Kuidas mõõta vooluleket?
Probleem siis selles, et kui auto seisab, siis ca nädalaga on aku tühi, kui klemmid maha võtta, siis on kõik korras - aku täis. On olemas tester, aga ei ole elektriasjaga nii kursis, et oskaks mõõta leket. Peaks vist olema nii, et miinus maha ja siis tester klemmi ja aku vahele? Siis hakkaks ükshaaval kaitsmeid välja sikutama. Ja ei tea ka seda mis asendis peab testri nupp olema. Niisama pinge, takistuse jms. mõõtmisega saan hakkama, aga ei tea neid kõiki testri tähiseid (nupu asendeid), need peaks ju erinevatel üldjoones samad olema? Ehk oskab keegi nõu anda?:notworthy:
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
mõõta tuleb voolutugevust I ( tähistatakse suur i)
ja mõõdetakse amprites A.
esmamõõtmisel piirkond testril valida näiteks 0...10 A.
ja ise yhendaks aku + klemmi ja juhtme vahele. aga selles vist vahet pole.
osadel testritel tuleb ka punane juhe äkki teise kohta panna.
ja mõõdetakse amprites A.
esmamõõtmisel piirkond testril valida näiteks 0...10 A.
ja ise yhendaks aku + klemmi ja juhtme vahele. aga selles vist vahet pole.
osadel testritel tuleb ka punane juhe äkki teise kohta panna.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Nii nagu ivomets ütles. Kui testriks on multimeeter, siis punase juhtme pistiku jaoks on tugeva voolu mõõtmiseks omaette pesa,
kus 10A (või 20A) kirjas.
Must juhe jääb oma endisesse kohta, kus ta sul tavaliselt käib.
Kettal keerad voolu piirkonnaks 10 A. Mõnel multimeetril on 20 A.
Akult plussjuhe maha ja paned multimeetri otsad plussjuhtme ja aku plussklemmi vahele. Polaarsus pole tähtis, kui multimeetri juhtmed ongi valetpidi, näitab "-" (miinus) väärtust.
Aku miinusklemm jääb ühendatuks nii nagu oli.
Ma pakun (väga umbes), et ta näitab sul 0,1...0,2 A.
Siis hakkad ükshaaval kaitsmeid lahti nokkima, iga kord jälgid multimeetrit, kas vool on vähenenud.
Siis oleks hea, kui sa mõõtmistulemused ka siia kirjutaksid :)
kus 10A (või 20A) kirjas.
Must juhe jääb oma endisesse kohta, kus ta sul tavaliselt käib.
Kettal keerad voolu piirkonnaks 10 A. Mõnel multimeetril on 20 A.
Akult plussjuhe maha ja paned multimeetri otsad plussjuhtme ja aku plussklemmi vahele. Polaarsus pole tähtis, kui multimeetri juhtmed ongi valetpidi, näitab "-" (miinus) väärtust.
Aku miinusklemm jääb ühendatuks nii nagu oli.
Ma pakun (väga umbes), et ta näitab sul 0,1...0,2 A.
Siis hakkad ükshaaval kaitsmeid lahti nokkima, iga kord jälgid multimeetrit, kas vool on vähenenud.
Siis oleks hea, kui sa mõõtmistulemused ka siia kirjutaksid :)
Täpselt nii, nagu ivomets ja Sebastian õpetasid, kuid KORRAS autol ei tohi voolutarve olla üle 0,02 A (20mA) , seda koos signaga mõõtes.
Kõige lihtsam oleks toimetada kahekesi, üks jälgib testrit ja teine tirib kaitsmeid kordamööda välja ja kui vooluleke ära kaob (tester nullis) siis peaks selge olema kuhu voolu läheb.
Kõige lihtsam oleks toimetada kahekesi, üks jälgib testrit ja teine tirib kaitsmeid kordamööda välja ja kui vooluleke ära kaob (tester nullis) siis peaks selge olema kuhu voolu läheb.
Nii, nüüd esimene katse tehtud, pole aega olnud sellega tegeleda. Tegin nii nagu siin soovitati ning tulemus järgmine: peale mootori seiskamist oli voolutarve 0,25, asusin kaitsmeid välja sikutama, aga ei midagi, siis mingil suvalisel hetkel hakkas number kukkuma- algul kuni 0,11 siis 0,08 ja sinna 0.08 ja 0,06 vahele ta jäigi. See tarbe vähenemine ei toimunud mingi kaitsme eemaldamise ajal vaid nö "lambist". Kuna olin üksi ja aega vähe siis kõiki kaitsmeid ei jõudnud kontrollida, nädalavahetusel vast õnnestub. Ps, kaitsmepesadest mõõtes näitab nulli koguaeg, nii et juhe maha.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Igasugused konditsioneerid jms hoitakse isegi tonnisel veel ~4 minutit tule all. Kui kõigest paari minuti pärast peale mootori seiskamist uuesti käivitada, hakkab kont sama koha pealt tööle, kus enne oli. Eriti hästi saab aru sellest, kui kont on progetud OFF asendisse startupiks. Ma tükk aega mõtlesin, et mis kamm on, et vahel hakkab tööle ja vahel mitte.
Siis peakski mõõtma u. 30min pärast mootori seiskamist. Alles siis esimene kaitse välja.
