9000-l elektriga jama

Teemad elektroonikast...
Vasta
meelis
Postitusi: 102
Liitunud: N Mär 04, 2004 16:03
Asukoht:
Auto:

#1

N Mär 17, 2005 21:49

Tere.Jama järgmine et auto kooles teel ära ja säde lasi jalga.Sai ostetud uus commutaator ja ka jagaja vahetatud.Siis tuli säde tagasi ja auto turtsudes läks käima aga tühikäik oli kadunud.Stendis suura vaevaga saadi auto käima aga ikka pidi vahel mingit riket näitama mis seotud commutaatoriga ja nüüd auto mootorit seisates tuleb seda tegevust korrata.Keerad süüte välja aga mootor ikka töötab aga vahest toimib kõik ok.Mida võiks veel kontrollida?Auto on tavaline turbota mudel ja aastast 86.Tänud vastuste eest.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#2

N Mär 17, 2005 23:10

Mida sa 'commutator'-i all mõtled? Kas süütevõimendit, mis süütepooli juures kere küljes? Kas vahetati kogu jagaja või ainult kaas? Viimasel juhul või jagajas olev Hall-andur vigane olla. Ja kui mootor töötab ka väljalülitud süüte puhul, kas siis mitte süütelukk pole nässus.
meelis
Postitusi: 102
Liitunud: N Mär 04, 2004 16:03
Asukoht:
Auto:

#3

R Mär 18, 2005 6:30

No sellel autol on commutaator poritiival,vahetatud jagaja on võetud tervelt sõitvalt autolt.Süütelukk nagu ei saa jälle töötava mootoriga segast panna ja mis valemiga siis kõik korraga lendab:jagaja(nn hall andur),commutaator ja ehk veel ka süütelukk.Veel häirete vastu stendis veetud olla lisa masse ja plusse ning mootoris töö tunduvalt paranenud aga jama ikkagi.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

R Mär 18, 2005 7:41

No siis on sul ikkagi miski elektrikala (angerjas??). Kui peale lisajuhtmete vedamist asi paranes, siis ma pakuks, et juhtmestikus see kala ringi ujub. Kusagilt läbi hõõrdunud vms. Massijuhe omadega läbi ja kere küljest lahti??
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2278
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#5

R Mär 18, 2005 15:54

kas commutator pole maakeeli mitte süütepool?

Kas see juhe, mis on pooli ja jagaja vahel, kas seda oled proovinud uut panna?
Ja jagaja keeramisel ühele ja teisele poole ei toimu mootorikäigu märgatavat paranemist?
meelis
Postitusi: 102
Liitunud: N Mär 04, 2004 16:03
Asukoht:
Auto:

#6

R Mär 18, 2005 20:19

No auto mul oli järvamaa kõige kangemas stendis kus enamus tuntud ja ka uued autod abi on saanud.Seega päris lihtne see jama pole peale 2.5 päeva pusimist.Nüüd külmast peast on tühikäik ka ära ja seisma saab jäetud 3-4 käiguga kohapeal enamus kordadest.Peale süüte väljakeeramist hakkab põlema check engine tuli ja auto tiksub edasi...Arvati et kusagil juhtmepuntras mingi jama.Huvitav et enne sellised jubinad "puhkama"läksid.Lakkaks ta nüüd päris töötamast siis oleks asi selgem.Oleks süütelukk siis ei tohiks see ju tühikäiku ka segada.Lihtsalt enne sõitis täiesti kenasti ja nüüd nii mitu asja korraga?Ega sellest mingi jama ole et jagaja on võetud katita autolt-numbrid jagajatel muidu kõik samad.Ps nüüd pikemalt trassil sõites lööb laadimise mõneks hetkeks 14-15 v peale nii et tuled nagu uued,armatuur helendab,soojendus võimsam jne ning siis kõik taastub.
SAABAUTO1
Postitusi: 12
Liitunud: N Juun 17, 2004 16:58
Asukoht:
Auto:

#7

L Mär 19, 2005 13:39

Soovitaks kontrollida massjuhtmete yhendusi eriti aku ja kere vahelist. Oman kogemust kui antud juhe oli purunemas, palusin elektrikul juhtmele ots uuesti joota,kuid "parandati ainult isoleeriga". Tulemuseks- purunes akujuhe täielikult ja kuna sõitsin öösel sain lahti ka esitule pirnidest. :mad:
vp
Postitusi: 45
Liitunud: R Mär 18, 2005 18:07
Asukoht:
Auto:

#8

L Mär 19, 2005 18:23

kui juba laadimise üles lööb, on vist midagi massiga lahti küll. sa ei kujuta üldse ettegi, mis trikke massi puudusel juhtuda võib. kuskil aku raami juures peaks üks suurem punt massijuhtmeid kokku tulema. liigu mööda aku miinusjuhet kereni. teine asi võib olla + jagaja aku raami küljes( plastkatte all- akust tuleb jämedam ja sealt läheb mitmeks haruks edasi).
meelis
Postitusi: 102
Liitunud: N Mär 04, 2004 16:03
Asukoht:
Auto:

#9

E Okt 24, 2005 19:14

Nii,oli päris pikka aega vagusi ja nüüd jama hakkas jälle.Mass tundub olevat korralik.Pinge on sõites 13.5-16v vahelduva eduga.Autoelektrik soovitas generaatoris vahetada pingeregulaatori .Mis võiks siis 86a Saabil selle tüüp olla?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#10

E Okt 24, 2005 19:43

Kui pinge juba 16-voldini kisub, on küll jama. Ilmselt sul Bosch generaator. Regulaatoreid saada enamustes autokauplustes, ütled oma auto margi ja leitakse ikka.
Näeb välja selline: http://www.maximumautoparts.com/SA_Voltage~Regulator_9000--002_items.html
edit: kust pinget mõõdad? Kui otse aku klemmidelt ja seal 16V, siis nähtavasti ka aku nässus. Üle 15-voldi ei tohi seal pinge minna, see on pliiakule surm.
Vasta