Minu ühel masinal sama kere (2002), mis sinul ja panin pumba vahele ilma lisareleeta (kuid eraldi kaitse 3 ... 5A juhtme vahele).
Kui õieti mäletan, siis eelsoojendi pistiku 6 ja 7 on omavahel koos ning lülitusrelee taga, mida juhib SID, ning selle taha panin ka pumba (eelsoojendil on need otsad juhtotsad, seega erilist voolu ei tarvita).
Pumba ostsin siit, aga 6 - 24V versiooni, odav, kuid toimib.
Eelsoojendi käivitamine
-
- Postitusi: 106
- Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S
Kui nüüd internetis pilte võrrelda, siis mudel D3W Z on enamasti ühe pistikuga. Kui otsida täpsemalt Saab 9-3 D223L D3WZ, siis leiab täpselt sellise, nagu minu autol. Seade omab kahte pistikut:
Ja eelnevalt viidatud juhend ütleb, et eemaldage pistikust tolmukate ja ühendage pumbaga. See teine pistik omab küll tolmukatet.
Küsimus nüüd oleks, kas see lisapistik sellel versioonil võibki olla eraldi pumbale mõeldud? Uurisin ise järele, et ei ole. Antud lisa pistik läheb kütusepumbale mõne teise mudeli peal.
Ja eelnevalt viidatud juhend ütleb, et eemaldage pistikust tolmukate ja ühendage pumbaga. See teine pistik omab küll tolmukatet.
Küsimus nüüd oleks, kas see lisapistik sellel versioonil võibki olla eraldi pumbale mõeldud? Uurisin ise järele, et ei ole. Antud lisa pistik läheb kütusepumbale mõne teise mudeli peal.
-
- Postitusi: 106
- Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S
Kuna talv jälle tulekul siis igasugune sooja saamine diiselmootoriga autosse jälle päevakorral. Esiteks muidugi termostaat peab korralik olema. Millalgi uurisin ja selgus, et 9-3 OG korpuse sisest klappi eraldi ei pakuta. See, mis kauplejatel piltide või jooniste alusel pakutakse, ei sobi sinna korpuse sisse. Leidsin siis lahenduse ebay ja kõige odavama transpordiga tuli ~15€. Sobib sinna korpuse sisse. Ettevaatust korpuse küljes oleva plastist põlvega, mis võib kergelt puruneda kui sealt voolik eemaldada.
Järgmise sammuna täiendasin seda lisasoojendi süsteemi, muutes selle eelsoojendiks. Automaatse kliima (ACC) puhul ei ole peale tsirkulatsiooni pumba midagi muud vaja paigaldada. Pistiku pumbale leiab mootoriruumist kaitsme- ja releeploki tagant seina küljest. Neljane pistik kolme juhtmega: +12V pumba toide kaitse nr 14 alt, +12V sees/väljas signaal toide lülitus releele ja mass. Mina võtsin +12V pumba toite eraldi aku pealt, kuna mingil põhjusel nr 14 kaitsme alla ilma süüteta voolu peale ei tulnud. Ehk siis panin pumba koos lülitusreleega. Pumba toite ja aku vahele ka 10A kaitse. Seejärel SID infosüsteemis selle eelsoojendi funktsiooni aktiveerimine, millest siin juba varem on juttu olnud. Tech2 arvuti saab korraks laenata ka mõne kaasfoorumlase käest. Tulemusega jäin väga rahule.
Järgmise sammuna täiendasin seda lisasoojendi süsteemi, muutes selle eelsoojendiks. Automaatse kliima (ACC) puhul ei ole peale tsirkulatsiooni pumba midagi muud vaja paigaldada. Pistiku pumbale leiab mootoriruumist kaitsme- ja releeploki tagant seina küljest. Neljane pistik kolme juhtmega: +12V pumba toide kaitse nr 14 alt, +12V sees/väljas signaal toide lülitus releele ja mass. Mina võtsin +12V pumba toite eraldi aku pealt, kuna mingil põhjusel nr 14 kaitsme alla ilma süüteta voolu peale ei tulnud. Ehk siis panin pumba koos lülitusreleega. Pumba toite ja aku vahele ka 10A kaitse. Seejärel SID infosüsteemis selle eelsoojendi funktsiooni aktiveerimine, millest siin juba varem on juttu olnud. Tech2 arvuti saab korraks laenata ka mõne kaasfoorumlase käest. Tulemusega jäin väga rahule.
