luukpära Saabi isetehtud kast - ehk noore kuti audioehitus

Suhtleme (heli + pilt) + auto teemadel...
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#1

K Mai 24, 2006 20:07

Esimese asjana tahaks kindlasti ära öelda,et ma kohe kindlasti ei ole mingi 300se BMW oss.Ei ole plaaniski jubeda supikaga kuskil viru ymber kolistada ja saabist rullnokka teha.
Lihtsalt,kuna kodus on suht normaalne helisüsteem ja muusikat kuulan palju,siis tahtsin ka oma sõbrakese sisse saada paremat muusikat. Autos peaks ju olema mõnus ja kuulatav helisüsteem,sest eks see ole ju ikkagi suht ainus meelelahutus seal sees.
Ok, aga aitab moraalist ja enda õigustamisest,loodan et siis keegi mind väga maapõhja ei nea.

Niisis, sai ostetud 6*9tolli ovaalid GAS Silver GX6933. andmed on ovaalide kohta täitsa head imo: 140 W rms ja 280 max. Üldiselt, nagu paljudel asjadel,loeb kõlarilgi just materjal ja tootja. GAS pole just kõikse kehvem.
Sai nädalakese mõeldud,kuidas teha.Kas lihtsalt aknalaud või kast. Lõpuks läks ikkagi kast loosi ja vineeriotsingud algasid.
pärast 2 päeva otsinguid õnnestus saada oma materjal lasnamäe tagant Debora vineeri nimelisest kohast.3 ruutmeetrit 1cm paksust oli ca. 300 eeku.

Pärast ostu natuke põdesin et nii õhukest võtsin,kuid ovaalide puhul see ei muuda eriti.Pole nii suurt rõhku :)

Nädalavahetusel sai siis ette võetud.K-rautast puiduliim,kruvid ja värk ning tuld suvila poole.


[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v302/phlex/DSC00212.jpg[/IMG]

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v302/phlex/DSC00218.jpg[/IMG]

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v302/phlex/DSC00219.jpg[/IMG]
28 kr solgitoru läx juppideks ja ongi 7,5cm diameetriga invertertorud :eureka:. Terasemad lugejad kindlasti märkavad hulganisti pornot ja vigu aga noh, see mu esimene kast kah. :D

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v302/phlex/DSC00221.jpg[/IMG]

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v302/phlex/DSC00223.jpg[/IMG]
mõlemale elemendile oma kastipool.Olen suht kindel et ovaalidele sobiv 15 liitrit on suuresti ületatud aga see pole suur möödalask.Või noh, olen siis leplik :) Võiks teoretiseerida,et hingavadki paremini selles suures kastipooles.

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v302/phlex/DSC00232.jpg[/IMG]
seest sai siis tehtud hermeetikuga üle.
[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v302/phlex/DSC00242.jpg[/IMG]
pealmine plaat sai meelega pikem tehtud,et istuks ilusti pagassikatte ääre peale.Suurepäraselt hoiab kasti paigas:D
[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v302/phlex/DSC00233.jpg[/IMG]

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v302/phlex/DSC00237.jpg[/IMG]

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v302/phlex/DSC00234.jpg[/IMG]

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v302/phlex/DSC00254.jpg[/IMG]

kokkuvõtteks:
Helikvaliteet on kõvasti parem kui stock kõlaritega.Nostalgiline stereo sai vahetatud mõni aeg enne uut kasti välja ning nüüd on ka väljund parem.Kasti eesmärk on täidetud igatepidi.Parem heli,ning kast on eemaldatav lihtsalt.
Töövigu ja möksimist oli kah, aga kes see ikka esimese korraga kõik 10sse laseb :cool:.

Kastiriie sai kah ostetud,niiet selle teeb kah kohevarsti ära.

.. mingi paha asi oli veel,aga seda ma ei mäleta enam :P

DIY on mulle lapsest saati meeldinud ja kindlasti jätkan igasugust ise nokitsemist :)
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#2

K Mai 24, 2006 20:43

Ilus postitus
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#3

K Mai 24, 2006 20:54

näpp klikkis kogematta ja post avaldus enne kui teksti jõudsin panna.
sorry :red:
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#4

K Mai 24, 2006 21:01

kas sellised kõlarid ilmtingimata vajavad kasti? Niisama tagaaknalaua sees ei toimi ? Kas siis soundi vahe kastiga on nii märgatav, et tasub pool pagasiruumist ära raisata.
sten@ei nori , lihtsalt tunneb huvi :)
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#5

