Esituled / reflektorite taastamine

Teemad elektroonikast...
arturviha
Postitusi: 23
Liitunud: E Jaan 10, 2005 22:25
Asukoht:
Auto:

#1

T Jaan 11, 2005 14:48

lähituled nagu sea silmad. tumedama teekattega ei näe essugi. ja pealegi näitab sees kogu aeg, nagu tuled ei põlekski. kustkohast võiks vea otsimist alata?
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#2

T Jaan 11, 2005 15:10

a pealegi näitab sees kogu aeg, nagu tuled ei põlekski.

aga äkki ei põlega :)?

alusta tulede puhastamisest, kontrolli reflektorite seisukorda, kontrolli tulede kallet, vaheta pirnid.

võrreldes vana CC tuledega on CS ikka oluliselt parem mul.

ps märja alfaldi korral ongi nähtavus väga kesine võrreldesmuude oludega.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
arturviha
Postitusi: 23
Liitunud: E Jaan 10, 2005 22:25
Asukoht:
Auto:

#3

T Jaan 11, 2005 15:15

tuled iseenesest põlevad ikke;)

proovisin üxkord neid lahti võtta kah ikke. aga jäi pooleli aja pärast. ja seal veel ka need reflektori ja klaasi kinnitamise klambrid paistavad üsna roostes. kui peaks juhtuma purux minema kust uusi saada?
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#4

T Jaan 11, 2005 15:23


kui peaks juhtuma purux minema kust uusi saada?

pood, saabianti/trionic, viking motors, mitte-eesti lammutus (va. timutit)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
arturviha
Postitusi: 23
Liitunud: E Jaan 10, 2005 22:25
Asukoht:
Auto:

#5

T Jaan 11, 2005 15:28

huvitav kas reflektori ja klaasi hoolduseks ka miski erivahend olemas. või lasen lapiga üle ja kõik? (jama ikka algaja olla)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

T Jaan 11, 2005 16:06

Klaas on klaas, vahet pole, pese või nõudepesumasinas. Mul oli mingi spray, mis klaasipuhastuseks oli mõeldud. Lasin selle vahu peale, ootasin hetke ja puhastasin ära. Ei juhtunud reflektoriga midagi. Miks peakski, pole ju mingi hape vms kraam. CRC toode oli. Kuivatamisel otsi selline lapp, mis triibuliseks ei jäta asja.
Kui sul märgutuli põleb, et juskui oleks mingi pirn läbi, aga tegelikult on kõik OK, siis mina hakkaksin juhtmete tervises kahtlema. Jookseb kusagilt mättasse midagi või on lihtsalt paha ühendus.
Loomulikult annab hea tulemuse ka reflektorite vahetus. Mina olen oma 900 peal vahetanud mõlemad. Tulemus oli väga hea. Praegu on ka 1 klaas tuttuus ja näitab paremini kui teine, kuigi sellel samuti pealtnäha selge klaas ees. Ilmselt peaks veel mõlemad pirnid ka profülaktika mõttes uued panema. 9000 puhul ei ole mul õrna aimugi hindadest. 900 reflektorid maksid miski 700 tykist ja klaas oli 780. Igal juhul tasus see raha end ära.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#7

T Jaan 11, 2005 18:13

Jah õnnelikud olete te 900 omanikud! Saate isegi ainult reflektoreid vahetada. Minu omal reflektorid väsinud, kohati suisa kiht maas, Trionic otsis Saabianti otsis - parima tulemuse pakkus Saabianti: uus tuli 3500 kronu tükkist!!! Ja seda ainult reflektori pärast!!!
:mad:
Või on kellelgi geniaalne mõte kust veel otsida?
Tõsi, täna oleks lahendus ise sülle kukkunud kui üks kodanik üritas sisse tagurdada aga süda hakkas verd tilkuma ja andsin signaali.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#8

T Jaan 11, 2005 18:16

Reflektoril võib olla kroomi- (nikkel?) kiht kulunud/põlenud ja siis pole midagi puhastada, ainult vahetus aitab. Isgi vanal 900-l olid hoopis paremad tuled, kui CC-l...selgus et olidki reflektorid viletsad. Lambipirni ümbruses beezh aluspind väljas...CC-l oli tegu mingi plastikuga, võimalik et sama ka CS-l.
Ei teagi täpselt millest, aga ilmselt liigne niiskus tuledes ja arvatavasti liiga võimsaid (100W) lampe kasutatud.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

T Jaan 11, 2005 20:01

Algselt postitas: qdwin
Või on kellelgi geniaalne mõte kust veel otsida?