Lappasin siin foorumis neid diislite lisa- ja eelsoojendite teemasid, aga päris selgeks ikka ei saanud. Et uut lõnga vanal teemal mitte alustada küsin siinsamas oma algaja diisli omaniku küsimused ära.
Nimelt nagu ma siin mõne eelkirjutaja postitustest aru olen saanud, siis kõikidel diisel-Saabidel on standardvarustuses lisasoojendi, mis külmal ajal automaatselt sisse lülitub kui temperatuur on alla mingi piiri (mitte segi ajada mootori eelsoojendiga). Eeldan et see käib siis ka 1.9TTID 9-3-e (my2008) kohta. Küsimus on mul selline, et kas selle lisasoojendi sisse lülitumisest sellel autol peaks mingi tuluke ka märku andma, või kas on kuidagi võimalik veenduda, et selline soojendus töötab? Küsimus ajendatud sellest, et siin miinus 7 kraadises ilmas hakkas sõites küll mõne ajapärast salong soenema aga mootori temperatuur jõudis 20 minutiga (u. pool sellest seisis auto kohapeal) umbes veerandi peale ja mingit soojendi tulukest süttinud ei ole.
Teine küsimus on juba eelsoojendi kohta, mida saaks SIDi pealt taimeriga käima panna. Sellise tahaks lasta paigaldada, kas keegi on sellega edukalt hakkama saanud? Ja kas keegi oskab mind õiges suunas juhatada, või äkki on kellelgi selline kasutatud komplektne müügiks isegi?
Tänud ette!
Nimelt nagu ma siin mõne eelkirjutaja postitustest aru olen saanud, siis kõikidel diisel-Saabidel on standardvarustuses lisasoojendi, mis külmal ajal automaatselt sisse lülitub kui temperatuur on alla mingi piiri (mitte segi ajada mootori eelsoojendiga). Eeldan et see käib siis ka 1.9TTID 9-3-e (my2008) kohta. Küsimus on mul selline, et kas selle lisasoojendi sisse lülitumisest sellel autol peaks mingi tuluke ka märku andma, või kas on kuidagi võimalik veenduda, et selline soojendus töötab? Küsimus ajendatud sellest, et siin miinus 7 kraadises ilmas hakkas sõites küll mõne ajapärast salong soenema aga mootori temperatuur jõudis 20 minutiga (u. pool sellest seisis auto kohapeal) umbes veerandi peale ja mingit soojendi tulukest süttinud ei ole.
Teine küsimus on juba eelsoojendi kohta, mida saaks SIDi pealt taimeriga käima panna. Sellise tahaks lasta paigaldada, kas keegi on sellega edukalt hakkama saanud? Ja kas keegi oskab mind õiges suunas juhatada, või äkki on kellelgi selline kasutatud komplektne müügiks isegi?
Tänud ette!
- LPT
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 870
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
- Asukoht: Tallinn
- Auto: OG9-5, NG9-3
Minu Itaaliast toodud (-08) 9-5-el ei ole. Selle eest on Rootsist toodud (-08) 9-3 SC-l, Eberspacher, mis läheb automaatselt külmaga käivitusel peale. Saab ka eelsoojendina kasutada kui eelnevalt SID-ist ära programmeerida. Kuna selle ahju pump hakkas kütet lekkima, siis tellisin Aliexpressist uue ja asun kohe-kohe vahetama. Armatuuris paremal, kütuse ja veetempi näidikute all, on tuluke kui ahi töötab.
See ilmselt siis tähendab, et ka minu Šveitsist toodud isendil seda lisasoojendit polegi. Mis muidugi tähendab, et tuleks paigaldada mõlemad - lisa- ja eelsoojendi. Kas mõeldav ja kas väga kalliks läheb? Ja ilmselt vaja Tech2 abi ka selle asja juures?
Tere,
Huvitav, mis on vahet bensumootori ja diiselmootorite eelsoojendidel? Hinnad on küll enamasti erinevad.
Huvitav, mis on vahet bensumootori ja diiselmootorite eelsoojendidel? Hinnad on küll enamasti erinevad.
Loomulikult on vahe kütuses, millisega eelsoojendi töötab.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Diisliga (ka bensiiniga) töötavad nii eel-, kui ka lisasoojendid on üks ja sama agregaat, ainult erinevalt programmeeritud.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989