K Mai 24, 2006 21:03

kast võimaldab elemendil mängida madalamale. või noh, madalamad tulevad paremini esile.aknalaua variant oleks nõrgem olnud selles osas.
ega seal üldiselt on ruumikadu nagunii,sest originaalkohtadele ilma keemia ja rellakata ei pane midagi eriti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

K Mai 24, 2006 21:21

tubli poiss!
aga vaatan, et oled kruvidega kokkuhoidlik natuke olnud.

ise teeksin veel kummagi poole sisse mitte kinni ulatuva vaheseina, mis jäikust natuke juurde annaks ja pärast topiks 80 % vatti täis.

enda yhel vanal 96-l lahendasin asja nii, et tegin aknalaua plaadi uue ja sinna servadesse lihtsalt ovaalid, ja keskele suur kast ka woofer sisse, näoga yles poole. bassikäigu torud ka ylessse

ja 900 lahendasin asja nii, et ovaalid panin oma kohtadele ja keskele bagasinukukatte alla ehitasin woofrile kasti. nyyd jäi woofer tagaistuja seljatoesse näoga. ja bassikäigud tõin läbi bagasnikukatte ylesse.
ning sinna peale sai pandud tavalised 10 cm. kõlarikatted.
tulemus meeldis, kuna väljast ei paistnud midagi erilist silma aga kõrvadel oli hea.
muidugi woofer oli tundmatu firma oma ja kastki vaid ca 20 l, mis andis veidi omapärase soundi, muidugi võrreldes vana 500 se pioneeriga, mis siiani ootab mil omale auto saan.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#7

K Mai 24, 2006 21:26

ega jah. kruvisid oleks võind veel kütta aga ta püsib koos küll.
vatti ei ole mul mõtet panna,sest see pidi kasti nö. suurendama, kuid mul on elementide jaoks nagunii liigsuured kastid.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#8

K Mai 24, 2006 21:26

mitu raha tuleb välja käia, et mingid enam - vähem normaalsed ovaalid saada?

edit:
ja mis asi sul seda kupatust võimendab?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#9

K Mai 24, 2006 21:37

Algselt postitas: mts
ega jah. kruvisid oleks võind veel kütta aga ta püsib koos küll.
vatti ei ole mul mõtet panna,sest see pidi kasti nö. suurendama, kuid mul on elementide jaoks nagunii liigsuured kastid.


oi, oi, oi, oi, oi!;);)
kastid peavad täpsed olema, vaid siis saad õigesti kõlarid mängima! just madalaid sagedusi.
kindlasti kuskilt saada võimalik kõlaritele vajaliku kasti maht liitrites.
seepärast olengi tihti läinud lihtsamat teed, et bassi jaoks hea woofer ja ylejäänud pea savi, mis on ja nooti mängib..
eriti hea veel tavalistelt kõlaritelt filtriga madalad ära lõigata.
siis raadio ei hävita neid nii eriti.

edit:
vatt ehk nii öelda helineeldematerjalid on vajalikud sageduskäigu sujustamiseks( seisulainete vältimiseks) mitte millegiks muuks. ja seda ikka vaja. ja muidugi peab kast olema täiesti õhutihe. ka esiserv.
ja tark raamat räägib veel, et hea kui kõlarid ei asuks symmeetriliselt kasti telgede suhtes. ehk seega peaksid olema kõrval symmeetriatelgedest, kuna ka see vähendab seisulainete toimet.... et ei tekiks mingeid lolle resonants sagedusi, mida hiljem tylikas kõrvaldada
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#10

K Mai 24, 2006 21:46

no seda kindlasti jah.
eks näis,vb kunagi tulevikus uus ja parem kast. praegu käib kyll.
crossoveri idee oli endalgi hetkeks.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#11

N Mai 25, 2006 9:05

ivomets räägib täiesti õigust :eureka:
aga igatahes tubli ettevõtmine. :thumb:
crossoveri ehk maakeeli filtri jaoks võta kätte üks nõuka ajal ilmunud raamat - oli vist "Raadiolülitused" vms - suhtelist paks ja siniste kaantega. Seal kõik kenasti lahti seletatud ja valemitega ära näidatud.
Abx linke netist:
http://www.epanorama.net/
http://sound.westhost.com/lr-passive.htm
SeekordJaak
Saabiklubi liige
Postitusi: 123
Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
Asukoht:
Auto:

