Kuidas ma tagaklaasi lüliti pirni vahetasin (piltidega)

Teemad elektroonikast...
Vasta
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#1

L Sept 03, 2005 12:48

Tagaklaasi lülitite lampide vahetamisest on siin juba juttu olnud, kuid pildimaterjali veel polnud. Seetõttu võtsingi plampide vahetamisel kaameraga mõned võtted. Ehk on abiks.

Lülitite maha võtmisest kahjuks jäid pildid tegemata, kuid mis siis.
PS! Pildid on üle valgustatud :red: Ehk annnab lugeja mulle andeks

Vahetamisest siis.
1) eemalda lülitil alumine osa. Seal sees on mõned lahtised tükid ka. Jälgi et need kuhugi muru sisse ei kaoks :P

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

L Sept 03, 2005 12:51

2) oled jõudnud Lambini. Jooda lambi jalad klemmide küljest lahti (jootmisoperatsioonist pilti pole)

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#3

L Sept 03, 2005 12:53

3) Pane uus tevalost või mujalt hangitud pirn asemele. Uuel pirnil on enne jootmist ka jalad tarvis parajaks lõigata.
Pirni andmed Tevalos:
33-538-36, 14V, 80mA, Hind oli 14,70 EEK'i
http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store.cgi?lng=est&page=!33-538-36

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

L Sept 03, 2005 12:55

4) Pane lülitisse lahtised tükid tagasi

Lisatud failid
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#5

L Sept 03, 2005 12:57

5) Pane lüliti kokku tagasi. Koostamisel jälgi, et lülitit saab vaid ühte pidi kokku suruda (soon ühel küljel). Soovitan lüliti nuppu hoida keskel (et ei oleks klaasi alla, ega üles liigutamise asendis).

Lisatud failid
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#6

L Sept 03, 2005 13:33

Algselt postitas: suur
... Seal sees on mõned lahtised tükid ka. Jälgi et need kuhugi muru sisse ei kaoks :P

see on asja juures jah kõige tähtsam. ma esimesel korral suure uhhaaga kiskusin lüliti põlve otsas autos lahti ja üks neist vaskkontaktidest otsustas auto salongi sügavustesse ära kaduda... võtsin mitu korda järjest terve auto salongi kuni "põrandalaudadeni" lahti, aga mis kadund, see kadund. hakkasin siis kuskilt varuosana uut lülitit otsima, aga tutikad olid meeletult kallid ja kasutatuid polnud saada. nii ma siis olin ühe mittetoimiva aknaga :wall:

... kuni mitu kuud hiljem oli vaja miskit käigukangi vahelt otsida ja täiesti juhuslikult sattus mul sõrme see krdi vaskjublakas, mille nimel ma juba mitu kuud ennast segaseks olin otsinud. enam ma ei remondi elektroonikat põlve otsas autos mingis x-asendis :gun:
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#7

L Sept 03, 2005 21:35


Algselt postitas suur:

Uuel pirnil on enne jootmist ka jalad tarvis parajaks lõigata.


Tegin ise vastupidi. Surusin pirni pesasse, jootsin kinni ja seejärel lõikasin ülejäägi maha. Aga eks mitut moodi saab üht ja sama tööd teha :)

terv, teager
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#8

L Sept 03, 2005 22:36

Algselt postitas: teager

Algselt postitas suur:

Uuel pirnil on enne jootmist ka jalad tarvis parajaks lõigata.


Tegin ise vastupidi. Surusin pirni pesasse, jootsin kinni ja seejärel lõikasin ülejäägi maha. Aga eks mitut moodi saab üht ja sama tööd teha :)

terv, teager

Kunagi läbisin mingisuguse ameeriklaste jootmisstandardi koolituse (vist oli IPC). Elektroonikatööstuste värk. Seal oli range reegel, et jalgu peale jootmist ei tohi lõigata, kuna see kahjustavat jootepunkti. Sealt sain endale harjumuse jalad enne mõõtu lõigata.
Kuigi jah, ega kahe jootepunkti pärast antud juhul küll midagi olulist ei juhtu. see siuke meditsiini/sõja/kosmose/(auto)/tööstuste (Päevas tuhandeid olulisi jootepunkte) värk rohkem neid pisiasju jälgida
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#9

E Sept 19, 2005 17:03

Algselt postitas: suur
PS! Pildid on üle valgustatud :red: Ehk annnab lugeja mulle andeks

Mõõdukalt üle või alavalgustatud digipilti saad kergesti korrigeerida gamma paranduse abil nt Irfanwiev nimelises programmis (shift + g ja seejärel reguleeri sobivaks, all näiteks üks su piltidest kui seda pisut sel viisil parandet)
Aga järgmistel kordadel püüa võimalusel ilma välguta teha - välk tapab oma liigse kontrastsusega osa pildi detailidest ja seda eriti makrovõtte puhul.

