9-3 ss esiuste kõlarid bassihelidega prõgisevad
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Vaatasin mitmed siinsed teemad enne uue algatamist läbi, aga päris analoogset probleemikirjeldust ei leidnud. Nimelt minu 2003.a. 9-3 aerol peal 13 kõlariga helisüsteem ning esiustes olevad kõlarid teevad baasihelidega koos rõvedat krõpsumist. Näiteks räppi saab kuulata vaid väga vaikselt ilma, et rõve prõgin bassidega koos pihta ei hakkaks. Hetkel lahendasin selle nii, et keerasin bassihelid ekvalaiserist lihtsalt sisuliselt nulli. Kõrgeid helisid need samad kõlarid mängivad.
Milles võib viga olla? Kas juhiistme all olevas võimendis (kahtlustan pigem seda kuna mõlemad esiuste kõlarid samasuguse veaga) või kõlarites endis? Kas neid kõlari elemente annab seal vahetada ka? See valguskaablite jutt tekitab veidi segadust, sest tagaakna kõlarid on kirjade järgi Pioneer ja neile jooksevad ikkagi vasktraadid külge.
Juhiistme all olev võimendi on väljast küllüsna oksüdeerunud olemisega.
Milles võib viga olla? Kas juhiistme all olevas võimendis (kahtlustan pigem seda kuna mõlemad esiuste kõlarid samasuguse veaga) või kõlarites endis? Kas neid kõlari elemente annab seal vahetada ka? See valguskaablite jutt tekitab veidi segadust, sest tagaakna kõlarid on kirjade järgi Pioneer ja neile jooksevad ikkagi vasktraadid külge.
Juhiistme all olev võimendi on väljast küllüsna oksüdeerunud olemisega.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
No ega siis kõlarisse endasse valguskaabel ei lähe..:) Neid pidi liigub info igasugu plokkide-makkide-asjade vahel. Kõlarisse laekub ikka analoogsignaal. Ainuke asi, mis kõlarite vahetuse juures võib probleemiks olla, on igasugu imelike takistustega elemendid, mis võivad (aga ei pruugi) kasutusel olla. Aga neid annab ju alati kontrollida.
Mul uuemal ss-il sama jama. Lõikasin seda tolmu takistavat peno vähe ära seal ja läks natukene paremaks...aga mitte oluliselt. Seal ukse sees niipalju igasugust jama mis seda plärinat teeb, kuna katsetasin teisi kõlareid, mis teise auto ukse sees tegi väga head häält, siis siin plärises ikka :S
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Kui õieti mäletan, siis sügisel autot ostes tegi seda prõginat vaid juhiukse kõlar ja parempoolne mängis normaalselt. Hiphopi kullafondi kuulates ilmnes, et ka parem nüüd prõgisema hakanud. Kusjuures ma räägin muusika kuulamisest täiesti tavalises helivahemikus mitte põhjakeeratuna (mul on need ajad ammu möödas). Prõgisema hakkavad bassid juba siis kui helivõimsus on ehk vaid 1/3 peal ning bassid olid 50% peal maksimumist ekvalaiseri järgi. Nüüd on bassid ehk kuskil 10-15% peal maksimumist ja siis ei prõgise ka valjemalt kuulates, aga helipilt on sel viisil kuulates pehmelt öeldes pekkis :(
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Võta kõlar välja ja ja kontrolli siis. Kui pole seda raginat krõbinat siis probleem mingi ajapikku liikuma hakanud detailga polstri küljes või ukse küljes.
Rootslane kagunukas!
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
Kõlari membraan katki? Kui hästi läheb, piisab remondiks törtsust kummiliimist. Mul õnnestus sarnane viga parandada Moment-liimiga. Tõsi küll, kõnealune kõlar ei 'prõgisenud' vaid 'plärises' häirivalt tugevama bassiheli puhul.
SAAB on tegusõna!
