SAAB i hooldusega tegelevate töömeeste kogemused.

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 820
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#1

N Okt 15, 2009 17:21

Olen auto korralisi hooldusi lasknud teha nii mõnegi siin foorumis soovitatud firma töökodades. Kuna aga ühes kohas ei suhtutud tõsiselt minu soovi auto üle vaadata , hädavajalikest töödest mind informeerida ja need teostada. Teises kohas aga midagi tehti kuid lohakalt siis kas keegi oskab soovitada töömehi kes autot mitte ei lõhu , lihtsalt lapiga sellelt tolmu ei pühi vaid oma töösse hingega suhtuvad ja ka korrastamist vajavad agregaadid töökorda oskavad seada.
Näiteks - palusin kontrollida mida peale õlivahetuse veel teostada vaja oleks. Peale mitmetuhandese arve tasumist lahkusin töökojast ja mõne tkm pärast pidurid hakkasid ragisema. Kodust kaugel ja "rõõm" lagunevast autost missugune. Kas tõesti ei ole töömehele piduriklotside suur kulumine nähtav ja samuti märgatav , et esimesed pidurisadulad ei liigu vabalt. Samuti valati mootoris õlitaseme kontrollimisel suvalist määret peale üldse minult küsimata kuskohas viimane õlivahetus toimus ja millise firma õli on antud hetkel mootoris. Pole küll spetsialist kuid õlide valmistustehnoloogia ja lisandid pidid olema erinevatel tootjatel erinevad ja seetõttu " kokteili" mootoris ei soovitata. Ehk sellistest liigutustest saabki alguse turbote surm ja 150 tkm läbisõitnud mootorite keti , kolbide , saalede jne vahetus.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#2

N Okt 15, 2009 17:54

Kui saladus ei ole siis millisest töökojast juttu on?
Omal hakkasid ajud kohe ragisema ja meenutama...:mad:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7620
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

N Okt 15, 2009 17:57

muidu mõnus lugeda, pikk lugu ja päris huvitav kah, aga miks siis kardad andmeid panna, et kes ja kus ja millal?
ja miks sa siis lased oma autga teha, mis heaks arvavad ?

muidu poleks kirjutandki aga sain eile õhtul oma auto värvimisest kätte ja täna päeval selgus, et tehti ka, mis heaks arvavad;
samas värvitöö ja plekitöö kohta pole ühtegi halba sõna, aga see, kuidas ja millega esbumper kinni pandi ja tuled, see ei tee au ühelegi töökojale. vaatasin, läikivad puidukruvid---- helistasin ja pärisin, kus minu omad on? ütlesid, et need ei sobind ja need seal kastis. läkisn järgi ja sain peotäie polte kätte kuna esistange ja tulede kinnitusel kasutatase 4 eri liiki polte, siis oli sellele töökoja töömehele ülejõu käiv õiged poldid õigetesse kohtadesse panna.
Muidugi läksid poldikarp käes koju tagasi ja siis vaatasin, et udukate juhet pole ja välisõhu temp. anduri juhet kah.
krt, närvi läksin. taas kõne ja öeldi, et tule tagasi.
läkisn taas linna teise otsa tagasi ja tunniga saime kahepeale asjad nii nagu peab.:headbang:
no täiesti koomikud: pea igale poole keerasid 10 mm võtme peaga 6-mmised puidupoldid!!
raske on ju aru saada, kus 4 mm ja kus 5 mm ja kus 6 mm plekikruvi või 6 mm keermestatud polt.

firma nime ei tea, aga alles
paar kuud teevad värvitöid Pärnus härma keskuses, tallinna poolses küljes. nimi: Cartec Auto OÜ


jee, käisin jälle teenenduses :bs::bs::bs:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

