Kuidas aatom Saab 900 classic tahhomeetrit remontis

Teemad elektroonikast...
Vasta
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 867
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#1

Taaskord üks elektroonikaalane teema, ehk on ka kellelgi teisel abiks.

Nimelt mu viimasel classicul ei töötanud tahhomeeter ja nii tekkis taaskord vajadus asjasse süveneda.
Elektriskeemis ringi vaadates selgus, et tahho vajab toidet ja juhtsignaali pulssidena (millise kujuga ja suhtega, ei hakanud süvenema) EZK või mootori aju käest. Sai siis õiged juhtmed instrumentide paneelil välja aetud.
Võrdlusena oli siis cabrio instrumentide paneel.
Toide peale ja esimene vahe kahe paneeli vahel oli kohe voolutarve, mis korras paneelil peab olema ca. 40 ... 50mA, vigasel aga oli 120mA.
Mis seal ikka, 4 kruvi tahho valge osa poolt lahti, siis äärmiselt ettevaatlikult tahho seier, pisut tavalise kruvikeerajaga aidates (õnneks nullasend fikseeritud allpool, seega pole ohtu et kuis pärast õige algasend leida). Seejärel kella seierid ning must osa kruvidest lahti.
Siis aga taga must fiksaator kile ja elektroonikaplaadi küljest ettevaatlikult ära ning siis elektroonika plaat lahti.
Esmapilgul ei hakanud miskit silma, kartsin juba, et see väheste numbritega kivikene õhtal, aga pisut kogemusi appi võttes alustuseks eemaldasin ainukese elektrolüütkondensaatori (47uf x 16V, soovitan kasutada 47uF x 25V). Ja voila, ta oli elektrolüüdi välja ajanud ning punni läinud hoopis altpoolt.
Uus kondensaator asemele ja kõik kokku ning ta ärkas ellu.
Generaatoriga testides, andes 50% suhtega 100Hz ristkülik signaali talle sisse, näitas 3000 rpm, cabrio oma pisut alla 3000 rpm-i.

Ja kui instrumentide paneel juba laual oli, siis kontrollisin ära ka spidomeetri anduri. Selleks tuleb P ja + vahele panna takisti, näiteks 1.5K ning mõõta pinget P otsal. Kui kruvikeerajaga nüüd sidomeetri trossi otsast keerata, siis pinge kõigub 0V ja 12V vahel.



Lisatud failid
Vasta