Saab 93 2008 1.9tdi juhtplokk

Teemad elektroonikast...
Vasta
Gretej
Postitusi: 9
Liitunud: E Apr 29, 2019 19:32
Asukoht: Tartu
Auto:

#1

N Jaan 28, 2021 20:21

Mure selline, et paar päeva tagasi hakkas auto imelikke vigu ette tooma nagu nt (stability control), 2 korda suri üldse välja. Süüdet välja võttes ja uuesti käima pannes oli kõik jälle korras. Viisin auto diagnosti ja vigu juurde polnud tulnud ja lasi isegi veakoodid ära kustutada. Midagi öelda ei osatud et milles viga võib olla. Viisin auto siis Opeli esindusse ja seal hakati uurima ja kui juhtmeteni jõuti oli näha et seal mõned juhtmed lahtiselt.
Suuremal uurimisel ja juhtmete parandamisel jõudis lõpuks ajuni ehk juhtmoodulini välja ja seal pidavat olema oksiidi probleem.
Kas kellegil veel sama mure olnud ja mis lahenduse olete leidnud. Kas tulebki vahetada aju välja või saab seda ka taastada?
Kas selle aju niiskuse probleemi on ka kuidagi võimalik vältida või ära hoida, kuna see juhtplokk asub esitule taga kuhu niiskus kiiresti tulema.

Tänud ette ära, iga info oleks abiks 🙂
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 870
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#2

R Jaan 29, 2021 12:15

Aju üldiselt on kaitstud ja ei tohiks kergesti lolliks minna, küll on aga selle ajastu 9-3-del tootmispraak, mis peitub aju ja mootori vahelises kaablikõris, mis on mingil põhjusel seest karvaseks jäetud ja sööb vibratsiooniga kaablid läbi. Minul harutas saabu14jr terve kaablikimbu laiali, millest 3-4 juhet eri kohtadest läbi söödud. Esimeseks tasub kogu see kaablikimp laiali harutada, parandada kõik katkestused ja uuesti ära isoleerida. Oksiidist vabaneb erinevate "cleaneritega" ja kontaktid tasub kaitsta tehnilise vaseliiniga. Aju vahetust tingimata ei vaja. Küll aga tõstukit või kanalit, oskusi ja kannatust vähemalt terveks päevaks... :)
Gretej
Postitusi: 9
Liitunud: E Apr 29, 2019 19:32
Asukoht: Tartu
Auto:

#3

R Jaan 29, 2021 18:08

Hetkel on siiski asi nii hull et ei anna muud teha kui ära vahetada. Kõik juhtmed on korda tehtud ja üle kontrollitud aga ikka viskab erinevaid vigu ette ja teine hetk on jälle kõik korras. Kontrollitud on ka juhtmetevaheline vool. Pistikus on ka näha oksüdeerumist aga seda annab veel puhastada.







quote=LPT post_id=258397 time=1611915351 user_id=380]
Aju üldiselt on kaitstud ja ei tohiks kergesti lolliks minna, küll on aga selle ajastu 9-3-del tootmispraak, mis peitub aju ja mootori vahelises kaablikõris, mis on mingil põhjusel seest karvaseks jäetud ja sööb vibratsiooniga kaablid läbi. Minul harutas saabu14jr terve kaablikimbu laiali, millest 3-4 juhet eri kohtadest läbi söödud. Esimeseks tasub kogu see kaablikimp laiali harutada, parandada kõik katkestused ja uuesti ära isoleerida. Oksiidist vabaneb erinevate "cleaneritega" ja kontaktid tasub kaitsta tehnilise vaseliiniga. Aju vahetust tingimata ei vaja. Küll aga tõstukit või kanalit, oskusi ja kannatust vähemalt terveks päevaks... :)
[/quote]
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 870
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#4

R Jaan 29, 2021 19:54

Gretej kirjutas:
R Jaan 29, 2021 18:08
Hetkel on siiski asi nii hull et ei anna muud teha kui ära vahetada. Kõik juhtmed on korda tehtud ja üle kontrollitud aga ikka viskab erinevaid vigu ette ja teine hetk on jälle kõik korras. Kontrollitud on ka juhtmetevaheline vool. Pistikus on ka näha oksüdeerumist aga seda annab veel puhastada.







quote=LPT post_id=258397 time=1611915351 user_id=380]
Aju üldiselt on kaitstud ja ei tohiks kergesti lolliks minna, küll on aga selle ajastu 9-3-del tootmispraak, mis peitub aju ja mootori vahelises kaablikõris, mis on mingil põhjusel seest karvaseks jäetud ja sööb vibratsiooniga kaablid läbi. Minul harutas saabu14jr terve kaablikimbu laiali, millest 3-4 juhet eri kohtadest läbi söödud. Esimeseks tasub kogu see kaablikimp laiali harutada, parandada kõik katkestused ja uuesti ära isoleerida. Oksiidist vabaneb erinevate "cleaneritega" ja kontaktid tasub kaitsta tehnilise vaseliiniga. Aju vahetust tingimata ei vaja. Küll aga tõstukit või kanalit, oskusi ja kannatust vähemalt terveks päevaks... :)
[/quote]
Aju tasub küsida kasutaja mezilane käest, aga kindlasti peaks aastakäigud ja mootorid klappima, softi ülekirjutada vist pole võimalik.
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 489
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#5

R Jaan 29, 2021 20:05

Paraku see asukoht selline, et meie soolavee ja muidu niisketes oludes mädaneb aju alumiiniumist korpus läbi ja tekkinud augu kaudu pääseb vesi sisse. Taastamise võimalikkus sõltub sellest kui palju see vesi seal oma laastamistööd teinud on. Nagu bensukate puhul, hakkavad ka diislite ajud romulatest otsa saama. Kontakteeru Saabe remontivate ettevõtetega ja uuri asja. Aasta ei ole nii oluline. Olulisem on mootori tüüp ( DT, DTH, DTR).
Gretej
Postitusi: 9
Liitunud: E Apr 29, 2019 19:32
Asukoht: Tartu
Auto:

#6

R Jaan 29, 2021 20:20

Hetkel sain lammutuse liidu kaudu otsides infot et on pakkuda sama originaalkoodiga juhtplokki. See kui koodid klapivad peaks ju piisama?


Viki kirjutas:
R Jaan 29, 2021 20:05
Paraku see asukoht selline, et meie soolavee ja muidu niisketes oludes mädaneb aju alumiiniumist korpus läbi ja tekkinud augu kaudu pääseb vesi sisse. Taastamise võimalikkus sõltub sellest kui palju see vesi seal oma laastamistööd teinud on. Nagu bensukate puhul, hakkavad ka diislite ajud romulatest otsa saama. Kontakteeru Saabe remontivate ettevõtetega ja uuri asja. Aasta ei ole nii oluline. Olulisem on mootori tüüp ( DT, DTH, DTR).
torque
Speedy Gonzales
Postitusi: 192
Liitunud: T Nov 02, 2004 22:45
Asukoht:
Auto:

#7

R Jaan 29, 2021 21:37

Kui koodid klapivad siis sobib jah, aga programmeerida tuleb tech 2 ikka.
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
Vasta