Kuidas kontrollida lambda anduri korrasolekut?
Probleem hakkas pihta sellega, et maateel ühtlase sõiduga läks põlema check engine tuli. Lahutasid siduri ära ja lasid korraks pöörded punasesse - kustus ära. Mingi aja pärast sama jama. Okei selle kannatasin välja, nüüd väidab kompuuter, et auto võtab keskmiselt 20l sajale :S Ja tunda on, et teda vist niipalju lähebki. Oma lolli aruga suutsin jõuda järeldusele, et äkki võib asi olla vigases lambda anduris. Aga kuidas annaks koduste vahenditega asja kontrollida? Või teab keegi kedagi, kes Tartus asja üle vaataks? Tallinnasse ei raatsi kah sellepärast sõitma hakata...
minul tegi trionic seda vikuvat koodi välja lugedes.
koodi saad suht lihtsalt kätte, kui lühistad kapoti all oleva vastava diagnostika pistiku. milline see täpselt oli ei mäleta ja ei julgeks ütleda ka, kuna seal kõrval oli vist pistik, mille massiga ühendamisel võib midagi läbi põletada.
kui nüüd kuskilt selle õige pesa sealt pistikust kätte saad või ütleb seda trionic vm. asjatundja, siis saad koodi, mis ütleb sulle, mis on check engine vilkumise põhjus.
koodi saad suht lihtsalt kätte, kui lühistad kapoti all oleva vastava diagnostika pistiku. milline see täpselt oli ei mäleta ja ei julgeks ütleda ka, kuna seal kõrval oli vist pistik, mille massiga ühendamisel võib midagi läbi põletada.
kui nüüd kuskilt selle õige pesa sealt pistikust kätte saad või ütleb seda trionic vm. asjatundja, siis saad koodi, mis ütleb sulle, mis on check engine vilkumise põhjus.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
voltmeetriga võiks proovida kontrollida
ja hea veel elektro-mehaanilise voltmeetriga.
pinge kuni 1v.
ja hea veel elektro-mehaanilise voltmeetriga.
pinge kuni 1v.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
to ivomets:O2 andurit ei tohiks mõõta analoogvoltmeetriga,sellel liiga väike
sisetakistus ja mõõtmistulemus ei pruugi tõene olla.Mõõdad digivoltmeetriga ja töötemperatuuri saavutanud korras andur annab sulle pidevalt muutuvat 0,1-0,9 Voldist pinget.Kui pinge ei muutu,või teeb seda
väga aeglaselt,läheb ECU avariirezhiimi ja paljusid andureid enam ei arvestata,vaid ECU arvutab mingid keskmised tulemid.Nii töötab zirkooniumoksiid andur.Titaanoksiid andurid muudavad O2 tulemusel
oma takistust ja neile tuleb läheneda teisiti.Erinevalt toimivad ka mitme
O2 anduriga mootorite peale Kat.i asuvad O2 andurid.
sisetakistus ja mõõtmistulemus ei pruugi tõene olla.Mõõdad digivoltmeetriga ja töötemperatuuri saavutanud korras andur annab sulle pidevalt muutuvat 0,1-0,9 Voldist pinget.Kui pinge ei muutu,või teeb seda
väga aeglaselt,läheb ECU avariirezhiimi ja paljusid andureid enam ei arvestata,vaid ECU arvutab mingid keskmised tulemid.Nii töötab zirkooniumoksiid andur.Titaanoksiid andurid muudavad O2 tulemusel
oma takistust ja neile tuleb läheneda teisiti.Erinevalt toimivad ka mitme
O2 anduriga mootorite peale Kat.i asuvad O2 andurid.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
no ytle nyyd, et milline see voltmeeter siis olema peab?
just kunagi kysisin ja öeldi, et mõõda skaalaga voltmeetriga.
mul kooliajast veel varastatud: ilus ja karvi sees ja peegel skaalal veel taga ja 5 volti skaala! ja kord kellegil mõõtsin ja kõik näitas ja töötas ja puha.
