Saab 9-5 Blend door parandus

Teemad elektroonikast...
Vasta
Juss9-5
Postitusi: 30
Liitunud: T Veebr 21, 2012 15:46
Asukoht:
Auto:

#1

L Aug 25, 2012 13:36

Hei,
Võtsin siis täna lõpuks ennast kätte ja otsustasin vaadata, võimalusel ka parandada, oma saabilikku kliimasüsteemi probleemi. Juba ammu märkasin, et juhi poolel ei toimi süsteem nii nagu peab ning samuti näitas ka kalibreerimisel veakoodi: 08.
Peale plastiku eemaldamis ootas mind üllatus.
Nimelt oli keegi seda juba nö parandanud! See ei olekski ju väga üllatus, kui arvestada, et paljudel saabidel see probleem esineb, kuid mind üllatas asjaolu, et süsteemi poldud tagasi kokku pandud. Nimelt oli pilt selline:
(Väga raske oli õige nurga alt suure kaameraga seal all pilti teha)

Pilt

Näha on ka, et blend doori on mingi valge möksiga (ilmselt mingi liim) parandatud.

Pilt

Testisin siis süteemi. Panin auto käima ja mängisin juhi poolse kraadiga. Näha oli, et see tõlla ratta moodi osa, mis asub plastik korpuse sees, pöörles mingil määral.
Saan aru, et see juhib, kas õhk läheb jalgadele või aknale jne?
Proovides oli tunda, kuidas see mootor, mis lahti ühendatud ainult urises käes, kuid pronki kärva võlli pöörlema ei pannud. Võtsin siis mootori lahti ja ühendasin ilma ülekandeta järgi ning testisin uuesti.
Sellisel kujul panin siis järgi:

Pilt

Seda ülekande süsteemi keerutades tundus see päris raskelt käima, järeldan, et mootor ei jõua seda ringi liigutada.
Seda mõtlen ülakandesüteemi all:

Pilt

Kui raskelt see ülakande süsteem käima peaks?
Kas seda mootorit annaks kuidagi parandada või tuleb uus osta?
Ja siis seal oli veel üks imelik nõela moodi otsik, kuhu see käima peaks või mis ülesannet ta täidab?
Igasuguseid blend door õpetusi vaadates saan aru, et mul on ka õhu suunaja puudu?
Aitäh igasuguse abi eest ette.
Juss
Juss9-5
Postitusi: 30
Liitunud: T Veebr 21, 2012 15:46
Asukoht:
Auto:

#2

L Aug 25, 2012 14:21

Sain nii palju targemaks, et see nõela mood pistik on õhuandur, mis käib õhusuunaja peale.
Ja valge möks ei ole liim, vaid mingi määrega, mille abil on uus blend door ja braker külge pandud. ;)
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 490
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#3

L Aug 25, 2012 14:52

sul on võll mootorist nii palju välja tulnud, et hammasratas ei hambu enam. suru võll tagasi oma kohale ( suht tugevalt tuleb suruda ja siis läheb järsku) pane mootor ja reduktor kokku ja töötab jälle
Juss9-5
Postitusi: 30
Liitunud: T Veebr 21, 2012 15:46
Asukoht:
Auto:

#4

L Aug 25, 2012 16:26

Surusin võlli tagasi ning mootor hakkas tööle!
Tänud Vikile!:)
Juss9-5
Postitusi: 30
Liitunud: T Veebr 21, 2012 15:46
Asukoht:
Auto:

#5

L Aug 25, 2012 16:40

http://www.econmancer.com/?p=98
Seda õpetus järgides loen välja, et see stop arm tuleb kõige alla lükata ja siis mootor selle järgi õigesse asendisse panna.
Keegi oskab kinnitada või ümber lükata, kas see on õige tegevus.
Iseenesest tegin selle liigutuse ära, aga proovida pole veel julenud. On siin veel mõni nõks milliste Kliima seadetega(temp, õhu suund vms) tuleks asi tööle lasta?
Tuleks kohe kalibreering ka teha?
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#6

L Aug 25, 2012 22:05

Enda oma kokku pannes valisin suvalise režiimi - mootor seadistas end vastavalt sellele, kuid selleks, et päris korralikult tööle saaks oli vaja teha ka kalibreerimine.
Juss9-5
Postitusi: 30
Liitunud: T Veebr 21, 2012 15:46
Asukoht:
Auto:

