Käsipidurduse parandamine?

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#1

T Okt 19, 2010 20:42

Kuidas saaks käsipidurit efektiivsemaks muuta? Praegu ei ole mul asi lõdvades trossides. Tunnen et hakkab seal õiges kohas (üsna alguses) juba vaikselt "võtma" ja trosside pingsus on piisavalt hea, sest see koht kust rohkem kõrgemale tõmmata ei jaksa jõuab seal 2/3 peal kätte juba (no põhimõtteliselt saaks ju kahe tugeva käega alati selle lõpuni tõmmata jah), nii et asi peab milleski muus olema, või siis seletab keegi milles asi on, aga praegu on see käsipiduri pidurdus lihtsalt selline täielik jura.
Eelmiste 2 omaniku käest tean, et pole seda eriti kasutatud ka, aeg-ajalt lihtsalt niimoodi sutsu parkides peale tõmmatud, et "kinni ei jääks".

Mida võiks üle vaadata/ära vahetada, et saaks selle käsipiduri ikka korralikult võtma? Praegu tõmba palju käsivars jaksab, aga see venib ja venib, nii et päris kinni tõmmata on võimatu. Kuna talv on tulemas ja siis käsipidurit ikka esiveolisel vaja läheb ;) , siis tahaks talveks asja korralikult pidurdama saada.

Põhimõtteliselt peab üks õige käsipidur olema ju selline, et peab võimalik olema mehiselt tõmmates teha suvel kuiva sooja asfalti peal üks ilus kannakas, siis pidur töötab.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

T Okt 19, 2010 20:52

Kang peaks peaaegu üleval võtma, siis on jõuõlg kõige suurem. Klotsid peavad korras olema ja trumlid ka, lisaks korralik reguleering. Siis peaks olema bueno. Mul rattad võtsid loha ka niisama tõmmates.
veldur
Postitusi: 241
Liitunud: R Juul 08, 2005 14:53
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero 05

#3

T Okt 19, 2010 21:00

Tundub viga ikka trossis endas olevat.
Minul hakkas käsipidur väga kergelt käima kui sai korralik tross pandud.
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#4

T Okt 19, 2010 21:06

Aga pidurdavad käsipiduril ikka ainult mingid eraldi trumlid? Neid eriti ei vahetata kunagi?

Nii, et lihtsalt uued trossid ka korralikult reguleerida, siis peaks hakkama hästi pidurdama?

(võib-olla on tõesti siis ikka trossid vanad veninud ja väsinud)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

T Okt 19, 2010 21:22

klotside ja trumlite vahe tuleb reguleerida.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#6

T Okt 19, 2010 21:24

Trionic kunagi ütles, et trosse reguleerida ei tohi, tuleb reguleerida klotsi ja trumli vahet. Täpselt nagu ka ivomets mainis. Ehk on trossi kõri omadega läbi. Eniveis, tuleks siis trossid vahetada :)
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#7

T Okt 19, 2010 21:35

Kust klotsi ja trumli vahet reguleeritakse? Kahjuks olen siiamaani mõningatel teistel autodel pärast trosside vahetust "õiget piiri" reguleerinud puhtalt trosse reguleerides, käsipiduri kangi juurest.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#8

T Okt 19, 2010 21:40

Täiesti võimalik, et see osa, mis sa tõmbad ja tundub, et peaks pidama, aga ei pea on sellest, et ühe poole tross on kinni kiilunud ja ühte ratast ainult pingutab, või on mõlemad trossid kinni kiilunud trumlipoolses otsas ja tundub, et nüüd on peal, ehkki klotse pole tross üldse liigutanudki.

Lisaks trossi kinnikiilumisele, sest trumlipoolses kummijullad (nagu ka põhja all) on purunenud ja tross kõrisse roostetanud või selle plastikkaitse purunenud ja kiilub kõrisse kinni on klotside vananemine ja kulumine halva haarde põhjuseks. Kui klots on väga kulunud, siis ei anna ka teda enam eriti peale keerata, et kangist tõmmates kohe algusest võtma saaks. Trumli liigne kulumine ei tohiks küll probleem olla. Minul on väga kulunud trummel ja korralike klotsidega ja trossid liikuma pannes hakkas kõik tööle nagu peab.

