Minul analoogne mure kuid vastupidiselt Ivometsale!
Trollil on originaalis pooltuled tavalised H4 või H7 või mis iganes "tavalised lambid".
Enne mind on sinna pooltuledeks paigaldatud nn. "liba" Xenoonid. Kuna tegemist on siis mitte seaduspäraste tuledega tuleb tehno ülevaatuseks panna ka legaalsed lambid.
Peale ülevaatust ei viitsinud kohe uuesti ringi vahetada kuni esimese pimedani.
Jäin teeäärde pidama, võtsin kindalaekast taskulambi ja asusin Xenoone uuesti tagasi panema, sest ma tundsin et "ilma pooltuledetta" on väga ohtlik sõitta!
Minu isiklik arvamus on jällegi, et vähemalt minu 9-5 originaal pooltulede lahendus on alla igasuguse arvestuse.
Samas täistuled on vägagi head.
Aga kuna seadusesilmad on praegu väga agaraks läinud neid "liba xenoone" avastama, siis otsingi praegu lahendust kuidas legaliseerida oma Xenoonid või mõni muu lahendus, et ma sõitta ka näeks.
Nõuded xenoonile on vististi tulede pesur, automaatne kõrguseregulaator ja vastav tuleklaas DR või DC tähisega kui ma ei eksi!
Automaatne kõrguseregulaator ja pesurid poleks ju suur probleem, kuid kus saada õige klaas tulele ette?:conf:
Millised xenonid 9-5-le
Romulates peaks ju 9-5 leiduma. Samas on alati võimalik tellida:) Kunagi sai tehtud ühe kliendi palvel, ühele saabile ausa xenon tulede lahenduse pakkumine. Tuli vist 25k kanti:D Tutikate originaalosadega.
EDIT: ma ei süvenend mudeliaastatesse vaid üldiselt heietasin teemal ausa xenoni paigaldus
EDIT: ma ei süvenend mudeliaastatesse vaid üldiselt heietasin teemal ausa xenoni paigaldus
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Oot-oot
Factoril ju Troll ehk faceliftieelne 9-5 ja nendele ksenoone originaalis ju polnud? Muidugi väga positiivne, kui eksisteerivad mingid legaalsed aftermarketi asjad.
Lähituled olid vanal viletsamad kui uuemal (vist ei valgustanud teeääri piisavalt hästi, kui ma TM testist õieti mäletan), kaugtuled aga vanal tiba paremad ja see mitte ksenoonist sõltuv, vaid tuleklaasi materjalist (klaas vs plastik). Vot ei tea, kas facelifti xenoon kaugtule režiimis vihku pikendab või mitte, TM testides olid ainult halogeenvariandid.
![Confused :conf:](./images/smilies/confused.gif)
Lähituled olid vanal viletsamad kui uuemal (vist ei valgustanud teeääri piisavalt hästi, kui ma TM testist õieti mäletan), kaugtuled aga vanal tiba paremad ja see mitte ksenoonist sõltuv, vaid tuleklaasi materjalist (klaas vs plastik). Vot ei tea, kas facelifti xenoon kaugtule režiimis vihku pikendab või mitte, TM testides olid ainult halogeenvariandid.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Algselt postitas: Eleri
Romulates peaks ju 9-5 leiduma. Samas on alati võimalik tellida:) Kunagi sai tehtud ühe kliendi palvel, ühele saabile ausa xenon tulede lahenduse pakkumine. Tuli vist 25k kanti:D Tutikate originaalosadega.
EDIT: ma ei süvenend mudeliaastatesse vaid üldiselt heietasin teemal ausa xenoni paigaldus
Romulates jah 9-5 leidub ja usun, et sealt saakski ka mõne uuema pealt silldadele asendi andurid.
Uuema tuled aga ei sobi vana ninakujuga, nina vahetama ka ei taha sellepärast hakata.
Kui vahetada nina, tuled ja kõik muu kola, siis võib tõesti sinna mainitud summa juurde minna.
Ise loodan ja mõtlen, et ehk on olemas ka "aftermarketi" tuleklaase, mis oleksid kõigi legaalsete ja vajalike tähistega. 9-5 käivad need klaasid ju kenasti klambritega, seega lihtne vahetada.
Kel infot see lajatagu aga siia....
![Poke :poke:](./images/smilies/fight_poke.gif)
Loota ju võib
![Embarrassed :red:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
alates 1. jaanuarist 1990. a esmakordselt kasutusele võetud M ja N kategooria sõiduki lähitule laternad peavad vastama E-reegli nr 1 või nr 5 või nr 8 või nr 20 või nr 31 või nr 98 või nr 112 või nr 113, või nr 123 või direktiivi 76/761/EMÜ nõuetele ja nende paigaldus peab vastama E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. Alates 1. jaanuarist 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki lähitule laternad peavad vastama E-reegli nr 57 või nr 72 või nr 112 või nr 113 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele ja nende paigaldus E-reegli nr 53 või direktiivi 93/92/EMÜ nõuetele.
Lähitule laternale peab olema kantud üks järgnevatest tähistest:
a) C – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
b) HC – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks;
c) DC – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks.
