woofer 9000`s
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Madalad sagedused ei ole nii nõudlikud suuna suhtes. Ma usun, et sa ei saa eriti aru, kuhu poole ta sul parasjagu keeratud on. Sul pole seal nii spetsiifiline setup.
Sedaani puhul peaks hoolitsema selle eest, et sul pagassi ja salongi vahel siis ka ühendus oleks. Muidu läheb mahv pagassiluugi väristamiseks ja salongi jõuab vähem.
Kinnitusvahenditena võib soovitada naelu ja kruvisid, aga ka rihmu jms. Minu pisikesel pumpsul olid jalad kaasas, mille ma keerasin kruvidega pagassi põhjaplaadi külge ja edasi on supakas rihmadega jalgade küljes. Tegu siis ümmarguse toruga.
Sedaani puhul peaks hoolitsema selle eest, et sul pagassi ja salongi vahel siis ka ühendus oleks. Muidu läheb mahv pagassiluugi väristamiseks ja salongi jõuab vähem.
Kinnitusvahenditena võib soovitada naelu ja kruvisid, aga ka rihmu jms. Minu pisikesel pumpsul olid jalad kaasas, mille ma keerasin kruvidega pagassi põhjaplaadi külge ja edasi on supakas rihmadega jalgade küljes. Tegu siis ümmarguse toruga.
Algselt postitas: weedman87
mul on kast olemas ja kõik juba ühendatud ka aga mõtsin et küsin nõu kuidas paigutada et heli oleks kõige parem ja puhtam, ja kuidas woofer kinnitada et see liikuma ei hakka?
ise pead ju seda otsustama,ega teine inimene sinu kõrvadega ei kuule:poke:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: IFF
Algselt postitas: mts
oleneb kerest täiesti. luukpära või sedaan?
kas on valmis kast või hakkad kere järgi ehitama´?
Aga tal ju näha profiilist, et tegemist CD = ehk siis sedaan.
sry. ma pole tonnisespetsialist.
ei oska tähekombinatsiooni järgi ära öelda.
(guugeldamist ärge nüd ka soovitama hakake,me oleme seda juba kõik kuulnud)
aga teema algatajale niipalju, et sedaaniga asjad raskemad.
pagassi ja salongi vahele tuleb tekitada siis mingi koht,mis heli läbi laseb.nagu juba öeldud.
valmis kastiga suht keerukas.
ise olen näinud sellist lahendust,kui käetoe auk on lahti tehtud ja auto järgi olev kast otse läbi selle augu salongi põrutab.
sellel konkreetsel ehitusel oli küll ilgelt hea effekt.
ja salupa tekstid on head.ise kasutasin sama materjali oma heli tegemisel.
Tonnise CD-l on olemas suusaboksi auk, läbi mille saab väga hästi kõlama panna. Põhimõtteliselt lased lihtsalt käetoe ja tolle nahariba alla. Põranda külge võid kruvidega mingid nurgad kruvida või klambrid vmt aretada, et vajadusel supakat väja võtta.
Iisaku Griffil ehitasime lihtsalt võimsama kasti-võimu-valjuka kombinatsiooni,et mitte suusaluugi varianti kasutada.Kõvasti sai pigi ja muid isolatsioonimaterjale ka lisatud.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Oleneb kastist, kui suht raske, siis ei liigu ta kuhugi. Muidugi eeldusel, et kasti põhi kaetud samatüüpi materjaliga, mis pagassi põhi.
Oma kogemustest võin öelda: parim heli siis, kui kast on suunatud valjukaga (inverteravaga) tagumise seljatoe poole ja vahe umbes 10cm. Natuke viletsam siis, kui valjukas üles suunatud ja kõige kehvem siis, kui valjukas taha suunatud. Viimasel juhul tuleb "tümps" mitusada millisekundit hiljem ja see on häiriv. Madalad sagedused peegelduvad pagassi tagaosast ette ja tekitavad viite.
Suusaluuk lahti on muidugi parim.
Kui võimalik ekvalaiserit või lõikesagedusi kruttida, siis tuleks Saabi tagavaljukate madalad täiesti maha keerata ja jätta keskmised ja vähem kõrgeid.
Endale tundub nii, et kui tagavaljukate bassid peale jätta, lähevad nad vuufri bassidega kuidagi ebameeldivalt resonantsi. Vuufer ju ise taob tagavaljukate membraanidele ja parem kui need toimivad passiivsete kiirguritena.
Vuufri lõikesageduseks sean ise 70Hz, kõlab kuidagi paremini.
Ja üks asi veel...esikõlarid, tagakõlarid ja vuufer peavad raudselt ühes faasis olema, muidu tuleb täielik jama. Isegi siis kui tagakõlarite bassid on maha keeratud.
edit: madalad sagedused on küll "ilma suunata" kuid tagaistme seljatugi neelab neid jõhkralt. Ette jõuab üsna suures osas kere vibratsioonist tulnud tümps. See on sedaanide häda.
Oma kogemustest võin öelda: parim heli siis, kui kast on suunatud valjukaga (inverteravaga) tagumise seljatoe poole ja vahe umbes 10cm. Natuke viletsam siis, kui valjukas üles suunatud ja kõige kehvem siis, kui valjukas taha suunatud. Viimasel juhul tuleb "tümps" mitusada millisekundit hiljem ja see on häiriv. Madalad sagedused peegelduvad pagassi tagaosast ette ja tekitavad viite.
Suusaluuk lahti on muidugi parim.
Kui võimalik ekvalaiserit või lõikesagedusi kruttida, siis tuleks Saabi tagavaljukate madalad täiesti maha keerata ja jätta keskmised ja vähem kõrgeid.
Endale tundub nii, et kui tagavaljukate bassid peale jätta, lähevad nad vuufri bassidega kuidagi ebameeldivalt resonantsi. Vuufer ju ise taob tagavaljukate membraanidele ja parem kui need toimivad passiivsete kiirguritena.
Vuufri lõikesageduseks sean ise 70Hz, kõlab kuidagi paremini.
Ja üks asi veel...esikõlarid, tagakõlarid ja vuufer peavad raudselt ühes faasis olema, muidu tuleb täielik jama. Isegi siis kui tagakõlarite bassid on maha keeratud.
edit: madalad sagedused on küll "ilma suunata" kuid tagaistme seljatugi neelab neid jõhkralt. Ette jõuab üsna suures osas kere vibratsioonist tulnud tümps. See on sedaanide häda.