päikesesensor
selline küsimus, et kui muidu näitab kliimaseade 3 viga käimapanemisel ja siis kui ma päikesesensori (või mis iganes ta nimi on, seal armatuuri keskel) tagant pistiku ära võtan ja ikka 3 viga näitab, kas see tähendab, et sensor ei funka?
ja milleks see sensor üldse hea on?
ja milleks see sensor üldse hea on?
Nimevahetus vl -> Veiko
ja veel, et kui freooni sees ei ole, siis kliimapump ei saa ka töötada, eksole? ja kas see, et freooni pole ja see et kliimapump ei tööta saab olla veel 2 viga?
sest temp-i hoiab ja muidu justkui kliima funkab. ei jahuta ainult.
sest temp-i hoiab ja muidu justkui kliima funkab. ei jahuta ainult.
Nimevahetus vl -> Veiko
ma mõtisklen siin kõva häälega edasi siis. kas see number, mis kliima-displeile kohe peale käivitamist ilmub tähendab üldse vigade arvu? kuskil oli nii kirjutet ja seepärast ma nii arvasin. kui ma nüüd selle pisikese ventika (see, mis kabiini temperatuuri mõõdab, süüteluku kõrval) tagant juhtme ära võtsin, näitas displei ikka nr 3me. loogiliselt võttes peaks ju siis 4 näitama kui üks kliimaseadme osa ei funka. 1 viga rohkem ju.
jatkuu...
jatkuu...
Nimevahetus vl -> Veiko
kuna alles eile avastasin, et üks asjakohane viide lugemist rubriigis oli vale, siis igaks juhuks, kui sa veel ei tea, siis loe ka siit http://www.saabnet.ee/?l=acc2
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
-
- Postitusi: 169
- Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
- Asukoht:
- Auto:
Pean kahetsusega tunnistama, et olen Zazou poolt viidatud lugemisvara tõlkides - mudides sisse lasknud märkimisväärse vea. :wall:
Lauseosa:
"ACC2-l kuvatakse displeil leitud vea kood umbes kümne sekundi jooksul pärast käivitust"
tuleks lugeda kui:
"ACC2-l kuvatakse displeil leitud vigade arv umbes kümne sekundi jooksul pärast käivitust"
Kas keegi lahke adminn oleks nii kena ja parandaks äkki selle lauseosa tõlgitud tekstis edasiste segaduste vältimiseks ära?
Lauseosa:
"ACC2-l kuvatakse displeil leitud vea kood umbes kümne sekundi jooksul pärast käivitust"
tuleks lugeda kui:
"ACC2-l kuvatakse displeil leitud vigade arv umbes kümne sekundi jooksul pärast käivitust"
Kas keegi lahke adminn oleks nii kena ja parandaks äkki selle lauseosa tõlgitud tekstis edasiste segaduste vältimiseks ära?
-
- Postitusi: 169
- Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
- Asukoht:
- Auto:
Algselt postitas: vl
ma mõtisklen siin kõva häälega edasi siis. kas see number, mis kliima-displeile kohe peale käivitamist ilmub tähendab üldse vigade arvu? kuskil oli nii kirjutet ja seepärast ma nii arvasin. kui ma nüüd selle pisikese ventika (see, mis kabiini temperatuuri mõõdab, süüteluku kõrval) tagant juhtme ära võtsin, näitas displei ikka nr 3me. loogiliselt võttes peaks ju siis 4 näitama kui üks kliimaseadme osa ei funka. 1 viga rohkem ju.
jatkuu...
Võib-olla ta isegi näitaks number nelja, kui peale kabiini temperatuuri sensori lahtiühendamist teha süsteemi diagnostika (see tähendab tallata korraga ülemist vasakpoolseimat ja alumist parempoolseimat nuppu)
remonditud see väike näpuviga.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
1. "Päikeseandur fotoelemendi kujul päikesekiirguse intensiivsuse mõõtmiseks oli ka ACC1-l kuid ACC2-l loodi viiest fotoelemendist ja mikroskeemist seade, mis lisaks arvutas veel ka päikese tõusunurga ning isegi selle, millisest suunast päike paistab."
Ok, aga mis sellest päikese suuna ja tõusunurga arvutamisest kliimaseadmel kasu on? Pole ikka aru saanud, mis ta funktsioon on
2. "Külma ilmaga käivitamisel aktiviseerib ACC programm automaatselt tagaklaasi ja peeglite soojenduse, juhib õhuvoolu esiklaasile ja seab maksimaalse temperatuuri ning ventilaatori madalad pöörded. Niipea kui salongi sisenev õhk on veidi soojenenud, suunatakse osa õhuvoolu jalgaderuumi ja ventilaatori pöördeid suurendatakse. Kui salongi temperatuur jõuab etteantud temperatuurini, vähendab seade ventilaatori pöördeid ja alandab sissepuhutava õhu temperatuuri ning edasi toimubki valitud temperatuuri hoidmine sissepuhutava õhu temperatuuri ja ventilaatori pöörete automaatse muutmisega."