#7

P Aug 26, 2012 13:40

Kuidas sa teadsid, et blend door ja mootor on ühte moodi seadistatud? Ma kardan seda, et kui keeran breakeri kõige alla ja panen mootori külge ja siis tööle, et ta hakkab valet pidi breakerit väänama ja nii võib ta selle lõhkuda.
Hetkel jätsin blend doori kõige alumisse asendisse ja hetkel puhub juhi poolelt ainult kuuma.( Mootorit külge ei pannud, kuna ootan suunajat)
Kas blend door reguleeribki kuuma ja külma õhu suhet?
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#8

P Aug 26, 2012 21:24

Kuidas sa teadsid, et blend door ja mootor on ühte moodi seadistatud?


See oli nii ammu, kui ise seda kokku lappasin. Sai vist käsitsi breaker (kui sa mõtled selle all, seda valget pöörlevat jublakat) suunatud alla ja siis mootorile juhe taha ja antud käsk suunata jalgadele ning peale seda panin kokku - vot tõesti ei meenu enam, suht suvaliselt käsi minul see. Niipaljukest mäletan, et alguses töötas ta valesti, alles peale kallibreerimist hakkas normaalselt funktsioneerima.

... mäletan, et kartsin ka ise, et ehk läheb valesti ja murrab katki, kuid kui seda kokku lappasin, siis tundus asi kuidagi loogiliselt minevat (ehk oli mul lihtsalt õnne).
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#9

E Aug 27, 2012 11:22

Minu arusaamist mööda on asi nii, et sätid mootori võlli asendi nii, et ta siibri (antudjuhul kollase) võllile otsa läheb asi jokk.
Siis auto käima, ja kalibreerima.
Mis kalibreerimisel toimub? Mootorite osas toimubki, et pööratakse mootorit ühes suunas, kuni piiraja on lõpus, mootori vool kasvab hüppeliselt, ja kliima "aju" saab aru, et mootor on lõppasendis, sama ka teiselepoole. Loetakse ära mootori sammud (kuna tegemist seal sammmootoriga) nüüd paar väikest arvutust sammude ja temperatuuri vahemikega, ning ongi teada palju samme peaks mootorit liigutama.

See on siis minu arusaam asjast, kui eksin, las spetsialistid parandavad.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Juss9-5
Postitusi: 30
Liitunud: T Veebr 21, 2012 15:46
Asukoht:
Auto:

#10

E Sept 10, 2012 13:20

Pole ammu internetti saanud, aga probleem sai lahendatud.
Suured tänud Paiksile, kes suunaja kinkis!:)
mariom
Postitusi: 116
Liitunud: T Sept 18, 2012 11:16
Asukoht:
Auto:

#11

R Mär 15, 2013 11:46

Mul sama teema, et suunaja oli katki. Tellisin ebayst uue metallist suunaja, kuid selgus, et ka see kuhu suunaja külge käib on katki. kuna ise suht algaja ka auto tehnika alal, siis on äkki tartus kedagi kes sellega hakkama saanud ja tahab korra veel hakkama saada?
mariom
Postitusi: 116
Liitunud: T Sept 18, 2012 11:16
Asukoht:
Auto:

#12

R Mär 15, 2013 13:12

internetist leidsin sellise asja:link

endale tellisin ebayst:link

selle tellitud asjaga pole niisama midagi teha, või on mõtet hakata seda liimima, kuhu see kinni käib...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

E Mär 18, 2013 8:05

Vajalikud detailid on saabiremontijatel kõik olemas.
mariom
Postitusi: 116
Liitunud: T Sept 18, 2012 11:16
Asukoht:
Auto:

#14

K Mai 29, 2013 21:59

Kuna ilmad juba nii soojad, siis sai täna asi kätte võetud ja leiutama hakatud:)
algmaterjalid :
Blend Door Stop Arm Lever
ja kodust leitud torujupp.
aega läks umbes 3 tundi ja asi toimib nagu uus :)
Pilt
Selle pooliku jupi tuunisin ka ümber
PiltPiltPilt
Vasta