öeldi veel, et digit. ei jõua nii kiirelt reageerida...
just kunagi kysisin ja öeldi, et mõõda skaalaga voltmeetriga.
mul kooliajast veel varastatud: ilus ja karvi sees ja peegel skaalal veel taga ja 5 volti skaala! ja kord kellegil mõõtsin ja kõik näitas ja töötas ja puha.
öeldi veel, et digit. ei jõua nii kiirelt reageerida...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
O2 andur toimib ju digitestri jaoks üliaeglaselt.Analoogvoltmeetriga EI PRUUGI saada tõest tulemust,aga ära näed ikka,kas töötab andur.Nissani
andurit analoogiga mõõta ei õnnestunud.
andurit analoogiga mõõta ei õnnestunud.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Siin üks link, kuidas check engine koodi vilgutama saada.
http://www.troublecodes.net/Saab/
http://www.troublecodes.net/Saab/
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
ma nii loll et täpselt ei saanudki aru kuidas seda testi teha.. :red: Äkki keegi seletaks puust ja punaselt eesti keeles, et millise klemmi ma seal lühistma pean ja kunasüüde sisse/välja, kas mootor tuleb kah käima panna. Kuna ma selle lühistatud klemmi pean lahti võtma jne... ei julge katsetama kah minna...
Teemast kah: vahetasin lambda ära, eks näis kuidas kütusekulu tuleb. Aga muidu kyll aru ei saa et midagi muutunud oleks. Check engine läks jälle põlema ja nüüd ei kustu enam üldse ära Tõmmet ikka pole nagu alguses jne... Kusjuures selline huvitav anommalia kah veel: kui kõvemini vajutad hakkab kusagilt mingit sellist imelikku haisu ajama. Selline vastik vastik hais... ei oskagi seletada mida ta meenutab, aga igatahes väga ebameeldiv on.
Oh neid hädasid....
edit. Äkki on keegi Tartus/ Tartu lähedal kes aitaks mõne :beer: eest selle testi ära teha ja muidu natuke vaadata et mis seal kõik siis häda on?
Teemast kah: vahetasin lambda ära, eks näis kuidas kütusekulu tuleb. Aga muidu kyll aru ei saa et midagi muutunud oleks. Check engine läks jälle põlema ja nüüd ei kustu enam üldse ära Tõmmet ikka pole nagu alguses jne... Kusjuures selline huvitav anommalia kah veel: kui kõvemini vajutad hakkab kusagilt mingit sellist imelikku haisu ajama. Selline vastik vastik hais... ei oskagi seletada mida ta meenutab, aga igatahes väga ebameeldiv on.
Oh neid hädasid....
edit. Äkki on keegi Tartus/ Tartu lähedal kes aitaks mõne :beer: eest selle testi ära teha ja muidu natuke vaadata et mis seal kõik siis häda on?
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2335
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Või turbo väsinud?
Minul oli vist nii et õli sattus kulumise tõttu turbo labadele, turbo oli kuum ja isegi tagant sumbutajast tuli jäledat õli kärsakat. Kapoti all sattus see mootoriõli kah millegi väga kuuma peale nii et vahest oli kärsakas isegi salongis tappev. Peale remontturbo panekut ei kärssa enam midagi. Trionic pingutas vist ka mingeid voolikute klambreid ja ilmselt nõidus veel midagi ja tulemus on lisaks rõõmsamale minekule ka haisuvaba.
Minul oli vist nii et õli sattus kulumise tõttu turbo labadele, turbo oli kuum ja isegi tagant sumbutajast tuli jäledat õli kärsakat. Kapoti all sattus see mootoriõli kah millegi väga kuuma peale nii et vahest oli kärsakas isegi salongis tappev. Peale remontturbo panekut ei kärssa enam midagi. Trionic pingutas vist ka mingeid voolikute klambreid ja ilmselt nõidus veel midagi ja tulemus on lisaks rõõmsamale minekule ka haisuvaba.