navigatsioonihooaeg - mured ja rõõmud!
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2286
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Kas keegi on kuulnud vanadest vene sõjaväe kaartidest, mis offroadi mehed oma mudas müttamisel kasutavad. Nee pidid olema veel sellised täiuslikud, kus teid enam näha ei olegi ,ometi on teetamm ja muud sellised asjad looduses vaevu märgatavad. Käib läpakasse sisse ning nii nad seal metsas orienteeruvadki.
Zazou: kas Sul pildil on Tomtom 6? Nimelt, üks väärt omadus mis 5->6 üleminekul välja roogiti, peaks olema just seesama pildi külili (või tagurpidi) keeramise variant - olen ise samuti avastanud et ega 9000-s muud kohta pihuarvutile ei ole kui külili armatuuril kellade ees (velcroga kuhugi vertikaalsele pinnale "kleepimine" on siiani ainult mõtteks jäänud) . Või on Sul mingi uuem subversioon, millel see võimalus tagasi (6.010-l igatahes seda enam/veel ei olnud)?
Tomtom 6-l ei saa orientatsiooni muuta. Samas selle EE kaardi peale peab ütlema, et see on KÕVA. Ehk siis on olemas täiesti ülemiste rist täiesti adekvaatselt, tondi tänava ebard-ringid, sillad, sillakesed ja ühesuunalised tänavad.
Peterburi tee -> Männiku tee tagumine ots sõitis väga korrektselt ja ei taht kordagi mind maha tappa. Samuti Vesse -> Tondi tee keskpaik läks igasuguste vahejuhtumiteta (tegin need demosõitmised).
Üks mees on siin nii rõngas, et tuleb ots otsaga kokku
Ühesnaga, kuiv trenn on tehtud, õhtapoole vaatan siis, kuidas GPS ja tumtum koos töötavad. Et kas ma olen ikka seal, kus punkt kaardi peal väidab mind olevat
Peterburi tee -> Männiku tee tagumine ots sõitis väga korrektselt ja ei taht kordagi mind maha tappa. Samuti Vesse -> Tondi tee keskpaik läks igasuguste vahejuhtumiteta (tegin need demosõitmised).
Üks mees on siin nii rõngas, et tuleb ots otsaga kokku
Ühesnaga, kuiv trenn on tehtud, õhtapoole vaatan siis, kuidas GPS ja tumtum koos töötavad. Et kas ma olen ikka seal, kus punkt kaardi peal väidab mind olevat
Algselt postitas: NO FEAR
Kas keegi on kuulnud vanadest vene sõjaväe kaartidest, mis offroadi mehed oma mudas müttamisel kasutavad. Nee pidid olema veel sellised täiuslikud, kus teid enam näha ei olegi ,ometi on teetamm ja muud sellised asjad looduses vaevu märgatavad. Käib läpakasse sisse ning nii nad seal metsas orienteeruvadki.
Isegi näinud olen ja osta saab neid navigatsioonitehinkast, päris kallid on. Uuema aja teid ja tänavad peal ei ole, samas igasugused metsasihid on. Lollil kombel pole neil aga peal igasuguseid pisemaid veekogusi (kraavid, ojad, jõekesed), vaatad, et läheb kena tee ja siis ühel hetkel leiad ennast vulisevast ojast. Koostöös regioga täitsa abiks.
Kas Sul pildil on Tomtom 6? Nimelt, üks väärt omadus mis 5->6 üleminekul välja roogiti, peaks olema just seesama pildi külili (või tagurpidi) keeramise variant
see pilt on veel ver. 5. Kuuel seda funktsiooni ei ole jah, aga nimelt on PDA-l omal selline setting, et keerab kuva risti. Mul on pandud see ühe nupu alla. Tomtom5 süsteemi settingut ei tunnistanud, aga tomtom6 keerab nii nagu op.süsteem ütleb. Omal siis Win Mobile 5.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
sellest oli ka ilmselt siis tingitud see TT5-s olev eraldi nupp. Peaks asja siis qtek 9100 peal ka ära katsetama, mis ekraani orientatsiooni automaagiliselt landscape-sse keerab, kui klaveri välja nügid alt. Et kas TT6 oskab selle peale miskit ette ka võtta.
