tester..

Teemad elektroonikast...
Vasta
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#1

K Juun 29, 2005 23:00

kuna autol (900 turbo 85) on tekinud ja on alguest peale terve kari elektrisüsteemi anomaaliaid ja mitte töötavaid osi, siis ostsin mingi multimeetri ... aga pole seda kunagi sellel otstarbel kasutanud, kunagi ainult induktsiooni ja takistust juppidel mõõtnud. kas keegi viitsib seletada puust ja punaseks, kuidas ma peaks mõõtma, kui kuskil on lühis või juhe katkenud.
näiteks kõige rohkem häirib, et süüdet keerates ei lähe auto enamasti käima (panen tihtipeale käsitsi starteril juhtmed kokku). st vahel läheb kui auto on külm aga kui kas või päike on soojendanud, ei lähe. siis ei tööta klaasipesur ja koos sellega ka tulede kojamehed, mis käivad samast lülitist.
mingi kamm on ka tuledega. pean mingi käigu sisse jätma, muidu ei kustu nad ära, kui võtme algasendisse keeran.
käigukast lukku ei lähe kui tagurpidi käigu sisse panen ja võtit saan igast asendist kätte, kuna asi on kulund ja ise panin kuidagi oma suva järgi käigud paika.
aga ikkagi on tore auto ;)
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#2

N Juun 30, 2005 0:36

Mõned soovitused: kasuta enamasti 20V piirkonda, saad pinge teada, kui kahtlustad, et kusagil katkestus. Miinus otsik siis kere külge ja pluss mõõdetavale juhtmele, kus eeldad, et peaks 12V olema.
Amprite mõõtmisel ole ettevaatlik: 200mA ja allapoole piirkonnal on kaitse multimeetris, 10A piirkonnal aga pole...selle asemel hoopis omajagu suitsu mõõdikusse pakitud, mis valel mõõtmisel võib sealt väljuda ;).
Alusta sellest, et 20V piirkonnaga mõõda kas aku miinus ja auto kere on korralikus ühenduses: üks ots aku miinusklemmile, teine auto keresse ja süüde sisse - ei tohi midagi näidata või siis väga vähe.
See et käima ei lähe on ilmselt süüteluku viga. Jällegi, multimeetri plussots (20V piirkonnaga!) süüteluku sellele juhtmele, mis starterisse suundub (või siis selle releesse, enam ei mäleta..) ja miinus keresse. Kui lukust starterit andes näitab 12V, siis lukk korras.
Multimeetril pole vahet kumma otsa + või - paned. Kui valetpidi, tuleb tabloole lihtsalt miinusmärk ette
Üldse tundub, et süütelukk sul vilets. Omal ajal 900-l sai seda ka pidevalt remonditud.
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#3

N Juun 30, 2005 9:37

Kui nüüd igasugu lühiseid ja juhtme katkestusi otsima hakkad, siis seda saad mõõta takistuse mõõtmisega, kui kahtlustad et kuskilt on mõni juhe läbi kulunud ja lühist, siis pane Tester soovitatavalt 200k oomi skaalapeale, üks ots kerekülge ja teine kahtlustatava juhtme külge, kui tester näitab mingit takistust, või takistus on null siis on sul lühis ja juhe vajab lappimist või väljavahetamist, kui tester ei näita midagi (digitaalsetel enamasti on selleks lihtsalt vasakus servas nr1) siis sul lühis puudub Ja juhe korras! Soovitatav on ka enne veenduda testri mõõtepiirkonna korrasolekus, takistuse mõõtmisel pane testri otsad kokku ja takistuseks peab näitama null oomi.

Siinkohal jagaks ka ühe lingi, mis rohelistele testrikasutajatele väga asjakohane, eriti liikurite puhul! Juhend
Head remontimist ja siis :drive:
Pisike soovitus veel, et kui sul see elektrisüsteem täesti nii "õhtul omadega on" läheb sul nende vigade tagaajamisega ikka juppmaad aega, seega pisike :beer: sinna juurde ei tee paha ja rahustab närve!
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Vasta