3. leht 7-st

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: T Sept 26, 2006 17:08
Postitas will
Pagan küll-nüüd loen seda ingliskeelset manuali ja seal pole progemisest sõnagi.

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: T Sept 26, 2006 18:41
Postitas epsum
Will, ma külll nüüd päris täpselt ei tea, aga siin teemas eelnevalt kõnelenud isikutel kõikidel on (vist) traktorsaabid... miskipärast ma arvan, et see pole päris sama värk, kui aerol...

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: T Okt 31, 2006 23:20
Postitas saab9-3
Algselt postitas: Guun
Algselt postitas: saab9-3
Vana teema küll, aga kas saite asja tööle endal?


minu omal töötab jah see asi nüüd.


Palju sul kokku maksma läks? Kui palju ta salongi näiteks 1 tunni jooksul mingi 0 kraadiga soojemaks kütab? Kas seda on mõtet peale panna?

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: K Nov 01, 2006 15:38
Postitas fofa
No tunniga peaks ikka toasoojaks kütma iga ilmaga. Minu oma (9-5) vähemalt saab edukalt hakkama.

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: K Nov 01, 2006 19:46
Postitas Guun
Algselt postitas: saab9-3
Algselt postitas: Guun
Algselt postitas: saab9-3
Vana teema küll, aga kas saite asja tööle endal?


minu omal töötab jah see asi nüüd.


Palju sul kokku maksma läks? Kui palju ta salongi näiteks 1 tunni jooksul mingi 0 kraadiga soojemaks kütab? Kas seda on mõtet peale panna?


maksma läks ta mul 4274 krooni. Ei oska öelda kui palju ta salongi soojemaks teeb, aga soojem ta on, klaasid on ka ilusti ära sulatanud, ja ma arvan, et see soojenemine on mootorile ka kasulikum...

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: K Nov 01, 2006 21:25
Postitas Trionic
Loomulikult on mootorile kasulikum,kuna 70% kulumisest toimub külmkäivituse järgsel ajal enne töötemperatuuri saavutamist.

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: E Nov 06, 2006 16:00
Postitas Guun
Nüüd siis andis minu autol ahi otsad, vähemalt troostis arvati nii. Kogu aeg küttis ja undas, lõpuks sai aku tühjaks. Reede hommiku viin troosti, eks siis paistab mis sellega saab või ei saa.:(

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: T Nov 21, 2006 12:51
Postitas kala
Guun, kas said vea teada?

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: T Nov 21, 2006 13:49
Postitas Guun
Praegu töötab jälle korralikult, aga viga teada ei saadudki, kuna kui troosti mehed uurima hakkasid töötas jälle korralikult, ja nüüd töötab siiamaani. Aga arvati, et mingi temperatuuri andur seal võis vahepeal lihtsalt lolliks minna, ja ei lülitanud ahju jahutavat ventilaatorit välja ja see seal siis undaski ööd ja päevad...

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: R Dets 01, 2006 21:40
Postitas saab9-3
Sain endal ka selle nüüd ära enable-da ja nüüd läheb aja peale tööle ja puha, aga sedasi, et kui süüde on off peal, siis läheb koos eelsoojendiga tööle ka salongivent. Kui võti on väljas, läheb ka soojendi tööle aga siis salongi vent. ei lähe. Kas see peabki nii olema?

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: R Dets 01, 2006 23:33
Postitas Guun
Algselt postitas: saab9-3
Sain endal ka selle nüüd ära enable-da ja nüüd läheb aja peale tööle ja puha, aga sedasi, et kui süüde on off peal, siis läheb koos eelsoojendiga tööle ka salongivent. Kui võti on väljas, läheb ka soojendi tööle aga siis salongi vent. ei lähe. Kas see peabki nii olema?


mul minu meelest töötab salongi vent alati kui eelsoojendi käivitub...

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: L Dets 02, 2006 23:20
Postitas saab9-3
EDIT: Saingi endal ka endal nüüd asja korralikult tööle. Ma panin ise pumba külge. Midagi keerulist ei olnud ja töötab nagu peab. Nüüd oleks veel külma ilma vaja.