Kui lähitulelatern täidab ka kurvivalgustuse funktsiooni (on pöörduv), siis peab sellel olema lisatähis T. Ainult E-reegli nr 98 või 112 või direktiivi 76/761/EMÜ nõuetele vastavad lähitule laternad võivad täita kurvivalgustuse funktsiooni;
E-regulatsioonid
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs1-20.html
EDIT:
Et too mootorsõiduki haagise tehnonõuete kiri väidab ka seda, et
Kood 224. Lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgusvoog ületab 2000 lm
Nõuded: 1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;
Et tekib nagu auk, et kuni 2000 aasta autole nagu võiks midagi paigaldada xenoneid... Mina väidan, et kuna on lubatud kasutada E-serdiga tulesid ja selle serdi saab tuli vastates kindlatele reeglitele ja mõõdetud kindlates määrangutes, siis paigaldades H4 lambi sisse xenon kit'i, ei vasta see tuli enam serdi nõuetele ja sellega muutub ka mittelegaalseks..
Lähitule laternale peab olema kantud üks järgnevatest tähistest:
a) C – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
b) HC – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks;
c) DC – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks.
Kui lähitulelatern täidab ka kurvivalgustuse funktsiooni (on pöörduv), siis peab sellel olema lisatähis T. Ainult E-reegli nr 98 või 112 või direktiivi 76/761/EMÜ nõuetele vastavad lähitule laternad võivad täita kurvivalgustuse funktsiooni;
E-regulatsioonid
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs1-20.html
EDIT:
Et too mootorsõiduki haagise tehnonõuete kiri väidab ka seda, et
Kood 224. Lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgusvoog ületab 2000 lm
Nõuded: 1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;
Et tekib nagu auk, et kuni 2000 aasta autole nagu võiks midagi paigaldada xenoneid... Mina väidan, et kuna on lubatud kasutada E-serdiga tulesid ja selle serdi saab tuli vastates kindlatele reeglitele ja mõõdetud kindlates määrangutes, siis paigaldades H4 lambi sisse xenon kit'i, ei vasta see tuli enam serdi nõuetele ja sellega muutub ka mittelegaalseks..
Samas võib sellest ka nii aru saada, et kui xenon kit läheb halogeentule külge nii, et tuld ennast (kinnitusi jms) ümber ei ehtita siis tuli endiselt vastab nõuetele. Muidugi peab ka see kit ise mingit serti omama ning lisaks ka regulaatori ning pesuri paigaldama.
Segane juriidika![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Segane juriidika
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
klaas ise on teise märgistuse ja omadustega H ja X tulel minu meelest. Kui sa paned X-i sellise klaasi taha, millel vastavat märgistus gaaslahenduslambi kohta (ehk serti) pole, siis ta ju ei vasta enam tingimustele... See X pirn võib ju eraldi vastata mingil E-reeglile, aga auto latern saab serdi tervikuna, mitte jupikaupa.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kas xsenonide asemele tavalised mingid H? pirne saaks panna?? ja mida siis juhtmetega ja ballastidega teha??
kusjuures täna vahetasin ühel 9-5 pirne ja tema autol olid väljapoolt samasugused tuled kui minu omal, aga temal olid tavalised mingid H?-d.
huvitav, kas keegi lahkand seda probleemi??
ja milline valgusjõud siis oleks, oleks huvitav proovida, võrrelda. vahetaks ühe pirni ära ja siis saaks võrrelda...
help!!
kusjuures täna vahetasin ühel 9-5 pirne ja tema autol olid väljapoolt samasugused tuled kui minu omal, aga temal olid tavalised mingid H?-d.
huvitav, kas keegi lahkand seda probleemi??
ja milline valgusjõud siis oleks, oleks huvitav proovida, võrrelda. vahetaks ühe pirni ära ja siis saaks võrrelda...
help!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Algselt postitas: Cyber
alates 1. jaanuarist 1990. a esmakordselt kasutusele võetud M ja N kategooria sõiduki lähitule laternad peavad vastama E-reegli nr 1 või nr 5 või nr 8 või nr 20 või nr 31 või nr 98 või nr 112 või nr 113, või nr 123 või direktiivi 76/761/EMÜ nõuetele ja nende paigaldus peab vastama E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. Alates 1. jaanuarist 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki lähitule laternad peavad vastama E-reegli nr 57 või nr 72 või nr 112 või nr 113 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele ja nende paigaldus E-reegli nr 53 või direktiivi 93/92/EMÜ nõuetele.
Lähitule laternale peab olema kantud üks järgnevatest tähistest:
a) C – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
b) HC – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks;
c) DC – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks.
