Mida arvata Addinol õlist ?

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
andreas1982
Postitusi: 157
Liitunud: E Juun 04, 2007 15:07
Asukoht:
Auto:

#1

N Aug 20, 2009 18:30

Et nüüseks on siis läbi uuritud üsna palju igasuguseid õliinfosd, siis küsiks teadjamatelt ( ja kuna ei leidnud olema just sellekohast teemat veel ) , mida arvata mootoriõlist :Addinol PREMIUM STAR MX 1048 SAE 10W-40 ? Ja kui auto on selle juures ikka Saab 9 - 5 2.3 LPT 99'
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#2

N Aug 20, 2009 19:15

ei ole küll ekspert, a kunagi ammu kehtis selline kuldreegel, et kui tõesti miskit muud ei olnud panna, siis käis addinol küll. A sellest on ka pealt 10 aasta möödas ja äkki asjad nüüd teisiti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

N Aug 20, 2009 19:17

kvaliteeti peaks kyll olema, samas ise ei kasutaks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#4

N Aug 20, 2009 19:27

tal oli see teema, et jube ruttu muutus väga mustaks. või siis noh, selliseks abrasiivmaterjaliks. Et alguses oli nagu teised õlid, kenasti määris jne. A siis kui Mobil oli mootoris veel miski 8-9 000 peal täiesti ok, et võtsid näppudega ja 'hõõrusid', siis oli selline õline tunne... samas addinol sama maa peal oli nagu liivaga segatud vesi.. ehk siis miskid kahtlased terad olid sees. Mootor oli sama 99 peal istuv H mootor.
AntonG
Postitusi: 446
Liitunud: P Veebr 04, 2007 22:54
Asukoht:
Auto:

#5

N Aug 20, 2009 19:41

Mina pole ekspert, kuid AEROle ma paneks kõige kallim õli. Näiteks Castrol . Või siis Genuine ehk originaal Saabi õli.
andreas1982
Postitusi: 157
Liitunud: E Juun 04, 2007 15:07
Asukoht:
Auto:

#6

N Aug 20, 2009 19:54

Asi selles ongi , et nagu addinoli ametlikult lehelt annab isegi valiku Saab ja kõnealune õli. Õlide kohalt nagu tume maa .. ja hinnavahe ka mitmekordne, kuigi ei ole nagu plaanis selliselt asjalt kokku ka hoida. Lihtsalt erinevaid kogemusi ehk, kas neil õlidel on ikka nii suured ja määravad erinevused ?:wall:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#7

N Aug 20, 2009 20:01

Ka mina kasutan Castrolit. Viimati Edge Sport 0w30 (või oli 40). 9-5 õli ma ei tea, Trionic teab. Tonnisele läheb nüüd aga kas Motul V300 Competition või sarnane tiba odavam.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#8

N Aug 20, 2009 20:30

Turbole ainult täissünt:wise: Kasutan Liqui Moly
__In Boost We Trust__
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

N Aug 20, 2009 20:32

Ja ärge kasutage VÄGA vedelat õli. Ajalugu näitab, et siis kipuvad mootorid laiali jooksma :D
andreas1982
Postitusi: 157
Liitunud: E Juun 04, 2007 15:07
Asukoht:
Auto:

#10

N Aug 20, 2009 20:38

Kas siis LPT mootoriga masinal peab ka alati kasutama täissünti (auto ju pea 10 aastat vana)?? Ja SAABNINETHOUSAND , 10w40 pole ju mingi vedel õli ? Sellest ma sain vist aru juba, et Addinol kaotab kiiremalt oma määrdeomadused... vist
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#11

N Aug 20, 2009 20:58

Ma ei öelnudki, et 10w40 vedel õli on :) 0w30 igatahes on maru vedel. 10w40 on see kõikse tavalisem õli.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#12

N Aug 20, 2009 21:16

turbomootor on turbomootor, vahet pole millised surved on. LPT ja FPT vahe on väga väike, seega ak LPT-le täissünt.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#13

N Aug 20, 2009 23:20

Jah .. Addinoli kaubamärgist käin mina küll kaarega mööda.. Isegi ei viitsi väga süveneda nende toodetesse :)
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#14

N Aug 20, 2009 23:29

Liqui Moly 10W-60 Racing:thumb: (suveks;))
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#15