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: P Dets 10, 2006 11:20
Postitas Andrus99
Jagaks ka oma kogemust sellise süsteemi puhul Mul naise autol (Ford GALAXY) ka samasugune lisasoojendi, mis originaalis töötas automaatselt ja aitas külma ilma korral seda suurt kuuti soojaks kütta. Sai siis süsteemile juhtpult lisatud + veel miskid pumbad ja jubinad, ning nüüd on võimalik see süsteem kellaaja järgi tööle progeda.

NB! Kui see soojendi mootori seistes autot kütab, siis tarbib ta ka akut (eriti salongivent), seega soovitati auotga sõita ajaliselt vähemalt sama kaua, kui soojendus töötanud on, et aku jälle täis laeks. S.t. kui liigud ainult linnas väikseid otsi, siis pärast tunniajalist soojenemist ei pruugi sõites akut täis laadida. Ise õnneks elame linnast 20km väljas, nii et seda probleemi ei ole olnud.

AGA, tõeliselt külmade ilmadega on süsteem ka veidi "tricky", eriti kui auto iga päev ei sõida. Eelmine talv näiteks olime 2 nädalat suusatamas ja auto seisis (olid normaalsed külmakraadid -15 jne), ning aku teatavasti külmaga jääb nõrgemaks. Tagasi tulles panin eelsoojenduse tööle ja ajas auto soojaks, kuid samas tühjendas akut veel niipalju, et käivitamisel starteri jaoks enam ei jätkunud. Seega on aku korrasolek antud süsteemi puhul väga tähtis (eks ta ole ju üldiselt ka, eriti talvel).

Pikk jutt, aga ehk on kellelegi abiks.

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: P Dets 10, 2006 12:30
Postitas Jupats
Huvitav, mis on vahet bensumootori ja diiselmootorite eelsoojendidel? Hinnad on küll enamasti erinevad.

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: T Dets 26, 2006 20:21
Postitas heikiw
Eelsoojendeid on erineva otstarbega.Kuna siin ennist oli bussidest juttu ja ise ma töötan bussijuhina,-siis nt. bussi Webasto töötab järgnevalt.Programmkellaga saab panna aja,osadel ka nädalakell.Aja saabudes lülitub ahi,tsirkulatsiooni pump,mis ajab jahutusvedelikku nii salongiradiaatorites kui ka mootorist läbi.Töötab kuni 60 minutit ja lülitub välja ise.Väiksemal bussil (MB Sprinter)analoogne süsteem sõiduautoga.Lülitub ahi,tsirkul.pump ja salongivent miinimumkäigul.Lülitamine kas manuaalselt või läbi programmkella.Sõiduauto diislid on viimastel aastatel suure kasuteguri tõttu muutunud külmaks,st.nad ei suudagi külmema kliimaga paikades tulla toime korralikult salongi soojendamisega ja seetõttu on kasutusel lisasoojendid,mis võivad ka olla eelsoojendid.

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: N Okt 18, 2007 13:59
Postitas kurimees
võtan siis taas vana teema ülesse.Olen lapanud läbi teemad,mis seada käsitlevad,kuid tahaks natuke siiski targemaks saada.

Mul autoks saab 93 , 98 aasta ,2,2 TID, 85 kW.

Küsimus siis endine-Kuidas kontrollida,kas mul parking heater töötab või mitte?Eelnevatest postitustest lugesin välja,et kui õues sooja rohkem kui 4 graadi,siis tööle see ei peakski nagu hakkama?

kapoti all olemas kõik vidinad,mis eelnevas postituses pildil olid(releekarp,pump,jne jne,põhja all ka see toru mis poolde keresse ulatub)

salongis sid 1 näppides annab kõik valikud :
heater off;siis need kolm varianti,kus käivitumisaega saad progeda kuni 24 tundi;ja siis manual start.

katsetasin seda manual starti,see lülitas mingi asja sisse ja hakkas kostuma kusagilt maki tagant surinat.kui korraks heater välja lülitada ja siis uuesti manual start panna ,siis hakkab ka salongi vent tööle.Katsetsasin seda siis kui auto mootor oli soe.LAsin sellel manual heateri rešiimis paar minutit töötada,kuid ei saa öelda,et just sooja õhku oleks puhuma hakanud,samuti ei hakanud kusagilt ka suitsu tulema ega tekkinud mingit kolmandat( üks oli see kui miski urisema kusagil maki taga hakkas,teine see kui salongi hakkas õhku puhuma) heli nt.miski asi oleks tööle läinud ja kütet põletama hakanud.

