9-5 Estate MY2000 tõsisem hooldus...kas on mõtet?

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
inch
Postitusi: 4
Liitunud: K Apr 15, 2009 9:48
Asukoht:
Auto:

#1

T Nov 17, 2009 17:19

Kirjutan küll hoolduse rubriiki, aga tegelikult on selle kohta vist õigem öelda kap.remont.
Masin pealkirjas kirjas, mootoriks 2.3 LPT, käsikastiga, läbisõit ...(?) ei hakka parem kirjutama, kuna seda ise ka ei usu, sest auto kohta puudub enne selle aasta mai kuud igasugune ajalugu. Ehk siis suve alguses Eestisse saabunud ja hooldusraamatust ei ole haisugi. Lühikese ajaloo jooksul on teada, et on Eestis paigaldatud tuulutus-kit ja vahetatud turbo, tehtud vedelike ja filtrite vahetused ning on peale Eestisse saabumist ka korra mootor lahti võetud mingi klapi jama pärast :freak:. Peale tehtud asjade on teada, et tüüpilised "hooldused" on veel tegemata - ketid, klapisääred, otsakaane leke ning silindris liiga vabalt liikuvad kolvid (loe: kulunud). Auto on sõitev, aga selgelt mitte tehniliselt heas korras. Kirjutama ajendas soov, et auto jääks ka edaspidi sõitma, aga selliselt, et see oleks ka tehniliselt :thumb:
Tänaseid autode müügihindasid vaadates tekib kiusatus küll see mõte peast visata ja mõni muu liiklusvahend hoopis soetada, aga siiski ...ehk SAAB sellest veel asja.
Kujutan ähmaselt ette (info pärit ikka siit foorumist), millised summad kuluksid ükshaaval nende tegemata tüüpiliste "hoolduste" parandamisele, aga et seda paremini aduda sooviksingi "vanade kalade" abi.
Selgelt mitte tehniliselt korras tähendab: õli kulub ning kui auto on seisnud rohkem kui 8 tundi, siis käivitades lööb pahviks (loe: ajab hullult suitsu). Ülejäänud on nipet-näpet nagu puksid ja stab. vardad jne...
Kuna nii õlikulu, kui ka pahviks löövat käivitust aitaksid likvideerida eelpool nimetatud hooldused (ketivahetus oleks lihtsalt mõistlik samal ajal ette võtta), siis mis teadjamad asjast arvavad ja soovitavad. Ning muidugi oleks abiks ka enam-vähem arvamus (olemasoleva info põhjal), mis see kõik rahakotile tähendab (piisab kui skaalal on täpsuseks ühik 5000 EEK, näiteks hinnavahemik 15-20K jne.). Ei soovi selle kirjaga saada ainult hooldajatelt konkreetseid hinnapakkumisi, igaüks, kes on analoogseid asju läbi elanud on minu jaoks juba "vana kala" ja saab oma infoga mind kindlasti aidata.
Ning hinnavahemiku nägemus võiks ikka sisaldada siis kogu kulu kokku (k.a. tööraha, võib-olla diagnostika ja ka vedelike vahetus, mis peale sellist tööd tuleks teha jne.).
Tänulik igasuguse info eest (kes kuidagi muud moodi ei saa, võib ka öelda, et olen loll ja osta parem uus sõiduk).
Sooviks ka oma saiast saabi saada...
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1972
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#2

T Nov 17, 2009 17:29

Mis siin ikka soovitada. Eks tuleb kõik vahetamist vajavad asjad ära teha. Selleks ilmselt tuleb leida mõni saabidega tegelev töökoda ja seal lasta esmalt üle vaadata auto seisukord ning hinnapakkumine võtta vajalike tööde maksumuse kohta. Omal ajal kui 9-5e ostsin oli peale ostu esimene käik Troostautosse Kadaka teel (nüüd Audacer). Sai lastud auto üle vaadata ja siis vajalikud tööd lasta teha. Minu auto puhul oli kõige suuremaks tööks kettide vahetus koos suurhooldusega. Hinnaklass oli tollal (aastal 2007) umbes 18 tuhat. Pärast seda eriti muid suuremaid asju ei tulnudki vahetada.
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#3

T Nov 17, 2009 17:41

Ma juba vahetaks kogu ploki, sellega on kaasas/sees nii väntvõll ketid kui kolvid kui kogu pudi.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
inch
Postitusi: 4
Liitunud: K Apr 15, 2009 9:48
Asukoht:
Auto:

#4

T Nov 17, 2009 22:23

Algselt postitas: Eleri
Ma juba vahetaks kogu ploki, sellega on kaasas/sees nii väntvõll ketid kui kolvid kui kogu pudi.


Ning sellise komplekti hinnaklass võiks koos töö ja mahlade lisamisega olla...ei pea ütlema, mis see täpne summa Teie juures tuleks?
Ning mis selle vahetuse järgselt ikka veel võiks nõrgad kohad olla? Ehk kas selle muu pudi all pead silmas seda, et kõik asjad, mis minu autole praegult probleeme võiksid valmistada saaksid tõenäoliselt lahenduse?

