Kliima kalibreerimine

Teemad elektroonikast...
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#26

Algselt postitas: miku
Mina jään enda juurde. Kui auto on saksast toodud, siis käitub kliima teisiti kohe päris kindlalt.
Vahe on selgelt näha praeguse lelu ja vanamoori vahel. Kui vana külma ilmaga pani kohe alguses hirmsad paarud peale ja puhus esiakna peale ning miskil hetkel lülitas (neetult liiga vara) ümber üles-alla rezhiimile.

Samas uus lelu käitub täpselt nii nagu eelpoolkirjutanud on selgitand.

See vana oli sul ilmselt katki, teisi progetud või on ehk asi mudelis, minu "normaalselt käituja" on küll Frankfurdi kandist pärit. Ehk Itaalia vms troopilise päritoluga masinad puhuvad teisiti ..
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#27

Sai endal kalibreerimine tehtud ja hakkas palju soojemalt puhuma ning tegutseb täpsemalt.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 569
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#28

eijole katki, sest peale seda esimest paarutamist kukkus asi normi ja hakkas tööle nagu kell, ehk siis 90% ajast on ka külmade talveilmadega AUTO peal. Lihtsalt esimesed 3-4 minutit tuli natukse aidata teda selle esiklaasiga.
mddr
Postitusi: 161
Liitunud: T Jaan 04, 2005 10:41
Asukoht:
Auto:

#29

Oma tähelepanekud:

Kliima käitumist on peale kalibreerimise mõjutanud ka järgmised tegurid:
paksult tolmu täis salongitemp. andur ja vaikselt ära vajuma hakkav
termostaat.

Peale puhastamist ja termostaadi vahetamist tundub kliima veelgi adekvaatsem-toimekam.

Andureid-näitajaid, millelt ACC infi saab, on veel rohkem, nii et ilmselt igaüks
neist mõjutab oma töökorraga veel kliima käitumist.

AGA: esiklaasi suhtes peab ikkagi aeg-ajalt ise sekkuma :)
smr
Postitusi: 124
Liitunud: P Jaan 29, 2006 16:14
Asukoht:
Auto:

#30

Sarnane teema, postitan oma mure siia:

9-3 ja peale süüte väljalülitamist suriseb miskit keskkonsoolis päris valjult veel tubli 10 minutit. Häälejärgi nagu mingi mootorike käiks ringi. Manual ka sobivalt itaalia keeles, sealt pole vägapalju veel targemaks saanud. Kõrvaga lähedalt kuulates tuleb heli Zazuo postis 5.2.06 12:23 näidatudanduri kandist.

Mis tolle mürina eemsärk on ning mispidi ma teda vaigistada saaksin :)
mddr
Postitusi: 161
Liitunud: T Jaan 04, 2005 10:41
Asukoht:
Auto:

#31

Kontrolli, kas see pole salongitemperatuuri andur, paikneb istmesoojenduse
lülitite juures, tuhatoosi/sahtli kohal.

Kätte saab nii, et tuleb kliima moodul välja urgitseda, anduri plastkate väljastpoolt maha võtta ja siis kliima mooduli vabastatud august käsi sisse ja andur välja kakkuda, juhtmed lahti ühendada.

Keegi tegi siia ilusa illustreeritud juhendi, kuidas tonnise andurit lahti võtta
ja puhastada. Vähemalt ka NG900 puhul sobis see juhend hästi.