Võimalik veel see, et mingi kaitsme väljatõmbamisel hakkas vool kukkuma alles mitme minuti pärast.
Võimalik veel see, et mingi kaitsme väljatõmbamisel hakkas vool kukkuma alles mitme minuti pärast.
Nüüd siis järjekordsed mõõtmised tehtud ja tulemused pole sugugi rõõmustavad: ca 30 min pärast mootori seiskamist näitas tester 3, ... kuni 8, ... , mitte enam 0,... . Kõik kaitsmed sai läbi proovitud, näit ei muutunud, seda nii signaga kui ilma. Variant veel see, et pean proovima kaitsmeid pikemat aega väljas hoida, või siis on kuskil tehtud mingi "samkompunn", mis on aja jooksul otsad andnud? Akult jookseb nt kaks juhet(isetõmmatud) kuhugi armatuuri alla, nende lahtivõtmisel polnud testri näidus mingit muutust, kui nad muidu lahti võtta, siis auto ei käivitu- oleks nagu aku tühi- armatuuris on küll valgus olemas aga kui süüdet keerad, siis kustub kõik. Ja neid ratse tundub seal veelgi olema, nii et ei oska momendil midagi teha, on kellelgi veel soovitusi, mida ise saaks ära proovida?
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Elustan iidvanat teemat, kuna ise enam miskit peale hakata ei mõista. Tegu pole sel korral Saabi murega, aga ehk osatakse nõu anda.
Isal Škoda Felicia 1997a, täielik elementaarauto ilma igasuguste lisadeta, kui just tagaaknasoojendust ja peatugesid selle alla mitte arvestada :)
Probleem, et kui 3-4 päeva autoga mitte sõita, siis üks hetk on autol aku tühi ja käima enam ei lähe. Laed aku täis ja käivutub taas poolest pöördest.
Ehk kuskile peab vool kaduma. Hakkasime eile kahekesi siinse ja youtube õpetuste järgi mõõtma lekkevoolu. Ilmnes, et süüde väljas, uksed kinni, tarbimine taga 0,15A. Hakkasin siis kaitsmeid ükshaaval välja kiskuma, muutuseid null. Kakkusin ka releesid ükshaaval välja ikka ei midagi. Siis eemaldasin suvalisi pistikuid kapoti alt ja pagasivalgustuse küljest, ikka ei midagi. Leidsin isegi armatuurlaua alt üles alarmi juhtmooduli (alarm ei tööta ja on vist kuskilt kunagi lahti ühendatud), eemaldasin juhtmoodulist kõik pistikud ja ikka ei muutusi, ka auto käivitus üllatuslikult probleemideta... ju mingit immot ka pole või see ei tööta.
Ehk mõistus täitsa otsas, et kuhu see vool kaob, aga kuskile ta kaob
Ise kahtlustan viimase variandina veel süüteluku põhja, kuna paar korda on teinud trikki, et keerad süüte välja ja eemaldad võtme, aga salongivent käib edasi. Panen siis võtme uuesti sisse ja keeran korra uuesti süüdet ja nulli tagasi ning siis on vent vait jäänud. Kas võib olla varianti, et kulunud süüteluku põhi tekitab sellist jama?
Felicia eripära on veel see, et ka nö puhkeolekus on autol sigaretisüütajal ja raadiol alati toide peal.
Isal Škoda Felicia 1997a, täielik elementaarauto ilma igasuguste lisadeta, kui just tagaaknasoojendust ja peatugesid selle alla mitte arvestada :)
Probleem, et kui 3-4 päeva autoga mitte sõita, siis üks hetk on autol aku tühi ja käima enam ei lähe. Laed aku täis ja käivutub taas poolest pöördest.
Ehk kuskile peab vool kaduma. Hakkasime eile kahekesi siinse ja youtube õpetuste järgi mõõtma lekkevoolu. Ilmnes, et süüde väljas, uksed kinni, tarbimine taga 0,15A. Hakkasin siis kaitsmeid ükshaaval välja kiskuma, muutuseid null. Kakkusin ka releesid ükshaaval välja ikka ei midagi. Siis eemaldasin suvalisi pistikuid kapoti alt ja pagasivalgustuse küljest, ikka ei midagi. Leidsin isegi armatuurlaua alt üles alarmi juhtmooduli (alarm ei tööta ja on vist kuskilt kunagi lahti ühendatud), eemaldasin juhtmoodulist kõik pistikud ja ikka ei muutusi, ka auto käivitus üllatuslikult probleemideta... ju mingit immot ka pole või see ei tööta.
Ehk mõistus täitsa otsas, et kuhu see vool kaob, aga kuskile ta kaob
Ise kahtlustan viimase variandina veel süüteluku põhja, kuna paar korda on teinud trikki, et keerad süüte välja ja eemaldad võtme, aga salongivent käib edasi. Panen siis võtme uuesti sisse ja keeran korra uuesti süüdet ja nulli tagasi ning siis on vent vait jäänud. Kas võib olla varianti, et kulunud süüteluku põhi tekitab sellist jama?
Felicia eripära on veel see, et ka nö puhkeolekus on autol sigaretisüütajal ja raadiol alati toide peal.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Kas genekale ei või ergutust peale jääda? Vat sulle VAG-i.
Kuidas seda mõõta?
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)