Saab 9-5 ABS aju kaob ära

Teemad elektroonikast...
Vasta
spekulant
Postitusi: 2
Liitunud: P Okt 07, 2007 21:46
Asukoht:
Auto:

#1

P Okt 07, 2007 21:49

Mida teha abs aju kaob ära
sõidad veitsa maad ja järsku hakkavad armatuuril abs tcs jn e tuled põlema ja spido kukub nulli.
keegi teadja rääkis et aju pidi rikkis olema ja pidi saama parandada?

oskab keegi midagi soovitada?
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#2

P Okt 07, 2007 22:04

Pane ikka oma autoks 9-5. Hakkasin mõtlema, et kuda saab 70ndatel toodetud saab 95`l olla ABS ning TCS:D:D
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

P Okt 07, 2007 22:09

Kiviaja värk, jalad läbi põranda toimib abs ja tcs ja mis need kõik veel olid.
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#4

E Okt 08, 2007 9:51

Palju abs aju vahetus maksab üldse?
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

E Okt 08, 2007 10:14

Algselt postitas: pistyk
Palju abs aju vahetus maksab üldse?

Aju müüakse ainult koos hüraulikamooduliga ja maksab ca. 26000.-
Remontida saab ka.Siis läheb ca.6000.-
Vahetus ca. 1-1,5h.
spekulant
Postitusi: 2
Liitunud: P Okt 07, 2007 21:46
Asukoht:
Auto:

#6

E Okt 08, 2007 11:53

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: pistyk
Palju abs aju vahetus maksab üldse?

Aju müüaks ainult koos hüraulikamooduliga ja maksab ca. 26000.-
Remontida saab ka.Siis läheb ca.6000.-
Vahetus ca. 1-1,5h.


Kas sellel ajul on siis elektroonilised või mehhanilised probleemid?
Oskab keegi mõnele DIY lehele linki anda?
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#7

E Okt 08, 2007 12:48

Seal ei ole midagi ise remontida.
Senimaani on teada ainult üks inimene,kes sellega hakkama saab:nono:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Madis
Postitusi: 157
Liitunud: R Nov 05, 2004 14:11
Asukoht:
Auto:

#8

E Okt 08, 2007 14:00

Algselt postitas: iisak
Seal ei ole midagi ise remontida.
Senimaani on teada ainult üks inimene,kes sellega hakkama saab:nono:


eks kindlasti on neid rohkem kui üks, eestis;)
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#9

E Okt 08, 2007 14:02

Algselt postitas: Madis
eks kindlasti on neid rohkem kui üks, eestis;)

On see oletus või väide?:wtf:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Madis
Postitusi: 157
Liitunud: R Nov 05, 2004 14:11
Asukoht:
Auto:

#10

E Okt 08, 2007 14:08

Boschi aju saabil ju?...põhimõtteliselt samasugused ajud kasutusel ka vag´del, bmwdel ja nende ajusid peaks remontima tartus dia, tallinnas remontis mul e39´l mersu esinduse peaelektrit...usun, et neid mehi veel....ehk kahte tean kindlasti:)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

E Okt 08, 2007 23:26

Algselt postitas: spekulant
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: pistyk
Palju abs aju vahetus maksab üldse?

Aju müüaks ainult koos hüraulikamooduliga ja maksab ca. 26000.-
Remontida saab ka.Siis läheb ca.6000.-
Vahetus ca. 1-1,5h.


Kas sellel ajul on siis elektroonilised või mehhanilised probleemid?
Oskab keegi mõnele DIY lehele linki anda?

Puhtelektroonilised.
mpa
Postitusi: 4
Liitunud: E Nov 26, 2007 14:15
Asukoht:
Auto:

#12

E Nov 26, 2007 14:25

Tervitus

Sama mure, lambist kukuvad tuled särama ja spido kukub nulli, kas keegi oskab anda Tallinnas kontakti, kus saaks remontida? Autoks 9-5 Aero 00a.

Parimat

M.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

E Nov 26, 2007 14:29

Hooldus -> kõige ülemine teema, "Eesti SAABiremontijate andmed"
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

E Nov 26, 2007 14:30

Ja mu number on iga postituse all.
mpa
Postitusi: 4
Liitunud: E Nov 26, 2007 14:15
Asukoht:
Auto:

#15

E Nov 26, 2007 14:36

Tänud!
Rivo
Postitusi: 162
Liitunud: T Mär 06, 2007 22:42
Asukoht:
Auto:

#16

K Mai 20, 2009 23:16

Algselt postitas: iisak
Seal ei ole midagi ise remontida.
Senimaani on teada ainult üks inimene,kes sellega hakkama saab:nono:


Suhteliselt vana teema see siin, arvatavasti on tegijate osas olukord vahepeal muutunud.