R Aug 21, 2009 0:47

olen kasutanud ainult gastroli magnateci.viimane kord mõtlesin küll,et ehk saab odavamalt,aga si``a kah kui enne läks ,siis las läheb praegu ka
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
pedaalinahhaal
Postitusi: 82
Liitunud: K Aug 08, 2007 17:31
Asukoht:
Auto:

#16

R Aug 21, 2009 9:42

Addinol teeb mootorile Adin Nol
andreas1982
Postitusi: 157
Liitunud: E Juun 04, 2007 15:07
Asukoht:
Auto:

#17

R Aug 21, 2009 9:53

Aga seda et mina oma saksakeelsest manualist küll välja ei lugenud, et peaks ainult ja ainult täissünti kasutama ?! Aga mu saksa keel pole kõige parem ka ...
similar
Postitusi: 132
Liitunud: N Jaan 04, 2007 16:00
Asukoht:
Auto:

#18

R Aug 21, 2009 10:45

Saab soovitab turbo- ja vabalthingavatele bensiinimootoritele 0w30/0w40 õli. Aga samas peaks igaüks ise selle mõttega vaatama, et mis laadi sõite ta sõidab, millisel aastajal jmt Kui on ikka lühikesed otsad linnas, mootor(õli) pigem külm kui kuum, siis IMO on mõistlikum vedelema õliga sõita. Ja selle mõnikord ettetuleva peenestamise kannatab mootor ka 0W30 õliga ära. Peaasi on pigem lühemad kui pikemad õlivahetusvälbad
Enda saabil praegu castrol slx 0W30 sees
copy paste wis'ist
Pilt
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#19

R Aug 21, 2009 11:24

Sellise teema tegemine on ette teada tagajärgedega.See on liiga keeruline teema ja autofoorumist tõsiseid kaasarääkijaid leida on väga väike.
Õli kvaliteet suuresti sõltub asjaoludest, kust on pärit nafta, millest on õli tehtud.Millistel tingimustel see tekkis, millises kliimas, kuidas ja mis lagunes, et moodustuks nafta.Kuidas krakitakse, et miski ei kaoks.Millest peab sellest olemasolevast segust vabanema ja kuidas see õnnestub nii, et määrimisomadused oleksid kestvad jne.
Sellest saab rääkida ainult põhjalikku arusaamist ja suuri teadmisi omav inimene.

Ja nüüd saab siit lugeda, kuidas mingi õli teeb adin noll.:fight:

Eestis on TTÜ professor Mihkel Naams, kes omab põhjalikke teadmisi sellel alal.Ma olen temaga rääkinud õlidest, küsinud, et mis on ja kust tulevad kavaliteedi vahed ja tema seisukoht oli ikkagi see, et õlide tõeline kvaliteet hakkab suuresti avalduma pärast seda, kui ta on mõnda aega mootoris tööd teinud.Ehk siis kui õli on saanud sertifikaadi, siis on ta läbinud katsetused laboris ja eeldada, et sertifikaat anti sõbrale sõbra poolt on üsna vähetõenäoline.Ja keegi ei hakka umbmäärase tootega sõbra litsentsiga turule tulema.Kuna õli tootmine ei ole mingi koerakuudi ehitamine vaid nõuab suuri rahalisi vahendeid.

Seega jõudsimegi Naamsiga jutuga sinna naftamaardlateni ja järelkatsetusteni.Ja kõige tähtsam on asjaolu, et õli, mida katsetatakse, peab vastam neile tingimustele, kus teda kasutatakse.Erinevad autotootjad on kirjutanud kaasa konkreetsele mootorile mõeldud konkreetse õlikvalifikatsiooni ja seda tuleb täita.Õigemini võib ja saab seal teha erandeid, aga selleks on teadmisi tarvis.

Naams ei ole katsetanud laboreis kõiki õlisid, aga siiski paljusid, aga kümme aastat tagasi, kui ma sellel teemal temaga rääkisin, siis kõige kauem säilitas oma algsed omadused pärast katsetusi Mobil1rally formula.Seal ongi õlide suurimad vahed, et kaua säilitavad oma algseid omadusi.Kui on sertifikaat, siis algsed omadused on head.

Samas rääkis Naams, et väga hea nafta algmaterjal ja hea õli on ka Adnocil.

