuiv ja jahe õhk kohe vuhisemas kui auto parkinud päikese käes ning temaga sõitma hakkan. Teises teemas küll rääkisin lülitusklõpsudest mida kondikas tihti teeb, aga vaatamata sellele töötab perfektselt siiani.
Teises teemas küll rääkisin lülitusklõpsudest mida kondikas tihti teeb, aga vaatamata sellele töötab perfektselt siiani.
aga see klõpsumine peabki olema. mul näiteks ei klõpsu ja ei puhu külma ka (tegelt pole mul gaasi ka sees :)
nii et parem ole rõõmus et klõpsub. Teisalt muidugi kui see klõps väga tugev on, siis võib pumba sidur lõpuks otsad anda.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Tasub kord aastas kindlasti süsteemi kontrollida.Ja seda mõnes profis kohas.Aasta tagasi lasin mingil suva-antsul oma süsteemi täita,lekkeid
polnud ja külma tuli.Mida kuumemaks ilm läks,seda vähem tuli külma.antskantoss kontrollis uuesti surveid,tema arust oli kõik bro ja mina loll.Siis läksin Vikingusse ja kiire diagnoos oli umbes kuivati.Hind VM-s 3 kilo.
Venitasin vigase süsteemiga möödunud kuuni,kuni Troost oma poodi kuivatid sisse tellis 800.-tk.Masin jälle Vikingusse-kuivati vahetusse ja selgus,et pideva ülerõhu tõttu kuivati ees on ära surnud kompressor,mis küll usinalt midagi pumpab,aga mida-seda ei tea keegi,igatahes mitte külma.:wall:
Siit moraal-kalleid külmaseadmeid laske kontrollida-remontida oma-ala
jumalatel...:head:
polnud ja külma tuli.Mida kuumemaks ilm läks,seda vähem tuli külma.antskantoss kontrollis uuesti surveid,tema arust oli kõik bro ja mina loll.Siis läksin Vikingusse ja kiire diagnoos oli umbes kuivati.Hind VM-s 3 kilo.
Venitasin vigase süsteemiga möödunud kuuni,kuni Troost oma poodi kuivatid sisse tellis 800.-tk.Masin jälle Vikingusse-kuivati vahetusse ja selgus,et pideva ülerõhu tõttu kuivati ees on ära surnud kompressor,mis küll usinalt midagi pumpab,aga mida-seda ei tea keegi,igatahes mitte külma.:wall:
Siit moraal-kalleid külmaseadmeid laske kontrollida-remontida oma-ala
jumalatel...:head:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Hästi korras sidur ei tee praktiliselt häält.Liig häälekas klõpsimine viitab kulunud friksoonkatetele ja suurenenud õhupilule Siduri ketta ja talla vahel.Liiga tihe sisse-välja lülimine on juba teema targematele.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 490
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
nagu ma juba kuskil ütlesin, viitab liig tihe klõpsumine süsteemi mitte kõige paremale tööle. kont jahutab ka siis kui u. pool normi freooni sees on( eriti jahedamate ilmadega). korras süsteemi puhul lülitub sidur sisse-välja mitte tihedamini kui kord 2-3minuti jooksul ( sõltub muidugi süsteemi koormusest). sobivatel tingimustel võibki klõpsu ootama jääda.
ehk siis sisse-välja lülitumine tekib suutmatusest hoida süsteemi eri osades vajalikku rõhku.
ehk siis sisse-välja lülitumine tekib suutmatusest hoida süsteemi eri osades vajalikku rõhku.
Lihtsalt infoks-siduri laager,mis on suht lihtsalt asendatav,aga maksab üle
2 kilo-selle asemele sobib üks SKF`i 2X õhem spets laager,neid tuleb siis panna 2 tk.Maksavad kokku u.200.- ja esimesed sellised,mis 4.a. tagasi
paigaldatud said,töötavad tänaseni suurepäraselt.:head:
2 kilo-selle asemele sobib üks SKF`i 2X õhem spets laager,neid tuleb siis panna 2 tk.Maksavad kokku u.200.- ja esimesed sellised,mis 4.a. tagasi
paigaldatud said,töötavad tänaseni suurepäraselt.:head:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Käisin minagi nüüd oma kliimat täitmas, aga kuna olin liialt optimistlik/rumal taipamaksmaks, et võib-olla ka mingi muu viga asjal küljes mida tasuks ennem uurida, siis peale täitmist (süsteem oli ka muidugi täiesti tühi) asi külma puhuma ei hakanud:( Tuleb välja, et mul just see "klõps" puudu ja seega ei ühenda süsteemi järgi.
kontrolli siduri korrasolekut. sidur saab oma impulsi andurilt, mis on kuivati küljes ja juhib ka jahutusventika tööd. selline nelja juhtmega termoanduri moodi tükk.