N Okt 15, 2009 19:45

Kui see jutt ei ole provokatiivne,siis võiks kohe ju ka täpsustada,kellega-millega tegu.Samas enne pikkade novellide avaldamist tasuks alati ÜRITADA võimalikud probleemid eelnevalt tegijatega ära lahendada,et vältida hilisemaid mõttetuid "poriloopimisi" .
Niisama pole mõtet provotseerida:conf: .
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#5

N Okt 15, 2009 20:08

Algselt postitas: Trionic
Kui see jutt ei ole provokatiivne,siis võiks kohe ju ka täpsustada,kellega-millega tegu.Samas enne pikkade novellide avaldamist tasuks alati ÜRITADA võimalikud probleemid eelnevalt tegijatega ära lahendada,et vältida hilisemaid mõttetuid "poriloopimisi" .
Niisama pole mõtet provotseerida:conf: .


Just minu mõte, seda enam praegustes majandustingimustes, kus ei julge enam ühtegi lisaliigutust teha, kartmata et pärast jama tuleb. Väljendid õlivahetus ja hooldus on ka 2 erinevat asja, ja neid teostatakse ka erinevalt. Ja näiteks kui klient ei ole eraldi õlimargi soovi maininud, läheb siiski tehase soovituslik õli. (nimi ei mängi rolli) Lõpuks on siiski kõik suhtluses kinni, või suhtlematuses.

EDIT: olen saanud sõimata ka hoolduse käigus lisatud 0,5 liitri jahutusvedeliku eest.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 820
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#6

R Okt 16, 2009 12:29

Minu SAABi on hooldatud Eesti töökodades 3 a jooksul ja kuna eelmise autoga oli kurb kogemus ühes Viimsis asuvas kõikketeadjate/oskajate töökojas kus käiviti tõmberelee vahetuse käigus püsikiirushoidja süsteem lahti lõhuti ja enam kellegi poolt töökorda ei saadud. SAABi olen korrastada palunud siin foorumis mainitud mitme firma töökodades. Seetõttu ei ole saladus , et tegu ei olegi ühe konkreetse töökojaga ja iga kord on mingi suurem või väiksem vajakkajäämine olnud. Seetõttu ei saa ka nõustuda , et need postitused on provokatiivsed või kellegi poriga loopimine. Ja mis kasu on töökojaga hilisemast suhtlemisest kui ma ei ole Tallinna läheduses. Kas töömees tuleks siis minu juurde oma apsakat korrastama? Minul muide on see kohustus oma kuludega kasvõi teise riigi otsa sõita kui olen kliendi juures puudulikku tööd teinud.
Soov oli selle postituse kaudu edaspidi leida hooldustöökodades selliseid tegijaid kellel oleks "ilus töö jälg" mitte , et mu auto oleks töömehe teadmatusest või hoolimatust käeliigutusest ette valmistatud järgmise rikutud agegaadi remondiks. Neid mehi kes oma tööd korralikult teevad ei puuduta antud teema kindlasti.
Kindlasti on Eleril õigus , et - "olen saanud sõimata ka hoolduse käigus lisatud 0,5 liitri jahutusvedeliku eest". Ka minul on olnud selliseid pirtsakaid ja iga asja peale vinguvaid kliente. Kuid kuna on selline vanasõna - Iga kingsepp jäägu oma liistude juurde - siis tõesti ei tea mina milliseid hooldus ja ekspluatatsioonimaterjale on pakkumisel erialal millega ma ise ei tegele. Seetõttu on ülimalt positiivne kui klienditeenindaja informeerib klienti mitmest võimalikust valikust. Ja just - " Väljendid õlivahetus ja hooldus on ka 2 erinevat asja, ja neid teostatakse ka erinevalt". Ja ka minu autol on hoolduste käigus vahetatud nii mootoriõli , küünlad, öhufiltrid(ka salongi õhufilter) jne jne. Kuid keegi ei ole siiani maininud kas käigukastiõli , jahutus- ja pidurivedelik on SAABil igaveseks kasutamiseks mõeldud.
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#7