Kui lähitulelatern täidab ka kurvivalgustuse funktsiooni (on pöörduv), siis peab sellel olema lisatähis T. Ainult E-reegli nr 98 või 112 või direktiivi 76/761/EMÜ nõuetele vastavad lähitule laternad võivad täita kurvivalgustuse funktsiooni;
E-regulatsioonid
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs1-20.html
EDIT:
Et too mootorsõiduki haagise tehnonõuete kiri väidab ka seda, et
Kood 224. Lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgusvoog ületab 2000 lm
Nõuded: 1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;
Et tekib nagu auk, et kuni 2000 aasta autole nagu võiks midagi paigaldada xenoneid... Mina väidan, et kuna on lubatud kasutada E-serdiga tulesid ja selle serdi saab tuli vastates kindlatele reeglitele ja mõõdetud kindlates määrangutes, siis paigaldades H4 lambi sisse xenon kit'i, ei vasta see tuli enam serdi nõuetele ja sellega muutub ka mittelegaalseks..
mul sama probleem mis ivometsal, vähe valgust/halb nähtavus xenonite kohta. mitmes kohas jookseb nõuetest läbi luumenid (lm) aga kas reaalselt keegi neid ka mõõdab? ma olen ARKis, VM-s, Saabiantis ja mitmes ülevaatuspunktis küsinud, et kas xenonite reguleerimisele lisaks ka nende valgusjõudu saab mõõta aga vastus on ei. VM-s öeldi, et iga on neil 2 aastat, peale seda hakkab valgusjõud nõrgenema, mille tõttu pole enam nähtavus endine. Aga hea oleks enne uute ostmist veenduda, et tõesti asi on valgusjõus mitte muus. Palja silmaga seda ei näe.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tead, kui ma oma masinat reedel maha ei myy, siis ma panen sinna xenoni asemele mingi teise pirni sisse., vaatan, mis siis saab. olen näind, et on pandud sinna pesa lõhkumata mingit muud pirni ja muud ühendust tehtud.![ThumbsUp :thumb:](./images/smilies/icon_smile_thumb.gif)
![ThumbsUp :thumb:](./images/smilies/icon_smile_thumb.gif)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI
Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Algselt postitas: ivomets
tead, kui ma oma masinat reedel maha ei myy, siis ma panen sinna xenoni asemele mingi teise pirni sisse., vaatan, mis siis saab. olen näind, et on pandud sinna pesa lõhkumata mingit muud pirni ja muud ühendust tehtud.![]()
tavai!
![ThumbsUp :thumb:](./images/smilies/icon_smile_thumb.gif)
anna siis teada mis juhtub.
Algselt postitas: SkolAlgselt postitas: ivomets
tead, kui ma oma masinat reedel maha ei myy, siis ma panen sinna xenoni asemele mingi teise pirni sisse., vaatan, mis siis saab. olen näind, et on pandud sinna pesa lõhkumata mingit muud pirni ja muud ühendust tehtud.![]()
tavai!
anna siis teada mis juhtub.
ega sa ei ole proovinud oma ideed?
-
- Postitusi: 385
- Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
- Asukoht: Tartu
- Auto: 2 x Saab 9-5 1.9
- Kontakt:
Võtame vana teema üles. Käisin lasin mõõta oma xenonid üle ja valgust näitavad ikka juba taskulambi tasemel. Miskid numbrid olid 6-8 vahel aga võiks/peaks olema 12 kandis.
Uued pirnid suht kallid ja nonamesid ka ei hakkaks kohe panema. Siit küsimus, kas neid annab asendada halogeenide vastu? Või pole mõtet. Keegi on teinud nii?
Uued pirnid suht kallid ja nonamesid ka ei hakkaks kohe panema. Siit küsimus, kas neid annab asendada halogeenide vastu? Või pole mõtet. Keegi on teinud nii?
iphonede ja ipadide remont
Küsks ka ühe küsimuse juurde..mul sama teema,et xenonid nagu seasilmad(vb väsinud juba/vb hiinakad).Küsikski,et kas hiinakad on kordades sitemad,kui originaald(hinna vahe ikka meeletu)....35w vist originaalis ettenähtud sinna,aga kui panna 55w kas oleks asi parem?
On siis mingi toimiv lahendus? mu 9-5 ka jube kehvade xenonitega....tead, kui ma oma masinat reedel maha ei myy, siis ma panen sinna xenoni asemele mingi teise pirni sisse., vaatan, mis siis saab. olen näind, et on pandud sinna pesa lõhkumata mingit muud pirni ja muud ühendust tehtud.
Ma arvan, et kõige lollikindlam ja kokkuvõttes odavam lahendus on investeerida ca. 100€ ja osta uued Xenonid!On siis mingi toimiv lahendus? mu 9-5 ka jube kehvade xenonitega....tead, kui ma oma masinat reedel maha ei myy, siis ma panen sinna xenoni asemele mingi teise pirni sisse., vaatan, mis siis saab. olen näind, et on pandud sinna pesa lõhkumata mingit muud pirni ja muud ühendust tehtud.
Peale seda jälle aastaid muretu selle teemaga
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Suured tänud herr turuplatsile pirnide tellimise eest. Eelmised olid mingid tundmatud ja vististi 6000k, igatahes päris sinised ja samas ei näidanud ka mitte halligi. Nüüd kui 4300k osramid sisse said, siis tekkis tunne, et oleks justkui tuled põlema pannud, siiani ilm sõitnud
Okei oma osa on ka sellel, et vahetasin juhi poolse tule natuke kobedama vastu. Nüüd veel vaja tuled ära ka poleerida, siis on super.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)