Veljed sodi täis talvel - vibratsioon
Ehk keegi oskab nõu anda.
Sõidan talvel valuvelgedega (5 kodaraga Saabi orginaalid). Pidev probleem on vibratsioon maanteekiirusel, kuna veljed lähevad sodi täis, mida talvel teedel ohtralt. Eriti hull on veel peale pesu, kuna ei ükski automaat- ega käsipesu ei pese velgi seest ühtlaselt puhtaks. Nii et tihti peab käima velgi seestpoolt puhastamas.
Kas plekkvelgedega, kus on palju väiksemad avad, selliseid probleeme on vähem? Kuna väiksematest avadest satub sodi vähem velje siseosale ja ka pesulas ei löö survevesi mõnda veljeosa oluliselt puhtamaks paksust mudakihist, kui mõnda teist.
Või ei mängi velje avade suurus olulist rolli, kuna velg tagant poolt nagunii täiesti lahti? (Aga äkki mängib rolli ka õhuvoolud - kui õhk suurematest avadest paremini läbi voogab, haarab ka rohkem sodi kaasa, nii et erinevus siiski on?)
Sõidan talvel valuvelgedega (5 kodaraga Saabi orginaalid). Pidev probleem on vibratsioon maanteekiirusel, kuna veljed lähevad sodi täis, mida talvel teedel ohtralt. Eriti hull on veel peale pesu, kuna ei ükski automaat- ega käsipesu ei pese velgi seest ühtlaselt puhtaks. Nii et tihti peab käima velgi seestpoolt puhastamas.
Kas plekkvelgedega, kus on palju väiksemad avad, selliseid probleeme on vähem? Kuna väiksematest avadest satub sodi vähem velje siseosale ja ka pesulas ei löö survevesi mõnda veljeosa oluliselt puhtamaks paksust mudakihist, kui mõnda teist.
Või ei mängi velje avade suurus olulist rolli, kuna velg tagant poolt nagunii täiesti lahti? (Aga äkki mängib rolli ka õhuvoolud - kui õhk suurematest avadest paremini läbi voogab, haarab ka rohkem sodi kaasa, nii et erinevus siiski on?)
Mis need maanteekiirused on? Kaldun arvama, et reeglite järgi sõites ei tunne mingit vibra. Oma autoga kulgen 90km/h ja vibra pole. Mööda sõites olen mõnel harval korral vibrat kohanud. Aga siis on ka kiirused suuremad.Algselt postitas: rula
Pidev probleem on vibratsioon maanteekiirusel, kuna veljed lähevad sodi täis, mida talvel teedel ohtralt.
Huvitav, et minul on ka originaal saabi veljed küll aga 8 kodaraga ning kui just peale lumerallit maanteele ei torma pole häda olnud. Mine käis kuskil soojas parkimis majas sulata masin ülesse.
Iga ratas veab and then some!
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Heh, mina sain ka täna lõpuks lahti sellest vibrast, mis esimese lumise platsi peal käigu järel tekkis.. See äärekivi müksamine lõi plekkvelje randi ikkagi korralikult sisse.. Rehv jäi õhku ikkagi pidama ja pimedas ei näinud kah. Vibra oli tunda alles üle 50 km/h korral. Tundus ainult, et auto ujus teel rohkem. Eile sai siis päevavalges korra vaadatud, täna keldrist üks velg kaasa ja rehvi vahetama. Nüüd pole ei vibra ega ujumist teel.
Kogu pika jutu mõte, äkki peaksid laskma uuesti ära tasakaalustada rattad.
Kogu pika jutu mõte, äkki peaksid laskma uuesti ära tasakaalustada rattad.
Nõus Cyber'ga, vaja tasakaalustamisele minna. Endal oli sama probleem, peale survepesu autopesulast tulekut oli ka vibra sees 90'ga sõites. Ju õnnestus hoolsal pesunaisel survepesuriga kehvasti paigaldatud velje tasakaalustus raskus lahti saada. Pärast rehvivahetus punktis käimist taas kõik korras ...
endal tekkis selline õrn võdin sisse just madalatel kiirustel 10-60km/h ,ei tea kas olen suutnud pidurikettad kõveraks ajada?
Algselt postitas: yllar
endal tekkis selline õrn võdin sisse just madalatel kiirustel 10-60km/h ,ei tea kas olen suutnud pidurikettad kõveraks ajada?
Piduri ketaste puhul on eriti agresiivselt tunda värinat pidurdamisel.
Iga ratas veab and then some!