Ma küll aru pole saanud, et nii teeks. Mingi jama või?:freak:
3. "Mõnikord võib olla vajadus ACC rekalibreerida (näiteks peale akujuhtme eemaldamist vms.)"
Mida see kalibreerimine teeb?
Ok, aga mis sellest päikese suuna ja tõusunurga arvutamisest kliimaseadmel kasu on? Pole ikka aru saanud, mis ta funktsioon on
2. "Külma ilmaga käivitamisel aktiviseerib ACC programm automaatselt tagaklaasi ja peeglite soojenduse, juhib õhuvoolu esiklaasile ja seab maksimaalse temperatuuri ning ventilaatori madalad pöörded. Niipea kui salongi sisenev õhk on veidi soojenenud, suunatakse osa õhuvoolu jalgaderuumi ja ventilaatori pöördeid suurendatakse. Kui salongi temperatuur jõuab etteantud temperatuurini, vähendab seade ventilaatori pöördeid ja alandab sissepuhutava õhu temperatuuri ning edasi toimubki valitud temperatuuri hoidmine sissepuhutava õhu temperatuuri ja ventilaatori pöörete automaatse muutmisega."
Ma küll aru pole saanud, et nii teeks. Mingi jama või?:freak:
3. "Mõnikord võib olla vajadus ACC rekalibreerida (näiteks peale akujuhtme eemaldamist vms.)"
Mida see kalibreerimine teeb?
Nimevahetus vl -> Veiko
Ok, aga mis sellest päikese suuna ja tõusunurga arvutamisest kliimaseadmel kasu on? Pole ikka aru saanud, mis ta funktsioon on
Päikese kõrgusest sõltub ju, kuidas ja kui palju see täpselt salongi paistab ja sooja sinna juure tekitab. Sama asi ka suunaga, ees-taga-külgedel on klaasipind erinev.
Ma küll aru pole saanud, et nii teeks. Mingi jama või?
Samad sõnad ka minu poolt. Kui õhuvoolu temperatuuri ja ventika pööretega mängimise võiks veel kuidagi kahe silma vahele jätta, siis õhuvoolu suunatus ja eelkõige tagaklaasi/peeglite soojenduse sees/väljas olek peaks ka ju ACC2-e LED-ide peal kuidagi näha olema. Mingi aeg tagasi mängisin kliimaga, eesmärgiga proovida ta "tarkust" et ta külma ilmaga tagaklaasisoojenduse ise sisse keeraks, panin AUTO peale ja salvestasin, mida aga (järgmistel) hommikutel polnud, oli tagaklaasisoojendus, vahet polnud, kui külm oli. Siis väänasin soojenduse nupust ise peale ja salvestasin, nüüd on nii, et kui süüde sisse keerata, siis näitab tagaklaasisoojenduse seesolekut, kuid peale käivitamist on see enamasti müstiliselt kadunud. Katsetused igatahes jätkuvad ...
-
- Postitusi: 169
- Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
- Asukoht:
- Auto:
Külm ilm tähendab ikka päris parajat pakast, vähemalt minu isendil. Õhuvool suunati esiklaasile ja peeglite - tagaklaasi soojendus lülitati sisse ca -20C° juures.
Minu apastraat lülitab sisse tagumiste usteakende ventikad kui temperatuur madalam kui ca +7C° juures. Nii paarikümne soojakraadi juures suunatakse õhuvool armatuuri õhuavadesse jne.
Kalibreerimine - Kõiki neid õhuvoolu suunavaid klappe liigutavad pisikesed samm-mootorid. Kalibreerimise käigus teeb ACC pisukese inventuuri - loeb üle kõik sensorid, liigutab kõiki klappe jne. ja sellega teeb omale pildi selgeks näiteks mis klappi kuipalju kuhu suunda tarvis liigutada, et saavutada soovitud temperatuur ja õhuvool
Minu apastraat lülitab sisse tagumiste usteakende ventikad kui temperatuur madalam kui ca +7C° juures. Nii paarikümne soojakraadi juures suunatakse õhuvool armatuuri õhuavadesse jne.
