Signalisatsioon
Äkki keegi oskaks selgitada 9-5e signalisatsiooni töötamise põhimõtet. Teema võib tunduda kummaline, kuid ükspäev mõtlesin koera pärast auto signat kontrollida. Et eluka autosse jätmisel, ettevaatamatul lukustamisel, kuskil keskuse ees masin täiega undama ei hakkaks. Et siis inimese autosse jätmisel ning lukustamisel ei järgnenud autos sebimisele mingiti reaktsiooni. Varasem masin kandis esinduse poolt paigaldatud DEFA signat ning see hakkas küll sel juhul täiega karjuma. Et siis teemakohane küsimus. Mis funktsioonis see SAABi signa oma ülesannet täidab? Et kas peaks signa välisel lukustamisel, mingi elusolendi autosse jätmisel rakenduma, või mitte? Ning kui ei, siis kuidas üldse kontrollida signa töökorras olekut?
(Puldist teistkordel lukustamisel, toimub selge ühekordne pasuna heli).
(Puldist teistkordel lukustamisel, toimub selge ühekordne pasuna heli).
Ma ei tea kuidas 9-5 'l, aga näiteks 9000-l on mahuandur lae keskel vagustuse konsoolis väike mikrofoni sarnane moodustis. Kõrval ka nupp. Tegelikult mikrofon see ongi...reageerib õhurõhu muutustele, kui koer salongis haukuma kukub, siis signa peaks rakenduma.
Peaks küll, aga raske öelda kas ka tegelikult rakendub... minu koer on autosõidust alati nii õnnejunnis, et vait kui sukk :)
Samuti muutub rõhk salongis akna purunemisel. Nuppu u. 5 sek. sees hoides mahuandur lülitakse välja, sellest annab märku ka valgusdiood "mittetavapäraste" vilkumistega ja aktiveeritakse uuesti, kui süüde sisse lülida (oli vist nii..)
Uuemal 900-l on sama asjandus tahavaatepeegli konsoolis, valgusti kõrval.
Peaks küll, aga raske öelda kas ka tegelikult rakendub... minu koer on autosõidust alati nii õnnejunnis, et vait kui sukk :)
Samuti muutub rõhk salongis akna purunemisel. Nuppu u. 5 sek. sees hoides mahuandur lülitakse välja, sellest annab märku ka valgusdiood "mittetavapäraste" vilkumistega ja aktiveeritakse uuesti, kui süüde sisse lülida (oli vist nii..)
Uuemal 900-l on sama asjandus tahavaatepeegli konsoolis, valgusti kõrval.
Kas ei või olla nii, et pead signa nuppu lihtsalt kauem vajutama. Mul enda omal pole küll tehasesigna (ja pole ei 9-5 ega ka mitte 9000), aga selline funktsioon on olemas, et kui tahan lapse autosse jätta, pean signanuppu ca 3 sekundit all hoidma, siis lülituvad mahuandurid välja aga auto jääb lukku ja laps võib rahulikult autos sebida. :love:
Minuteada Saabi signal polegi mahuandurit ega ka ultraheli. See mikrofon mis tagumises salongivalgustis asub on klaasipurunemisandur. Ehk siis reguleeritud reageerima klaasi purunemisel tekkivale helile. Kui su koer sellist heli ei suuda esile kutsuda siis peaks ok olema.
Olen ka jätnud oma kutsa autosse :red: (Saab 9-5, `98) ja signa läheb peale küll, kui ta seal taidlema hakkab... Auto manuaalist lugesin järgmist (aga kasutada veel ei ole viitsind...):
To avoid false alarms, such as the alarm being triggered by children or pets left inside the car, the sensor can be temporarily disabled.
To disable the sensor, first ensure that the ignition key has been removed from the switch. Next, press and hold the “NIGHT PANEL” button until “DOOR ALARM ONLY” appears on the SID and a chime sounds. The car alarm must now be activated within three minutes, or the glass sensor will become active again. The tilt sensor (if fitted) will also be off when the glass sensor is disabled.