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kõverate piduriketaste võdin on tunda pidurdamisel. Selleks, et seda sõidu ajal tunda, peavad need ikka VÄGA kõverad olema. Sõidu ajal neid tunda pole.Algselt postitas: yllar
endal tekkis selline õrn võdin sisse just madalatel kiirustel 10-60km/h ,ei tea kas olen suutnud pidurikettad kõveraks ajada?
Ausõna meelerahu huvides tasakaalustada lasta pole ju väga kallis tegevus... eriti kui viitsid ise alt ära kruvida ratta.
Algselt postitas: krss
HUvitav kuulda, et selline häda on originaal valuvelgedega, sest enamus ersatsvaluvelgigi sellest murest vabad. Lopp ja pehme
Muffigi ei lenda ära. Mul jääb u 3-5 mm paksune muda kiht velje peale. Kraabin seda sealt kui asi väga hulluks läheb miskise puupulgaga ära. Ei ole just meeldiv tegevus. Käsipesu ei võta ka alati kõike lahti (käin pesus muidugi sutht harva (korra paari kuu tagant) ja maanteesõitu on palju). Kui maantee väga märg ei ole, kitib see pori ikka päris normaalselt sinna kinni, olgu see velg algselt kui sile tahes.
Vibra hakkab jah kuskil 100 juures, eriti hull u 140 peal. Kuna linnas 100-ga ei sõida, siis nimetasin maanteekiirus. Aga kuna 100-140 vahemik suht tavaline asi, siis nõme sõita kui auto üleni võdiseb.
Tasakaalustamas iga kuu ikka ka käia ei saa, aastas 2x ma arvan on normaalne. Aga tasakaalud vaatan niikuinii alati üle, kui mõni ära kukkunud, siis minek kindel. Lumi on omaette asi, see vibrab juba 70 juures.
Kui on pikem sõit ja maantee väga märg vihmast, siis pika peale peseb velje puhtaks küll. Aga talvel on pigem tee selline totakalt niiske ja porine, mis velgi ei pese.
Esiamordid ka uued, mõnikord vana amordiga hakkab ka ratas rohek vibrama. Nii et selles ka asi olla ei saa.
Aga endiselt - saan aru, et avade suurusest pole vahet? Loeb velje sisepinna siledus? Ee, kui see vaikselt ikka mudaseks läheb, siis ei ole see küll enam sile ja siis kogub juba lumepallina sinna sodi aga edasi. Nii et lootusetu värk? Krt miskise puutokiga veljekraapimine on ka nõme. Rääkimata kord kuus velgede alt ära kiskumisest.
jah, väga huvitav. Täna käisin carstopis, ütlesin et mingi müra on, las tegelevad. Lõpuks tuli välja et esimestel velgedel olid mutrid lahti.
Aga jah ega siin kedagi teist süüdistada ei ole kui iseennast. Oleks pidanud ise kontrollima ja mutrid üle keerama.
Aga jah ega siin kedagi teist süüdistada ei ole kui iseennast. Oleks pidanud ise kontrollima ja mutrid üle keerama.
Väike vibratsioonivastane nõuanne kummimehelt teemaalgatajale:
Tee ükskord veljed seest piinlikult puhtaks, kuivata ära ja vahata.
Veame kihla, et aitab muda kinnijäämise vastu.
Kui lasete velgi värvida, ärge minge odavamat teed, et saaks siledaks ka sisepinnad.
Tee ükskord veljed seest piinlikult puhtaks, kuivata ära ja vahata.
Veame kihla, et aitab muda kinnijäämise vastu.
Kui lasete velgi värvida, ärge minge odavamat teed, et saaks siledaks ka sisepinnad.
võdin siis tekkis sellest et mõlemal esikummil traadid või nöörid katki.Kuhugi vastu pole sõitnud:o
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Ei jõudnud kogu teemat läbi lugeda ning võib olla kordan kedagi. Mina sain sellest lahti viies auto vahatamisse. Komplekti kuulus ka velgede vahatamine. vaha ei lase raskel mustusel külge jääda ning sellega kaob ära ka vibratsioon. Vaha peab olema tudev ning seisma vähemalt 7 tundi(minul 15).
EDIT: Kohta kus seda kindlasti nüüd teha saab ei oska öelda. Seal kus minul tehti, lõpetati tegevus ära.
EDIT: Kohta kus seda kindlasti nüüd teha saab ei oska öelda. Seal kus minul tehti, lõpetati tegevus ära.
Algselt postitas: yllar
võdin siis tekkis sellest et mõlemal esikummil traadid või nöörid katki.Kuhugi vastu pole sõitnud:o
Katki ikka traadid, rehvides nööre minu teada pole.
Kas olid asjaliku firma rehvid või mingid tundmatud?