Klotse vahetades soovitan kui mitte trumli siseseid vedrusid vahetada, siis vähemalt seda vedru, mis trossi tagasi tõmbab väljaspool trumlit ja seega ketta ka klotside haardest vabastab.

Klotside reguleerimisest peaks siin otsinguga juhendeid välja tulema küll. Klotside vahetuse juures oli minu jaoks suurim ooper trumlisiseste vedrude tagasi paigutamine, pisikesed ja kõvad teised suhteliselt ja lisaks kokku surumisele tuleb veel "kauss" peale saada ja 90 kraadi keerata.

EDIT: Proovin siis siia ka kirjeldada klotside reguleerimist. Võtad ratta alt ära ja kas poldiaugust või trumlis olevast lisaaugust ajad kruvikeeraja sisse, võib olla nii lai lapik kruuvar kui august sisse mahub. Õige koht on peaaegu all, veidi auto tagumiku poole. Süsteem on selline, et hammasratta moodi asja tuleb kruuvariga nö ühe hamba kaupa keerata üles või allapoole, see omakorda keerab ühe poldi laiali ja too hoiab klotside alumist osa teineteisest kaugemal, mistõttu on ülalt klotside liigutamiseks vajalik maa lüheb ja klotsid ongi lähemal :P

Otsin tollest vidinast mingi pildi ehk ka, võibolla aitab illustratsioon ka paremini aru saada.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

T Okt 19, 2010 21:44

Algselt postitas: Gals
Kust klotsi ja trumli vahet reguleeritakse? Kahjuks olen siiamaani mõningatel teistel autodel pärast trosside vahetust "õiget piiri" reguleerinud puhtalt trosse reguleerides, käsipiduri kangi juurest.


9-3 puhul asi lihtne.

et asjast hästi aru saada tuleks pid. sadul maha võtta ja ketas kah.
( aga ei pruugi ketas vanadel masinatel maha tulla, sest trumlil äär hoiab klotse kinni, aga jõuga saab ikka! siis ehk tuleb midagi asendada..)

seal sees on klotside alumise vedru all üks jupstükk, mis on keermega reguleeritav ja mille abil saab klotse teineteise suhtes eemale ja vastu liigutada.
see jupstükk tuleks maha võtta, õlitada ja tagasi panna ja siis näed, kuhu poole sellist hammasratta moodi asja keerates lähevad klotsid teineteisest eemale.
nüüd ketas tagasi ja ketta sees on üks lisa auk, kus kohast saab seda hammasratta moodi asja kruvikaga keerata. ja keerata tuleb niipalju, et ratas veel vabalt liikuda saaks,



muidugi oht, et keego silla juurest trossi ka peale keeranud ja see tuleb järgi anda alul( vajadusel) et pärast mõlema ratta ja trumli reguleerimisel se tross parajaks keerata.

muidugi hea teha, kui mõlemad tagarattad koos üleval, siis saab katsuda, et rattad ringi jääma käiksid.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#10

T Okt 19, 2010 21:47

Ivometsa jutt õige, kui tahta klotse tervelt kätte saada kulunud trumli seest, sest kulumata osa tõmbaks jõuga maha tagudes klotsilt katte ära, tuleks klotsid selle nö hammasrattaga jullast jällegi maha keerata.

EDIT: Põhjalik juhend [URL=http://www.saabwiki.info/index.php?title=NG_900/9-3_Hand_Brake]saabwikist[/URL] :facts: mis iganes koht see ka pole

Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#11

T Okt 19, 2010 21:51

Üks variant veel, kogemus 9-5ga. Ratas alt ära, poldi august kruvikas sisse ja klotsid kokku keerata tagasi, siis tuleb ka ilma peksmata trummel/ketas maha. Ülimalt hea abimees on pisike LED taskulamp. Veel parem oleks kui saaks teisest poldi august mingi juhtme otsas väikse pirni sisse ajada, siis näeb kah mida tegema peab.

