Kuidas ühendada sisseehitatud võimendiga subwooferit SAAB 9-5'le?

Suhtleme (heli + pilt) + auto teemadel...
Vasta
soundbooth
Postitusi: 13
Liitunud: R Apr 06, 2012 1:14
Asukoht: Viimsi
Auto: SAAB 9-5 '99 Griffin

#1

R Okt 18, 2013 16:15

Mure siis järgmine, et sooviks ühendada subwooferit autole aga ei ole aimu, kuidas kõige õigemini toimima peaks. Isend on SAAB 9-5 98-aasta mudel ja subwoofer on JBL'i BassPro 12 (http://eu.jbl.com/jbl-product-detail-eu/gt-basspro-12.html).
Ühest võimalikust meetodist mulle räägiti. Nimelt, punane voolujuhe panna aku positiivsele poolele koos kaitsega, must juhe maanduseks lihtsalt vastu auto kere ja sisselülitus juhe ühendada auto lambi voolujuhtmega. Heli tuleks siis ühest tagumisest kõlarist koos rca line-level konverteriga otse subwooferisse. Kas see meetod on kõige õigem või on seda võimalik ühendada ka läbi auto stock-võimendi?

Tänud ette!
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1052
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#2

R Okt 18, 2013 17:08

Et kõik ausalt ära rääkida, alustan algusest:
Mul oli sama küsimus kuidas seda üldse ühendada ja leidsin Tartust oomipoes mingi vidina, high-low konverter, ühendasin selle tagaukse kõlari külge, sain isegi kõik süsteemid toimima, aga midagi oli nagu puudu, supakas ei mänginud nii nagu peab, pigem laulis ise seda laulu (toimis nagu tavaline kõlar pmst). Jätsin tookord lõpuks asja katki ja müüsin supakagi maha. Ca paar nädalat tagasi pakuti alpine R supakat ja võimu väga hea hinnaga ja otsustasin asja uuesti käsile võtta. Nuputasin natukene ja tuvastasin et saabil on (as2) helisüsteemi puhul esiustes bassikad, et ehk ta ei saanud tagaustest korraliku signaali - mõeldud-tehtud, lammutasin kõik laiali vedasin selle converteri juhtmed ja kõik toimiski nii nagu peab, ainult et..iga kord kui ukse kinni lõin käis jube mütakas ja näiteks kui niisama vastu ust koputasid hakkas ka suppar tööle, tundus et toimis nagu mikrofon pigem see kõlar. Igatahes hakkasin asja uuesti lammutama ja mul on säherdune võim, mis suudab ise kõlarist saadava signaali ümber muuta selleks rca signaaliks, lammutasin ja ühendasin siis uued juhtmed ilma selle converterita ja asi toimis seekord nii nagu peab, lisaks hakkas supakas tööle siis kui raadio käima panin üldse (enne oli signaal võetud tagatuledest). Sul on küll lahjem see aparaat, aga soovitan siiski ka kondensaator vahele panna sinna, mul on endal pandud aga kui korralikumalt mürtsuma asja paned (bass on makist täitsa maas ja võimust ka pmst nulli keeratud) siis ikkagi kõik tuled ja viled vilguvad ja see juba on geneka tapmine, plaanin generaatori mingi võimsama vastu vahetada, peab pisut uurima variante.
Kokkuvõtteks: Need converterid on parajad jumpstükid, kõige parema signaali saad esiuste bassikatest ja midagi ulmekeerulist seal tegelikult pole peale selle signaalijuhtme vedamise converteri jaoks, mul on võetud sealt kus see juhtme pistik ühendub ukse külge, kunagi kui suurem lammutamine käsil siis tuleks kuskilt armatuurist ikka võtta, muidu need juhtmed jäävad sinna nähtavale.
Kogenud Aeronaut. :drive:
soundbooth
Postitusi: 13
Liitunud: R Apr 06, 2012 1:14
Asukoht: Viimsi
Auto: SAAB 9-5 '99 Griffin

