Kuidas kontrollida termoanduri korrasolekut?
Mu 900 klassikul on jahutusega üks paras jura koos. Sõidu ajal on temperatuur liiga madal (veerand skaalast) ja seistes on temperatuur liiga kõrgel. Käisin tipptunni ajal Tallinnas... linn täiesti umbes tänu ära surnud rontidele.. endal mõtted peas, et järgmine olen mina, kes linna ummistab :fight: Õnneks aga on SAABi salongisoojendus nii kõva, et kui maksimumi peale panna, siis puhub mootori ka jahedaks.. nii ma siis seal rallisin, aknad lahti, tunne nagu Etioopia jooksjal :D
Madala temperatuuri põhjustab ilmselt katkine termostaat ja ventillaatori mitte toimimise probleemiks andur, mis on radiaatori üleval otsas vasakul.
Ja siit nüüd küsimus... kuidas seda andurit kontrollida? Ajada ta kuumaks ja testriga takistust mõõta? Mis temperatuuril peaks ventikas käima hakkama? (kui juhtmed lühistada, hakkab vent tööle)
Madala temperatuuri põhjustab ilmselt katkine termostaat ja ventillaatori mitte toimimise probleemiks andur, mis on radiaatori üleval otsas vasakul.
Ja siit nüüd küsimus... kuidas seda andurit kontrollida? Ajada ta kuumaks ja testriga takistust mõõta? Mis temperatuuril peaks ventikas käima hakkama? (kui juhtmed lühistada, hakkab vent tööle)
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
esmakorras topi anduri juhtmed omavahel kokku: kui vent tööle hakkab, siis äkki andur peetis; kui ei hakka, siis vendi viga,
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ära KT põe,vaheta termostaat ja radikaandur ära,ning arvatavasti unustad probleemi(enne lõppu õhk välja)-vastasel juhul hakkad plokikaanega mässama.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
No seda andurit peaks saama ju ka nii täiesti kontrollida, kui paned mootori kohapeal tööle ja ootad. Teatud hetkel peaks see tööle hakkama, kui kõik korras on. Vähemalt minu 900-stel hakkab küll. Eriti kui kinnises laoruumis proovida-muidugi uks olgu lahti, et te vingugaasi kätte ära ei lämbuks!!!!
Ja kui sa proovisid anduri juhtmed kokku pannes, et vent hakkas tööle, siis viga ilmselt anduris. Kõige kiirem ''parandusviis'' on tuua need juhtmed salongi, panna lüliti vahele ja siis saad ummikus juba ennetavalt vendi tööle panna. Õhk tuleb ka süsteemist välja saada ja kui ikka kehvalt jahutab, siis on katlakivi kõvasti(radikas). Sõitsin kunagi ühe GAZ 53-ga, millel oli ka katlakivi kõvasti. Alguses ei kannatanud maanteel 80-ga sõita, siis 70-ga jne. Linnas ei olnud hullu.
Ja kui sa proovisid anduri juhtmed kokku pannes, et vent hakkas tööle, siis viga ilmselt anduris. Kõige kiirem ''parandusviis'' on tuua need juhtmed salongi, panna lüliti vahele ja siis saad ummikus juba ennetavalt vendi tööle panna. Õhk tuleb ka süsteemist välja saada ja kui ikka kehvalt jahutab, siis on katlakivi kõvasti(radikas). Sõitsin kunagi ühe GAZ 53-ga, millel oli ka katlakivi kõvasti. Alguses ei kannatanud maanteel 80-ga sõita, siis 70-ga jne. Linnas ei olnud hullu.
Algselt postitas: mart96
Kõige kiirem ''parandusviis'' on tuua need juhtmed salongi, panna lüliti vahele ...
Vaidlen vastu. Kõige kiirem parandusviis on minna poodi, osta uus andur ja see sipsti ära vahetada. Kiiresti tehes on ka jahutusvedeliku kadu väike.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7620
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: suur
Algselt postitas: mart96
Kõige kiirem ''parandusviis'' on tuua need juhtmed salongi, panna lüliti vahele ...
Vaidlen vastu. Kõige kiirem parandusviis on minna poodi, osta uus andur ja see sipsti ära vahetada. Kiiresti tehes on ka jahutusvedeliku kadu väike.
kõiki asju ei ole mõtet kohe vahetada,kui ei tea milles viga on.
vea otsimine alati kõiga raskem, vahetada samas lihtne.
siin ju kyll vendasid, kes jubinaid järjest ja järjest on ära vahetanud, ja tulemus. --- raha otsas ja veel ja veel tuleb vahetada, sest asi ikka ei toimi ja sõita ei saa.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: suur
Algselt postitas: mart96
Kõige kiirem ''parandusviis'' on tuua need juhtmed salongi, panna lüliti vahele ...
