Istmesoendused ja kompuuter
-
- Postitusi: 144
- Liitunud: R Dets 10, 2004 12:38
- Asukoht: Põlva
- Auto: Saab 9-5, Sportcombi, 2005.a.
Mõningad küsimused EDU kohta millest ma raamatut uurides aru ei saanud.
Mida mõõdab EDU kui on l/100 Ø, (ma mõtlen vasakul pool kus ta näitab numbreid , kohaga)? Ma alguses arvasin et, keskmist kütuse kulu kuid see ei saa olla reaalne sest näit vahest läheb 29- 50+ peale ja hetke kütuse kulu see kah ei saa olla kuna selleks ta reageerib liiga aeglaselt ja ma hästi ei taha uskuda et hetke kütuse kulu 50+ tõiseks.
Check Engine põleb kogu aja.:(
Mida mõõdab EDU kui on l/100 Ø, (ma mõtlen vasakul pool kus ta näitab numbreid , kohaga)? Ma alguses arvasin et, keskmist kütuse kulu kuid see ei saa olla reaalne sest näit vahest läheb 29- 50+ peale ja hetke kütuse kulu see kah ei saa olla kuna selleks ta reageerib liiga aeglaselt ja ma hästi ei taha uskuda et hetke kütuse kulu 50+ tõiseks.
Check Engine põleb kogu aja.:(
proovi see ära nullida. hoides R nuppu 4sek all (või oli vanal vaja INFO nuppu alla hoida?) igaljuhul peaks numbrite asemele kaks kriipsu viskama. edasi hakkab ta sellest hetkest kütusekulu arvutama.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
-
- Postitusi: 144
- Liitunud: R Dets 10, 2004 12:38
- Asukoht: Põlva
- Auto: Saab 9-5, Sportcombi, 2005.a.
Proovisin. Nubrite asemele tuleb 3 kriipsu mis enne ei hakka näitama kui on läbitud 200m ( nii on raamatus kirjas) ja siis tõiseb see vaikselt 20 + ja jääb sinna kõikuma vahest harva langeb ka 15 kanti.
Kui auto seisab ja mootor töötab, näitab kompuuter maksimaalset (99l/100km) bensiinikulu ja see kajastub ka keskmises kulus, seepärast ei tasu komp. näitu usaldada, kui liiga kaua autot soojendad. Miks see Saabidel nii on, ei saa aru. Näiteks ühel vanemal Skorpionil kukkus bensiinikulu näit seistes 1,2 l/100km peale ja püsis seal, kuni liikuma hakkamiseni...tuli keskmiseks hoopis loogilisem näit. Mida suurem on sõitmise-seismise suhe seda täpsem ka kompuutri keskmise kulu näit.
Kui resetid, siis alguses ongi kõrge näit...hiljem see langeb. Proovi näiteks maanteel 90-ga resettida, peaksid saama hoopis loogilisema tulemuse. Kui ei, on tõesti midagi korrast ära.
Kui resetid, siis alguses ongi kõrge näit...hiljem see langeb. Proovi näiteks maanteel 90-ga resettida, peaksid saama hoopis loogilisema tulemuse. Kui ei, on tõesti midagi korrast ära.
Osadel küttekulukompuutritel näitab auto seistes (või liikudes nullilähedustel kiirustel) L/h ( mille puhul 1.2..2l on täiesti normaalne ja aus tulemus). Saabidel ja vanematel beeemmveedel ilmselt lähtub auto aju loogikast, et kui auto kiirus -> 0 , siis 100km läbimiseks tuleb kulutada lõpmatult palju kütust ja järelikult näitab ta maksimaalset kulu. Loogiline ju.
Minu saabil on hoopis kummaline see, et kiirendades rõõmuga (gaas põhjas) näitab ta kulu kuni 70l.. aga siis, eemaldades jala gaasipedaalilt kukub ta miski intervalliga alla, samas minu loogika ütleb, et kui ma jala gaasipedaalilt tõstan kütust enam ju üldse peale ei anta?
Minu saabil on hoopis kummaline see, et kiirendades rõõmuga (gaas põhjas) näitab ta kulu kuni 70l.. aga siis, eemaldades jala gaasipedaalilt kukub ta miski intervalliga alla, samas minu loogika ütleb, et kui ma jala gaasipedaalilt tõstan kütust enam ju üldse peale ei anta?
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
Algselt postitas: epsum
minu loogika ütleb, et kui ma jala gaasipedaalilt tõstan kütust enam ju üldse peale ei anta?
minu loogika ütleb, et kui kütust enam üldse peale ei anta, sureb mootor välja ;)
Tundub, et küttekulu kompuutril kuvataksegi mingi viivitusega. Kui asi täiesti reaalajas toimiks, vahetuksid numbrid nii kiiresti, et võimatu oleks neid jälgida. Sel juhul eelistaks mingit analoog-skaalat seieriga.