Saab 9000 esiklaasi paigaldus
Leidsin üles foorumist selle, kuidas vana klaas kätte saada nii, et tihend terveks jääb.
Nüüd uue liimimiseks paar küsimust:
1. Kuskohast õige liimi saab ja mis see maksab?
2. Kuidas oleks korrektne liimimise protseduur?
Siis, kui eemaldamisõpetust otsisin, leidsin, et keegi foorumlane oli justkui ise ka vahetanud. Nüüd ei suuda enam leida.
Nüüd uue liimimiseks paar küsimust:
1. Kuskohast õige liimi saab ja mis see maksab?
2. Kuidas oleks korrektne liimimise protseduur?
Siis, kui eemaldamisõpetust otsisin, leidsin, et keegi foorumlane oli justkui ise ka vahetanud. Nüüd ei suuda enam leida.
mis sa ikka ise pusserdad,,liim, aeg ja närvikulu ning ilmselt ka tulemus ning verised käed ei tasu ära
pöördu asjayundjate poole, panevad klaasi ca 45min ette, tasu 500-650 eeku
:)
pöördu asjayundjate poole, panevad klaasi ca 45min ette, tasu 500-650 eeku
:)
Kui situatsiooni ei tea, pole mõtet niisama kilgata.
Kui oskad aidata mind vastustega nendele küsimustele, siis oleksin väga tänulik. Kui mitte - move along, postitamine ei ole kohustuslik.
Pusserdamise kohapealt - niipalju, kui mina olen NN "asjatundjate" juures käinud, on nad 95% juhtudest olnud süüdimatud pusserdajad, kes ei pea kinni kokkulepetest ega tähtaegadest. Samuti viskab neil enamasti rihma maha niipea, kui situatsioon natukenegi tavapärasest erineb. Kuna sellised spetsialistid on tavaliselt lisaks veel ka ennasttäis kunnid, kes kõiki asju kõikidest teistest paremini teavad, siis säästan pigem oma närve ja teen selle töö ise vaikselt ja rahulikult ära. Pärast libistan õlle ja olen rahul sellega mis tegin:thumb:
Kui oskad aidata mind vastustega nendele küsimustele, siis oleksin väga tänulik. Kui mitte - move along, postitamine ei ole kohustuslik.
Pusserdamise kohapealt - niipalju, kui mina olen NN "asjatundjate" juures käinud, on nad 95% juhtudest olnud süüdimatud pusserdajad, kes ei pea kinni kokkulepetest ega tähtaegadest. Samuti viskab neil enamasti rihma maha niipea, kui situatsioon natukenegi tavapärasest erineb. Kuna sellised spetsialistid on tavaliselt lisaks veel ka ennasttäis kunnid, kes kõiki asju kõikidest teistest paremini teavad, siis säästan pigem oma närve ja teen selle töö ise vaikselt ja rahulikult ära. Pärast libistan õlle ja olen rahul sellega mis tegin:thumb:
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2280
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Olen samuti ise sellega niipalju kokku puutunud, et vahetasin oma autol ise klaasi ära, mind aitas inimene, kes sellega ka oma töö alaselt kokku puutunud on. Tegelt olen ma juba kaks korda oma autol klaasi vahetanud.
Võta ära uksepostide katted ja soovitav oleks ka armatuuri pealmine kate ära võtta, siis saad paremini tegutseda. Samuti hoiab klaasi kinni mõlemal pool uksepostide küljes metallist ribad, mida mõningad automüüjas petlikult klaasisoojenduseks peavad!
Mina tegin tavalise murtavate teradega noaga. Eks neid terasid läks küll aga käed jäid mul küll terveks. Seestpoolt lõikad lahti ja võtadki eest ära ning siis saad ka tihendi ettevaatlikult tervelt kätte. Mitte ükski ametlik klaasivahetaja ei viitsi sul tihendit eraldi ära võtta, saab ju uue ja parema kohe ette panna, mis sest, et see "ainult" tuhat maksab:freak: täiesti kreisi hind sellisele plastikutükile!