Kalibreerimine - Kõiki neid õhuvoolu suunavaid klappe liigutavad pisikesed samm-mootorid. Kalibreerimise käigus teeb ACC pisukese inventuuri - loeb üle kõik sensorid, liigutab kõiki klappe jne. ja sellega teeb omale pildi selgeks näiteks mis klappi kuipalju kuhu suunda tarvis liigutada, et saavutada soovitud temperatuur ja õhuvool
see tagaklaasi soojenduse automaatika loogikat tahaks ise ka täpsemalt teada. talve algul lülitas ta mul tagaklaasisoojenduse ka ise sisse (temp oli kuskil 0-ringis.)
nüüd ei ole enam ammu ise AUTO reziimis sisse lülitanud, kuigi külma on olnud ka -10. no ootame siis -20 ka ära, kuigi mul sellesse enam usku ei ole. (samas mingeid vigasi ACC ei anna)
kuid tagaklaasi ventikad lükab AUTO reziimis alati sisse.
Muidugi rekalibreeriti ja täiustati ACC2 mingi 94 aasta paiku, seega minu ja dusenbergi ACC käitumine võibki detailides erinev olla.
nüüd ei ole enam ammu ise AUTO reziimis sisse lülitanud, kuigi külma on olnud ka -10. no ootame siis -20 ka ära, kuigi mul sellesse enam usku ei ole. (samas mingeid vigasi ACC ei anna)
kuid tagaklaasi ventikad lükab AUTO reziimis alati sisse.
Muidugi rekalibreeriti ja täiustati ACC2 mingi 94 aasta paiku, seega minu ja dusenbergi ACC käitumine võibki detailides erinev olla.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Nii.. olgu mul tagantjärgi häbi SAABi kohta lolli jutu ajamise pärast, kaks viimast päeva on osutunud "piisavalt külmaks" (-8..-12) ning minu liikur on hommikul käima pannes rõõmsalt õhuvoolu täiesti "üles" suunanud ja alguses puhub väga õrnalt, kuni mootor natukenegi soojeneb. Ilmselt meie siiani "poolkõvad" talveilmad pole SAABi arvates mingi talv olnud, mille pärast tasuks erilisi meetmeid tarvitusele võtta.
Tagaklaasisoojendus on siiani müsteerium, kui süüde sisse keerata, siis pannakse peale, kuid peale käivitamist korjatakse maha. Korra on soojendus ka sisse jäänud, aga see oli õhtul peale teistkordset starti (poe eest), nii et auto oli juba natuke soe? Aku nõrk ja käivitamisel käib pinge nii maas (palju oleks normalne, hetkel näitab peale käivitamist, et kuskil 10.5V juurde kukkus), et ajab ACC natuke lolliks? Või ajab üks katkine soojendusniit äkki ACC segadusse (arvestades, et mootoriparameereid küünalde pealt mõõdetakse, miks ei võiks ACC midagi ka tagaklaasi kütteniitidelt mõõta)?
Tagaklaasisoojendus on siiani müsteerium, kui süüde sisse keerata, siis pannakse peale, kuid peale käivitamist korjatakse maha. Korra on soojendus ka sisse jäänud, aga see oli õhtul peale teistkordset starti (poe eest), nii et auto oli juba natuke soe? Aku nõrk ja käivitamisel käib pinge nii maas (palju oleks normalne, hetkel näitab peale käivitamist, et kuskil 10.5V juurde kukkus), et ajab ACC natuke lolliks? Või ajab üks katkine soojendusniit äkki ACC segadusse (arvestades, et mootoriparameereid küünalde pealt mõõdetakse, miks ei võiks ACC midagi ka tagaklaasi kütteniitidelt mõõta)?
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kui oma autot esimest korda proovisin Tartus, näitas peale käivitamist kui mälu ei peta 8,9 volti. Täna hommikul oli vist 9,6. Pidavat täitsa normaalne olema. Paarikümne sekundi pärast on pinge 14 kopikatega juba. Aku on uus aga pole õrna aimugi palju ta mahtuvus on. Tagaklaasi küte on sees vist oma 10minutit, kusjuures vähemalt kolmandik niitidest ei tööta.
Aga mingi jama on ka minul salongiküttega, no kuradima külm on! Ükskõik mis temperatuuri peale panen, tulemus on ikka leige õhk. Vee temperatuur seieri järgi täitsa normis. Trionic arvas et ilmselt klapid kinni või mootor manalateed läinud.
Aga mingi jama on ka minul salongiküttega, no kuradima külm on! Ükskõik mis temperatuuri peale panen, tulemus on ikka leige õhk. Vee temperatuur seieri järgi täitsa normis. Trionic arvas et ilmselt klapid kinni või mootor manalateed läinud.