OK, kuna mul on paraku ruudukujulise ekraaniga ipaq, siis selle mobile5-st tundub olevat ka see opsysi poolt lubatav pildi külili keeramise võimalus välja roogitud. Damn... peab ikka hakkama mingit vaese mehe hoidikut aretama
Uue Ida-euroopa kaardi kiituseks võin öelda et ma sellega nüüd mingi kuu sõitnud (või rohkem - enam-vähem paar päeva peale ilmumist sain selle kätte ja panin peale) ning siiani väga rahul, võssa pole see veel viinud.
Uue Ida-euroopa kaardi kiituseks võin öelda et ma sellega nüüd mingi kuu sõitnud (või rohkem - enam-vähem paar päeva peale ilmumist sain selle kätte ja panin peale) ning siiani väga rahul, võssa pole see veel viinud.
Praegu kasutan Garmini PDA softi, Regio Garmini eesti kaarti ja GPS emulaatorit, mis Sirf III asemel ütleb Garmini softile, et tegu on Garmini GPS'iga. Kogu see asi kokku on ääretult ebastabiilne ehk hangub pidevalt. Viga vist põhiliselt selles emulaatoris.
Ehk oleks TomTom hea ja stabiilne soft ja kui kaardid ka piisavalt head siis võiks sellest Regio - Garmini jamast loobuda. Aasta alguses lubas ka Regio välja tulla PDA softiga aga suve algul teatati, et projekt katkestati kuna asi kujuneks liiga kalliks ja turg liiga väike.
Ehk oleks TomTom hea ja stabiilne soft ja kui kaardid ka piisavalt head siis võiks sellest Regio - Garmini jamast loobuda. Aasta alguses lubas ka Regio välja tulla PDA softiga aga suve algul teatati, et projekt katkestati kuna asi kujuneks liiga kalliks ja turg liiga väike.
TomTom 6-le polegi ametlikult seda ida-euroopat. Selle saab tavaliselt kusagilt torrentist kätte. Vähemalt mina pole leidnud kusagilt sellist võimalust A TomTom-i ennast müüb paar firmat eestis küll...
Samas, kui eestis sõita, siis Regio atlased on üle kõige. Vähemalt mina olen siiani eestit üritand Regio kaartidega võtta.
Kas keegi OziExplorerit koos regio kaartidega PDA-l ka kasutab? Omal olemas skaneeritud kaardid ja mõne olen ära ka kalibreerinud. Kõiki kaardilehti ei viitsi küll ükshaaval kalibreerida. Oleks huvitatud ozi map failidest, kui kellelgi on. Samuti tahaks tomtom Jüri häält.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
tomtom jüri hääl oleks mulle ka meeltmööda.
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2286
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Allikalt tagsi tulles tegin testi ja panin oma navi ka tööle. Allikalt koduni ei olnud aga mitte 193 km, nagu me Zazou-ga vaatasime vaid vähem. Enda navil saan valida Viljandimaal erinevad punktid ning üks punkt on Viljandi ringteel olev Tallinna mnt risttee. Aga lahe see, et kaardi peal ei olnud mul teid, mis oli Imavere ja Viljandi vahel aga kui sellele teele keerasin Türi poolt tulles siis näitas ilusasti seda teed, nagu oleks tekitanud selle, Imavere-Viljandi maanteest käib siis jutt. Ja sihtpunkt oli täpselt meetri pealt siis eelpoolnimetatud risttee. Eksisime me siis ka factori ja saabninethousandiga ka natuke ära, st tegime kruusa peal mõned kildid ringi aga muidu olime läbinud vist kui mu mälu mind ei peta siis 146km. Siit tekkis mul ka küsimus, et kas navi võib ka ise õppida? st sõidetud teid meelde jätta. Sest kuidas muidu seletada seda, et tee kaardil puudub aga kui oled sinna lähedusse saanud, siis tekib see sinna...
