Kas vihmasensor töötab nii nagu soovid?

Teemad elektroonikast...
Vasta
Joonas
Postitusi: 186
Liitunud: T Mai 15, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#1

N Aug 02, 2007 12:41

Kuidas teil selle sensoriga lood on?
Mu sõiduki vihmasensor soovib, et ma aeg ajalt vastu puud sõidaksin (et siis kojamehed ei pühi)! Siis jälle vahest jääbki pühkima kuigi klaas juba täiesti kuiv. Vahelduvate vihmahoogudega võib aegajalt lausa närviliseks muutuda selle peale.
Oleks siis võimalus vähemalt sensori funktsiooni välja lülitada... aga ei!
Mind paneb hämmastama, kuidas selline asi turvalisuse testidest läbi on saanud.

PS. Olen sõitnud erinevate automarkidega, millel sensor peal, kuid minu soovide järgi pole neist ükski töötanud.
waldoS
Postitusi: 134
Liitunud: L Mai 20, 2006 9:30
Asukoht:
Auto:

#2

N Aug 02, 2007 13:30

Algselt postitas: jfs
Kuidas teil selle sensoriga lood on?
Mu sõiduki vihmasensor soovib, et ma aeg ajalt vastu puud sõidaksin (et siis kojamehed ei pühi)! Siis jälle vahest jääbki pühkima kuigi klaas juba täiesti kuiv. Vahelduvate vihmahoogudega võib aegajalt lausa närviliseks muutuda selle peale.
Oleks siis võimalus vähemalt sensori funktsiooni välja lülitada... aga ei!
Mind paneb hämmastama, kuidas selline asi turvalisuse testidest läbi on saanud.

PS. Olen sõitnud erinevate automarkidega, millel sensor peal, kuid minu soovide järgi pole neist ükski töötanud.


Minu arust on see sensor jah üks hunnik õnnetust. Eriti tobe on siis, kui sõidad mingi auto taga, kelle rataste alt pisut poripritsmeid üless lendab. Siis paneb sensor kojamehed tööle ja kogu esiklaas on ühtlaselt hall.
Rohkem häda kui kasu...
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#3

N Aug 02, 2007 13:37

Vihmasensor töötab kõige ülemises ehk intervall asendis. Pange kang 0 asendisse ja kui vaja tööle panna, tõmmake alla (1, 2) asendisse.

Ei näe probleemi.

terv, teager
Joonas
Postitusi: 186
Liitunud: T Mai 15, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#4

N Aug 02, 2007 13:56

Algselt postitas: teager
Vihmasensor töötab kõige ülemises ehk intervall asendis. Pange kang 0 asendisse ja kui vaja tööle panna, tõmmake alla (1, 2) asendisse.

Ei näe probleemi.


Ütleme nii, et sensor ei tööta nii nagu tahaks.
Vihma tibutab/sajab nii palju, et ühe astme võrra näpuga vajutada ei viitsi iga 3-6 sek järel ning 1. ja 2. aste (pidev pühkimine) jäävad liiga kiireks.
Tahaks et kojamehed vahelduvalt ISE pühivad.

Väike probleem nagu oleks. :)
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2280
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#5

N Aug 02, 2007 14:01

Aga kas siis intervalli ei saagi reguleerida kui sensor on??? Mul sensorit ei ole aga intervalli reguleerimine on olemas ja see on küll igavesti hea.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#6

N Aug 02, 2007 14:06

Intervalli reguleerimine on olemas, kangil on väike libisev lüliti, millel kolm asendit. Sama nagu intervalli reguleerimine ilma vihmasensorita kojameestel.

terv, teager
wyxx
Postitusi: 230
Liitunud: R Sept 08, 2006 15:58
Asukoht:
Auto:

#7

N Aug 02, 2007 14:09

Kas siis sensori tundlikkust reguleerida ei saa?
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 490
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#8

N Aug 02, 2007 14:11

endalgi sama jama.
tegelikult sõltub anduri veatu töö väga suures osas esiklaasi ja kojameeste seisukorrast. kui ikka klaas on kulunud või luua tõmbest jääb klaas rasvaseks või jäävad vee triibud sisse, paneb andur kohe puusse.
kurdetakse ka seda, et kui autot välja suretades jääb kang intervalli asendisse ja uuesti käivitades ei hakka ise kohe tööle. süsteem on juba nii seatud, et vaja on "kontroll tõmmet" pärast auto käivitamist.
Joonas
Postitusi: 186
Liitunud: T Mai 15, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#9

N Aug 02, 2007 14:49

Algselt postitas: t8
kurdetakse ka seda, et kui autot välja suretades jääb kang intervalli asendisse ja uuesti käivitades ei hakka ise kohe tööle. süsteem on juba nii seatud, et vaja on "kontroll tõmmet" pärast auto käivitamist.