Igatahes hiljuti tegin enda autol ABS aju tüüpvea ise korda. Esmakordsel lammutamisel on loomulikult suhteliselt suur risk asi pöördumatult rikkuda aga kui olla piisavalt ettevaatlik, pole selles tegemises hullu miskit.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#17

K Mai 20, 2009 23:30

Äkki räägid siis lähemalt?:poke:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Rivo
Postitusi: 162
Liitunud: T Mär 06, 2007 22:42
Asukoht:
Auto:

#18

N Mai 21, 2009 0:05

Algselt postitas: iisak
Äkki räägid siis lähemalt?:poke:


Üldjoontes selle juhendi järgi:

http://www.passat-b5.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=296&Itemid=57

Kaane saagisin maha rauasae lehega, katkenud ühenduse jootmise asemel kasutasin hõbedasisaldusega, elektrit juhtivat liimi:

http://oomipood.ee/?t=k_ki&i=TELL_SILVERGLUE

Ühenduskoha puhastamiseks ja liimiga manipuleerimiseks kasutasin hambaorke ja nõela, loomulikult on vajalik ka suhteliselt hea suurendusega luup kuna sisuliselt on tegemist ühenduse parandamisega mikroskeemi sees ehk siis see keraamiline trükkplaat seal ABS moodulis on mikroskeemi sisu, millised tavaliselt on valatud jalgadega plastkorpusesse.

Pärast liimisin maha saetud kaane peale tagasi mingi Super Attack laadse, vähe kangema tööstusliku versiooniga ja tihendasin juhuslikult kätte sattunud katusemastiksiga. :)

EDIT: Igaks juhuks ka paar linki, kuidas ABS elektroonikamoodul esmalt auto küljest kätte saada:
http://www.scribd.com/doc/99598/Saab-95-ABS-Module
http://www.scribd.com/doc/957152/Saab-95-DIY-ABS-Module-MY-2000
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

N Mai 21, 2009 5:31

Probleem on tegelikult hoopis selles,et moodulis katkevad vibratsiooni tõttu miroskeemi väljaviigud,mis on kuldtraadist ja seda enamikel juhtudel mitte plaadilt,vaid pikal keeruka kujuga teekonnad ABS suurde pistikusse.TEGIJAD asendavad need väljaviigud KÕIK ning hoopis teisest materjalist juuspeente viikudega,mis pole nii rabedast materjalist,kui kuld,kuid on sarnaste elektriliste omadustega.(mingi berülliumtraat vist oli).
Sedasi tehes on tööl ka kauakestev tulemus,mida isegi usaldan.
Liiga palju on sattunud kätte neid ÄRA REMONDITUD mooduleid,SID,ACC,vms. plokke,mis õige pea tuleb prügikasti saata.
Rivo
Postitusi: 162
Liitunud: T Mär 06, 2007 22:42
Asukoht:
Auto:

#20

N Mai 21, 2009 9:54

USA tegijad väidavad küll veidi vastupidist:

http://www.cheap-abs.com/whyus.html

"We don't touch any parts of the module that aren't broken. These modules fail 99% of the time in one, singular place."

Samas veendusin ka mina, et need juuspeened kuldtraadid paistavad reeglina töökindlad kuna traadi raskus, võrreldes ühenduskoha tugevusega on väga väike, seevastu aga need jämedamad, hõbedased traadid võivad vibratsiooniga ühenduskohast lahti murduda ning 99% juhtudel murduvad lahti just need alumises reas olevad 2 lühikest toitetraati, mitte ülemised pikad, mille ühenduskohtadele, arvatavasti just tänu nende pikkusele, vibratsioon nii karmilt ei mõju.

PS. Teema, et kas, kuna, miks või miks mitte teha asju ise või kasutada "Tegijate" teenust on siin foorumis väga-väga palju kordi läbi käidud lõputu vaidlus, olles olemuslikult analoogne "Windows vs. Linux" igikestvale teemale :)
Rivo
Postitusi: 162
Liitunud: T Mär 06, 2007 22:42
Asukoht:
Auto:

#21

N Mai 21, 2009 11:07

Lihtsalt veel infoks, et originaalis on kasutatud nende kuldtraatide ühenduste tegemisel enimlevinud ultraheli (Ultrasonic Bonding) meetodit:

http://books.google.com/books?id=lAT3omNNyggC

Eeldatavasti siis ka eelpoolnimetatud teenuse puhul, kus vahetatakse välja kõik ühendustraadid, on kasutusel analoogne meetod ja umbes selline masin, mitte tinaga jootmine:

http://www.acrosemi.com/english_machines_manual_wire_bonders.php
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

L Mai 23, 2009 11:36

Lihtsalt, need,kes vastavat tehnoloogiat omavad-valdavad pole enam võimelised "ära remonditud" mooduleid korralikult remontima.Sama ka SID-ACC moodulitega.Ega ma üritagi miskit tõestada,ega vaielda.
Rivo
Postitusi: 162
Liitunud: T Mär 06, 2007 22:42
Asukoht:
Auto:

#23

P Mai 24, 2009 21:48

Algselt postitas: Trionic
Lihtsalt, need,kes vastavat tehnoloogiat omavad-valdavad pole enam võimelised "ära remonditud" mooduleid korralikult remontima.Sama ka SID-ACC moodulitega.Ega ma üritagi miskit tõestada,ega vaielda.


Eks see on siililegi selge, et "remonditud" asja reeglina enam remontida ei saa ja ka autot müües on viisaks lisaks vahetatud detailidele, viidata ka remonditud detailidele. Samas on ju huvitav ise oma silmaga näha ja käega katsuda neid erinevaid SAAB'i elektroonika tüüpvigu :) Pealgi pole ju ka eriti kulukas, osta mõne UK lammutuse veebist 10 GBP eest üks 98 aasta ABS moodul, et loomkatseid teha. :)
Vasta