Eelsoojendi käivitamine

Teemad elektroonikast...
Vasta
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#51

T Sept 26, 2006 17:08

Pagan küll-nüüd loen seda ingliskeelset manuali ja seal pole progemisest sõnagi.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#52

T Sept 26, 2006 18:41

Will, ma külll nüüd päris täpselt ei tea, aga siin teemas eelnevalt kõnelenud isikutel kõikidel on (vist) traktorsaabid... miskipärast ma arvan, et see pole päris sama värk, kui aerol...
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#53

T Okt 31, 2006 23:20

Algselt postitas: Guun
Algselt postitas: saab9-3
Vana teema küll, aga kas saite asja tööle endal?


minu omal töötab jah see asi nüüd.


Palju sul kokku maksma läks? Kui palju ta salongi näiteks 1 tunni jooksul mingi 0 kraadiga soojemaks kütab? Kas seda on mõtet peale panna?
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#54

K Nov 01, 2006 15:38

No tunniga peaks ikka toasoojaks kütma iga ilmaga. Minu oma (9-5) vähemalt saab edukalt hakkama.
Guun
Postitusi: 132
Liitunud: N Juun 30, 2005 0:42
Asukoht:
Auto:

#55

K Nov 01, 2006 19:46

Algselt postitas: saab9-3
Algselt postitas: Guun
Algselt postitas: saab9-3
Vana teema küll, aga kas saite asja tööle endal?


minu omal töötab jah see asi nüüd.


Palju sul kokku maksma läks? Kui palju ta salongi näiteks 1 tunni jooksul mingi 0 kraadiga soojemaks kütab? Kas seda on mõtet peale panna?


maksma läks ta mul 4274 krooni. Ei oska öelda kui palju ta salongi soojemaks teeb, aga soojem ta on, klaasid on ka ilusti ära sulatanud, ja ma arvan, et see soojenemine on mootorile ka kasulikum...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#56

K Nov 01, 2006 21:25

Loomulikult on mootorile kasulikum,kuna 70% kulumisest toimub külmkäivituse järgsel ajal enne töötemperatuuri saavutamist.
Guun
Postitusi: 132
Liitunud: N Juun 30, 2005 0:42
Asukoht:
Auto:

#57

E Nov 06, 2006 16:00

Nüüd siis andis minu autol ahi otsad, vähemalt troostis arvati nii. Kogu aeg küttis ja undas, lõpuks sai aku tühjaks. Reede hommiku viin troosti, eks siis paistab mis sellega saab või ei saa.:(
kala
Postitusi: 73
Liitunud: K Apr 19, 2006 19:23
Asukoht:
Auto:

#58

T Nov 21, 2006 12:51

Guun, kas said vea teada?
Guun
Postitusi: 132
Liitunud: N Juun 30, 2005 0:42
Asukoht:
Auto:

#59

T Nov 21, 2006 13:49

Praegu töötab jälle korralikult, aga viga teada ei saadudki, kuna kui troosti mehed uurima hakkasid töötas jälle korralikult, ja nüüd töötab siiamaani. Aga arvati, et mingi temperatuuri andur seal võis vahepeal lihtsalt lolliks minna, ja ei lülitanud ahju jahutavat ventilaatorit välja ja see seal siis undaski ööd ja päevad...
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#60

R Dets 01, 2006 21:40

Sain endal ka selle nüüd ära enable-da ja nüüd läheb aja peale tööle ja puha, aga sedasi, et kui süüde on off peal, siis läheb koos eelsoojendiga tööle ka salongivent. Kui võti on väljas, läheb ka soojendi tööle aga siis salongi vent. ei lähe. Kas see peabki nii olema?
Guun
Postitusi: 132
Liitunud: N Juun 30, 2005 0:42
Asukoht:
Auto:

#61

R Dets 01, 2006 23:33

Algselt postitas: saab9-3
Sain endal ka selle nüüd ära enable-da ja nüüd läheb aja peale tööle ja puha, aga sedasi, et kui süüde on off peal, siis läheb koos eelsoojendiga tööle ka salongivent. Kui võti on väljas, läheb ka soojendi tööle aga siis salongi vent. ei lähe. Kas see peabki nii olema?