R Okt 16, 2009 13:04

ma ei tea, kus see masin käinud on, aga sul on võimalus anda inimestele uus võimalus, Las Viki, Werner, llimar ja Saabianti proovivad uuesti. Ehk oli töömehel vilets/kiire päev, ehk oli klienditeenindajal vilets päev. Inimesed oleme me ju kõik, ja vigu teevad ka kõik. Lihtsam on alati kui käia ühes teeninduses, ühe töömehe juures, siis on teada auto hooldusajalugu, ja töömees teab juba peast autot ja selle olukorda. Ja küll ta siis ka ütleb, et on aeg vahetada jahutusvedelikku jne....
Samas ei ole ma kohanud küll kunagi, et keegi meelega midagi lõhuks, et järgmine kord ka tööd oleks :S
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#8

R Okt 16, 2009 13:09

Võtan sõna siis klientide poole pealt: :wise:
Töökoja tase ja maine klientide silmis sõltub 50% tööde professionalsest tegemisest.
Teine 50% on SUHTLEMINE.
Teemaalgataja juhtumites paistab selgesti välja eelkõige puudulik suhtlemine.
Eleri poleks ka sõimata saanud, kui oleks võtnud vaevaks enne kallamist küsida. :fight:
Tuttava kliendiga Saab lihtsamini asjad aetud, võõraga tuleb rohkem vaeva näha. Kes ta sisse ikka kohe näeb.

P.S. Millegipärast on mul tunne, et LeLeonNoire Saab päris palju vaeva näha ihaldatud töökoja leidmisel....
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

R Okt 16, 2009 13:55

Algselt postitas: praktikant
Eleri poleks ka sõimata saanud, kui oleks võtnud vaevaks enne kallamist küsida. :fight:
Tuttava kliendiga Saab lihtsamini asjad aetud, võõraga tuleb rohkem vaeva näha. Kes ta sisse ikka kohe näeb.

Vot ongi, et võõra sisse ei näe ja kui sõimab mingi pisiasja pärast, siis lasku käia.
Isiklikult arvan, et töökoda ei pea iga mutrikese keeramise pärast kliendile kõlistama. Kui näha, et millestki on vajaka (antud juhul kasvõi jahutusvedelik) ja hind on suhteliselt naeruväärne (remondi-hoolduse koguhinnaga võrreldes) siis on see töökojale hea tava antud puudus kõrvaldada.
Halvem on see, kui pärast sõimatakse "...aga te ju nägite, et vedelikku on ohtlikult vähe. Miks te siis juurde ei kallanud?"
Või äkki klient arvas, et selle pisikese lükkega suurendas töökoda oluliselt enda käivet? Naerukoht.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2285
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#10

R Okt 16, 2009 14:01

Mina võin rääkida vaid sellisest kogemusest, mis puudutab Vikingut.
Alguses hoolduse jaoks küsisin pakkumist, seal olevad üksikasjad täpsustasin enne ära ning selle käigus helistati veel üle ning küsiti, et "see asi ka veel läbi-kas vahetame ära?-Mis hind?-Selge, vahetame ära..." ja nii see asi on käinud. Kui teine auto käis ühes teises töökojas Viljandis, siis samuti helistati ning küsiti üle, et kas võib hammasrihma kogu jooksuga ära vahetada. Sama jutt, et mis hind jne ning loomulikult lasin ma selle ära teha. Aga jah, suhtlema peab ning remonditöökoda ikka sulle helistab ning nõusolekut võtab, siis peaks küll kõik laabuma.
:beer:
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#11

R Okt 16, 2009 14:11

Justament, mulle meeldib ka nii, et kõigepealt lepime tööde hinnas kokku ja kui tuleb midagi veel välja mis vahetamist või tegemist vajab, võetakse ühendust ja küsitakse nõusolekut, mis õnneks minu puhul ka siiamaani üldiselt nii olnud on. Iga endast ja kliendist lugupidav teenindus käitub ka nii, kui soovib häid kliendisuhteid hoida. Kui ma viin auto mingit kindlat asja parandama, ei saa ma aga eeldada seda, et mehaanik kriitilise pilguga kogu auto üle vaatab, selle jaoks on vist eraldi punkt hinnakirjas defekteerimise nime all.
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#12