#3

R Okt 18, 2013 21:56

Et kõik ausalt ära rääkida, alustan algusest:
Mul oli sama küsimus kuidas seda üldse ühendada ja leidsin Tartust oomipoes mingi vidina, high-low konverter, ühendasin selle tagaukse kõlari külge, sain isegi kõik süsteemid toimima, aga midagi oli nagu puudu, supakas ei mänginud nii nagu peab, pigem laulis ise seda laulu (toimis nagu tavaline kõlar pmst). Jätsin tookord lõpuks asja katki ja müüsin supakagi maha. Ca paar nädalat tagasi pakuti alpine R supakat ja võimu väga hea hinnaga ja otsustasin asja uuesti käsile võtta. Nuputasin natukene ja tuvastasin et saabil on (as2) helisüsteemi puhul esiustes bassikad, et ehk ta ei saanud tagaustest korraliku signaali - mõeldud-tehtud, lammutasin kõik laiali vedasin selle converteri juhtmed ja kõik toimiski nii nagu peab, ainult et..iga kord kui ukse kinni lõin käis jube mütakas ja näiteks kui niisama vastu ust koputasid hakkas ka suppar tööle, tundus et toimis nagu mikrofon pigem see kõlar. Igatahes hakkasin asja uuesti lammutama ja mul on säherdune võim, mis suudab ise kõlarist saadava signaali ümber muuta selleks rca signaaliks, lammutasin ja ühendasin siis uued juhtmed ilma selle converterita ja asi toimis seekord nii nagu peab, lisaks hakkas supakas tööle siis kui raadio käima panin üldse (enne oli signaal võetud tagatuledest). Sul on küll lahjem see aparaat, aga soovitan siiski ka kondensaator vahele panna sinna, mul on endal pandud aga kui korralikumalt mürtsuma asja paned (bass on makist täitsa maas ja võimust ka pmst nulli keeratud) siis ikkagi kõik tuled ja viled vilguvad ja see juba on geneka tapmine, plaanin generaatori mingi võimsama vastu vahetada, peab pisut uurima variante.
Kokkuvõtteks: Need converterid on parajad jumpstükid, kõige parema signaali saad esiuste bassikatest ja midagi ulmekeerulist seal tegelikult pole peale selle signaalijuhtme vedamise converteri jaoks, mul on võetud sealt kus see juhtme pistik ühendub ukse külge, kunagi kui suurem lammutamine käsil siis tuleks kuskilt armatuurist ikka võtta, muidu need juhtmed jäävad sinna nähtavale.


Algul sul arvatavasti puudus high-cut takisti, mis oleks pannud subwooferi laulma ainult madalaid hertzi sagedusi. Seda on ka minu teada müügil auto audio poodides.
Muidu arusaamatuks jäi termin kondensaator autole? Mis see teeb?
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1052
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#4

R Okt 18, 2013 22:46

No idee poolest see "salvestab" voolu endasse aku pealt ja annab selle siis võimendile (leevendab mingil määral pinge langust - pidev pinge erinevus ei mõju ju hästi auto elektroonikale), muidu see kakub otse akust seda ja see on ilmselt aku ja geneka surm..ega ma ka päris täpselt ei tea, lihtsalt oma saabi pealt tean et tulesid kakub palju vähem tumedaks kui selleta. Keegi targem võiks veel kommenteerida. Hind on tal kuskil 40-50 euri ja ühendamisel loe kindlalt enne manuaali (esmasel laadimisel kasuta takistit (on komplektis kaasas)), youtube on videosid täis kuidas kondekad õhku lendavad!! Võin u2u-s seletada täpsemalt kuidas selle ühendasin.
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1033
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#5

R Okt 18, 2013 22:50

Mida kondensaator ikka teeb ... kondenseerib midagi ... Kui tuled vilguvad, siis tuleks kriitiliselt üle vaadata kogu voolu kaabeldus .. aku ... laadimine ... ja no.. Kõige lõpuks jah, enne võimu kondekas halba ei tee :)
Krt ... kui ma peast mööda ei pane, siis 9-5'l nagunii 130A genekas .. Peaks ju piisama :?
Kasutaja avatar
9-5LPT
Postitusi: 1052
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#6

L Okt 19, 2013 6:11

Vilkumine sellest ei või tulla et tegemist 3kw välja andva võimendiga? Vilkumine tekib siis kui helitugevus üle poole on. Või on äkki mass kehv, saabil pole pagasiruumis ju kuskilt head massi võtta..
Kogenud Aeronaut. :drive:
Vasta