ühendad selle anduri pistiku lahti ja annad signaali sellele juhtmele, mis sidurit käivitab. Tuli vist anda maa e. mass, aga pead ei anna, kuna omal mul oli natuke teine probleem selle anduriga, aga kogemata klõpsutasin mõõtmise käigus sidurit ka.
mootorit selleks käima pole vaja panna, piisab kui süüde see. (käiva mootoriga on seal rihma juures vähe ohtlik nikerdada)
ühendad selle anduri pistiku lahti ja annad signaali sellele juhtmele, mis sidurit käivitab. Tuli vist anda maa e. mass, aga pead ei anna, kuna omal mul oli natuke teine probleem selle anduriga, aga kogemata klõpsutasin mõõtmise käigus sidurit ka.
mootorit selleks käima pole vaja panna, piisab kui süüde see. (käiva mootoriga on seal rihma juures vähe ohtlik nikerdada)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
kuulge, kuidas selle siduri osaga on. Kas see peab vabalt ringi käima kui käega liigutada või mitte? mul pole ta kaua töötanud ja ei käi hästi ringi. arstisin VD-40-ga ja liigutasin ja hakkas vaikselt liikuma, aga see pole vist normaalne. lihtsalt mingi tartu konditsioneeri-antskantoss katsus näpuga sidurit ja ütles, et ringi ei käi --> on perses ---> osta uus. tal pole mõtet süsteemi täita. loomulikult ma sellise pealiskaudse suhtumisega affi ei usu, ega ma eila sündidn pole. ja sellepärast ma nüüd küsingi, et mis värk on?
Nimevahetus vl -> Veiko
ühtlasi tundub seal olevat kirjas ka tugeva klõpsumise põhjus.sidur kulub ja õhuvahe siduri ja kompressori plaadi vahel läheb suureks. tundub loogiline, et siis teeb see kõvema kõvema klõpsu kui vahe on suuremaks kulunud.
nagu juhendist näha eemaldatakse sealt vahelt paar seibi ja sidur liigub kompressorile lähemale. Seal on tegemist küll Seiko kompressoriga.
Enda oma kohta tean, et mul on Sanden-709 (mida pandi ka Rolls-Royce´dele nagu ma avastasin kogemata), aga loodan et funkab samamoodi.
nagu juhendist näha eemaldatakse sealt vahelt paar seibi ja sidur liigub kompressorile lähemale. Seal on tegemist küll Seiko kompressoriga.
Enda oma kohta tean, et mul on Sanden-709 (mida pandi ka Rolls-Royce´dele nagu ma avastasin kogemata), aga loodan et funkab samamoodi.
Nimevahetus vl -> Veiko
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Mul ka külma ei puhu, sai eile käidud autopartneris, seal ei saanud oma voolikud ühendada süsteemiga . Ja ütlesid veel, et kui oli vana tüüpi freoon (R12 - vist selline), siis enne kui panda R134B(???) tuleb kõik tihendid ära vahetada.
Kas keegi võib soovitada veel mingit kohta kus võib süüsteemi kontrollida ja täita Tartus või Tartu lähedal, Tallinnase on liiga pikk maa.
Kas keegi võib soovitada veel mingit kohta kus võib süüsteemi kontrollida ja täita Tartus või Tartu lähedal, Tallinnase on liiga pikk maa.
__In Boost We Trust__
Algselt postitas: D116
Mul ka külma ei puhu, sai eile käidud autopartneris, seal ei saanud oma voolikud ühendada süsteemiga . Ja ütlesid veel, et kui oli vana tüüpi freoon (R12 - vist selline), siis enne kui panda R134B(???) tuleb kõik tihendid ära vahetada.
Kas keegi võib soovitada veel mingit kohta kus võib süüsteemi kontrollida ja täita Tartus või Tartu lähedal, Tallinnase on liiga pikk maa.
Minu teada ei käi asi nii et panen lihtsalt R12 asemele R134. See on väga kahtlane jutt. Miks nad ei taha süsteemi täita R12 ga?
R12 keskonnale ohtlik...väga lihtne põhjus, miks ei kasutata enam
:wise:
loe täpsemalt:
http://www.keskkonnatehnika.ee/arhiiv/1997/1_1997/puud197.htm
uudisena
http://www.varuosakeskus.ee/newtest/?mis=vaata&filiaal=1265
:wise:
loe täpsemalt:
http://www.keskkonnatehnika.ee/arhiiv/1997/1_1997/puud197.htm
uudisena
http://www.varuosakeskus.ee/newtest/?mis=vaata&filiaal=1265
Tere asjatundjad!
Mul on probleem 9-3 (2000/2001) konditsioneeriga.