R Okt 16, 2009 14:36

Algselt postitas: mm17
.... et mehaanik kriitilise pilguga kogu auto üle vaatab, selle jaoks on vist eraldi punkt hinnakirjas defekteerimise nime all.

kahjuks pole see võimalik. :nono:
Tähendab, et vaadata ju võib, ja peabki. Aga paraku ei suuda ükski vaataja, ka kõige vingem, vaadata üle kogu autot. Veel vähem anda garantiid, et edaspidi midagi ei lagune. Õigemini ei suuda ükski klient seda kinni maksta.

See asi tuleb (võõrale)kliendile delikaatselt selgeks teha, sest päris levinud on liiga suured ootused "ülevaatamise" suhtes.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#13

R Okt 16, 2009 14:46

Vaadata võib muidugi, oleneb ju töömehest, tema huvist ja motivatsioonist, kas ta viitsib mul mootorikette vahetades ka pilgu näiteks tagasillapuksidele visata. Vaevalt küll ta seda teeb, kui klient seda teha palunud ei ole. Sõiduki üldise seisukorra hindamine ju võtab aega ja kui klient seda teha palunud ei ole ja on kokkulepitud kindel hind kindla asja remondiks, siis vaevalt töömees tahab oma kallist aega nimetatud juhul pukside kontrollimisele raisata. Või millele iganes, kasvõi siis piduriklotside kontrollile. Väga tore muidugi oleks kui seda tehtaks, aga ma ei leian, et remondikoht ei ole süüdi, kui seda ei tehta.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14300
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

R Okt 16, 2009 14:53

Praktikant, minu arust sa rebisid oma tsitaadiga pisut asja kontekstist välja. mm17 ütles, et ei saa eeldada, aga sina tsiteerid seda, nagu oleks öeldud, et peaks ikkagi alati tegema...

Tegelikult on just nimelt defekteerimine see töö ja tehakse selleks, et kõik vead kindlaks teha... Loomulikult ei osandata su autot selleks puhuks, aga kõik visuaalselt nähtav, loksutatav käiakse üle ja antakse hinnang. Oskaja ütleb sulle ka kaua see edaspidi kestab ja milliste asjadega peab kiiremalt tegelema. Ma ei näe selles midagi erilist, mida poleks võimalik teha...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#15

R Okt 16, 2009 15:02

Ja lähevadki siin juba ka klientide arvamused asjadest lahku, ja tööde vastuvõtt ja ttöömehed olgu need hiromandid, ennustagu kes tahab 5 krooni kulutuse pärast kõnet, kes ei taha, kes tahab oma auto vigu teada saada, kes ei taha. Autosid töösse tuues, aga millegipärast ei räägi klient seda kohe., millised on tema eelistused, tihti öeldakse vaid, et mul oli remondiaeg antakse võtmed ja kõik.

Korraline hooldus ja defekteerimine on ainsad, mis näevad ette auto üld ja tehnilise seisu kontrolli. Pidurite vahetus ei näe ette õlitaseme vaatamist jne.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#16

R Okt 16, 2009 15:46

Algselt postitas: Cyber
Praktikant, minu arust sa rebisid oma tsitaadiga pisut asja kontekstist välja.


Läks jah veits viltu :red:
Pidasin tegelikult silmas juhtumit, kui klient tellibki ülevaatamise, või ka hoolduse, näiteks.