EDIT: see keegi oli Sebastian: Kuidas ma 9000 salongitemperatuuri andurit parandasin
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 569
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#32

See on see andur. Natukse eelpoolkirjeldatud peenmehhaanilist hirmu ja tilk emme õmblusmasina õli teevad asja korda jälle. Kui emme õmblusmasina õli ei ole käepärast, olen ma kord või paar kasutand tavalist toiduõli.
Werdinand
Postitusi: 92
Liitunud: R Jaan 20, 2006 16:50
Asukoht:
Auto:

#33

Väidetavalt ei tasu toiduõliga mehhaanikale ligi minna - esialgu on küll parem, aga lõpuks pidi hullemat pahandust tegema.
kaameraklõpsud @ phogulum.com
smr
Postitusi: 124
Liitunud: P Jaan 29, 2006 16:14
Asukoht:
Auto:

#34

Kartes küll natukene lolli küsimuse esitada, aga siiski: miks peab masin salongi temperatuuri veel 10 minutit peale minu autost lahkumist teada saama?
mddr
Postitusi: 161
Liitunud: T Jaan 04, 2005 10:41
Asukoht:
Auto:

#35

"This reduces the risk of incorrect temperature settings if the car is restarted within a failry short time"
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#36

Uuriks siin teema all veel sellist asja, et mis võib viga olla kliimal kui sõita linnas või siis lasta tiksuda tühikäigul siis toimetab kõik kliima korralikult. Lo asendis puhub külma ja HI asendis kuuma,reageerib temperatuuri valikule ja puha.Aga niikui minna maanteele sõitma siis hakkab puhuma igast otsast koletut kuumust. Kas mingi andur on kuskil sellises kohas kus suurema kiiruse juures läheb lahedaks ja siis arvab, et salongi jahe?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#37

Algselt postitas: mardikas
Kas mingi andur on kuskil sellises kohas kus suurema kiiruse juures läheb lahedaks ja siis arvab, et salongi jahe?

Ma küll ei tea '92 aasta kliima loogikat (mis andureid ja kuidas kasutab), aga '96 aasta masinal on selliseks anduriks välistemp'i andur. Kui see on lahti või vale koha peal või on tal mingi muu jama, siis üldse ei imesta sarnast anomaaliat.
Kuidas välistempi näit muidu on?
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#38

välistemp andur üldiselt külma masinaga ja sõites näitab õieti. kui masin seisab kohapeal siis hakkab plussi kiskuma sest see mootori temperatuur hakkab talle mõjuma vist.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#39

Algselt postitas: mardikas
välistemp andur üldiselt külma masinaga ja sõites näitab õieti. kui masin seisab kohapeal siis hakkab plussi kiskuma sest see mootori temperatuur hakkab talle mõjuma vist.

Järsku on andur oma õigest kohast lahti tulnud ja radikale liiga lähedale sattund. See kütabki anduri soojaks. Nüüd suurematel kiirustel sõitma hakates jahtub andur, hakkab õigemini näitama ja kliima aju arvab, et väljas läks järsku jube külmaks ning kukub kütma.
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#40

kus kohas see andur asub , et oskaks üles otsida?
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#41

no aga kui nüüd edasi mõelda tegelikult ..siis peaks olema nii , et ta uhab kilode viisi kuuma õhku sisse nähes suurt välistemperatuuri langust...aga mida paganat siis teeb salongi andur??? kiire sõidu ajal kui välistemperatuuri anduri näit on stabiliseerunud ja ma teen kalibreerimise siis peaks ta algandmeteks võtma need näidud mis hetkel on . vajutan kalibreerimist ...loksutab oma klappe sinna tänna kinni lahti ja läheb ikka sinna "sauna reziimi".
Kui need 2(sise-,välisandur) on omavahel ühes siis on neil rootslastel nüüd küll pealuus hirmus kiiks sees. ei tahaks ropendada aga milleks leiutada sellised ebardeid süsteeme. siseandur mõõtku sees ja välisandur mõõtku omaette väljas.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#42

Anduri asukohta on ühes teemas Trionic nii kirjeldanud
Algselt postitas: Trionic
Sina võiksid välistemp.anduri ära vahetada,siis hakkab SCC ka õigeid
numbreid näitama.Asub see tegelane esispoileri taga juhi poosest udukast
veidi keskele poole.Poes maksab see vidin kahjuks mõttetult palju.
Selles teemas on asukohast mingi ligikaudne pilt kah.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#43