Ja lõppkokkuvõtteks ütles ta seda, et kuigi on nö. tuntud tootja ja kahtled kestvuses, siis vaheta varem ja ei ole mingit probleemi.Õli ei jõudnud veel rikki minna.Ja ekspluatatsiooni tingimusi peab arvestama.Kas lühikesed sõidud külmas, pikad kiired(kõrgetel pööretel) sõidud, jne.Ja KINDLASTI täita ettenähtud kvalifikatsiooni nõudeid, kuna erinevatel kvalifikatsioonidel on õlides erinevad lisandid, mis võivad ka muu auto jaoks väga hea õli puhul teisele mootorile hoopis kahjulikud olla.

Jutt ilma reaalsete tõendita sellest, et käi sellest või sellest kauge kaarega mööda, on naised saunas rääkisid jama.

Mina olen Carlube õliga mootoris 250 000 km maha sõitnud.Vahetan varem, kui ette nähtud ja sõidan.Maksan selle eest nii vähe, et mul on ükstapuha, mis temast 25 tuhande peal järele oleks jäänud.Panen 7-10 tuhande pealt uue sisse ja sõidan.Jutt on täis-sündist.
Ja olen ühe mootori ka lahti võtnud, millega ma selle õliga 120 000 sõitsin.Seal mootoris mingeid anomaaliaid ma ei näinud.Nagu mõnes mu lammutatavates Saabi mootorites on olnud, kus mõnes on tohutud šlaki-koksikihid.See lahti võetud mootor oli peugeoti turbodiisel, mis läks GAZ 69 peale ja enne võeti ta laiali, kuna projektikale tehti korralik asi peale.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

R Aug 21, 2009 11:33

ah sina ka Naamsisõber ;))
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#21

R Aug 21, 2009 14:08

Muuseas keda teema huvitab siis Mihkel Naams on kirjutanud raamatu "Mootoriõlid" seal on kirjas, milliseid aspekte õli puhul hinnatakse ja kuidas õli vananeb jne..
Väga kasulik lugemine.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#22

R Aug 21, 2009 14:11

lisan ka lingi
http://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?29762

Mis puudutab Addinoli siis see peaks olema Euroopas üks vähestest firmadest, kes toodab ise ka baasõlid. Ehk siis otsast lõpuni kogu protsess ühes kompaniis.
andreas1982
Postitusi: 157
Liitunud: E Juun 04, 2007 15:07
Asukoht:
Auto:

#23

R Aug 21, 2009 14:22

stennadi - seda minagi sain teada uurimisele, et Addinol teeb otsast lõpuni ise Euroopas nn baasõlisid. Ja viimasel ajal ei ole olnud kuulda, et kellegil oleks olnud probleeme selle õlisordiga.. nii mõtlesingi küsida nõu targematelt.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#24

R Aug 21, 2009 14:40

Üldiselt on nii et kõigil mootoritel-sildadel-kastidel-sõlmedel on ju tootja poolt ette nähtud nõudmised määrdeainetele. Kui osta õli, millele on omistatud masinatootja poolt ettenähtud sertifikaadid ei saa väga alt minna.
Eesti muutlikus kliimas tuleks lihtsalt vahetada õli tihedamini kui tehase poolt nähtud välp. Samuti tuleks vahetada õli tihedamini kui sõidad ainult lühikesi otsi.
Õlisse koguneb kondentsniiskus ja määrimisomadused halvenevad.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#25

R Aug 21, 2009 16:02

Mina ka seda meelt, et pisut tihedam õlivahetus on auto mootorile kõige parem. Pigem odavam õli ja tihedam vahetus kui überkallis ja haip õli, mida ei raatsi vahetada. Võrreldes kõigi muude kuludega ja mootoriremondi maksumusega on auto õlivahetus väga odav, seda ei peaks kusagile riski piirile lükkama.

Külma mootori ja lühikeste otste jutt jummala õige. Sel juhul on abi kui aegajalt pikem ots teha (min 10-15 km), et õli korralikult kuumaks läheks. Saavad niiskus, bensiinijäägid ja muud jamad välja aurata.

Ma usun, et tegelt pole mingit k***di vahet, mis nimega õli mootoris on (räägin kaubamärgist, mitte viskoossusnumbritest), peaasi, et ta värske on. Kuigi jah - egole mõjuvad mõned nimed muidugi paremini kui mõned teised :D.
Vasta