udutulede automaatne lülitus
Kas on kuidagi võimalik teha nii et, kui kui süütevõtme välja võtad kustuvad ka udutuled, mitte ei jää põlema (tulede lüliti on keskmises asendis, põlevad ainult udukad). Kasutaksin udutulesid päeval sõitmiseks, et ei peaks xenone kulutama, äkki peavad kauem vastu. autoks 9.5 (2006).
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Palun ära tee nii! Ma ei taha surma saada!Algselt postitas: MarnoKasutaksin udutulesid päeval sõitmiseks, et ei peaks xenone kulutama, äkki peavad kauem vastu. autoks 9.5 (2006).
Udutuled on maadligi. Kui ainult udutuled põlevad, EI OLE AUTO NÄHTAV!
Ja kui teel on kasvõi kergedki lohukesed, jäävad udutuled teevarju ja jälle ei ole auto nähtav!
Olen korduvalt maininud et Tartu Tallinn maanteel on palju inimesi saanud surma pikkadel väga hea nähtavusega sirgetel. Lisaks suurel kiirusel rekkarongidest möödumisele on teiseks põhjuseks auto nähtamatus kui ta lohust sõidab läbi.
Trahvi saad sellise sõiduga.
Seaduse järgi ei ole udutuled samad, mis päevasõidutuled ja igasugune selline automaatne tulede lülitamine on seega seaduserikkumisele kaasaaitamine.
Mina igaljuhul ei soovita sul nendega sõita, kuna endal oli just selline probleem aga minul olid nad lihtsalt ununenud põlema ja kuna mul lülitis olev valgustus ei töötanud, sai politseinik sellest aru ja ei teinud mulle 900.- trahvi.
Seaduse järgi ei ole udutuled samad, mis päevasõidutuled ja igasugune selline automaatne tulede lülitamine on seega seaduserikkumisele kaasaaitamine.
Mina igaljuhul ei soovita sul nendega sõita, kuna endal oli just selline probleem aga minul olid nad lihtsalt ununenud põlema ja kuna mul lülitis olev valgustus ei töötanud, sai politseinik sellest aru ja ei teinud mulle 900.- trahvi.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Lunotel oü
Liiklusseadus ütleb nii:
§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded
(1) Sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled. Trammil peavad sõidu ajal põlema lähi- ja ääretuled. Haagisel peavad sõidu ajal põlema ääre- ja numbrituled.
§ 42. Udutulede kasutamine
(1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral.
(2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.
Mille eesti siin trahvi võib saada? Ise sõitsin ka ühe autoga kasutades päeval udutulesid, point on selles, et neid ei tohi kasutada koos põhituledega kui puudub halb nähtavus.
§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded
(1) Sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled. Trammil peavad sõidu ajal põlema lähi- ja ääretuled. Haagisel peavad sõidu ajal põlema ääre- ja numbrituled.
§ 42. Udutulede kasutamine
(1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral.
(2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.
Mille eesti siin trahvi võib saada? Ise sõitsin ka ühe autoga kasutades päeval udutulesid, point on selles, et neid ei tohi kasutada koos põhituledega kui puudub halb nähtavus.
Kas udutulede kohta on ka mingeid reguleerimiskriteeriume olemas? Tahaks enda omad õigesse asendisse reguleerida, sest praegu on nad väga ebameeldivalt pimestavad teistele juhtidele. Lähituledel on mingi et 10m kaugusel peab olema valgusvihu ülemine ots laterna ülemisest otsast 10cm all pool vms. Aga udukate kohta ei tea ma midagi, ometigi neid reguleerida ju saab. Või pakub mingi koht ka sellist regullimisteenust?
Udutulede kasutamist lähitulede asemel lubab 1968. aasta Viini teeliikluse konventsioon, millega Eesti liitus 1992. aastal (täpsemalt peatükk 2, artikkel 32, punkt 4). Uus liiklusseadus viidi nüüd lõpuks selle kooskõlla. Seega juba alates 1992 aastast võib sõita udutuled+ääretuled lähitulede asemel.
4) eesmise udutule valgusvihul peab olema ülal järsk, selgelt nähtav valguse ja varju piir;
6) eesmise udulaterna valgusava alaserv ei tohi asetseda madalamal kui 250 mm ja ülaserv kõrgemal lähitule laterna valgusava ülaservast ning M1 ja N1 kategooria sõidukil kõrgemal kui 800 mm maapinnast. Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm;
5) eesmise udutule värvus peab olema valge või kollane;
allikas : https://www.riigiteataja.ee/akt/13261839
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded.
Seda dokumenti tasuks lugeda tervikuna.
6) eesmise udulaterna valgusava alaserv ei tohi asetseda madalamal kui 250 mm ja ülaserv kõrgemal lähitule laterna valgusava ülaservast ning M1 ja N1 kategooria sõidukil kõrgemal kui 800 mm maapinnast. Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm;
5) eesmise udutule värvus peab olema valge või kollane;
allikas : https://www.riigiteataja.ee/akt/13261839
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded.
Seda dokumenti tasuks lugeda tervikuna.
Ikka on, viska relee vahele.
Pimedal ajal on vastikult pimestav teistele juhtidele kui udutulesid kasutatakse koos lähituledega, ning kui kasutada ainult udutulesid koos ääretuledega siis nad ei valgusta teed essugi.
Valgel ajal xenonite kokkuhoiu vms iganes mõttes kasutades teevad nad auto nähtavaks küll. Va. ehk Qdwini kirjeldatud oludes, aga põhja Eestis seda muret väga ei ole.
Valgel ajal xenonite kokkuhoiu vms iganes mõttes kasutades teevad nad auto nähtavaks küll. Va. ehk Qdwini kirjeldatud oludes, aga põhja Eestis seda muret väga ei ole.
Kõige lihtsamas variandis jah.