Algselt postitas: miku
tomtom jüri hääl oleks mulle ka meeltmööda.
Jüri häält saab tomtomi kodukalt tõmmata, aint regama peab ennast enne sinna. Samas on see nii väike fail, et ma võin selle kuskile üles ka panna, kuna asi on tasuta, siis loodetavasti väga kellegi õigusi ei riku.
tomtom6 omanikud võivad omale ka tomtom home arvutisse installida, sellega on igasuguste lisanänni (nagu hääled) majandamine suht mugav.
Muideks, PocketPC omanikud, PDA-dele väljas peaks olema uus versioon Smart2Go-st (ja selle kaardilaadimise progest, mille nimi vihjab kergelt asja tegijale - Nokia Map Loader). Ise katsetada pole eriti jõudnud, erinevalt eelmisest on Eesti kaart ka reaalselt olemas ja kättesaadav, põhilised teed tundusid ka olemas olevat.
Muideks, PocketPC omanikud, PDA-dele väljas peaks olema uus versioon Smart2Go-st (ja selle kaardilaadimise progest, mille nimi vihjab kergelt asja tegijale - Nokia Map Loader). Ise katsetada pole eriti jõudnud, erinevalt eelmisest on Eesti kaart ka reaalselt olemas ja kättesaadav, põhilised teed tundusid ka olemas olevat.
Tomtom6-l on täiesti adekvaatne eesti kaart, mis on siis selle mitteametlik EE kaardi koosseisus. Olen nüüd asju testind üht ja teistpidi ja praeguse hetkeni pole ta suutnud mind ära tappa, põõsasse sõidutada jne.
Tallinn on sees majanumbrite täpsusega, liiluskorraldus väga selge (ühesuunalised teed jne). Allikalt tõi mu põõsast välja nagu ise tahtis. Kiltsi-Allika marsruuti täpselt testida ei saanud omast lollusest, kuna unustasin selle metsavahelise platsi 'Koduna' defineerimata ja kaardil teda ei ole ) Samas Kiltsilt vasalemma keskusesse tõi väga ilusasti.
Siiamaani testituna GPS info ja kaardi info klappimine on lubatud +- 5 meetri piirides, reeglina jääb 2m piiridesse.
Ja jüri hääle, kui ta on pisike fail, saab margusm@ebsa.ee saata. Prooviks siis järgi
Tallinn on sees majanumbrite täpsusega, liiluskorraldus väga selge (ühesuunalised teed jne). Allikalt tõi mu põõsast välja nagu ise tahtis. Kiltsi-Allika marsruuti täpselt testida ei saanud omast lollusest, kuna unustasin selle metsavahelise platsi 'Koduna' defineerimata ja kaardil teda ei ole ) Samas Kiltsilt vasalemma keskusesse tõi väga ilusasti.
Siiamaani testituna GPS info ja kaardi info klappimine on lubatud +- 5 meetri piirides, reeglina jääb 2m piiridesse.
Ja jüri hääle, kui ta on pisike fail, saab margusm@ebsa.ee saata. Prooviks siis järgi
TT6-t testitud nüüd nii Eestis kui Lätis. Eesti täiesti super (minu arust kõik riigi kruusateed ka peal, st vaid väikseid vallateid pole; väikeste asulate n. Pärnu-Jaagupi tänavad samuti). Ainult teede kiiruspiiranguid ei saa väga usaldada.
Edit: Aga Viimsis näiteks Kelvingi elamurajoon on "valge laik".
Läti ( eriti maapiirkonnad) on väheke halvemini kaetud, aga saab hakkama. Ca 1000 km jooksul kordagi Lätis hätta ei jäänud. Linnades (Riia, Jurmala, Ventspils) toimis aadressotsing ideaalselt.
Edit: TT6 võimaldab pihuarvutis kasutada ka aadressraamatu (n. Outlook) otsingut, kui sinna aadressid sisestatud. Euroopas abiks ka see, kui autos mingisugune paberkaart vedeleb (ülevaate saamiseks, pihuarvuti ekraan ju väike), elektroonika võib teatavasti ka üles öelda.