Algselt postitas: NastixAlgselt postitas: yllar
võdin siis tekkis sellest et mõlemal esikummil traadid või nöörid katki.Kuhugi vastu pole sõitnud:o
Katki ikka traadid, rehvides nööre minu teada pole.
Kas olid asjaliku firma rehvid või mingid tundmatud?
Michelin
Rehvitootja, kui sellise kohta ei sa halbu sõnu öelda, kuid minul isiklikult on viimase 2 aasta jooksul 3-l erineval tööautol Michelini suverehvid alt vedanud. Kusjuures põhjuseks ei ole olnud mingisugune ese või ora. Samas Ivalo talverehvid on lemmikud.
Kas liiga tühja rehviga ei ole sattunud sõitma, või august/lamavast politseinikust suure hooga üle sõitma?
Kas liiga tühja rehviga ei ole sattunud sõitma, või august/lamavast politseinikust suure hooga üle sõitma?
Algselt postitas: Nastix
Rehvitootja, kui sellise kohta ei sa halbu sõnu öelda, kuid minul isiklikult on viimase 2 aasta jooksul 3-l erineval tööautol Michelini suverehvid alt vedanud. Kusjuures põhjuseks ei ole olnud mingisugune ese või ora. Samas Ivalo talverehvid on lemmikud.
Kas liiga tühja rehviga ei ole sattunud sõitma, või august/lamavast politseinikust suure hooga üle sõitma?
eks võib ett tulla ikka kuid ei midagi jõhkrat.Peab suveks miskit odavat ja head soetama,näiteks KENDA
P.S Kas 9-5 on olemas ka 15' originaal valuveljed?
Minul probleem järgmine:
Tegu ei ole lavastusega ja nagu arvata võib, pärast sõitma hakkamist, võidises rool täiesti jubedalt. Õigemini hakkab viskama siis, kui esimesed tükid lund minema lendasid. Kas sellistel velgedel võiks kah vahatamine aidata või peaks velgede vahetamisele mõtlema? Seda lund sealt käsitsi välja koukida kuskil tee ääres on ilgelt tülikas, eriti veel, kui parasjagu külm ilm... Ja arvata on, et selliseid lumes müttamisi tuleb ka edaspidi ette.
Tegu ei ole lavastusega ja nagu arvata võib, pärast sõitma hakkamist, võidises rool täiesti jubedalt. Õigemini hakkab viskama siis, kui esimesed tükid lund minema lendasid. Kas sellistel velgedel võiks kah vahatamine aidata või peaks velgede vahetamisele mõtlema? Seda lund sealt käsitsi välja koukida kuskil tee ääres on ilgelt tülikas, eriti veel, kui parasjagu külm ilm... Ja arvata on, et selliseid lumes müttamisi tuleb ka edaspidi ette.
kaameraklõpsud @ phogulum.com
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
velje vahatamine vast paha ei tee. Kuid antud probleem seisneb kusagil mujal. Võib olla on sul liialt peenikesed rehvid all selle velje jaoks(pildil ei saa aru). Sellisel juhul jääb velg mustusele ning lumele avatuks. Kas see velg on hanges seisnud või tuli see sõidu jooksul. kui suurde hange sõita siis ei aita miski, siis lähevad kõik veljed lund täis. Piduritele mõjub see ka laastavalt, kuna lumega tuleb pahatihti kaasa liiva mida meile endiselt maha pustatakse ning kive, mis pidurite vahele sattudes mõjuvad kui liivapaber prilliklaasidele.
Sa võiksid proovida mööda teed sõita mõnikord.Algselt postitas: Werdinand
Minul probleem järgmine:
Tegu ei ole lavastusega ja nagu arvata võib, pärast sõitma hakkamist, võidises rool täiesti jubedalt. Õigemini hakkab viskama siis, kui esimesed tükid lund minema lendasid. Kas sellistel velgedel võiks kah vahatamine aidata või peaks velgede vahetamisele mõtlema? Seda lund sealt käsitsi välja koukida kuskil tee ääres on ilgelt tülikas, eriti veel, kui parasjagu külm ilm... Ja arvata on, et selliseid lumes müttamisi tuleb ka edaspidi ette.
Offroadi-Mehed on täiesti teine teema. Need ei ohi ka kui rool natuke põntab. Need autod kus rool korralikult vastu käsi ei tao ongi eitedele! Onju?
Kui lumes müttad, siis tegeled ka tagajärgedega.
Peaks loogiline olema.
Kui ma kunagi lumerada sõitsin, siis koukisin pärast kanali peal veljed terasharjaga tühjaks. Valuvelgede ja üldse tänavaauto puhul peaks valima mingi muu tööriista, et vältida pinna kriimustamist.