Vaidlen vastu. Kõige kiirem parandusviis on minna poodi, osta uus andur ja see sipsti ära vahetada. Kiiresti tehes on ka jahutusvedeliku kadu väike.
kõiki asju ei ole mõtet kohe vahetada,kui ei tea milles viga on.
vea otsimine alati kõiga raskem, vahetada samas lihtne.
siin ju kyll vendasid, kes jubinaid järjest ja järjest on ära vahetanud, ja tulemus. --- raha otsas ja veel ja veel tuleb vahetada, sest asi ikka ei toimi ja sõita ei saa.
Pidasin silmas seda, et kui anduri viga on juba teada, siis pole mõtet mingeid lüliteid salongi aretama hakata. Uus termolüliti maksab alla saja krooni. Loomulikult tuleb enne ikka vigane komponent välja selgitada. Tihti tuleb ka vea õige põhjus välja raalida.
Ilmselt andur katki omadega siis on, kui vesi kergelt keeb, aga ventikas ikka ei käi. Andurisse minevate juhtmete vahetusseminek ilmselt ei oma tähendust, kuna tegu ju lülitiga.
Eks peab kerge investeeringu tegema siis. Tänud kõigile kaasamõtlemast muidugi :beer:
aajah, katlakivist ma ei oska nüüd rääkida, kui see vedelik, mis sealt enne mootori remonti välja tuli.. khm, see oli täiesti nagu roostevesi. Nagu pole kunagi olnud vahetatud. Esialgu sai vesi pandud, kui sellegi välja lasin, oli värvus taaskord sama. Korra veel loputasin veega ja nüüd tosool kenasti sees, õhku sealt ülevalt klapist ka enam ei tule. :drive:
Eks peab kerge investeeringu tegema siis. Tänud kõigile kaasamõtlemast muidugi :beer:
aajah, katlakivist ma ei oska nüüd rääkida, kui see vedelik, mis sealt enne mootori remonti välja tuli.. khm, see oli täiesti nagu roostevesi. Nagu pole kunagi olnud vahetatud. Esialgu sai vesi pandud, kui sellegi välja lasin, oli värvus taaskord sama. Korra veel loputasin veega ja nüüd tosool kenasti sees, õhku sealt ülevalt klapist ka enam ei tule. :drive:
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14300
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Õhutuse jaoks on termostaadi korpuse peal ventiil. Kui juba mootor kuum on ja termostaat avanenud siis peaks õhumull just sinna kogunema. Vaikselt see ventiil mutrivõtmega lahti päästa ja siis laseb susssdi üleliigse välja. Seda peab tegema töösooja mootoriga.
Kui õhumull on sees süsteemis siis koguneb see termostaadi juurde ja ei lase sellel avaneda siis, kui õige aeg on. Õhumulli olemasolust saab ilusti aru, kui temperatuuriseier kerib end üle normaalse ja siis järsku kukub kolinal alla normaalse. See tähendab, et lõpuks sai õhumull piisavalt kokku surutud, et see omakorda termostaadi lahti lükkaks ja kuum vedelik tuiskab radikasse ja sealt jahe mootorisse...
Kui õhumull on sees süsteemis siis koguneb see termostaadi juurde ja ei lase sellel avaneda siis, kui õige aeg on. Õhumulli olemasolust saab ilusti aru, kui temperatuuriseier kerib end üle normaalse ja siis järsku kukub kolinal alla normaalse. See tähendab, et lõpuks sai õhumull piisavalt kokku surutud, et see omakorda termostaadi lahti lükkaks ja kuum vedelik tuiskab radikasse ja sealt jahe mootorisse...
Kui palju seda ventiili keerama peaks? Tundub, et minu saabikut vaevab äkki sama viga ning töösooja mootoriga sai umbes 2 ringi (2x360 kraadi) keeratud... ei juhtunud miskit. Kas tuleb rohkem keerata? Ventiil otsast plehku ei pane?
Kui mitu korda seda õhu väljalaskmise katset tegema peaks? Cyberi kirjeldatu järgi on mul vist küll seal veel mingi kogus õhku sees ... aga samas ei kipub sealt ventiilist siiski juba vedelik välja tulema ...
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Mu uuel klassikul on ikka sama jama: temperatuur on anduri järgi liiga madal. Eile tulin Tartust Raplasse, terve tee oli andur veerandi peal.
Peal on tutikas 88kraadine termostaat.
Kas see temperatuuriandur mõõdab siis radiaatori ja paisupaagi vahelise tosooli temperatuuri? :freak:
Peal on tutikas 88kraadine termostaat.