As usual, after the car alarm has been activated, the LED will flash once a second for 10s.
The glass sensor (and tilt sensor, if fitted) will be enabled again automatically when the car is next unlocked. The sensor can also be enabled again by repeating the procedure for disabling it. When the sensor has been enabled, “FULL THEFT ALARM” will appear on the SID.
Proovi seda varianti, ise proovin ka millalgi ...
To avoid false alarms, such as the alarm being triggered by children or pets left inside the car, the sensor can be temporarily disabled.
To disable the sensor, first ensure that the ignition key has been removed from the switch. Next, press and hold the “NIGHT PANEL” button until “DOOR ALARM ONLY” appears on the SID and a chime sounds. The car alarm must now be activated within three minutes, or the glass sensor will become active again. The tilt sensor (if fitted) will also be off when the glass sensor is disabled.
As usual, after the car alarm has been activated, the LED will flash once a second for 10s.
The glass sensor (and tilt sensor, if fitted) will be enabled again automatically when the car is next unlocked. The sensor can also be enabled again by repeating the procedure for disabling it. When the sensor has been enabled, “FULL THEFT ALARM” will appear on the SID.
Proovi seda varianti, ise proovin ka millalgi ...
Saab tõesti mahuandureid ei kasuta,ainult klaasipurustus ja lisana tellitavat kallutusandurit.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Sooviks veel täpsustada, et kuidas saab lihtsalt, kodustes oludes kontollida signa rakendust? Äkki on mingi lihtne moodus? Loomulikult ei soovi ma akent purustada ... :eureka:
to cyber: Et looma autosse jätmisel pole tegelikult mingit probleemi, kui inimene suudab kainelt mõelda ja selgelt kaalutletult (ilmasik/ jm) otsused teha. Kui koer on ikka auto fänn, siis ei tohi temale seda lõbu keelata. Tuttaval oli dogi, kes olekski autosse elam jäänud, kui teda sealt välja poleks võetud. See oli tema kindlus (iseasi muidugi, kui mugav- MEIE mõistes).
to cyber: Et looma autosse jätmisel pole tegelikult mingit probleemi, kui inimene suudab kainelt mõelda ja selgelt kaalutletult (ilmasik/ jm) otsused teha. Kui koer on ikka auto fänn, siis ei tohi temale seda lõbu keelata. Tuttaval oli dogi, kes olekski autosse elam jäänud, kui teda sealt välja poleks võetud. See oli tema kindlus (iseasi muidugi, kui mugav- MEIE mõistes).
to arxrei: jäta juhi aken lahti,lase puldist uksed-luugid kinni ning oota,kuni
signa aktiveerub(täpselt ei mäleta,aga mõnikümmend sekundit).siis ava näiteks vasak tagauks,või kapott.kuna liikumisandureid pole,võib seal salongis nuppe-kange näppida.
kui auto lõugama hakkab.....
signa aktiveerub(täpselt ei mäleta,aga mõnikümmend sekundit).siis ava näiteks vasak tagauks,või kapott.kuna liikumisandureid pole,võib seal salongis nuppe-kange näppida.
kui auto lõugama hakkab.....
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Tänud kõigile, kes nõuga abiks olid :)!
Tegin nii nagu Trionic õpetas ja püüdsin uksi avada. Tulem- ükski uks ei avane, tee sa selle uksega mis tahad. Samuti salongi kesklukustus ei funktsioneeri. Armatuuris näppisin nuppe ja kui muu vaikis, siis raadio käivitus. Signa aga vaikis.
Järgmiselt tegin nii nagu soovitas Garu ja tulem- signa kukkus üürgama ja suht väikese võtme kõlistamisega. Nii, et kokkuvõtteks- ärgem jätkem akent lahti ja ka koera võib julgesti autosse jätta (loomulikult väikeseks ajaks). Loomlikult, kui mu kasvav koer SUUREKS saab, võib ka aken lahti olla :thumb:
Tegin nii nagu Trionic õpetas ja püüdsin uksi avada. Tulem- ükski uks ei avane, tee sa selle uksega mis tahad. Samuti salongi kesklukustus ei funktsioneeri. Armatuuris näppisin nuppe ja kui muu vaikis, siis raadio käivitus. Signa aga vaikis.
