9-3 aju viga

Teemad elektroonikast...
Vasta
Sepping1
Postitusi: 6
Liitunud: R Aug 28, 2015 19:18
Asukoht: Põlvamaa
Auto:

#1

K Mär 29, 2023 19:41

Tere

Murekohaks siis 2007a, 110 kw, turbo, bensiin, aut, Saab 9-3. Sügisest saati veidi probleeme tekitanud ja ei taha aeg-ajalt soojast peast käima minna. Diagnost näitab veakoodideks P0245 Turbo/super charger wastegate regulating solenoid/valve a low ning P1682 plausibly fault between voltage feed from +15 and main relay. Mõned päevad tagasi käidud ka carringis diagnostikas ja sealt siis seisukoht, et vajaks aju vahetust/remonti- eks tuleb nendega selles osas nõustuda. Lisaks nad väitsid, et aju remonti keegi eestis ei tee (võib nii olla jah) ja lammutusest/varuosana ei ole ka neid saada (pidavat defitsiit kaup olema) ning kui leiad, siis saad veel hullema asemele. Oskab keegi seda kommenteerida? Kas on tõesti olukord nii keeruline ja peab remondi/varuosa saamiseks kusagilt välismaalt osa tellima? Osab äkki keegi targem ka öelda mis andmete järgi ma peaksin varuosa päringu tegema? Vin kood ja sama aasta on olulised ja kusagilt lugesin, et käigukast peab ka kokku klappima aga kas peab olema ka sama tootekood? See vist aju all kirjas aga kas tohin kaablid lahti ühendada? Hiljem tagasi pannes mingit viga sisse ei löö? Kloonimiseks saan hiljem jah vajadusel carringi viia- eelistaks muidugi foorumist kellegi teenust selleks osta. Seega kui keegi oskab aidata nõuga, pakub sobivat aju ning saaks ka abiks olla hilisema kloonimisega, siis oleks väga tänulik. Postiga saab kõikjale saata aga ideaalis lõuna/kagu piirkond. Aitähh.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#2

K Mär 29, 2023 23:00

See T8 ECU on aegajalt probleemne. Kuid sooja mootoriga mittekäivitumise probleem on sageli väntvölli asendianduris. Selline andur siis ...https://www.motonet.fi/fi/tuote/109252?ajoneuvo=500 Siin Ametimehe selgitus - Suosittelen laittamaan vain Bosch merkkisen asentotunnistimen, tai alkuperäisen merkkitiskiltä(joka on myös bosch). Pidi ka mingeid samalaadseid tooteid mitmetes kohtades müügil olema kuid need soovitati probleemide vältimiseks parem prügikasti kohe visata. Kahjuks Eesti Motonetis seda andurit hetkel ei ole , Soomes peaaegu iga kaupluse riiulil. Ehk siis targem otse Bosch esindusest küsida mis ehk ka Tartus olemas.
Ei leidnud vihjet , kas Soomes möni töökoda neid T8 ECU sid remontida suudab kuid SAABCLUB FI foorumis on mainitud , et üks Kangasalal tegutsev SAAB mehaanikul pidi neid kasutatud "purkisid" oma töökoja riiulil olema. T8 ECU sobivuse kohta teistelt sama seeria autodelt kahjuks teavet ei oma. T7 puhul küll ei käigukastil, mootoril, auto varustusel mingit tähtsust ei ole , see köik on ECU softis muudetav.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

N Mär 30, 2023 1:14

Kloonimiseks sobib ideeliselt mistahes T8 ECU, tähtis et töökorras. Suure tõenäosusega on need tõesti ECU vead.
Töökorras ECUt mul pakkuda pole.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#4

N Mär 30, 2023 13:45

Soomes , Kangasasalal SAAB Mehaaniku töökojas hetkel 1 kontrollitud ja toimiv T8 ECU olemas.
geneetik
Postitusi: 130
Liitunud: L Mai 19, 2007 11:37
Asukoht:
Auto:

#5

R Apr 14, 2023 16:51

Netis müüakse ka ECU Spacer Kit'e. Et aitab eluiga pikendada. Youtubes paigaldusvideod ja temp mõõtmised enne ja pärast - tõmbab kraade maha. Asi tundub loogiline - ECU ei istu pärast otse sisselaskekollektori otsas vaid talle on jäetud õhuvahe.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 812
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#6

L Apr 15, 2023 12:52

15 a vanade SAABide nagu muudegi autode puhul on enamjuhul saanud tavaks pisivigadega auto odavalt ostmine ja risuks söitmine. Vähe on neid asjaarmastajaid kes neid autosid taastavad ja lastele ja lastelastele edasi annavad hooldada ja kasutada. Kui remont maksab 1000+ eur remontide puhul minestatakse ja jäetakse auto tänavaserva seisma. See "päästmiskomlekt" tuleb suhtuuele autole paigaldada kuid kes seda viitsib. Sama kui auto korrosioonivastane kaitsmine - ei paljud viitsi seda 300 - 400 eur korraliku töötlemise eest kulutada mis sisaldaks pesu , 2 nädalat kuivatamise ja pöhja kaitsekihi taastamise ja pöhja ja öönsuste ölitamise .
Vasta