Kas see temperatuuriandur mõõdab siis radiaatori ja paisupaagi vahelise tosooli temperatuuri? :freak:
Sry, et teise teemasse trügin, aga ei hakanud uut teemat tegema teemade kattuvusel.
Mul klassikuga (88a 2,0) jama temp. näidikuga. Et vahest näitab korralikult ja vahest juba külmast peast viskab seieri põhja (ja siis võib jääda päevadeks sinna). Süsteemid näikse toimivat, st termostaat keetes avanes ning mootori soenedes ka vendi võtab taha... seega millist pistikut/andurit näppida tuleks?
Mul klassikuga (88a 2,0) jama temp. näidikuga. Et vahest näitab korralikult ja vahest juba külmast peast viskab seieri põhja (ja siis võib jääda päevadeks sinna). Süsteemid näikse toimivat, st termostaat keetes avanes ning mootori soenedes ka vendi võtab taha... seega millist pistikut/andurit näppida tuleks?
Jääb isegi siis üles kui auto ei tööta? Sellisel juhul peaksid näidikut ise torkima.
Kui töötades hakkab jurama, siis termostaadi juurde läheb üks juhe, mille alusel see näidik töötab. Ühenda lahti, vaata mis siis juhtub.
Kui töötades hakkab jurama, siis termostaadi juurde läheb üks juhe, mille alusel see näidik töötab. Ühenda lahti, vaata mis siis juhtub.
Ei, siis kui süüde väljas, siis ikka kukub nulli. Lihtsalt, kui mingil hetkel ülesse viskab, siis "restart" ei aita, istub põhjas ja siis mingil suvalisel ajahetkel (vahest keset sõitu, vahest hommikul autosse istudes) hakkab jälle näitama. Ise kahtlustan mingit juhtmeühendust kusagil, a ei oska nagu tuvastada milline juhe ja kus... :wall:
Algselt postitas: aljoga
kui mul temp.näidik suvel saapanumbreid näitas (tõusis isegi punasest ülesse ja reageeris igasugusele elektrilülitusele), siis oli viga olematus massiühenduses.
"elekter" ei ole mul just keskmine nimi :red: kuidas seda kontrollida/parendada?
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
raske öelda, minul juhtus see nt peale radika vahetust, mistõttu asusin põhjuseid sealt otsima - tuli välja, et radikaalune massikontakt oli radikavahetuse käigus purunenud (oli niigi juba läbimädanenud-roostetanud). mul kaasnes veel see nähe, et peale igat elektrilülitust (nt panid kojamehed või udutuled tööle), liikus kuhugile poole ka seier (tagasi lülitades, läks ka seier tagasi).
aga esmalt proovi ka seda andurikontakti, mis asub termostaadi korpuse all. võta lahti ja vaata, mida näidik selle peale teeb.
aga esmalt proovi ka seda andurikontakti, mis asub termostaadi korpuse all. võta lahti ja vaata, mida näidik selle peale teeb.
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 490
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
kui näidik juba liiga kuuma näitab, peaks vent igal juhul tööle hakkama välja arvatud juhul kui termostaat on kinni jäänud. siis ei lähe radikas piisavalt kuumaks, et andurit rakendada( kuuma vedeliku läbijooksu radikast ei toimu)
Algselt postitas: t8
kui näidik juba liiga kuuma näitab, peaks vent igal juhul tööle hakkama välja arvatud juhul kui termostaat on kinni jäänud. siis ei lähe radikas piisavalt kuumaks, et andurit rakendada( kuuma vedeliku läbijooksu radikast ei toimu)
ja plokikaas läheb kõveraks
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Tegelt mu praegune probleem polnud päris see, millega ma teema algatasin... mõtlesin, et ei hakka uut tegema, aga siis tuli siia uus asi juba vahele.
Hetkel siis mure selles, et mootor jääb liiga külmaks. Andur tõuseb sõites kõigest veerandini, seistes heal juhul poole peale. Termostaat on uus, õhku vahel pole...
Hetkel siis mure selles, et mootor jääb liiga külmaks. Andur tõuseb sõites kõigest veerandini, seistes heal juhul poole peale. Termostaat on uus, õhku vahel pole...
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
Algselt postitas: KT100
Hetkel siis mure selles, et mootor jääb liiga külmaks. Andur tõuseb sõites kõigest veerandini, seistes heal juhul poole peale. Termostaat on uus, õhku vahel pole...
no aga palju sa siis soovid? kui soojemat tahad, pane 92-kraadine termostaat vahele. kuskil veerandi ja poole vahel olev näidik peaks praeguste ilmade juures täiesti ok olema minu teada, kui küte ka ikka kuuma puhub.