mul minu meelest töötab salongi vent alati kui eelsoojendi käivitub...
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#62

L Dets 02, 2006 23:20

EDIT: Saingi endal ka endal nüüd asja korralikult tööle. Ma panin ise pumba külge. Midagi keerulist ei olnud ja töötab nagu peab. Nüüd oleks veel külma ilma vaja.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#63

P Dets 10, 2006 11:20

Jagaks ka oma kogemust sellise süsteemi puhul Mul naise autol (Ford GALAXY) ka samasugune lisasoojendi, mis originaalis töötas automaatselt ja aitas külma ilma korral seda suurt kuuti soojaks kütta. Sai siis süsteemile juhtpult lisatud + veel miskid pumbad ja jubinad, ning nüüd on võimalik see süsteem kellaaja järgi tööle progeda.

NB! Kui see soojendi mootori seistes autot kütab, siis tarbib ta ka akut (eriti salongivent), seega soovitati auotga sõita ajaliselt vähemalt sama kaua, kui soojendus töötanud on, et aku jälle täis laeks. S.t. kui liigud ainult linnas väikseid otsi, siis pärast tunniajalist soojenemist ei pruugi sõites akut täis laadida. Ise õnneks elame linnast 20km väljas, nii et seda probleemi ei ole olnud.

AGA, tõeliselt külmade ilmadega on süsteem ka veidi "tricky", eriti kui auto iga päev ei sõida. Eelmine talv näiteks olime 2 nädalat suusatamas ja auto seisis (olid normaalsed külmakraadid -15 jne), ning aku teatavasti külmaga jääb nõrgemaks. Tagasi tulles panin eelsoojenduse tööle ja ajas auto soojaks, kuid samas tühjendas akut veel niipalju, et käivitamisel starteri jaoks enam ei jätkunud. Seega on aku korrasolek antud süsteemi puhul väga tähtis (eks ta ole ju üldiselt ka, eriti talvel).

Pikk jutt, aga ehk on kellelegi abiks.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#64

P Dets 10, 2006 12:30

Huvitav, mis on vahet bensumootori ja diiselmootorite eelsoojendidel? Hinnad on küll enamasti erinevad.
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#65

T Dets 26, 2006 20:21

Eelsoojendeid on erineva otstarbega.Kuna siin ennist oli bussidest juttu ja ise ma töötan bussijuhina,-siis nt. bussi Webasto töötab järgnevalt.Programmkellaga saab panna aja,osadel ka nädalakell.Aja saabudes lülitub ahi,tsirkulatsiooni pump,mis ajab jahutusvedelikku nii salongiradiaatorites kui ka mootorist läbi.Töötab kuni 60 minutit ja lülitub välja ise.Väiksemal bussil (MB Sprinter)analoogne süsteem sõiduautoga.Lülitub ahi,tsirkul.pump ja salongivent miinimumkäigul.Lülitamine kas manuaalselt või läbi programmkella.Sõiduauto diislid on viimastel aastatel suure kasuteguri tõttu muutunud külmaks,st.nad ei suudagi külmema kliimaga paikades tulla toime korralikult salongi soojendamisega ja seetõttu on kasutusel lisasoojendid,mis võivad ka olla eelsoojendid.
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#66

N Okt 18, 2007 13:59

võtan siis taas vana teema ülesse.Olen lapanud läbi teemad,mis seada käsitlevad,kuid tahaks natuke siiski targemaks saada.

Mul autoks saab 93 , 98 aasta ,2,2 TID, 85 kW.