Jah... see asi ka veel! Mõnes mõttes saan enda arvates sellest isegi aru.
tyygassiga
Postitusi: 38
Liitunud: K Mär 28, 2007 10:35
Asukoht:
Auto:

#10

N Aug 02, 2007 15:00

Algselt postitas: jfs
Algselt postitas: t8
kurdetakse ka seda, et kui autot välja suretades jääb kang intervalli asendisse ja uuesti käivitades ei hakka ise kohe tööle. süsteem on juba nii seatud, et vaja on "kontroll tõmmet" pärast auto käivitamist.


Jah... see asi ka veel! Mõnes mõttes saan enda arvates sellest isegi aru.


Kui talveajal pärast vihma külmutab ja autot uuesti käivitades kojamehed kohe plõksima hakkavad, siis...
Joonas
Postitusi: 186
Liitunud: T Mai 15, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#11

N Aug 02, 2007 15:16


Kui talveajal pärast vihma külmutab ja autot uuesti käivitades kojamehed kohe plõksima hakkavad, siis...


Täpselt sama asi käis mul ka peast läbi.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#12

N Aug 02, 2007 15:28

Aga kas keegi tark teab kirjutada selle anduri töö põhimõttest?
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 490
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#13

N Aug 02, 2007 15:40

no kui väga lihtsalt, siis andur saadab välja valgusimpulsi ja mõõdab samas valguse "murdumist" läbi vee. mida rohkem vett, seda suurem murdumine ja vastavalt sellele kalkuleeritakse kojameeste kiirust.

anduri "pooletoobilisust" mõjutab tegelikult ka vee puhtus/olek, ehk siis näiteks porise vee ja lume/lobjaka puhul on natuke ebatäpsem.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#14

N Aug 02, 2007 15:43

Algselt postitas: t8
no kui väga lihtsalt, siis andur saadab välja valgusimpulsi ja mõõdab samas valguse "murdumist" läbi vee. mida rohkem vett, seda suurem murdumine ja vastavalt sellele kalkuleeritakse kojameeste kiirust.

anduri "pooletoobilisust" mõjutab tegelikult ka vee puhtus/olek, ehk siis näiteks porise vee ja lume/lobjaka puhul on natuke ebatäpsem.


Tänan.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#15

N Aug 02, 2007 16:32

Väga edukalt saab klaasi ka ära rikkuda erinevate klaasi vahade ja möginatega. Töö auto peal sai katsetatud ja tulemus oli halb, vihmasensor arvab, et klaas on märg aga tegelikult on mõned piisad. Varem töötas kui kellavärk ja nüüd on siis kojameeste töötades mingi kahtlane udu klaasil.
Iuo
Postitusi: 1013
Liitunud: T Juul 11, 2006 15:05
Asukoht:
Auto:

#16

N Aug 02, 2007 17:53

Võibolla olen mina rumal, aga minu katsetamise peale toimis see sensori intervall vastupidiselt kui tavalise intervalliga kojameeste puhul. ehk ülemises asendis tihedamalt ja alumises aeglasemalt?.
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#17

N Aug 02, 2007 18:23

Võin infoks öelda, et tutika auto puhul töötab sensor perfektselt hästi. Seega on viga ilmselt väsinud ja rasvastes kojameestes, täkitud klaasis (huvitav kas vihmasensori tööpind kah kuidagi kivitäketest kahjustada saab?), niiet ilmselt elektrooniliselt on Saabi sensor siiski suht okei. Vanal 9-5 oli samuti pidev jama sensoriga, aga ei viitsinud teemasse süübida.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#18

R Aug 03, 2007 10:05

mina ei saa aru, mis kala teil selle vihmasensoriga on... minuoma töötab küll nagu kell... tundlikust sätin sellest liugnublakast seal kangi peal vastavalt vajadusele...

Mina olen sigarahul asjaga... aegajalt ajab segast, aga reeglina on siis klaas on must. Käin lapiga sensori pealt üle ja töötab jälle. Härrased. Sensori veatuks töötamiseks peab olema klaas sensori kohal PUHAS. Ehk siis seal ei tohi olla tolmu, kärbsesitta, sentimeetrist jääkihti ja muud sellist.

Tänan tähelepanu eest.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#19

R Aug 03, 2007 12:44

Ka minu poolt enamasti vaid positiivset seoses vihmasensoriga. Töötab nii talvel, kui ka suvel, vaid vahest peab liugurit kasutama et tundlikust sättida.
Vasta