Olukord selline: vajutan konditsioneeri käivitusnuppu, aga enam ei ole tunda, et mootor konditsioneeri järgi võtaks, külma õhku samuti ei ole tulemas. Varasemalt käis mootorist ikka selgelt hääl läbi (tuled läksid tumedamaks jne, ühesõnaga läks mootorile koormust peale), nüüd aga klõpsi seda nuppu palju tahad, hääl ei muutu kuidagi.
Esimese hooga nagu rohkemat ei oskakski rääkida olukorrast.
Aga küsiks siia juurde, et mis võib selle põhjuseks olla. Freoonis ehk asi ei ole, kuna eeldan (just eeldan, mitte ei tea), et ka siis peaks konditsioneer nö "järgi võtma ja kuulda olema" kui freooni ei ole, vaid õhk peaks jääma soojaks edasi :conf:
Seega, kas asi võib olla mõnes kaitsmes? Kasutab kont üldse mõnda kaitset? Kui jah, siis milline neist, 15A või mõni teine?
Ühe hüpoteesina kaalun ka seda, et konditsioneeri nupp ei ole enam töökorras ja ei anna ühendust, kas see võib olla põhjus?
Tean, et sellise suht hägusa kirjelduse peale on küllap raske midagi konkreetset välja pakkuda. Aga mulle endale tundub kuidagi kummaline, et kont enam järgi ei võta (et ei muutu mootori hääl, tuled ei lähe tumedamaks lülitamise hetkel jne).
Loodan väga, et see ei tähenda muidugi seda, et kogu süsteem on otsad andnud.... kuid loodan, et sellisel juhul peaks ikkagi seda kõrvale/silmale nähtavat muutust (kondi sisselülitamisel) märkama, st ka siis peaks häält tegema.
Talviti on aeg-ajalt konti sees hoitud (veidi aega), kuna tean, et see vajalik on.
Ühesõnaga, palun teilt nõu ja abi, et ei peaks nüüd algavat suve ilma kondita vastu võtma. ;)
Kas mõnes neis töökohtades ka konti kontrollitakse/parandatakse: Viking, Troost, Autotarvete OÜ?
Ette tänades
Tony
Mul on probleem 9-3 (2000/2001) konditsioneeriga.
Olukord selline: vajutan konditsioneeri käivitusnuppu, aga enam ei ole tunda, et mootor konditsioneeri järgi võtaks, külma õhku samuti ei ole tulemas. Varasemalt käis mootorist ikka selgelt hääl läbi (tuled läksid tumedamaks jne, ühesõnaga läks mootorile koormust peale), nüüd aga klõpsi seda nuppu palju tahad, hääl ei muutu kuidagi.
Esimese hooga nagu rohkemat ei oskakski rääkida olukorrast.
Aga küsiks siia juurde, et mis võib selle põhjuseks olla. Freoonis ehk asi ei ole, kuna eeldan (just eeldan, mitte ei tea), et ka siis peaks konditsioneer nö "järgi võtma ja kuulda olema" kui freooni ei ole, vaid õhk peaks jääma soojaks edasi :conf:
Seega, kas asi võib olla mõnes kaitsmes? Kasutab kont üldse mõnda kaitset? Kui jah, siis milline neist, 15A või mõni teine?
Ühe hüpoteesina kaalun ka seda, et konditsioneeri nupp ei ole enam töökorras ja ei anna ühendust, kas see võib olla põhjus?
Tean, et sellise suht hägusa kirjelduse peale on küllap raske midagi konkreetset välja pakkuda. Aga mulle endale tundub kuidagi kummaline, et kont enam järgi ei võta (et ei muutu mootori hääl, tuled ei lähe tumedamaks lülitamise hetkel jne).
Loodan väga, et see ei tähenda muidugi seda, et kogu süsteem on otsad andnud.... kuid loodan, et sellisel juhul peaks ikkagi seda kõrvale/silmale nähtavat muutust (kondi sisselülitamisel) märkama, st ka siis peaks häält tegema.
Talviti on aeg-ajalt konti sees hoitud (veidi aega), kuna tean, et see vajalik on.
Ühesõnaga, palun teilt nõu ja abi, et ei peaks nüüd algavat suve ilma kondita vastu võtma. ;)
Kas mõnes neis töökohtades ka konti kontrollitakse/parandatakse: Viking, Troost, Autotarvete OÜ?
Ette tänades
Tony
Külmaaine (freooni sinu autol ei kasutata) on väga lekkiv. Kui ta on süsteemist vaikselt jalga lasknud, langeb ka rõhk. Kui rõhk langeb alla teatud piiri, siis kondi pumpa enam tööle ei lülitata. Seega ilmselt sul süsteem vaikselt tühjaks jooksnud.
Konti kontrollitakse sinu poolt näidatud ettevõtetes. samuti saab kondi kontrollimisega nii mõnigi teine firma hakkama.
Konti kontrollitakse sinu poolt näidatud ettevõtetes. samuti saab kondi kontrollimisega nii mõnigi teine firma hakkama.