Samas olen kuulnud, et parima võimaliku lahendusena on ka 9-3 plokk ja kolvid paigaldatud, kuid kas see ka tõsi on mina ise ei tea ...
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#5

T Nov 17, 2009 22:37

Algselt postitas: inch
Algselt postitas: Eleri
Ma juba vahetaks kogu ploki, sellega on kaasas/sees nii väntvõll ketid kui kolvid kui kogu pudi.


Ning sellise komplekti hinnaklass võiks koos töö ja mahlade lisamisega olla...ei pea ütlema, mis see täpne summa Teie juures tuleks?
Ning mis selle vahetuse järgselt ikka veel võiks nõrgad kohad olla? Ehk kas selle muu pudi all pead silmas seda, et kõik asjad, mis minu autole praegult probleeme võiksid valmistada saaksid tõenäoliselt lahenduse?

Samas olen kuulnud, et parima võimaliku lahendusena on ka 9-3 plokk ja kolvid paigaldatud, kuid kas see ka tõsi on mina ise ei tea ...


kes ikka "täpset" summat oskab interneti teel öelda. isegi kui atu ülevaadatud siis detailide sisse nad ei näe ju. Mine näita ette saad umbes aimu.
Iga ratas veab and then some!
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#6

K Nov 18, 2009 7:02

Keegi ei taha natukenegi numbritest rääkida....
Minul 9-5't pole ja seega räägin ainult foorumist kogutud tarkuse baasil.
Tutikas mootoriplokk 40 kilo+vahetus. Sinna arvuta juurde uus ketisats ja veel üht teist (turbo katalüsaator, silladet.). Arvan et see summa võiks ligikaudu 60 kilo olla.

EDIT: Allpool on mu jutule tublisti parandusi.
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#7

K Nov 18, 2009 7:12

Ma olen kuskil teemas siin seda ka kirjutanud, et kui enda aerol lasime uue mootoriploki paigaldada, siis kogu see krempel läks mingi 40 tuhat. See sisaldas uut mootoriplokki, tööd ja kui mälu ei peta mahtus sinna ka uus siduriketas.
Uue mootoriploki puhul on ketid juba nagunii uued.

Aga pärast seda on ju lust sõita ja siis on vaja vahetada ainult sillajuppe jm. kulumaterjale, mis on paratamatu.
Samas kui investeerida Suure pakutud 60 k siis saab sinna juurde veel mitsu turbo ja uue softi nii, et tulemuseks oleks peaaegu aero.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#8

K Nov 18, 2009 8:02

Algselt postitas: inch
Algselt postitas: Eleri
Ma juba vahetaks kogu ploki, sellega on kaasas/sees nii väntvõll ketid kui kolvid kui kogu pudi.


Ning sellise komplekti hinnaklass võiks koos töö ja mahlade lisamisega olla...ei pea ütlema, mis see täpne summa Teie juures tuleks?
Ning mis selle vahetuse järgselt ikka veel võiks nõrgad kohad olla? Ehk kas selle muu pudi all pead silmas seda, et kõik asjad, mis minu autole praegult probleeme võiksid valmistada saaksid tõenäoliselt lahenduse?

Samas olen kuulnud, et parima võimaliku lahendusena on ka 9-3 plokk ja kolvid paigaldatud, kuid kas see ka tõsi on mina ise ei tea ...


Ploki hinna saan ikka öelda 36000. Juurde lähevad kindlasti kõik mahlad, filtrid. umbes 2300.-tööd kuni 10-15h.
Mootori probleemid saaks jah lahenduse. Allahindlused ja soodustused tekivad juba kohapealsete läbirääkimiste käigus.

Esimeses postituses mainitud"olen loll" ei pea mingil juhul paika. Investeerides rahad mitte kõrgesse ostuhinda vaid korda tegemisse, tagab kindlasti parema tulemuse, kuna ostes kasvõi midagi muud, ei tea sa ikka mille otsa satud. Oleneb muidugi kui pika aja peale investeering tuleb.

EDIT : suure postituse paranduseks: ketisats ei tule juurde, nagu ka ülemises postistuses mainisin on see juba plokis sees, silladetailid ei ole kohustuslikud mootorivahetuse juures, neid saab pärast jooksvalt ka teha, v.a mootoripadjad, mida siiski võiks hilisema tööraha säästmiseks kohe vahetada.(vajadusel)
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
inch
Postitusi: 4
Liitunud: K Apr 15, 2009 9:48
Asukoht:
Auto:

#9

N Nov 19, 2009 9:30

Tänud kõigile, kes viitsisid infot jagada ja hinna suurusjärku prognoosida. Nüüd, kui remondi maksumus enam-vähem teada, saan edasi seedida, mis mind ja minu saabi ees võiks oodata...kas jääbki autot iseloomustama tundmatu minevik või hoopis helge tulevik. Seda hinnaklassi endale ähmaselt ka ette kujutasin, aga eks see ehmata ikka päris ära, kui ka teiste käest seda kuuled ja su kartused saavadki tõeks
Vasta