Hei,
Võtsin siis täna lõpuks ennast kätte ja otsustasin vaadata, võimalusel ka parandada, oma saabilikku kliimasüsteemi probleemi. Juba ammu märkasin, et juhi poolel ei toimi süsteem nii nagu peab ning samuti näitas ka kalibreerimisel veakoodi: 08.
Peale plastiku eemaldamis ootas mind üllatus.
Nimelt oli keegi seda juba nö parandanud! See ei olekski ju väga üllatus, kui arvestada, et paljudel saabidel see probleem esineb, kuid mind üllatas asjaolu, et süsteemi poldud tagasi kokku pandud. Nimelt oli pilt selline:
(Väga raske oli õige nurga alt suure kaameraga seal all pilti teha)
Näha on ka, et blend doori on mingi valge möksiga (ilmselt mingi liim) parandatud.
Testisin siis süteemi. Panin auto käima ja mängisin juhi poolse kraadiga. Näha oli, et see tõlla ratta moodi osa, mis asub plastik korpuse sees, pöörles mingil määral.
Saan aru, et see juhib, kas õhk läheb jalgadele või aknale jne?
Proovides oli tunda, kuidas see mootor, mis lahti ühendatud ainult urises käes, kuid pronki kärva võlli pöörlema ei pannud. Võtsin siis mootori lahti ja ühendasin ilma ülekandeta järgi ning testisin uuesti.
Sellisel kujul panin siis järgi:
Seda ülekande süsteemi keerutades tundus see päris raskelt käima, järeldan, et mootor ei jõua seda ringi liigutada.
Seda mõtlen ülakandesüteemi all:
Kui raskelt see ülakande süsteem käima peaks?
Kas seda mootorit annaks kuidagi parandada või tuleb uus osta?
Ja siis seal oli veel üks imelik nõela moodi otsik, kuhu see käima peaks või mis ülesannet ta täidab?
Igasuguseid blend door õpetusi vaadates saan aru, et mul on ka õhu suunaja puudu?
Aitäh igasuguse abi eest ette.
Juss
Saab 9-5 Blend door parandus
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 490
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
sul on võll mootorist nii palju välja tulnud, et hammasratas ei hambu enam. suru võll tagasi oma kohale ( suht tugevalt tuleb suruda ja siis läheb järsku) pane mootor ja reduktor kokku ja töötab jälle
http://www.econmancer.com/?p=98
Seda õpetus järgides loen välja, et see stop arm tuleb kõige alla lükata ja siis mootor selle järgi õigesse asendisse panna.
Keegi oskab kinnitada või ümber lükata, kas see on õige tegevus.
Iseenesest tegin selle liigutuse ära, aga proovida pole veel julenud. On siin veel mõni nõks milliste Kliima seadetega(temp, õhu suund vms) tuleks asi tööle lasta?
Tuleks kohe kalibreering ka teha?
Seda õpetus järgides loen välja, et see stop arm tuleb kõige alla lükata ja siis mootor selle järgi õigesse asendisse panna.
Keegi oskab kinnitada või ümber lükata, kas see on õige tegevus.
Iseenesest tegin selle liigutuse ära, aga proovida pole veel julenud. On siin veel mõni nõks milliste Kliima seadetega(temp, õhu suund vms) tuleks asi tööle lasta?
Tuleks kohe kalibreering ka teha?
Kuidas sa teadsid, et blend door ja mootor on ühte moodi seadistatud? Ma kardan seda, et kui keeran breakeri kõige alla ja panen mootori külge ja siis tööle, et ta hakkab valet pidi breakerit väänama ja nii võib ta selle lõhkuda.
Hetkel jätsin blend doori kõige alumisse asendisse ja hetkel puhub juhi poolelt ainult kuuma.( Mootorit külge ei pannud, kuna ootan suunajat)
Kas blend door reguleeribki kuuma ja külma õhu suhet?
Hetkel jätsin blend doori kõige alumisse asendisse ja hetkel puhub juhi poolelt ainult kuuma.( Mootorit külge ei pannud, kuna ootan suunajat)
Kas blend door reguleeribki kuuma ja külma õhu suhet?
Kuidas sa teadsid, et blend door ja mootor on ühte moodi seadistatud?
See oli nii ammu, kui ise seda kokku lappasin. Sai vist käsitsi breaker (kui sa mõtled selle all, seda valget pöörlevat jublakat) suunatud alla ja siis mootorile juhe taha ja antud käsk suunata jalgadele ning peale seda panin kokku - vot tõesti ei meenu enam, suht suvaliselt käsi minul see. Niipaljukest mäletan, et alguses töötas ta valesti, alles peale kallibreerimist hakkas normaalselt funktsioneerima.
... mäletan, et kartsin ka ise, et ehk läheb valesti ja murrab katki, kuid kui seda kokku lappasin, siis tundus asi kuidagi loogiliselt minevat (ehk oli mul lihtsalt õnne).
Minu arusaamist mööda on asi nii, et sätid mootori võlli asendi nii, et ta siibri (antudjuhul kollase) võllile otsa läheb asi jokk.
Siis auto käima, ja kalibreerima.
Mis kalibreerimisel toimub? Mootorite osas toimubki, et pööratakse mootorit ühes suunas, kuni piiraja on lõpus, mootori vool kasvab hüppeliselt, ja kliima "aju" saab aru, et mootor on lõppasendis, sama ka teiselepoole. Loetakse ära mootori sammud (kuna tegemist seal sammmootoriga) nüüd paar väikest arvutust sammude ja temperatuuri vahemikega, ning ongi teada palju samme peaks mootorit liigutama.
See on siis minu arusaam asjast, kui eksin, las spetsialistid parandavad.
Siis auto käima, ja kalibreerima.
Mis kalibreerimisel toimub? Mootorite osas toimubki, et pööratakse mootorit ühes suunas, kuni piiraja on lõpus, mootori vool kasvab hüppeliselt, ja kliima "aju" saab aru, et mootor on lõppasendis, sama ka teiselepoole. Loetakse ära mootori sammud (kuna tegemist seal sammmootoriga) nüüd paar väikest arvutust sammude ja temperatuuri vahemikega, ning ongi teada palju samme peaks mootorit liigutama.
See on siis minu arusaam asjast, kui eksin, las spetsialistid parandavad.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Mul sama teema, et suunaja oli katki. Tellisin ebayst uue metallist suunaja, kuid selgus, et ka see kuhu suunaja külge käib on katki. kuna ise suht algaja ka auto tehnika alal, siis on äkki tartus kedagi kes sellega hakkama saanud ja tahab korra veel hakkama saada?
Vajalikud detailid on saabiremontijatel kõik olemas.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Kuna ilmad juba nii soojad, siis sai täna asi kätte võetud ja leiutama hakatud:)
algmaterjalid :
Blend Door Stop Arm Lever
ja kodust leitud torujupp.
aega läks umbes 3 tundi ja asi toimib nagu uus :)
Selle pooliku jupi tuunisin ka ümber
algmaterjalid :
Blend Door Stop Arm Lever
ja kodust leitud torujupp.
aega läks umbes 3 tundi ja asi toimib nagu uus :)
Selle pooliku jupi tuunisin ka ümber