Pihuarvutiga tekkis ainult see probleem, et aku kannatab ilma laadimata vaid paar tundi, aga kui väljas päike kõrvetab, siis laadimisel kipub esiklaasile kinnitatud (kliimata) autos arvuti üle kuumenema. Lisaks tegi ka sellist nalja, et foori taga seistes korraliku leviga arvas aeg-ajalt, et auto on 180 kraadi suunda muutnud, aga kuna liikuma hakates kohe ümberarvutused tehakse, ei seganud.
Kui millegagi norida, siis vaid olekuribal on näiteks kiiruse näidik liiga väike.
Edit: Aga Viimsis näiteks Kelvingi elamurajoon on "valge laik".
Läti ( eriti maapiirkonnad) on väheke halvemini kaetud, aga saab hakkama. Ca 1000 km jooksul kordagi Lätis hätta ei jäänud. Linnades (Riia, Jurmala, Ventspils) toimis aadressotsing ideaalselt.
Edit: TT6 võimaldab pihuarvutis kasutada ka aadressraamatu (n. Outlook) otsingut, kui sinna aadressid sisestatud. Euroopas abiks ka see, kui autos mingisugune paberkaart vedeleb (ülevaate saamiseks, pihuarvuti ekraan ju väike), elektroonika võib teatavasti ka üles öelda.
Pihuarvutiga tekkis ainult see probleem, et aku kannatab ilma laadimata vaid paar tundi, aga kui väljas päike kõrvetab, siis laadimisel kipub esiklaasile kinnitatud (kliimata) autos arvuti üle kuumenema. Lisaks tegi ka sellist nalja, et foori taga seistes korraliku leviga arvas aeg-ajalt, et auto on 180 kraadi suunda muutnud, aga kuna liikuma hakates kohe ümberarvutused tehakse, ei seganud.
Kui millegagi norida, siis vaid olekuribal on näiteks kiiruse näidik liiga väike.
Eestis ja mujal toimib hästi ka selline programm nagu Russa (ilma ruutinguta). Kasutada saab näiteks Garmini uut GPS kaarti (ostsin poest), mida sellise programmiga nagu Mapedit http://www.geopainting.com/en/ saab Russa formaati konvertida. Minu arvates Russa pilt on ilusam, töötab kiiresti ja ei esine jamasid nagu Garmini pihuarvutitarkvaraga (kus näiteks GPS sõidab lihtsalt kaardi pealt minema jne.). Miinuseks see, et erinevalt Garminist ei saa bensiinijaamu, muuseumeid jne eraldi otsida.
Regio digitaalkaardil peal kõik väiksemad metsateed erinevalt Regio paberatlasest.
Regio digitaalkaardil peal kõik väiksemad metsateed erinevalt Regio paberatlasest.
Jüri leidsin ka juba ja lisaks veel KnightRider, Simpson Dangerous Dave,... Kel huvi võin ka saata (u2u).
Sellel kaardil, mis minul, ei olnud teed Allka talust asfalt teeni. Lisaks oli puudu tähetorni tänava Harku poolne ots. Kuidas teistel?
Sellel kaardil, mis minul, ei olnud teed Allka talust asfalt teeni. Lisaks oli puudu tähetorni tänava Harku poolne ots. Kuidas teistel?
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Algselt postitas: Zazou
... Lisaks oli puudu tähetorni tänava Harku poolne ots. Kuidas teistel?
Sama lugu. Samas kuulsin, et 5-nda seeria TT kaartidel on osa tänavaid täpsemad ja postiindeksi otsing Eestis toimis. Kõik on suhteline, st toimunud on ikkagi väga tugev hüpe edasi. Väikeste lõikude puudumine sõitmist ei sega.
Ilma ruutinguta pihuarvutis kasutamiseks täpseim aga kindlasti Regio GPS kaart (Garmini versioon). (kuigi ka seal on "kalasid"
Allika ots oli kadund. Ülejäänd oli alati olemas. Ilmselt oli marsruut natukse teine. Ja noh. aku sai ka keila juures tühjaks.