Siit siis tekkibki küsimus,et kas pean ootama külmade tulekut,et asja kontrollida ?

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: N Okt 18, 2007 14:15
Postitas rantto
Las mootor jahtub maha ja katseta uuesti, kui sooja mootoriga manual strart paned siis hakkab surisema sirkulatsioonipump. Ahi läheb tööle siis kui on vajadus sooja toota. Kui külma mootoriga ka sooja tootma ei hakka siis tahab ehk ahju küünal vahetust(900.-)

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: N Okt 18, 2007 15:20
Postitas eeroz
Algselt postitas: kurimees
salongis sid 1 näppides annab kõik valikud :
heater off;siis need kolm varianti,kus käivitumisaega saad progeda kuni 24 tundi;ja siis manual start.


Minu 9-5 hakkab tööle kui sooja on 5C või vähem. Ühel õhtul oli piisavalt külm, et sain proovida kah. Näppisin valikuid kuni ees oli "manual start", siis tuli oodata mõned sekundid ja pani soojenduse tööle. Välja lülitus vist Clear nupust.

Nädalavahetusel lubab juba külmemat ilma, siis saad katsetada :thumb:

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: L Okt 20, 2007 22:16
Postitas kurimees
Niih,hetkel õues +3 ,käisin siis katsetamas,valisin manual start,hakkas miski vaikselt surisema,peale viit minutit lülitus sisse salongi vent,kuid sooja ei pussugi.Ootasin siis pool tunnikest misjärel midagi ei muutunud,katsusin sõdvikuid,need kah külmad:(
eelpool mainiti ahju küünla vahetust-kus see asub? kuidas kontrollida,kas viga just selles?

Pole hullu kui vastust ei saa,kuna 6 nov troosti lähen esmakordselt oma suksut näitama ja hooldama,eks siis Viktor viskab pilgu peale.

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: P Okt 21, 2007 0:23
Postitas saab9-3
küünal asub ahju sees ja kui ahju maha võtad ja lahti, saab seda testriga kontrollida.
Uue küünla saab vajadusel nt. siit http://www.soeauto.ee/

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: P Okt 21, 2007 0:29
Postitas kurimees
nii ja nüüd siis esitan kindlasti selle forumi lollima küsimuse? Kus see ahi asub ja kuidas sinna ligi pääseb?

olen eelnevalt 3aastat sõitnud ford scorpioga nii uuema kere kui vanemaga,neil soojendusradikas sellise koha peal,et ligi pääsemiseks oli vaja salongi poolt kogu armatuur lahti kiskuda(endal õnneks ei ole vaja olnud seda teha),kuid tuttavad scorpaklubist ikka tõsist ke..i sellega nägid.

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: P Okt 21, 2007 0:44
Postitas saab9-3
Ahi asub kapoti all, kõrvalistuja pool ääres vastu salongi ja mootoriruumi vahelist seina.
Ja ta on nähtav ilma midagi lõhkumata.

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: P Okt 21, 2007 0:46
Postitas kurimees
hm,kas see plastkopsik,kust voolikud välja tulevad ja ka selle sirkulatsioonipumba külge lähevad?

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: P Okt 21, 2007 0:50
Postitas saab9-3
Ta on jah pealt plastik kattega, aga tegelikult on ta metallist. Jah, tosooli käib sealt kogu aeg läbi, ehk 2 voolikut lähevad talle külge, millest üks läheb pumpa.

Eelsoojendi käivitamine

Postitatud: P Okt 21, 2007 0:52
Postitas kurimees
tänks,eks homme uurin seda asja :)