#12

N Mai 25, 2006 9:40

Hommikut! Vanema inimesena hakkan näppu viibutama ja moraali lugema. Ei, tegelt muud ei tahtnud ütelda kui et soovitaksin selle kõlakasti kuidagi võimalikult kindlalt kere külge kinnitada. Ehk siis mitte kusagile plastservakeste või tooliseljatoe vaid kere enda külge. Saksa telekanalilt oli aasta eest saade, mille moraaliks oli kõikvõimaliku lisavidina eluohtlikkus avariiolukorras. Põhiliselt käiski jutt inimestest, kes olid surma saanud lendavatest kõlaririiulitest ja subwooferitest. Lahtised asjad saavad avariis uskumatu kiirenduse ja ettenägematu lennutrajektoori...
Lihtsalt selline asi tuli praegusest teemast meelde.:thumb:
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#13

N Mai 25, 2006 9:48

nõustun.
peab muusikale kah rihmad peale panema.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

N Mai 25, 2006 10:21

targaks raamatuks tõepoolest "raadiolylitused" ja kirjameheks lembit abo.

no kui 80% aru ei saa, avab ta siiski natuke silmaringi ja ehk tekitab mõningaid kysimusi, millele targemate käest vastust nõuda.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
indrek
Postitusi: 183
Liitunud: T Mär 02, 2004 11:18
Asukoht:
Auto:

#15

N Mai 25, 2006 10:34

Algselt postitas: mts
nõustun.
peab muusikale kah rihmad peale panema.


Samas on võimalus ju veel suurem kast teha;) (Või kastlie pikendus, pagasikatte suurune, kataks ka aknast paistva augu) See praegunegi peaks nii suur olema, et pagasnikust salongi ei tule.
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#16

N Mai 25, 2006 11:49

ega ta vist jah,nii naljalt tule. ja noh, eks tuleb loota sis ka õnnele,et too muusikakast surma ei põhjusta laksu korral.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#17

N Mai 25, 2006 16:31

Ise tehtud, hästi tehtud :)

Võibolla natuke küll nuriseks, et kastil liiga suured ja vabad seinad...suhteliselt õhuke vineer hakkab vibrama. Ise oleksin paar põikituge sisse pannud, muidugi vatt loomulikult nagu juba enne öeldi.
Ja kast "suurem"...pidanuks ikka täpne olema vastavalt valjukate parameetritele, muidu madalate osas sageduskarakteristik kannatab.

Heaks pean GAZ valjukaid, hinna ja kvaliteedi suhe on neil üsna paigas.
Endalgi tümistab GAZ 123Pro Silver inverteriga suures vuufris, mis pool pagassist endale võtab.

Pikemat kaupa sa nüüd vedada ei saa? :(

Muidu toredasti tehtud, classicu enda valjukate süsteem on üsna nigel. :)
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#18

N Mai 25, 2006 17:26

eks vaatab tulevikus võibolla siis väiksema mõõduga kast ja paremast materjalist jne.
suuremat kaupa saab ikka vedada,aga siis tuleb muusika koju maha panna.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#19

N Mai 25, 2006 19:29

:thumb:

Pealehakkamine on pool võitu.St.,et kui üldse midagi ei tee,oled kehvem,kui sümpaatse asja-armastaja tehtud töö.
Madalate sageduste tegemisel on erinevaid kaste kasutusel.Kast peaks olema õiges mõõtude vahemikus konkreetse elemendi jaoks.Koaksiaalid vist olid nende nimed,kus mitu riba on ühel elemendi külge kokku pandud ja need on vist pea kõik vaba-õhu(free-air) valjukad.Kastiks on siis uks,pagasiruum,vms.Päris õhku rippuma neid ei saa panna-mingi sein peab esi ja tagaosal vahel olema.Muidu taob ette ja see sama ette taob teda taha.Lollide kahemehesaag.:fight:
Aga antud juhul hakatakse seda kastis tekitatud kõminat läbi nende torude tuppa laskma.Tuleb õõnsa(Saaremaal öönsa) kõmina hääl.Nagu ütleks põmm-põmm suurde torusse.Ma loodan,et ei ole ainuke,kes on torusse hääli teinud.ÖÖÖ ja MMM,jne.Et saadakse aru,millest jutt.Mul kodukõlarite luftiauk on tagapool.Osadel on ka eespool,aga see on tarkpeade välja arvestatud asi.See on jube keeruline värk.Free-airide jaoks on ka näiteks autoukse valjuka vastasplekile kleebitavad lainelise profiiliga ringikujulised taldrikud.Et lained laguneksid.
Ma olen ühed samasugused GASsid kellegi autosse pannud ja sealt küll midagi eriti välja ei tulnud.Helipilti ma mõtlen.Ei ole see gamass suurem asi.Häält ta muidugi tegi-ei saa salata.Ma vist vaatan oma rikutuse tasemel.Et hääldi peab koosnema võimalikult headest eri ribade komponentidest.-:red:.Või on mu kõrv untsus:evil:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

