Mure selline, et paar päeva tagasi hakkas auto imelikke vigu ette tooma nagu nt (stability control), 2 korda suri üldse välja. Süüdet välja võttes ja uuesti käima pannes oli kõik jälle korras. Viisin auto diagnosti ja vigu juurde polnud tulnud ja lasi isegi veakoodid ära kustutada. Midagi öelda ei osatud et milles viga võib olla. Viisin auto siis Opeli esindusse ja seal hakati uurima ja kui juhtmeteni jõuti oli näha et seal mõned juhtmed lahtiselt.
Suuremal uurimisel ja juhtmete parandamisel jõudis lõpuks ajuni ehk juhtmoodulini välja ja seal pidavat olema oksiidi probleem.
Kas kellegil veel sama mure olnud ja mis lahenduse olete leidnud. Kas tulebki vahetada aju välja või saab seda ka taastada?
Kas selle aju niiskuse probleemi on ka kuidagi võimalik vältida või ära hoida, kuna see juhtplokk asub esitule taga kuhu niiskus kiiresti tulema.
Tänud ette ära, iga info oleks abiks
Saab 93 2008 1.9tdi juhtplokk
- LPT
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 870
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
- Asukoht: Tallinn
- Auto: OG9-5, NG9-3
Aju üldiselt on kaitstud ja ei tohiks kergesti lolliks minna, küll on aga selle ajastu 9-3-del tootmispraak, mis peitub aju ja mootori vahelises kaablikõris, mis on mingil põhjusel seest karvaseks jäetud ja sööb vibratsiooniga kaablid läbi. Minul harutas saabu14jr terve kaablikimbu laiali, millest 3-4 juhet eri kohtadest läbi söödud. Esimeseks tasub kogu see kaablikimp laiali harutada, parandada kõik katkestused ja uuesti ära isoleerida. Oksiidist vabaneb erinevate "cleaneritega" ja kontaktid tasub kaitsta tehnilise vaseliiniga. Aju vahetust tingimata ei vaja. Küll aga tõstukit või kanalit, oskusi ja kannatust vähemalt terveks päevaks...
Hetkel on siiski asi nii hull et ei anna muud teha kui ära vahetada. Kõik juhtmed on korda tehtud ja üle kontrollitud aga ikka viskab erinevaid vigu ette ja teine hetk on jälle kõik korras. Kontrollitud on ka juhtmetevaheline vool. Pistikus on ka näha oksüdeerumist aga seda annab veel puhastada.
quote=LPT post_id=258397 time=1611915351 user_id=380]
Aju üldiselt on kaitstud ja ei tohiks kergesti lolliks minna, küll on aga selle ajastu 9-3-del tootmispraak, mis peitub aju ja mootori vahelises kaablikõris, mis on mingil põhjusel seest karvaseks jäetud ja sööb vibratsiooniga kaablid läbi. Minul harutas saabu14jr terve kaablikimbu laiali, millest 3-4 juhet eri kohtadest läbi söödud. Esimeseks tasub kogu see kaablikimp laiali harutada, parandada kõik katkestused ja uuesti ära isoleerida. Oksiidist vabaneb erinevate "cleaneritega" ja kontaktid tasub kaitsta tehnilise vaseliiniga. Aju vahetust tingimata ei vaja. Küll aga tõstukit või kanalit, oskusi ja kannatust vähemalt terveks päevaks...
[/quote]
quote=LPT post_id=258397 time=1611915351 user_id=380]
Aju üldiselt on kaitstud ja ei tohiks kergesti lolliks minna, küll on aga selle ajastu 9-3-del tootmispraak, mis peitub aju ja mootori vahelises kaablikõris, mis on mingil põhjusel seest karvaseks jäetud ja sööb vibratsiooniga kaablid läbi. Minul harutas saabu14jr terve kaablikimbu laiali, millest 3-4 juhet eri kohtadest läbi söödud. Esimeseks tasub kogu see kaablikimp laiali harutada, parandada kõik katkestused ja uuesti ära isoleerida. Oksiidist vabaneb erinevate "cleaneritega" ja kontaktid tasub kaitsta tehnilise vaseliiniga. Aju vahetust tingimata ei vaja. Küll aga tõstukit või kanalit, oskusi ja kannatust vähemalt terveks päevaks...
[/quote]
- LPT
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 870
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
- Asukoht: Tallinn
- Auto: OG9-5, NG9-3
[/quote]Gretej kirjutas: ↑R Jaan 29, 2021 18:08Hetkel on siiski asi nii hull et ei anna muud teha kui ära vahetada. Kõik juhtmed on korda tehtud ja üle kontrollitud aga ikka viskab erinevaid vigu ette ja teine hetk on jälle kõik korras. Kontrollitud on ka juhtmetevaheline vool. Pistikus on ka näha oksüdeerumist aga seda annab veel puhastada.
quote=LPT post_id=258397 time=1611915351 user_id=380]
Aju üldiselt on kaitstud ja ei tohiks kergesti lolliks minna, küll on aga selle ajastu 9-3-del tootmispraak, mis peitub aju ja mootori vahelises kaablikõris, mis on mingil põhjusel seest karvaseks jäetud ja sööb vibratsiooniga kaablid läbi. Minul harutas saabu14jr terve kaablikimbu laiali, millest 3-4 juhet eri kohtadest läbi söödud. Esimeseks tasub kogu see kaablikimp laiali harutada, parandada kõik katkestused ja uuesti ära isoleerida. Oksiidist vabaneb erinevate "cleaneritega" ja kontaktid tasub kaitsta tehnilise vaseliiniga. Aju vahetust tingimata ei vaja. Küll aga tõstukit või kanalit, oskusi ja kannatust vähemalt terveks päevaks...
Aju tasub küsida kasutaja mezilane käest, aga kindlasti peaks aastakäigud ja mootorid klappima, softi ülekirjutada vist pole võimalik.
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 490
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
Paraku see asukoht selline, et meie soolavee ja muidu niisketes oludes mädaneb aju alumiiniumist korpus läbi ja tekkinud augu kaudu pääseb vesi sisse. Taastamise võimalikkus sõltub sellest kui palju see vesi seal oma laastamistööd teinud on. Nagu bensukate puhul, hakkavad ka diislite ajud romulatest otsa saama. Kontakteeru Saabe remontivate ettevõtetega ja uuri asja. Aasta ei ole nii oluline. Olulisem on mootori tüüp ( DT, DTH, DTR).
Hetkel sain lammutuse liidu kaudu otsides infot et on pakkuda sama originaalkoodiga juhtplokki. See kui koodid klapivad peaks ju piisama?
Viki kirjutas: ↑R Jaan 29, 2021 20:05Paraku see asukoht selline, et meie soolavee ja muidu niisketes oludes mädaneb aju alumiiniumist korpus läbi ja tekkinud augu kaudu pääseb vesi sisse. Taastamise võimalikkus sõltub sellest kui palju see vesi seal oma laastamistööd teinud on. Nagu bensukate puhul, hakkavad ka diislite ajud romulatest otsa saama. Kontakteeru Saabe remontivate ettevõtetega ja uuri asja. Aasta ei ole nii oluline. Olulisem on mootori tüüp ( DT, DTH, DTR).