No vot ja siis lähed poodi ja ostad klaasiliimi milles on suuremas torus sees nii krunt kui ka silikoon ise. Puhastad pinnad ära roostest nig muust jamast mis sinna külge jäänud on ja siis raami külge jäänud silikoonist ning krundid ära, lõikad silikooni toru augu suuremaks no nii viltu, et oleks hea lasta ning sellele osale, mis jääb peale poole, lõikad sisse sälgu, mille kaudu sul silikoon raamile väljub, noh, et jääks sinna raamile siis selline kolmnurkne silikooni riba, millel kõrgust umbes 1cm ning altpoolt laiust vast pea nii sama palju. Kindlasti on olemas seal ka õpetus krundi kasutamise kohta. Ja siis mütsti ette ning liist ka takka.
Ahjaa, salongipeegel ka eest ära, segab muidu!
Minu mäletamist mööda on selle tuubi hind koos krundiga saja krooni ümber.
Krt, ma ei tea, kas mu avatari nimetus tõesti väärib seda, aga selline mulgi koonerdamine ja ise kõige tegemine ning proovimine on küll minu jaoks tähtis. Ok, saan sellest aru, et kui palganumber siin provintslinnakeses oleks tõesti hea, mitte nagu eesti keskmine avalikus halduses, mis oli eile uudistes statistikaameti järgselt üle 9000.- krooni, siis ei liigutaks ka ise vist nii palju auto juures. Aga tegelt ei tea kah, ikka ise vist teeks ikka suht palju...kuidas sa ikka muidu rikkaks ei saa, kui senti ei korja;)
Võta ära uksepostide katted ja soovitav oleks ka armatuuri pealmine kate ära võtta, siis saad paremini tegutseda. Samuti hoiab klaasi kinni mõlemal pool uksepostide küljes metallist ribad, mida mõningad automüüjas petlikult klaasisoojenduseks peavad!
Mina tegin tavalise murtavate teradega noaga. Eks neid terasid läks küll aga käed jäid mul küll terveks. Seestpoolt lõikad lahti ja võtadki eest ära ning siis saad ka tihendi ettevaatlikult tervelt kätte. Mitte ükski ametlik klaasivahetaja ei viitsi sul tihendit eraldi ära võtta, saab ju uue ja parema kohe ette panna, mis sest, et see "ainult" tuhat maksab:freak: täiesti kreisi hind sellisele plastikutükile!
No vot ja siis lähed poodi ja ostad klaasiliimi milles on suuremas torus sees nii krunt kui ka silikoon ise. Puhastad pinnad ära roostest nig muust jamast mis sinna külge jäänud on ja siis raami külge jäänud silikoonist ning krundid ära, lõikad silikooni toru augu suuremaks no nii viltu, et oleks hea lasta ning sellele osale, mis jääb peale poole, lõikad sisse sälgu, mille kaudu sul silikoon raamile väljub, noh, et jääks sinna raamile siis selline kolmnurkne silikooni riba, millel kõrgust umbes 1cm ning altpoolt laiust vast pea nii sama palju. Kindlasti on olemas seal ka õpetus krundi kasutamise kohta. Ja siis mütsti ette ning liist ka takka.
Ahjaa, salongipeegel ka eest ära, segab muidu!
Minu mäletamist mööda on selle tuubi hind koos krundiga saja krooni ümber.