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Kavas on nädalavahetusel millalgi esmalt uksepolster maha kakkuda ja vaadata, mis seal sees toimub, et kas kõik ühendused korras. Võim oleks siis järgmine variant mida vaadata, kuid võimu puhul ei pruugi oma teadmisest abi olla, kui seal mõni külmjoode peaks olema. Samuti oleks vaja leida juhendit, et kuidas see istme sealt võimu pealt kätte saab ilma, et mõne turvapadjaga vastu vahtimist ei saa :)
Tõtt öelda on see algusaastate helisüsteem ikka üsna nigel, kuigi kõlarite üldarv ja paigutus võiks tagada üsna hea helipildi. Samuti kipub mul CD mängija külmaga streikima ning korrektselt mängis talveperioodil plaate vaid siis kui mõni km sõidetud ja auto seest soe. Huvitaval kombel mängivad originaalidest hoopis probleemivabamalt oma kirjutatud cd plaadid.
Tõtt öelda on see algusaastate helisüsteem ikka üsna nigel, kuigi kõlarite üldarv ja paigutus võiks tagada üsna hea helipildi. Samuti kipub mul CD mängija külmaga streikima ning korrektselt mängis talveperioodil plaate vaid siis kui mõni km sõidetud ja auto seest soe. Huvitaval kombel mängivad originaalidest hoopis probleemivabamalt oma kirjutatud cd plaadid.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Mul ka cd-mängijaga jama olnud. Mitte küll nii, et koguaeg külmalt ei mänginud, vaid täiesti suvaliselt otsustas mängida või siis mitte. Kui viimane kord "disc errorit" viskas, siis võtsin kätte ja lammutasin selle mängija laiali. Paistis et mure on plaati keerutavas mootoris, mis mingil põhjusel kinni kiilub. Lasin mootorile natuke määret peale ja madala pingega (2V pani parajalt liikuma) liigutasin teda. Peale seda pole juba paar kuud mingit muret olnud.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Mina olen oma CD mängijat 2 korda puhastusplaadiga puhastanud, aga midagi sellest ei muutunud. Külmaga kipub plaat hakkima ja soojenedes mängib normaalselt. Kusjuures hakib ka täiesti otse kilest võetud ja esmakordselt kasutusse võetud originaalplaatidega.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Oskab keegi targem öelda, et mis teema selle CD mängijaga on, et külmaga mängida ei taha. Mul sama mure.
Kas laserpea kuidagi ära tuhmunud või siis CD-boxi mootor ei jõua enam plaati keerutada? Või üldse mingi muu jama?
CD mängijaga mul probleeme pole,viskasin boxi välja ja sai 1 plaadiga variant pandud.Toimetab iga ilmaga
Istmealuse võimu saad kätte nii,et lükkad istme suht ette,rooli lased alla,keerad tagant 2 polti lahti ja tõstad istme ülesse....pane mingi toigas toeks alla.Võim 1 kruviga seal kinni....aga jah,ega ise seal ei oska midagi teha,proovida ei saa,kuna vooluringe puududb tänu valguskaablitele :head:
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Täna sai siis lõpuks selle kõlariprobleemiga tegeletud. Prõgisema on jäänud juhiukse kõlar, vahepeal sama nalja teinud parempoolse esiukse kõlar hetkel töötab normaalselt.
Uksepolstri sain lõpuks maha, keegi krt oli vist akutrelliga max momendiga need 2 käepideme sees olevat kruvi kinni lasknud :gun: Oli omajagu jamamist enne kui kruvid kätte sai.
Igatahes olid lõpuks kruvisid kätte saades näha, et pesad mõlemad katkiseks keeratud :wall: (sai isoleeriga kuidagi ära paigatud)
Kõlar emapilgul OK, sai siis ukse küljest võetud, raadio sisse lükatud, näpuga membraani muditud, ei muutunud suurt midagi, ikka prõgises vaid. Sai siis kõlar päris tükkideks võetud. Tundus samuti endiselt OK, vaid ühe juhtme isolatsioon oli veidi kahjustunud, kuid selles ei tundunud viga olevat. Kõlari peal üllatuslikult vana hea Made in China :(
Kõlarit tagasi kokku lappides ilmnes, et juhe enam ei ulatu pistikusse, ju sai vales asendis komplekteeritud :eureka:
Aga kuna see vana kõlar peale plärtsumise nagunii miskit ei teinud, siis sai see hetkel üldse eemaldatud ning ilma selleta kokku pandud. Hetkel auto siis 13 asemel 12 kõlariga. Sai ka kõlapilt paika pandud ekvalaiserist ning nüüd saab ka basse taas kuulata ja ega kui ei teaks ei saagi aru, et 1 kõlar on puudu :)
Kui kellelgi on pakkuda töötavat 2 oomist 9-3 SS vasaku esiukse kõlarit (OEM kood vististi 12800321), siis tehke pakkumised PSi.