1) eemalda lülitil alumine osa. Seal sees on mõned lahtised tükid ka. Jälgi et need kuhugi muru sisse ei kaoks :P

Igasugu pisividinatel kipub see vägisi kaotsimineku viga küljes olema jah. :)

Aga see pildilise dokumenteerimise ettevõtmine on sul üks igati kiiduväärt tegevus
:thumb:
Olen isegi selle pääle mõtelnud, kuid enamasti on nii, et kui oleks paras hetk mingist tööprotsessist pilti teha, oled ise nii määrdunud, et aparaati kätte võtta eriti ei taha, teinekord jälle ei taipa (ega saagi) tööhoos iga olulist liigutust pildile jäädvustada - sihuke tunne, et peaks kõrval teine pilti teha oskav inimene olema, kes siis olulised momendid üles võtab :P

Lisatud failid
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#10

E Sept 19, 2005 21:43

Pakuks, et välguga need pildid polegi tehtud, lihtsalt üle valgustatud...varjud viitavad mingile laualambile vm. sellisele.
Aga asjast.
Kontaktide puhastamisel ei piisa ainult piirituse-viinaga nühkimisest. Kui lüliti juba molekulideks, oleks hea kontaktide pinnad peene viiliga üle käia, seejärel hästi peene liivapaberiga tasaseks. Seejärel veel piiritusega puhtaks ning näpuga kokkupuutuvaid kontakte enam mitte puutuda. Nii peab lüliti kauem vastu kuni järgmise korrani...
Omast kogemusest tean, et see kollane määre kipub kontaktidele minema, kasvõi rasvaste sõrmedega seda liistakat maast üles võttes :P... siis tuleb uuesti piiritusega üle käia.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#11

T Sept 20, 2005 7:46

Algselt postitas: sebastian
Pakuks, et välguga need pildid polegi tehtud, lihtsalt üle valgustatud...varjud viitavad mingile laualambile vm. sellisele.


Tegelikult on nii ja naa. Mõned pildid on välk+laualamp, mõned ainult laualamp. Üldiselt katsetasin juba pildistades, et kuidas saaks parem. Aga noh....
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#12

K Sept 21, 2005 0:45

See pilt, mida ma pisut näppisin tundub küll välguga tehtud olevat. Väga terav vari ja pisike neljakandiline vastuhelk pirni klaasil viitavad igatahes rohkem välgule kui hõõglambile.
näh, kipun teemast välja ronima siin valguse abil joonistmise nüansside üle arutledes :red: (aga see on mul pärilik haigus ja seega ravimatu, nii et ehk andestate :P)


Ryhkija@unistab.EOS5D-st (aga see kuulub esialgu mu vaatepunktist sinna kosmosetehnoloogia hinnaklassi, mistõttu oleks ka 350D üle ilmselt jupp aega õnnelik) :)
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

K Sept 21, 2005 6:51

et kontrollime õigekirja ja kritiseerime teiste fotosid-Ryhkijal on tõesti igav,nagu siin kusagil mainis keegi:fight:
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#14

K Sept 21, 2005 14:09

Hää küll, ma võin ju vait kah olla, kui see mida ma ütlen (õigemini kirjutan) inimesi kurjaks ajab :( :(
Kuigi veel vähem meeldib mulle suhtumine - mis Jupiterile lubatud pole härjale mitte :gun: Sel juhul materdage juba kõiki, kes keele kasutuse koha pealt siin miskit arvavad!
Keelelist külge olen ma kritiseerinud vaid mõnel juhul, kui näpuviga sisulist tähendust muudab ja katsunud seda omaarust suht sõbralikult teha.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Vasta