Elerile: ei pea olema hiromant. Enamuse asju Saab küsides teada. SUHELDES. Mida vähem kumbki pool alguses eeldab, et teine peaks või võiks, seda vähem on kändusid teel edaspidises.
Küll aga on vist jäme ots ehk suurem vastutus töökoja poolel, sest tavaliselt töökoja suhtleja teeb seda kordi päevas, klient aga mõne korra aastas.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
ulari1
Postitusi: 94
Liitunud: P Mai 27, 2007 13:47
Asukoht:
Auto:

#17

R Okt 16, 2009 15:49

Algselt postitas: mm17
Vaadata võib muidugi, oleneb ju töömehest, tema huvist ja motivatsioonist, kas ta viitsib mul mootorikette vahetades ka pilgu näiteks tagasillapuksidele visata. Vaevalt küll ta seda teeb, kui klient seda teha palunud ei ole.





Minul Troostis just vastupidi,ei palunud aga vaadati esi-tagasild üle,toodi välja vead mida vahetama peaks.Väga tänulik neile selle eest.
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#18

R Okt 16, 2009 16:09

ma olen Eleri viimase postitusega väga nõus. Kliendid on väga erinevad- täiesti seinast seina ju! Üks soovib, et autol hoitakse igal hooldusel silm peal ja teine soovib, et vahetage kettad ja muud ärge puutuge. Mina olen käinud ainult anti juures ja pole kohanud küll lohakat suhtumist. Ja loomulikult on ka asi selles, et tuttava-püsikliendi autot tunneb remondimees paremini (teab mis tehtud ja mis tegemata) Uus patsient peab ikka ise kaasa aitama oma soovide ja isiklike eelistustega, kuidas ja kui põhjalikult tema armsamasse suhtutakse!
Pealegi jääb seni segaseks, kui põhjalik teemaalgataja oma soovidega on olnud seni!
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#19

R Okt 16, 2009 16:15

Ma teen praegu midagi ,mille eest ma kindlasti vastu pead saan aga see selleks...
LeLeonNoire:
Kas te olete meie töökojas(Audacer) käinud ja meie suhtumises/tegemistes esines puudusi?
Kui jah siis helistage mulle. Selgitage mis oli valesti/ei meeldinud/jäi tegemata.
Juhul kui saab tõestatud meiepoolne viga siis pakun teile järgmist korralist hooldust materjalide hinnaga.
Ehk siis tööraha teie käest ei küsita :facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 820
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#20

R Okt 16, 2009 16:25

Ei ole ju minugi suhtumine nüüd lausa negatiivne. Nii "Saabianti"s informeeriti ühestkomateisest ja Troostautos soovitati mootorile mingi "tuulutuskomplekt" paigaldada. Lisaks võimaluse korral esisilla ja mootori tugiraami puksid lasta vahetada. VM s sain nii mõnelegi lollile küsimusele vastused kuid loobusin utoopilise hinnapakkumise tõttu haakekonksust (vist mingi 13 k ja selle raha eest saab juba kobeda haagise). Küll aga mõtlen hoolega Eleri pakkumist , et anda töömeestele uus võimalus. Ma ei ole vist nii rikas , et kui oma auto juures midagi teha palusin siis ikkagi leian sama asja probleemsena paari päeva pärast. Kuna tagaklaasi pesuri remondi eest maksin tunnitasu ja ikkagi ta nühib klaasi kuivalt siis ... . Ja kuna minu auto mootorisse tehti "õlikokteil" siis ei ole ma üldse kindel kaua see mootor veel kestab. Kuid ma ei näita just firmade peale seetõttu , et need apsakad on teinud konkreetne töömees kelle koolitus ja tööstiil peaks tagama kvaliteetse töö. Tegelikult oleks hooldusarve peal hea näha teostaja nime ja kontaktandmeid. Olen päri , et vana auto puhul ei saa kõiki vigasid ette näha(ja 5 a vana SAAB võib olla veel päris kobe auto) aga kui piduriklotsid on kulunud ja veljed tahmased siis - no vabandust , midagi võiks ju teha. Ja seda enam , et ma PALUSIN autot hooldada nii , et 15000 km sellega läbitav oleks(jätame välja avariid ja igasugu muud teedel ootavad üllatused).
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#21

R Okt 16, 2009 16:41

Algselt postitas: LeLeonNoire
...ma PALUSIN autot hooldada nii , et 15000 km sellega läbitav oleks(jätame välja avariid ja igasugu muud teedel ootavad üllatused).


