Käisin eile ülevaatusel
- LPT
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 870
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
- Asukoht: Tallinn
- Auto: OG9-5, NG9-3
Niisiis käisin oma 900C-ga eile ülevaatusel ja ei saanud heitgaase paika. Mul on 1-e Pierburg karburaatoriga ja ülevaatuspunktis sain CO ise paika, mingi HC tõusis sellest taevani. Lasime siis ülevaatajaga mootori pöördesse ja nii läks läbi. Kas aga kuskil Troostis või Anti juures mõlemad asjad ka õieti paika saab? Sain ka teada, et mingi kuradi EURO märgiga ohukolmnurk peab olema. Kas EURO märgiga meestele sõidetakse vähem otsa?
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14293
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
CO näitab kui palju bensiini mootorisse läheb ja HC näitab seda kas mootor seda ka korralikult ära põletab. Ehk siis antud juhul ei suuda su mootor kogu etteantud kraami ilmselt ära põletada. Võimalik, et pead süüte kalllale minema. Kiirelt netis sobrades leidsin ka lauseid nagu "High HC is a sign of misfire". Ka võib olla see, et kui sa CO paika said aga sega VÄGA lahjaks keerasid, siis lööb valesti kuna pole midagi põletada...
kolmnurk?? ugh... pole siiani veel küsitud mu käest seda. Ohutulesid on kontrollitud. Õnneks sain doonoriga SAABi originaalkolmnurga kaasa, vähemalt karp oli õigete kirjadega..:)
Euromärgiga sellepärast, et aasias toodetu suudab valguse ainult pilusilmadesse tagasi peegeldada..;)
kolmnurk?? ugh... pole siiani veel küsitud mu käest seda. Ohutulesid on kontrollitud. Õnneks sain doonoriga SAABi originaalkolmnurga kaasa, vähemalt karp oli õigete kirjadega..:)
Euromärgiga sellepärast, et aasias toodetu suudab valguse ainult pilusilmadesse tagasi peegeldada..;)
Algselt postitas: Cyber
CO näitab kui palju bensiini mootorisse läheb ja HC näitab seda kas mootor seda ka korralikult ära põletab. Ehk siis antud juhul ei suuda su mootor kogu etteantud kraami ilmselt ära põletada. Võimalik, et pead süüte kalllale minema. Kiirelt netis sobrades leidsin ka lauseid nagu "High HC is a sign of misfire". Ka võib olla see, et kui sa CO paika said aga sega VÄGA lahjaks keerasid, siis lööb valesti kuna pole midagi põletada...
Oot-oot. Minu jaoks jäi küll natuke segaseks asi. Minu mõningaste keemiateadmistega aju mõtleb küll natuke teistmoodi.
Üldiselt On Põlemisprotsess ju mingi kütuse ühinemine hapnikuga mille ideaalseks tulemiks on H2O + CO2 (ja siis muud lisandid mis on seotud kütuse keemilise koostisega). Näiteks puhas etanool (oli vist C2H5OH) põleb piisava hapniku juuresolekul veeks ja süsihappegaasiks. Kui hapnikku on liiga vähe või kütust liiga palju, siis ei ole põlemisprotsess täielik. CO2 (süsihappegaas) tekkimiseks pole piisavalt hapnikku ning tekib CO (vingugaas). Ehk siis Mu teada peaks CO-tase näitama kui koralikult mootor kütust põletab.
Misasi see HC on, seda ei tea. Kunagi kuskilt sain teada, aga unustasin ära. Sellest keemiatunnis ei räägitud kah. või ma polnud siis parasjagu kohal....
Äkki näitab hoopis HC seda, palju kütust põlemiskambrisse satub?
Tihti on CO tase kõrge kui õhufilter on vana ja umbes. Millal sa viimati filtrit vahetasid?
Üldiselt võib (orgaanilisest) keemiast meile Ryhkija rohkem pajatada. tema ju teab ka asja. Mina ainult arvan :)
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14293
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
HC- Hydrocarbonates.. niipalju kui ma hommikul netist leidsin näitab seda, kas põlemine on olnud täielik. Mida suurem number seda ebatäielikum.
Mõtle sedapidi, et kui sa segu rikkamaks keerad siis CO tõuseb (ehk: kui palju jõuab mootorisse kütust). Kui see küte kõik ära ei põle, läheb nende hüdrokarbonaatide tase heitgaasis üles (ehk kui täielik on põlemine).
Mõtle sedapidi, et kui sa segu rikkamaks keerad siis CO tõuseb (ehk: kui palju jõuab mootorisse kütust). Kui see küte kõik ära ei põle, läheb nende hüdrokarbonaatide tase heitgaasis üles (ehk kui täielik on põlemine).