Trionic ja Iisak lähvad svenssonite juurde juppe otsima, anna tellimus sisse, äkki leiavad sulle midagi asjalikku.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
arturviha
Postitusi: 23
Liitunud: E Jaan 10, 2005 22:25
Asukoht:
Auto:

#10

T Jaan 11, 2005 20:28

muide kas kuskil tlnas on miskit normi kohta kus võiks lasta kogu elektri pusa üle vaadata. mul on seal miskit isetegevust tehtud ja üldse oleks kindlam. muidugi pole mul rahakott puuga selgas
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

T Jaan 11, 2005 20:34

Trionic on meil siin üks tegija. Numbri leiad ka ilmselt kui natuke otsid siit foorumist. Ilmselt pooled siinkirjutajad soovitavad teda esimesena. Saabi-Anti on teine. Samas, see isetegevuse tagajärgede likvideerimine võib kena kopika maksma minna.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#12

T Jaan 11, 2005 20:39

mis suurt isetegevust seal ikka tehtud on... või millest sa seda järeldad.
eelmisel saabil tegin tegelt ise ka isetegevust :)

tavaliselt on küll nii, et enamus remondiettevõtteid vangutab sellise jutu peale ainult pead, eriti kui ütled veel et SAAB või siis maksad remontija õpitunde kinni. skeeme ja materjale neil niikuinii ei ole.

sellise jutuga julgeks mina vist ainult Trionicu jutule minna(saabianti poisse ei julgeks ka eriti usaldada).

Lisaks veel, et isetegevuse tagajägi likivideerida on kõige efektiivsem isetegevusega ;)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
arturviha
Postitusi: 23
Liitunud: E Jaan 10, 2005 22:25
Asukoht:
Auto:

#13

T Jaan 11, 2005 20:42

milles ma üldse ei kahtle.
käisin siin vähe aega tagasi ühe tüübi juures sest armatuuri tuled ei põlenud. jama sõita vähe pimedas.
kiskus värgi lahti ja topis seal juhtmeid kokku ja vahetas otsi. põlema sai aga mis hinnaga. ma ise seda kraami nagu ei lõika nii et pagan teab mis tegi.:mad:
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#14

T Jaan 11, 2005 22:04

mine tagasi ja küsi tehtule dokumentatsioon. Kui ma omal midagi el. süsteemis ümber tegin joonistasin alati ka skeemile paranduse. sest isegi seda, mis ise mingi aeg tagasi tehtud sai ei mäleta enam.

algskeemi võid siit lehelt ise välja trükkida (on küll vanema variandi oma, aga noh enamus ju ikka kattub)
http://saabnet.ee/?l=lugemist

kui aga suvaline mees jakorralikult midagi sul teha ei viitsi, siis küsi vähemalt suusõnal üle ja pane endale kirja. kui keegi teine tegema hakkab, siis on ka sellest palju abi, kui isepandud juhtmeid mööda jälitada.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

K Jaan 12, 2005 8:27

Nojah, isetegevusel ja isetegevusel on vahe ka. Oleneb, kas inimene, kes teeb, jagab asja või mitte. Mõni väidab, et oskab, mõni lihtsalt oskab.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
arturviha
Postitusi: 23
Liitunud: E Jaan 10, 2005 22:25
Asukoht:
Auto:

#16

K Jaan 12, 2005 12:54

iseenesest mees oli nagu asjalik. üx sõber soovitas.
põltsamaal leidis aset.
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 490
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#17