Eee...kas see tegelane seal esipamperi taga üldse muudab ACC tööd?
Tonnisel küll minumeelest mitte. See andur minu teada ainult selleks, et tablool numbreid näidata.
ACC välisõhu temp. andur on eraldi...kliima ventilaatori juures ja see teeb koostööd sisetemp. anduriga.
Miks nii arvan...sest mu eelmisel tonnisel kadus ta sealt pamperi tagant ära (nagu ta mitmetel on 'ära läinud' või otsad andnud), aga see ei muutnud küll kuidagi ACC tööd.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#44

Algselt postitas: sebastian
Eee...kas see tegelane seal esipamperi taga üldse muudab ACC tööd?
/..../
Miks nii arvan...sest mu eelmisel tonnisel kadus ta sealt pamperi tagant ära (nagu ta mitmetel on 'ära läinud' või otsad andnud), aga see ei muutnud küll kuidagi ACC tööd.
Mina arvan vastupidi. Ükskord kalal käies parkisin ninaga natuke liiga kruusahunnikusse nii et andur oli sodi täis (mul andur vale koha peal). Peale seda näitas mingit meeletult kõrget välistemperatuuri ning kukkus jubedalt jahutama. Puhastasin anduri sodist ära ja kliima toimis jälle.

EDIT: näe sobiv pilt kah arvamuse kinnitamiseks
http://www.thesaabsite.com/9000/9000ACC2.htm
Pilt
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#45

Minu saabikesel see välistemp. andur vist üldse puudub pampri all on temale koht olemas, aga seal laiutab tühi auk ja üks pistik ripub seal;)

Välistemperatuuri näitab aga sellegipoolest, küll 5 kraadise eksimusega, aga näitab:freak:(kuidas see anduri puudumisel võimalik on???)

Kliima aga tundub, et siiamaani korras!!!
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#46

Proovisin ka seda kalibreerimise värki(AUTO ja [<- ->] nupp õhujoa suunamise määramise reas korraga vajutada), Kliima ei teinud teist nägugi...kas on veel mingi võimalus seda kalibreerida:freak:
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#47

avelito: Äkki Su kliima nupud tahavd natuke kõvemat vajutamist. Minu oma ka kohati ei viitsi reageerida ühekordsele vajutamisele.
millal Sa sinna Rootsi lammutustese lähed ? ja tohib sult ka teenust paluda ?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#48

Algselt postitas: avelito
Minu saabikesel see välistemp. andur vist üldse puudub pampri all on temale koht olemas, aga seal laiutab tühi auk ja üks pistik ripub seal;)
Välistemperatuuri näitab aga sellegipoolest, küll 5 kraadise eksimusega, aga näitab:freak:(kuidas see anduri puudumisel võimalik on???)

Noh, siis ju eriti broo, kui anduri puudumine mõjub ainult 5 kraadise eksimusena. Oleks meil kõigil nii ;)

[size=-2]Aga võibolla on sul hoopis nii, et andur on ilusti oma koha peal, aga ripub mingi udutule vms juhe (kus seadet taga pole).[/size]
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#49

To suur: Mis seal pampri all siis veel olla saab??? Udutuled olemas, põlevad ka mõlemad, muud ma nagu ei tea, et seal veel olla võiks:poke:

To mardikas: Kõvemini vajutamisest pole samuti kasu, kuna nupud suht kergelt käivad, ja vaevalt nuppude sisse surumine aitab

P.S. Vaata U2U-d
smr
Postitusi: 124
Liitunud: P Jaan 29, 2006 16:14
Asukoht:
Auto:

#50

Algselt postitas: mddr
Kontrolli, kas see pole salongitemperatuuri andur, paikneb istmesoojenduse
lülitite juures, tuhatoosi/sahtli kohal.
Enda ja teiste julgustuseks: asi oli väga lihtne, piisas temp anduri ümber olevate klotside, tuhatoosi ning juhtmete eemaldamisest ning vidin oligi käes. 5 minutut lõbu vatitikkude ja õliga ning ongi salong märgatavalt vaiksem :)
Vasta