Sellest ma räägingi....:wall:
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#22

R Okt 16, 2009 20:25

Kui sul see "mingi tuulutuskomplekt" ehk siis lisakit on siiani paigaldamata, siis soovitan kiiremas korras mõnele neist töökodadest uus võimalus anda:)
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

R Okt 16, 2009 21:41

to LeLeonNoire:
Lihtsalt sulle teadmiseks,et tänapäeva mootoriõlistandardid näevad ette võimaluse neid kõiki omavahel segada ja seda nii,et mingit jama sellest ei tuleks. Ükski tootja ei soovita lisada teise tootja vedelikku,kuid sellel on siiski tihti(tavaliselt) "reklaamihõng" juures.Selles suhtes loomulikult,et "kokteil" mingit kiiret kurja mootoris võiks teha.
Kui ikka hädasti on vaja ainet lisada,siis tuleb jälgida seda,mida nõuab mootoritootja nn. "miinim kvaliteediumnõue".

Väga ebasoovitav on segada sünteetilisi nn."estriõlisid"(neid bensiin ei lahusta ja õliplekke eemaldab ainult "Fairy" stiilis köögikeemia),mida toodab näiteks Motul,teiste nn."tavalistega". Aga ka siis EI TOHI kokteil kurja teha mootorile.

Hüdraulika-ja transmissiooniõlidega on teema muidugi vastupidine.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 820
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#24

R Okt 16, 2009 22:39

Tänan Teid , Eleri ja Trionic soovituste eest. Lugesin veidi teatud mootorite vigade kohta ja tegelikult natuke imelik , et sellisel autol kui SAAB mille uue auto normaalses varustuses mudeli hind on 0.5 milj EEK ringis on mingite ajupehmenenud projekteerijate näpuvigasid küljes. Kasvõi kui 4 a vanal autol on SID 2 displei poolkustunud on see päris imelik. Õnneks oli Troostautos mees kes selle loetavaks sai.
Õlide kohta räägib aga üks spetsialist nii ja teine naa. Viimase paari aasta jooksul läbitud mitmetel tööohutus- , täiendus-, ametikoolitustel oli lektoriks ka vist üks TTÜ autospetsialist kes siiski hoiatas erinevate firmade mootoriõlide mootorisse kokku valamist ka lubatud õli kasutusandmete puhul. Tema seletus oli - õlid sisaldavad väga palju erinevaid lisandeid mis neid stabiilsemaks muudavad , määrimisomadusi parandavad , korrosiooni vähendavad jne jne ja kõigi tehaste lisandid ei pruugi samad olla ja võivad omavahel reageerida , tulemuseks vaht , klimbid ja seega puudulik õlitus. Ehk oli muidugi tema teave vananenud ja midagi hullu veel polegi juhtunud. See aga öeldi julgelt välja , et parem mingi õlisegu mootorit õlitamas kui üldse eimidagi ja nii kui hooldustöökoda silmapiiril siis õli ja filtri vahetus. Ei mind reklaamid huvita ja mitmete tunnustatud firmade tooteid on ka pisikese Eesti turul piisavalt müügil.
Tänan kõigi asjakohaste nõuannete eest.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#25

R Okt 16, 2009 22:59

No selles, et ei tasuks küll nüüd ainult SAABi insenere maha teha. Tarbitaval 2,6milj EEK AMG Mersu projekteeriad on teinud selliseid vigu, mis on parandamisel läinud maksma tutika SAABi hinna.
Vasta