K Jaan 12, 2005 19:41

reflektoritega soovitan ettevaatlik olla. peegelkiht seal peal on väga õhuke ja mingi vähegi karmima asjaga( nt. kätepaber) nühkides tuleb lihtsalt maha. mingit keemiat ka ei soovita. kõige parem on voolava vee all pehme lapiga pesta. kui jäävadki mõned plekid, ei tee see asja hullemaks.

klaasi klambrid võivad ju roostes olla, aga mina küll ei ole veel näinud, et mõni katki oleks läinud.

tulede viga näitab ka siis kui kuskil vale võimsusega pirn sees on. tegelt on veel võimalusi, aga see läheb keeruliseks. ma arvan, et trionicul käib see nigu niuhti.
hoclines
Postitusi: 202
Liitunud: R Veebr 27, 2004 8:48
Asukoht:
Auto:

#18

N Jaan 13, 2005 9:16

Üks näide rahvameditsiinist:
Naabri Opelil olid reflektorid läbi - suured mustad laigud sees, ja valgust netu. Ja raha uute laternate jaoks hetkel samuti...
Võttis siis mees alumiiniumteibi ja teipis reflektori riknenud osad üle. pani klaasid ette ja unustas kogu loo. Nüüd lõhkus laterna klaasi ära, avastas selle teipimise ja imestas kui hästi teip püsinud oli.
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#19

N Jaan 13, 2005 10:19

No sel moel remonditud reflektorite korral tulekski mõlemad tuled puruks lüüa. Nood ju ei valgusta vaid hoopis pimestavad teisi vastutulijaid. Kuid eks juhte on erinevaid jah.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#20

N Jaan 13, 2005 11:39

Minu jaoks reflektorite saadavuse probleem leidis nüüd siis harjumatu lahenduse - Viking motors! Samas väike kahtlus kas Viking ikka õiget asja otsis ja leidis jääb alles kuna ei Trionic ega Anti ei leidnud.

Reflektor Vikingus - 1822 kronu tükist
Latern Antilt - 3550 kronu
Latern Almelost - 5800 tükist!!!

Kui turbo ennetavast remondist olen toibunud, saab tõe teada.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2280
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#21

R Jaan 14, 2005 13:04

Oli siis mul omal ajal äge rullnokkade pee-emm-vee ja sellel olid udukad nõnna läbi, et ei olnud mitte essugi näha. kuna aga valgust oli vaja ja mida rohkem tulesi, seda uhkem, siis läksin poodi ja ostsin kroomvärvi. aerosoolpudelis. ja lasin väga õrnade kihtidena peale...oma 4, 5 kihti ja tulemus oli hoopis teine.
samas ei julgeks ma seda teha enda saabi peal, kuna kui asi hulluks läheb, siis on ju jama majas.
tegelt! mul ju aia taga see vana ront, tollel oli vist isegi üks reflektor terve. pean seal proovima ja annan siis teile ka, lugupeetud konsiilium, oma tulemustest ja saavutustest teda.

tänan tähelepanu eest!:)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#22

R Jaan 14, 2005 13:46

Küsimus:
Siin pildil on üks korralikult puusse pandud 900. Tegu on US versiooniga. Pöörake palun oma tähelepanu tulede reflektoritele. Kas need ongi sealmaal sellised valged või on siin miski muu asi mängus?? Valguse imelikult langemisega pole tegu kuna valgena paistavad need reflektorid ka
siin ja siin
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#23

R Jaan 14, 2005 14:44

mängus miski muu asi. reflektorid on ka amide juures kasutusel, ehki amide standardite järgi paigaldatud tuled on nii pimedad, et isegi vastu posti ei näe sõita
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#24

R Jaan 14, 2005 14:49

Näed siis, see vend unustas ilmselt tuled põlema panna ja sõitiski puusse. Oleks tuled põlenud oleks mööda pannud. :P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#25

R Jaan 14, 2005 21:09

Sel saabil eurotuled ees,ise omasin usa classicut,sellel olid suure laterna
avas pisikesed kandilised tuled,millel pirn käis koos reflektoriga ja vastu
iluvõret olid kitsad/kõrged parktuled,pilti mul kahjuks digikujul pole.
Vasta