N Mai 25, 2006 19:39

Algselt postitas: timutit
:thumb:

Pealehakkamine on pool võitu.St.,et kui üldse midagi ei tee,oled kehvem,kui sümpaatse asja-armastaja tehtud töö.
Madalate sageduste tegemisel on erinevaid kaste kasutusel.Kast peaks olema õiges mõõtude vahemikus konkreetse elemendi jaoks.Koaksiaalid vist olid nende nimed,kus mitu riba on ühel elemendi külge kokku pandud ja need on vist pea kõik vaba-õhu(free-air) valjukad.Kastiks on siis uks,pagasiruum,vms.Päris õhku rippuma neid ei saa panna-mingi sein peab esi ja tagaosal vahel olema.Muidu taob ette ja see sama ette taob teda taha.Lollide kahemehesaag.:fight:
Aga antud juhul hakatakse seda kastis tekitatud kõminat läbi nende torude tuppa laskma.Tuleb õõnsa(Saaremaal öönsa) kõmina hääl.Nagu ütleks põmm-põmm suurde torusse.Ma loodan,et ei ole ainuke,kes on torusse hääli teinud.ÖÖÖ ja MMM,jne.Et saadakse aru,millest jutt.Mul kodukõlarite luftiauk on tagapool.Osadel on ka eespool,aga see on tarkpeade välja arvestatud asi.See on jube keeruline värk.Free-airide jaoks on ka näiteks autoukse valjuka vastasplekile kleebitavad lainelise profiiliga ringikujulised taldrikud.Et lained laguneksid.
Ma olen ühed samasugused GASsid kellegi autosse pannud ja sealt küll midagi eriti välja ei tulnud.Helipilti ma mõtlen.Ei ole see gamass suurem asi.Häält ta muidugi tegi-ei saa salata.Ma vist vaatan oma rikutuse tasemel.Et hääldi peab koosnema võimalikult headest eri ribade komponentidest.-:red:.Või on mu kõrv untsus:evil:


väga segane jutt, mitte ei saa aru mida sa öelda tahtsid?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#21

N Mai 25, 2006 20:53

vahet pole üldiselt. maitseid on palju ja see kast on lihtsalt üks mu ise teha tahtmise vilju.kindlasti saab paremini ehitada,kindlasti on paremaid elemente ja materjale ja kindlasti toob tulevik uusi kaste ja kõlareid.
eks jätan meelde teie soovitused ning kasutan neid edaspidi.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#22

N Mai 25, 2006 20:55

väga segane jutt, mitte ei saa aru mida sa öelda tahtsid?


Väga segane jutt,mitte ei saa aru,mida Sa öelda tahtsid!!!?
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#23

N Juul 20, 2006 17:45

niviisi.
aeg niikaugele jõudnud,et sai oma ovaalidele võim soetatud.
nüüd on kõige suurem töö kaablite vedamine.
oleks vaja soovitusi sellistele asjadele:
1.raadio tagant tuleb remote + 2 paaris RCA kaablit,mis lähevad taha võimu juurde. Kust kohast oleks nendega kõige parem pugeda?sest vaja ju armatuuri tagant kuidagi vaiba alla minna.
2.massijuhe vaja ju kah taha saada.Kas mingit originaalauku on tuletõkkeseinas,või pean lõhkuma?
Haikala
Postitusi: 81
Liitunud: T Mai 09, 2006 12:46
Asukoht:
Auto:

#24

N Juul 20, 2006 18:15

Ääm..loll mõte aga kas massi mite auto kerest ei saada? :freak:
mts
Postitusi: 112
Liitunud: T Veebr 07, 2006 13:17
Asukoht:
Auto:

#25

N Juul 20, 2006 18:54

äeh,sis ma panin terminiga mööda.
ühesõnaga aku pealt tuleb juhe plussi ja kerest tuleb ground.
aga aku pealt tulev juhe on vaja kuskilt taha vedada. läbi tuleseina.
Vasta