Algselt postitas: Cyber
HC- Hydrocarbonates.. niipalju kui ma hommikul netist leidsin näitab seda, kas põlemine on olnud täielik. Mida suurem number seda ebatäielikum.
Mõtle sedapidi, et kui sa segu rikkamaks keerad siis CO tõuseb (ehk: kui palju jõuab mootorisse kütust). Kui see küte kõik ära ei põle, läheb nende hüdrokarbonaatide tase heitgaasis üles (ehk kui täielik on põlemine).
Autoklubi lehel on päris hästi asi lahti räägitud. Tuleb välja, et nii CO kui HC näitavad ebatäielikku põlemist :D. lehel on ka ära toodud võimalikud probleemi põhjustajad.
EDIT: On veel võimalus, et kat oli liiga külm ja korralikku järelpõlemist (CO -> CO2) ei toimunud.
EDIT2: Njah mis ma siin ikka katist räägin. karpa ju :wall:
Katalüsaatorit pole vist enamikul vanema otsa 900-del, ei mu 81. a 2-karpasel ega 84.a pritsungiga masinal igatahes pole... :)
Bensiin ise polegi muud kui üks kõrgemate HC-de ehk maakeeli süsivesinike segu - kui neid on palju heitmes, siis pole kõik ära põlenud. Ja vingugaasi hulk näitab kah sedasama ehk segu liigrikkust.
Aga kui O2 liig kõrge on, siis on segu liig lahja või sumbuti katki ...
Bensiin ise polegi muud kui üks kõrgemate HC-de ehk maakeeli süsivesinike segu - kui neid on palju heitmes, siis pole kõik ära põlenud. Ja vingugaasi hulk näitab kah sedasama ehk segu liigrikkust.
Aga kui O2 liig kõrge on, siis on segu liig lahja või sumbuti katki ...
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
- LPT
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 870
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
- Asukoht: Tallinn
- Auto: OG9-5, NG9-3
Algselt postitas: Cyber
Ta ju ütles, et lasid mootori pöördesse, siis lähevad numbrid alla. Koostöös ülevaatajaga.
Katti sel karpamootoriga autol vaevalt on..:)
See ülevaatuse mees on igavesti vastutulelik vana, tema mind õpetaski Pierburgil CO-d kruttima, õhufilter on tõesti ei tea mis ajast, lähen ja vahetan täna ära.
Tartus ÜV käies minge kindlasti Bussiparki - sealt garanteeritakse teile alatiseks KORDUV, diagnoosiks "tagumine vasak pidur nõrk" (peale minu ka teistel kodanikel esinenud Bussipargis sama diagnooos - hmm - äkki neil on kavalalt välja arendatud vanemate autode jaoks mingi vähe teisi radu pidi arveldav "mulholland soft"mis paremini trahve sisse toob?). Ei aidanud minu pilli puhul ei õhutus, ei trumli, klotsi, Doti, manseti jne vahetus, tagumine vasak pidur jääb nõrgaks mis nõrgaks. ja nii mitu aastat järjest, kuni järsku taipasin, et miks ma üldse bussipargis käin, vahetasin kohta ja oh imet - "tagumine vasak pidur ei ole nõrk" /kuid korduva sain Sepas ka sel aastal - üks šarnjeur lõtkuga, mis tuli ka endale üllatuseks, tutikas alla ja asi OK/ Tegelikult peaks olema kodanikuna vist isegi õigus nõuda mingit kehtivat ÜV stendi kalibreerimistõendit vms, kuid selle peale teadagi hakataks su autot stendis nii pinnima, et pärast nutad
Algselt postitas: part
Tegelikult peaks olema kodanikuna vist isegi õigus nõuda mingit kehtivat ÜV stendi kalibreerimistõendit vms, kuid selle peale teadagi hakataks su autot stendis nii pinnima, et pärast nutad
Aga äkki peaks enne autoga sisse sõitmist asja ära uurima. Kui tõendeid kalibreerimise kohta ette näidata pole, siis bai-bai.
Siis on parem, kui lased seda teha mõnel ilma autota sõbral - sest ise käies võib nägu meeles olla ning isegi värskelt kalibreeritud seadmetega punkti mehed võivad (ei pruugi) seda võtta kui umbusaldusavaldust :gun: Ja kui sa siis rõõmsas teadmises, et punkti tehnika korras on sisse sõidad, näitavad sulle, kui põhjalikult nad veel ka ülevaatust teostada oskavad :fight:
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P