Käivitamisel külmalt jah langeb pingenäidiku number 9.8 voldini, soojalt 10.6 tavaliselt (±0.2). Eelmine aku suremine andis esmaselt tunda suvel aga üpris huvitava effektiga, käivitades võttis starteri taha, mootor tegi oma 1 pöörde ning siis lasi starteri lahti nagu käiks tühjalt. Kusjuures täiesti suvalise intervalliga. Sai isegi starter maha võetud ja lahti kakutud, korras. Nüüd, uue akuga pole seda jama enam olnud.
Kas laadimisel pinge peab üldse üle 14 V olema, akut "keetma" ei hakka? Hetkel näitab pingeks 13,8V.
Kui aga ACC lolliks läheb, siis pigem 0C (±3) juures.
Kas laadimisel pinge peab üldse üle 14 V olema, akut "keetma" ei hakka? Hetkel näitab pingeks 13,8V.
Kui aga ACC lolliks läheb, siis pigem 0C (±3) juures.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
14V kindlasti ei keeda akut, rohkelt ampreid pigem. Mäletate kuidas vanasti siksi akut sai toas laetud ja pidevalt ampreid käsitsi juurde keeratud.
On vist nii et aku annab 12V, genekas ca14V (14,2Vminul) ja mingitel japsidel on pinge veel suurem. Tulemuseks on neil pidevalt läbipõlevad pirnid. Mu töökaalase Mazda 626-l kõik H7-d vähemalt kord kvartalis kuni kord poole aasta jooksul lähevad, Esma auto sõnul nii peabki olema. Oma vanal Mondeol +30% H7 pirne vahetasin kui nad tuhmuma hakkasid.
On vist nii et aku annab 12V, genekas ca14V (14,2Vminul) ja mingitel japsidel on pinge veel suurem. Tulemuseks on neil pidevalt läbipõlevad pirnid. Mu töökaalase Mazda 626-l kõik H7-d vähemalt kord kvartalis kuni kord poole aasta jooksul lähevad, Esma auto sõnul nii peabki olema. Oma vanal Mondeol +30% H7 pirne vahetasin kui nad tuhmuma hakkasid.
Nonii, kirjutan nüüd olles värske Saabi omanik.
See, et sõites külm on ja mingit leiget õhku tuleb oli minu isendil samuti mootori viga mis salongi õhku puhub. Vahetus aitas ja nüüd autos kohe soe :)
Küll oli jube sõita kui aknad jääs.
Kusjuures mul on sama asi, et see tagaklaasi soojendus ise ei lülitu sisse kui kliima on AUTO asendis. Eks ma veel uurin seda asja, alles masin kätte saadud.
See, et sõites külm on ja mingit leiget õhku tuleb oli minu isendil samuti mootori viga mis salongi õhku puhub. Vahetus aitas ja nüüd autos kohe soe :)
Küll oli jube sõita kui aknad jääs.
Kusjuures mul on sama asi, et see tagaklaasi soojendus ise ei lülitu sisse kui kliima on AUTO asendis. Eks ma veel uurin seda asja, alles masin kätte saadud.
Nii, kirjutan siia siis uuesti, vot nüüd on nii, et vahest ikka paneb automaatselt tagaklaasi soojenduse ka sisse aga alati mitte, siiani pole aru saanud missuguse loogija järgi see asi töötab.
Ära lohistasin profiili kirja pandud masina, eks ma loodan varsti saab ka lähemalt tutvustada :D
Ära lohistasin profiili kirja pandud masina, eks ma loodan varsti saab ka lähemalt tutvustada :D
Mul lülib kaasisoojenduse sisse ka +2 kraadi juures ja siis umbes 5 min. pärast mootori starti klõpsib välja. Tont teab, mis ta suurema soojaga teeb. Aga see, et käivitamisel ventikas ainult vaevu pöörleb kuni mingi teatud siseradika temperatuurini ja siis hoogu võtab, on üsna tore. Ei pritsi jäist õhku vastu nägemist. Seda vist annab ka programmeerida.
Sellel vast lihtne vastus. Suhteliselt paljud inimesed sõidavad vaat mingi 10 15 minti tööle, selle ajasees töötavad igast soojendused lambid ja mis iganes. See vaene genekas pursib mis ta pursib vaat ei jõua kuidagi tagasi toota seda mis kulub, eriti just uuematel autodel, millel veel lisaks eelsoendused ja mis iganes. vot kui nyyd seda energiakasutust reguleerida ja ajastada siis säilib ka aku paremini ja ka genekas peab kauem vastu. Muidugi see lihtsalt loogika, tehnilise poole pealt põle õrna aimugi :D