Küsimus siis endine-Kuidas kontrollida,kas mul parking heater töötab või mitte?Eelnevatest postitustest lugesin välja,et kui õues sooja rohkem kui 4 graadi,siis tööle see ei peakski nagu hakkama?

kapoti all olemas kõik vidinad,mis eelnevas postituses pildil olid(releekarp,pump,jne jne,põhja all ka see toru mis poolde keresse ulatub)

salongis sid 1 näppides annab kõik valikud :
heater off;siis need kolm varianti,kus käivitumisaega saad progeda kuni 24 tundi;ja siis manual start.

katsetasin seda manual starti,see lülitas mingi asja sisse ja hakkas kostuma kusagilt maki tagant surinat.kui korraks heater välja lülitada ja siis uuesti manual start panna ,siis hakkab ka salongi vent tööle.Katsetsasin seda siis kui auto mootor oli soe.LAsin sellel manual heateri rešiimis paar minutit töötada,kuid ei saa öelda,et just sooja õhku oleks puhuma hakanud,samuti ei hakanud kusagilt ka suitsu tulema ega tekkinud mingit kolmandat( üks oli see kui miski urisema kusagil maki taga hakkas,teine see kui salongi hakkas õhku puhuma) heli nt.miski asi oleks tööle läinud ja kütet põletama hakanud.

Siit siis tekkibki küsimus,et kas pean ootama külmade tulekut,et asja kontrollida ?
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#67

N Okt 18, 2007 14:15

Las mootor jahtub maha ja katseta uuesti, kui sooja mootoriga manual strart paned siis hakkab surisema sirkulatsioonipump. Ahi läheb tööle siis kui on vajadus sooja toota. Kui külma mootoriga ka sooja tootma ei hakka siis tahab ehk ahju küünal vahetust(900.-)
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#68

N Okt 18, 2007 15:20

Algselt postitas: kurimees
salongis sid 1 näppides annab kõik valikud :
heater off;siis need kolm varianti,kus käivitumisaega saad progeda kuni 24 tundi;ja siis manual start.


Minu 9-5 hakkab tööle kui sooja on 5C või vähem. Ühel õhtul oli piisavalt külm, et sain proovida kah. Näppisin valikuid kuni ees oli "manual start", siis tuli oodata mõned sekundid ja pani soojenduse tööle. Välja lülitus vist Clear nupust.

Nädalavahetusel lubab juba külmemat ilma, siis saad katsetada :thumb:
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#69

L Okt 20, 2007 22:16

Niih,hetkel õues +3 ,käisin siis katsetamas,valisin manual start,hakkas miski vaikselt surisema,peale viit minutit lülitus sisse salongi vent,kuid sooja ei pussugi.Ootasin siis pool tunnikest misjärel midagi ei muutunud,katsusin sõdvikuid,need kah külmad:(
eelpool mainiti ahju küünla vahetust-kus see asub? kuidas kontrollida,kas viga just selles?

Pole hullu kui vastust ei saa,kuna 6 nov troosti lähen esmakordselt oma suksut näitama ja hooldama,eks siis Viktor viskab pilgu peale.
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#70

P Okt 21, 2007 0:23

küünal asub ahju sees ja kui ahju maha võtad ja lahti, saab seda testriga kontrollida.
Uue küünla saab vajadusel nt. siit http://www.soeauto.ee/
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#71

P Okt 21, 2007 0:29

nii ja nüüd siis esitan kindlasti selle forumi lollima küsimuse? Kus see ahi asub ja kuidas sinna ligi pääseb?

olen eelnevalt 3aastat sõitnud ford scorpioga nii uuema kere kui vanemaga,neil soojendusradikas sellise koha peal,et ligi pääsemiseks oli vaja salongi poolt kogu armatuur lahti kiskuda(endal õnneks ei ole vaja olnud seda teha),kuid tuttavad scorpaklubist ikka tõsist ke..i sellega nägid.
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#72

P Okt 21, 2007 0:44

Ahi asub kapoti all, kõrvalistuja pool ääres vastu salongi ja mootoriruumi vahelist seina.
Ja ta on nähtav ilma midagi lõhkumata.
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#73

P Okt 21, 2007 0:46

hm,kas see plastkopsik,kust voolikud välja tulevad ja ka selle sirkulatsioonipumba külge lähevad?
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#74

P Okt 21, 2007 0:50

Ta on jah pealt plastik kattega, aga tegelikult on ta metallist. Jah, tosooli käib sealt kogu aeg läbi, ehk 2 voolikut lähevad talle külge, millest üks läheb pumpa.
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#75

P Okt 21, 2007 0:52

tänks,eks homme uurin seda asja :)
Vasta