Muidugi kindlust pole, kas viga on kõlaris või hoopis võimendis, aga esmalt prooviks kõlari vahetust.
Uksepolstri sain lõpuks maha, keegi krt oli vist akutrelliga max momendiga need 2 käepideme sees olevat kruvi kinni lasknud :gun: Oli omajagu jamamist enne kui kruvid kätte sai.
Igatahes olid lõpuks kruvisid kätte saades näha, et pesad mõlemad katkiseks keeratud :wall: (sai isoleeriga kuidagi ära paigatud)
Kõlar emapilgul OK, sai siis ukse küljest võetud, raadio sisse lükatud, näpuga membraani muditud, ei muutunud suurt midagi, ikka prõgises vaid. Sai siis kõlar päris tükkideks võetud. Tundus samuti endiselt OK, vaid ühe juhtme isolatsioon oli veidi kahjustunud, kuid selles ei tundunud viga olevat. Kõlari peal üllatuslikult vana hea Made in China :(
Kõlarit tagasi kokku lappides ilmnes, et juhe enam ei ulatu pistikusse, ju sai vales asendis komplekteeritud :eureka:
Aga kuna see vana kõlar peale plärtsumise nagunii miskit ei teinud, siis sai see hetkel üldse eemaldatud ning ilma selleta kokku pandud. Hetkel auto siis 13 asemel 12 kõlariga. Sai ka kõlapilt paika pandud ekvalaiserist ning nüüd saab ka basse taas kuulata ja ega kui ei teaks ei saagi aru, et 1 kõlar on puudu :)
Kui kellelgi on pakkuda töötavat 2 oomist 9-3 SS vasaku esiukse kõlarit (OEM kood vististi 12800321), siis tehke pakkumised PSi.
Muidugi kindlust pole, kas viga on kõlaris või hoopis võimendis, aga esmalt prooviks kõlari vahetust.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Oled sa kindel,et need 2oomised...mul kuskilt meelde jäänud,et 4oomised.Ja usun,et viga ikka võimust tulevas signaalis.Mul 1 ei mänginud üldse(õrn krabin) ja teisega sama teema nagu sul...sai ka lihtsalt vahelt välja ühenatud,sita ajas keema muidu
6,5", 2 ohmi ja madala sügavusega. Väljamaafoorumites proovitakse kicker elemente, samas ei soovitata neid koos tagumiste originaal subwoofritega. Lisaks on kicker suurema/tugevama käiguga ja paneb ennegi suurelt logiseva uksepolstri veel võimsamalt plärisema...
4 ohmist pole mötet panna, mängib lig vaikselt, kui just ulmetundlikku elementi ei leia asemele.
4 ohmist pole mötet panna, mängib lig vaikselt, kui just ulmetundlikku elementi ei leia asemele.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Mis mõõdus need uksekõlarid on? Kas 6,5"?
Mul suri kõigepealt parempoolne ära, siis vasakpoolne peale mõnda aega lörisemist. Mõtlesin, et võtaks stockide asemele midagi muud. Oskab keegi soovitada?
Jah, on 6,5" aga nendega see teema, et need uksesisesed mängivad suuresti vaid madalaid sagedusi. Kui võtad järelturu omad saad heal juhul tulemiks mingisuguse kileda hääle. Samas uus A-osa maksab 80 eur/tk, mul õnnestus küll enda autole eBayst mõnevõrra odavamalt uus kõlar saada.
Ja kui mõlemad on vait ei saa välistada ka võimendi viga.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Stocke saaks veel romulast küsida, äkki neil inimliku hinnaga töötavaid pakkuda.
Romulatest suht keeruline leida, ise otsisin kuu aega ja lõpuks lõin käega ja ostsin uue. Pealegi ei tea ka mis seisus ja kui pika ressursiga see romula omagi on. Mitmed romulad ei sälita ka eriti sisudetaile vaid viivad suure osa neist peale lammutust kohe prügi hulka.
Samuti on neid helisüsteeme 3 tüüpi ehk pead kindlalt teadma mida tahad. Minul on tolleaja tipmine Prestige süsteem ja sellele kõlareid leida oli väga keerukas. Pakuti küll, aga teise koodiga ja keskmiselt hinnaga 15 eur/tk.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)