'96 Tonnise originaalmaki nuppude taustavalguse taastamine

Teemad elektroonikast...
Vasta
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#1

N Okt 20, 2005 20:38

Kuna pime aeg tuleb peale, siis otsustasin oma viimase nuppude taustavalgusega seotud mure ka lahendada. Nimelt oli makipaneel juba ostes pime mis pime ning hämaras jube nüri õigeid nuppe leida.

Alguses piilusin, kui suured lambid võiks olla a tõttasin Tevalosse. Müüja arvates oli sobiv lamp
see. Ostsin müüja soovitatud lambid.

Koukisin maki pesast välja ja asusin tegutsema

EDIT:
Seda tööd oleks soovitatav teha vältides staatilise elektri teket. Hea oleks kui kasutataks maandatud tööriistu ja iseennast ka ära maandaks. Mina küll nii ei teinud, kuid need kivid, mis trükkplaadile on joodetud, kardavad kohutavalt staatilist.
Kui inimene hakkab staatilise elektri lööki tundma umbes 10 000 voldist, siis kivi läbipõletamiseks piisab 1000 voldist. KÜMME korda väiksem pinge. (võibolla eksisin mõne tuhande voldiga, kuid 10x väiksem on see pinge siiski). Kivi sees "jooksevad" lihtsalt väga-väga peenikesed "rajad".

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

N Okt 20, 2005 20:39

Maki espaneeli lahtisaamiseks tuli külgedelt see lahti päästa (isegi kruvikeerajat polnd tarvis. Samuti tuleb eemaldada volüüminupp.

EDIT: Kriimustusi paneeli külgedel ei ole mina tekitand. Keegi oinas on arvanud, et makki on võimalik ilma tööriistadeta välja võtta nii et kahjustusi ei jää. Kruvikeeraja EI ole vahend millega makki välja kangutada. Endal selleks spešjal vahend olemas (mitte et ma käiks makke varastamas).

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#3

N Okt 20, 2005 20:39

ja teine külg.

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

N Okt 20, 2005 20:41

esipaneel on korpusega elektrilselt ühenduses lihtsa pistikuga

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#5

N Okt 20, 2005 20:43

Siit need läbipõlenud valgusallikad paistavadki. Vasakul kaks tükki

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#6

N Okt 20, 2005 20:44

ja paremal üks

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#7

N Okt 20, 2005 20:57

Nüüd tuleb trükkplaat esipaneeli korpusest kätte saada. Selleks keera lahti 2 trükkplaadi kruvi (pildil lillakaspunased nooled) ja peaaegu lahti eemaldatava klahvistiku vabastusmehhanism (pildil näitavad punased nooled kruvide liikaudset asukohta). Viimase võid loomulikult ka täiesti lahti keerata, kuid otsest vajadust pole.

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#8

N Okt 20, 2005 21:01

Trükkplaadilt tuleb maha joota üks metallkate mis segab ühe lambi lahtijootmist (jootekoht tähistatud punase ringiga). vahetamistvajavatele lampidele on nooled ette joonistatud

Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

N Okt 20, 2005 21:03

Olid pirnid 5,või 12v-sed,võtan ka hoogu Griffini pirnivahetuseks.Äkki saad mingid nominaalid ja Tevalost saadavuse ära mainida?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#10

N Okt 20, 2005 21:03

sellelt pildilt paistavad uus lamp (ligi 1mm pikem), vana lamp ja lambialune plastikosa.

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#11

N Okt 20, 2005 21:06

Pildil vasak alumine lamp on vahetatud. Esimese lambi vahetamisel suutsin ka selle kummimütsikese ära lõhkuda. Õnneks oli eelmisest ehitamisest mõni "mütsike" varust võtta. Paistab ka koht kuhu oli metallosa joodetud.

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#12

N Okt 20, 2005 21:09

Nüüd asjad vastupidises järjekorras kokku tagasi ja autosse proovima.

Toimis ja väga hästi. Valgustugevus on silma järgi hinnates umbes sama, mis ACC nuppudel. Ise olen väga rahul. Nüüd ei pea pimedas sõitmes jaamavahetades mälu järgi nuppude asukohta otsima.

Lisatud failid
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#13

N Okt 20, 2005 21:13

Btw, kui te neid pirne tahate saada, siis mõistlik on minna neid otsima Mustamäe poodi, seal asjalik mees tööl. Kontoris Paldiski mnt'l vaadati ming kui juhmardit, meil ei ole, kataloogis ei ole; peale selle, kui kangekaelselt väitsin, et Mustamäelt ma sain neid, siis onkel imestas, et ennäe jah, neil on...

terv, teager
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#14

N Okt 20, 2005 21:19

Algselt postitas: Trionic
Olid pirnid 5,või 12v-sed,võtan ka hoogu Griffini pirnivahetuseks.Äkki saad mingid nominaalid ja Tevalost saadavuse ära mainida?


Tegelt ostsin 14 voldised kuigi oleks ilmselt pidanud võtma 12-voldised. Katseeksitusmeetod selgitas, et 5 voldised pirnid seal polnud. vastasel juhul poleks nad ilmselt nii heledalt põlenud.

Link lampide kohta oli esimeses postis:
Algselt postitas: suur
Alguses piilusin, kui suured lambid võiks olla a tõttasin Tevalosse. Müüja arvates oli sobiv lamp
see.


To Teager: Käisin mustamäel kusjuures soovitajaks oli naismüüja :)
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#15

N Okt 20, 2005 21:56

Tegelt 14-voldised peavadki olema. 12-voldised pirnikesed on rohkem paikse elektroonika tausta/nuppude valgustuseks, kus pinge on suht stabiilselt 12V. Autol teatavasti kõigub mis hirmus.
13,7V ja halvemal juhul isegi 14V pole seal mingi ime.

Kunagi tonnisel vahetasin aknatõstuki lülititel pirne. Rohelisi mütsikesi kusagilt ei leidnud. Ega's muud...võtsin veekindla rohelise vildika ja maalisin nupud seestpoolt (seal valge piimjas plastmass) roheliseks. Hõõgus ilusasti, kestis kah ja ei saanud arugi, et pole originaal :cool:.

Otse pirne maalida pole mõtet, värv pleekib ja koorub lahti. Isegi Tevalos müügilolevatel "rohelistel" on juba algselt värv lahti...neid ei soovita osta.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#16

R Okt 21, 2005 7:53

Algselt postitas: sebastian
Tegelt 14-voldised peavadki olema. 12-voldised pirnikesed on rohkem paikse elektroonika tausta/nuppude valgustuseks, kus pinge on suht stabiilselt 12V. Autol teatavasti kõigub mis hirmus.
13,7V ja halvemal juhul isegi 14V pole seal mingi ime.


Kas maki sisendil mingit 12V pingeregulaatorit pole peal? ise arvasin et makielektroonika jaoks silutakse pinge ilusti 12V peale.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#17

R Okt 21, 2005 8:15

Valguse jaoks ei ole.Eraldi silumata sisend.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#18

R Okt 21, 2005 8:42

Algselt postitas: Trionic
Valguse jaoks ei ole.Eraldi silumata sisend.


:wall: Muidugi. Dimmeriga ju kruvitakse maki nuppude taustavalgust ka. No siis said õiged lambid valitud. Ehk oleks ka 40mA-sed käranud muidugi, aga need lambid olid suuremad.
Vasta