udutulede automaatne lülitus

Teemad elektroonikast...
Vasta
Marno
Postitusi: 20
Liitunud: N Mai 27, 2004 13:06
Asukoht:
Auto:

#1

Kas on kuidagi võimalik teha nii et, kui kui süütevõtme välja võtad kustuvad ka udutuled, mitte ei jää põlema (tulede lüliti on keskmises asendis, põlevad ainult udukad). Kasutaksin udutulesid päeval sõitmiseks, et ei peaks xenone kulutama, äkki peavad kauem vastu. autoks 9.5 (2006).
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#2

Algselt postitas: MarnoKasutaksin udutulesid päeval sõitmiseks, et ei peaks xenone kulutama, äkki peavad kauem vastu. autoks 9.5 (2006).
Palun ära tee nii! Ma ei taha surma saada!
Udutuled on maadligi. Kui ainult udutuled põlevad, EI OLE AUTO NÄHTAV!
Ja kui teel on kasvõi kergedki lohukesed, jäävad udutuled teevarju ja jälle ei ole auto nähtav!

Olen korduvalt maininud et Tartu Tallinn maanteel on palju inimesi saanud surma pikkadel väga hea nähtavusega sirgetel. Lisaks suurel kiirusel rekkarongidest möödumisele on teiseks põhjuseks auto nähtamatus kui ta lohust sõidab läbi.
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#3

Trahvi saad sellise sõiduga.
Seaduse järgi ei ole udutuled samad, mis päevasõidutuled ja igasugune selline automaatne tulede lülitamine on seega seaduserikkumisele kaasaaitamine.
Mina igaljuhul ei soovita sul nendega sõita, kuna endal oli just selline probleem aga minul olid nad lihtsalt ununenud põlema ja kuna mul lülitis olev valgustus ei töötanud, sai politseinik sellest aru ja ei teinud mulle 900.- trahvi.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#4

Liiklusseadus ütleb nii:

§ 40. Tulede kasutamise üldnõuded

(1) Sõidu ajal peavad mootorsõidukil põlema lähi- või kaugtuled ning ääre- ja numbrituled. Trammil peavad sõidu ajal põlema lähi- ja ääretuled. Haagisel peavad sõidu ajal põlema ääre- ja numbrituled.
§ 42. Udutulede kasutamine

(1) Eesmised udutuled võivad põleda sõidu ajal koos esituledega udust või sajust põhjustatud halva nähtavuse korral.

(2) Eesmisi udutulesid võib kasutada ka käesoleva seaduse § 40 lõikes 1 nimetatud juhul lähitulede asemel.

Mille eesti siin trahvi võib saada? Ise sõitsin ka ühe autoga kasutades päeval udutulesid, point on selles, et neid ei tohi kasutada koos põhituledega kui puudub halb nähtavus.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#5

Ahjaa ühe täpsustusena ütlen veel ,et udutuledega päeval sõites peavad põlema ääretuled , päevasõidutuledega sõites ääretuled põlema ei pea.
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#6

Udutuledega päevasel ajal võib sõita uue liiklusseaduse järgi, mis hakkab kehtima 1 jaanuarist 2011. Praeguse seaduse järgi saabki trahvi.
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#7

Kas udutulede kohta on ka mingeid reguleerimiskriteeriume olemas? Tahaks enda omad õigesse asendisse reguleerida, sest praegu on nad väga ebameeldivalt pimestavad teistele juhtidele. Lähituledel on mingi et 10m kaugusel peab olema valgusvihu ülemine ots laterna ülemisest otsast 10cm all pool vms. Aga udukate kohta ei tea ma midagi, ometigi neid reguleerida ju saab. Või pakub mingi koht ka sellist regullimisteenust?
kalamees
Postitusi: 185
Liitunud: N Veebr 16, 2006 15:30
Asukoht:
Auto:

#8

Udutulede kasutamist lähitulede asemel lubab 1968. aasta Viini teeliikluse konventsioon, millega Eesti liitus 1992. aastal (täpsemalt peatükk 2, artikkel 32, punkt 4). Uus liiklusseadus viidi nüüd lõpuks selle kooskõlla. Seega juba alates 1992 aastast võib sõita udutuled+ääretuled lähitulede asemel.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#9

4) eesmise udutule valgusvihul peab olema ülal järsk, selgelt nähtav valguse ja varju piir;
6) eesmise udulaterna valgusava alaserv ei tohi asetseda madalamal kui 250 mm ja ülaserv kõrgemal lähitule laterna valgusava ülaservast ning M1 ja N1 kategooria sõidukil kõrgemal kui 800 mm maapinnast. Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm;
5) eesmise udutule värvus peab olema valge või kollane;
allikas : https://www.riigiteataja.ee/akt/13261839
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded.
Seda dokumenti tasuks lugeda tervikuna.
Marno
Postitusi: 20
Liitunud: N Mai 27, 2004 13:06
Asukoht:
Auto:

#10

ok, siin väljavõtteid seadustest! aga kas tehniliselt on see võimalik automaatselt lülituvaks teha. Et, igakord autost väljudes ei peaks välja lülitama.
unine
Postitusi: 99
Liitunud: T Okt 09, 2007 1:03
Asukoht:
Auto:

#11

Ikka on, viska relee vahele.
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#12

Pimedal ajal on vastikult pimestav teistele juhtidele kui udutulesid kasutatakse koos lähituledega, ning kui kasutada ainult udutulesid koos ääretuledega siis nad ei valgusta teed essugi.
Valgel ajal xenonite kokkuhoiu vms iganes mõttes kasutades teevad nad auto nähtavaks küll. Va. ehk Qdwini kirjeldatud oludes, aga põhja Eestis seda muret väga ei ole.
dx2
Postitusi: 69
Liitunud: E Nov 17, 2008 0:26
Asukoht:
Auto:

#13

Kas see hakkaks siis toimima nii, et väljasuretatud mootoriga pole võimalik gabariiditulesid sisse lülitada?
unine
Postitusi: 99
Liitunud: T Okt 09, 2007 1:03
Asukoht:
Auto:

#14

Kõige lihtsamas variandis jah.
Vasta