E: vallika post jäi lõpuni lugemata, krt.
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#12

T Okt 19, 2010 21:51

Väga palju asjalikku informatsiooni. Nädalavahetusel saan garaažis siis praktikat ka teha. Tänud.

Aga tõepoolest pidurdab ainult üks (s.t parem) ratas. Ah ma arvan, et parem oleks kogu selle timmimise ja uurimise juures siis uued trossid ka panna juba, pikemaks ajaks rahu majas. Kui tulemusteni jõuan, annan teada. :)

edit: ja kui klotsil ikka seda kihti peaks seal kenasti olema, siis pole neid vast vaja ära vahetada. Aga lahti peaks ikka võtma ja vaatama, ära puhastama.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

T Okt 19, 2010 21:54

alati lihtsalt ei saa sealt august seda asja maha keerata, sest see junn lihtsalt osutab vastupanu ja ei liigu.

muidugi trumlil võiks selle serva ka relakaga maha käiata; siis järgmisel mehel kunagi lihtsam :love:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#14

T Okt 19, 2010 21:56

Ma ei usu, et on mõtet raha raisata uutele trossidele...:P Vanade trosside liikuma saamine on üksjagu tegu kui üksi oled, kui rattad maha võtad, siis lase esimese asjana pritsuga õli sinna kus trossi kõri algab, sinna kõrisse sisse. Kui kummijulla katki, võta üldse ära, aga pärast pane, nagu ivomets mullegi soovitas, sinna määre otsa ja keera kasvõi mingi hea teip ümber sellele määrdele. Võid ju neid kummijullasi ka osta kusagilt, aga trossile mina küll raha ei raiskaks, vaevalt see venib või puruneb, aga äkki kellelgi on ka vastupidiseid kogemusi.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

T Okt 19, 2010 22:05

külmad näitavad trossile koha kätte, kui ta s...t on.
aga kõik see s...t saab alguse sellest s...tast kummilutist mis trossi otsas on ja kust see tross kõrist välja tuleb.
vesi raisk ja niiskus ka poevad sealt sisse ja siis külmaga läheb neil kõvaks!

seepärast võib korra proovida. aga kui külmaga kinni jääb ja klotsid peale jäävad siis on hoopis s...t

eriti kui päeval on soe ja külmetama hakkab ja oled kodust kaugel.

siis võimalus tulla koju libiseva tagarattaga kui hea jäine tee on, millisest kihnlased tavaliselt unistavad, või ronida auto alla ja proovida elu eest seda trossi tagasi venitada;

muidugi tarkpea võtab salongist jääsulataja ja laseb seda sutsu peale , mille peale tross tavaliselt end lõdvaks laseb.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#16

T Okt 19, 2010 22:06

Noo tõepoolest, midagi "igaksjuhuks" pole ka mõtet ette osta. Hakkan põhjalikumalt uurima ja vaatan mis seisukorras need on, võib-olla pole viga midagi, siis võib ainult kõige selle muuga tegeleda - lahti võtta, puhastada, reguleerida.
sat
Postitusi: 69
Liitunud: E Mai 04, 2009 14:23
Asukoht:
Auto:

#17

K Okt 20, 2010 0:34

Kui käsipidurit pole pikalt kasutatud ja nüüd üks pool ei pidurda, siis suure tõenäosusega on sellel poolel Vallika lisatud pildil expander nimeline detail kinni roostetanud ja pidurdab ainult üks klots. Sellel klotsil on kate maha kulunud ja metall vastu metalli. Pingutamine ei aita ning jõuga lähendedes annab midagi kuskilt järele. Tuleb lahti võtta, expander käima saada, klotsid välja vahetada. Enne lahtivõtmist klotside pinguti kindlasti kokku keerata, kui see muidugi liigub.
Vasta