Eelsoojendi käivitamine

Teemad elektroonikast...
Vasta
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#151

E Veebr 08, 2016 9:24

Minu ühel masinal sama kere (2002), mis sinul ja panin pumba vahele ilma lisareleeta (kuid eraldi kaitse 3 ... 5A juhtme vahele).
Kui õieti mäletan, siis eelsoojendi pistiku 6 ja 7 on omavahel koos ning lülitusrelee taga, mida juhib SID, ning selle taha panin ka pumba (eelsoojendil on need otsad juhtotsad, seega erilist voolu ei tarvita).
Pumba ostsin siit, aga 6 - 24V versiooni, odav, kuid toimib.
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#152

E Veebr 08, 2016 13:41

Kui nüüd internetis pilte võrrelda, siis mudel D3W Z on enamasti ühe pistikuga. Kui otsida täpsemalt Saab 9-3 D223L D3WZ, siis leiab täpselt sellise, nagu minu autol. Seade omab kahte pistikut: Pilt Pilt Pilt
Ja eelnevalt viidatud juhend ütleb, et eemaldage pistikust tolmukate ja ühendage pumbaga. See teine pistik omab küll tolmukatet.
Küsimus nüüd oleks, kas see lisapistik sellel versioonil võibki olla eraldi pumbale mõeldud? Uurisin ise järele, et ei ole. Antud lisa pistik läheb kütusepumbale mõne teise mudeli peal.
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#153

L Nov 26, 2016 2:15

Kuna talv jälle tulekul siis igasugune sooja saamine diiselmootoriga autosse jälle päevakorral. Esiteks muidugi termostaat peab korralik olema. Millalgi uurisin ja selgus, et 9-3 OG korpuse sisest klappi eraldi ei pakuta. See, mis kauplejatel piltide või jooniste alusel pakutakse, ei sobi sinna korpuse sisse. Leidsin siis lahenduse ebay ja kõige odavama transpordiga tuli ~15€. Sobib sinna korpuse sisse. Ettevaatust korpuse küljes oleva plastist põlvega, mis võib kergelt puruneda kui sealt voolik eemaldada.
Järgmise sammuna täiendasin seda lisasoojendi süsteemi, muutes selle eelsoojendiks. Automaatse kliima (ACC) puhul ei ole peale tsirkulatsiooni pumba midagi muud vaja paigaldada. Pistiku pumbale leiab mootoriruumist kaitsme- ja releeploki tagant seina küljest. Neljane pistik kolme juhtmega: +12V pumba toide kaitse nr 14 alt, +12V sees/väljas signaal toide lülitus releele ja mass. Mina võtsin +12V pumba toite eraldi aku pealt, kuna mingil põhjusel nr 14 kaitsme alla ilma süüteta voolu peale ei tulnud. Ehk siis panin pumba koos lülitusreleega. Pumba toite ja aku vahele ka 10A kaitse. Seejärel SID infosüsteemis selle eelsoojendi funktsiooni aktiveerimine, millest siin juba varem on juttu olnud. Tech2 arvuti saab korraks laenata ka mõne kaasfoorumlase käest. Tulemusega jäin väga rahule.
Jürts
Postitusi: 129
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#154

L Dets 26, 2020 0:30

Lappasin siin foorumis neid diislite lisa- ja eelsoojendite teemasid, aga päris selgeks ikka ei saanud. Et uut lõnga vanal teemal mitte alustada küsin siinsamas oma algaja diisli omaniku küsimused ära.

Nimelt nagu ma siin mõne eelkirjutaja postitustest aru olen saanud, siis kõikidel diisel-Saabidel on standardvarustuses lisasoojendi, mis külmal ajal automaatselt sisse lülitub kui temperatuur on alla mingi piiri (mitte segi ajada mootori eelsoojendiga). Eeldan et see käib siis ka 1.9TTID 9-3-e (my2008) kohta. Küsimus on mul selline, et kas selle lisasoojendi sisse lülitumisest sellel autol peaks mingi tuluke ka märku andma, või kas on kuidagi võimalik veenduda, et selline soojendus töötab? Küsimus ajendatud sellest, et siin miinus 7 kraadises ilmas hakkas sõites küll mõne ajapärast salong soenema aga mootori temperatuur jõudis 20 minutiga (u. pool sellest seisis auto kohapeal) umbes veerandi peale ja mingit soojendi tulukest süttinud ei ole.

Teine küsimus on juba eelsoojendi kohta, mida saaks SIDi pealt taimeriga käima panna. Sellise tahaks lasta paigaldada, kas keegi on sellega edukalt hakkama saanud? Ja kas keegi oskab mind õiges suunas juhatada, või äkki on kellelgi selline kasutatud komplektne müügiks isegi?

Tänud ette!
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 870
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#155

L Dets 26, 2020 7:04

Minu Itaaliast toodud (-08) 9-5-el ei ole. Selle eest on Rootsist toodud (-08) 9-3 SC-l, Eberspacher, mis läheb automaatselt külmaga käivitusel peale. Saab ka eelsoojendina kasutada kui eelnevalt SID-ist ära programmeerida. Kuna selle ahju pump hakkas kütet lekkima, siis tellisin Aliexpressist uue ja asun kohe-kohe vahetama. Armatuuris paremal, kütuse ja veetempi näidikute all, on tuluke kui ahi töötab.
Jürts
Postitusi: 129
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#156

L Dets 26, 2020 12:31

See ilmselt siis tähendab, et ka minu Šveitsist toodud isendil seda lisasoojendit polegi. Mis muidugi tähendab, et tuleks paigaldada mõlemad - lisa- ja eelsoojendi. Kas mõeldav ja kas väga kalliks läheb? Ja ilmselt vaja Tech2 abi ka selle asja juures?
mikanos
Postitusi: 1
Liitunud: E Aug 15, 2022 11:58
Asukoht:
Auto:
Kontakt:

#157

E Aug 15, 2022 12:09

Tere,

Huvitav, mis on vahet bensumootori ja diiselmootorite eelsoojendidel? Hinnad on küll enamasti erinevad.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#158

E Sept 05, 2022 11:06

mikanos kirjutas:
E Aug 15, 2022 12:09
Tere,

Huvitav, mis on vahet bensumootori ja diiselmootorite eelsoojendidel? Hinnad on küll enamasti erinevad.
Loomulikult on vahe kütuses, millisega eelsoojendi töötab.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#159

E Sept 05, 2022 11:09

Jürts kirjutas:
L Dets 26, 2020 12:31
See ilmselt siis tähendab, et ka minu Šveitsist toodud isendil seda lisasoojendit polegi. Mis muidugi tähendab, et tuleks paigaldada mõlemad - lisa- ja eelsoojendi. Kas mõeldav ja kas väga kalliks läheb? Ja ilmselt vaja Tech2 abi ka selle asja juures?
Diisliga (ka bensiiniga) töötavad nii eel-, kui ka lisasoojendid on üks ja sama agregaat, ainult erinevalt programmeeritud.
Vasta