Järgmiselt tegin nii nagu soovitas Garu ja tulem- signa kukkus üürgama ja suht väikese võtme kõlistamisega. Nii, et kokkuvõtteks- ärgem jätkem akent lahti ja ka koera võib julgesti autosse jätta (loomulikult väikeseks ajaks). Loomlikult, kui mu kasvav koer SUUREKS saab, võib ka aken lahti olla :thumb:
Lisaks veel niipalju, et anduri näol on tegemist mikrofoniga, mis reageerib sagedusele u. 40kHz.
Võrdluseks: inimene kuuleb heli kuni sageduseni 20kHz. Siis üsna loogiline, et koer nii "peenikeselt ei piiksu" ;), küll aga võtmete kõlistamisel ja klaasi purunemisel ulatub helisageduste ülemine ots üsna kõrgele. See on nn. ultraheli.
Võrdluseks: inimene kuuleb heli kuni sageduseni 20kHz. Siis üsna loogiline, et koer nii "peenikeselt ei piiksu" ;), küll aga võtmete kõlistamisel ja klaasi purunemisel ulatub helisageduste ülemine ots üsna kõrgele. See on nn. ultraheli.
Mismoodi tonnise ukse andurite toimivust (tehase alarmi korral) koduste vahenditega kontrollida? Millised andurid üldse signaga seotud on? Mingisuguses teemas oli juttu herkon kontaktidest, mis piktogrammile infot annavad. Kas need on ka signaga seotud, või saab signa infot nendelt lülititelt, mis laes tule põlema panevad?
Piktogrammile annavad infot jah herkonlülitid ustes ja tagaluugi puhul valgustuse lüliti.
Alarmiga on ühenduses samad uste lülitid, mis salongivalgustusele, samuti esiuste lukkudes mikrolülitid ja tagaluugi (valgustuse) lüliti.
Alarmiga on ühenduses ka juhipoolse ukse herkonlüliti, teiste uste herkonid lülivad ainult piktogrammi.
Tegelikult piisavalt keeruline kodusel teel kontrollimiseks, sest lisaks kõigele on ka keskluku juhtplokk alarmimooduliga ühenduses.
Alarmiga on ühenduses samad uste lülitid, mis salongivalgustusele, samuti esiuste lukkudes mikrolülitid ja tagaluugi (valgustuse) lüliti.
Alarmiga on ühenduses ka juhipoolse ukse herkonlüliti, teiste uste herkonid lülivad ainult piktogrammi.
Tegelikult piisavalt keeruline kodusel teel kontrollimiseks, sest lisaks kõigele on ka keskluku juhtplokk alarmimooduliga ühenduses.
-
- Postitusi: 3
- Liitunud: R Nov 04, 2005 16:52
- Asukoht:
- Auto:
Hei! Kas keegi oskab arvata, miks 9-5 tehasealarm ei hakka karjuma kapoti avamise peale? (Tõsi, reageerib kui alarmi all olles väljast v6tmest ust avada). Kas midagi v6ib olla kuskilt välja lylitatud / alarmiga on lihtsalt mingi jama / on lihtsalt seda tyypi alarm (nt itaaliast toodud auto eripära)? Muidu pole hullu aga kasko ei aktsepteeri.
:o
:o
Kas lüliti peetis,või imelikult signa progetud,tule ja näita,Tech-2 teeb imesid.:)
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: arxrei
Järgmiselt tegin nii nagu soovitas Garu ja tulem- signa kukkus üürgama ja suht väikese võtme kõlistamisega. Nii, et kokkuvõtteks- ärgem jätkem akent lahti ja ka koera võib julgesti autosse jätta
Ilmselt ei tohi siis koeral ka metall- ehk kettkaelarihma olla, mis raputamisel võtmekõlinat imiteeriks , ka see võib anda signa jaoks sarnase tulemuse.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P