Krt, ma ei tea, kas mu avatari nimetus tõesti väärib seda, aga selline mulgi koonerdamine ja ise kõige tegemine ning proovimine on küll minu jaoks tähtis. Ok, saan sellest aru, et kui palganumber siin provintslinnakeses oleks tõesti hea, mitte nagu eesti keskmine avalikus halduses, mis oli eile uudistes statistikaameti järgselt üle 9000.- krooni, siis ei liigutaks ka ise vist nii palju auto juures. Aga tegelt ei tea kah, ikka ise vist teeks ikka suht palju...kuidas sa ikka muidu rikkaks ei saa, kui senti ei korja;)
Liimi saab igast autoklaasi müüja juurest. Hinnavahed on sõltuvad põhiliselt kuivamise kiirusest. Norm liim on Sikaflex (müüb Klaasiteenindus )
kuid olen pannud ka Pyrmo liimiga.
panemisel vaata et aluspind vanast liimist võimalikult puhtaks saab ja ja kasuta puhastusvahendeid ja krunti mida liimiga kaasa müüüakse. Ära unusta panemast teibiga klaasi ülemist serva katuse külge kinni, sest kauem kuivavate liimide puhul võib klaas "alla sõita". Mõistlik on keegi appi paluda klaasi ettetõstmise ajaks.
kuid olen pannud ka Pyrmo liimiga.
panemisel vaata et aluspind vanast liimist võimalikult puhtaks saab ja ja kasuta puhastusvahendeid ja krunti mida liimiga kaasa müüüakse. Ära unusta panemast teibiga klaasi ülemist serva katuse külge kinni, sest kauem kuivavate liimide puhul võib klaas "alla sõita". Mõistlik on keegi appi paluda klaasi ettetõstmise ajaks.
Klaasi sain noaga lõigates eile ilusti kätte.
Tulevastele põlvedele infoks niipalju, et liimi on kasulik lõigata pigem liimimassi keskkohast või plekipoolsest servast - klaasipoolsest otsast lõigates tabas noa ots tihendisoont aeg-ajalt ja murdis nuga tihemini.
Mis maksb see liim? 100.-EEK koos krundiga?
Tagasiliimimise protseduuris kohta tunneks veel huvi, et kuidas käituda?
Plastmassist tihendi soon ka liimi täis, enne klaasi ümber panemist, või pole vaja?
Krundin ära ja siis liimi panen kerepoolsele küljele ja siis kahe mehega tõstan varem tihendiga varustatud klaasi aukku sisse ja siis kleebin teibiga kinni kuivamise ajaks?
Tulevastele põlvedele infoks niipalju, et liimi on kasulik lõigata pigem liimimassi keskkohast või plekipoolsest servast - klaasipoolsest otsast lõigates tabas noa ots tihendisoont aeg-ajalt ja murdis nuga tihemini.
Mis maksb see liim? 100.-EEK koos krundiga?
Tagasiliimimise protseduuris kohta tunneks veel huvi, et kuidas käituda?
Plastmassist tihendi soon ka liimi täis, enne klaasi ümber panemist, või pole vaja?
Krundin ära ja siis liimi panen kerepoolsele küljele ja siis kahe mehega tõstan varem tihendiga varustatud klaasi aukku sisse ja siis kleebin teibiga kinni kuivamise ajaks?
-
- Postitusi: 169
- Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
- Asukoht:
- Auto:
Algselt postitas: Ryhkija
Aga kuidas klassik 900 esiklaasiga lood on, kas see käib sarnaselt 9000-le?
erinevalt tonnisest, on klassiku esiklaas tihendiga. Ei mingit liimiga möslamist.
Küll aga tuleb ametliku info kohaselt armatuur lahti päästa - selle taga klaasi alaservas kaks plekist kronsat, mis tihendit/klaasi paigal hoiavad.
Kui kunagi oma klassikul esiklaasi sai vahetatud, palusin kõigepealt võimalikel klaasipaigaldajatel kirjeldada töö protsessi ja paigalduse sai endale see pood, kes andis õige vastuse, ehk siis oskas ametliku tehnoloogia järgi teostatavat klaasivahetust kirjeldada (ehk siis Anti).
No olin jah säänne friik, mis teha :freak:
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Ryhkijale: Classicu oma ei ole liimitud minu mäletamist mööda. Mu vanal autol vahetati see suht kiirelt ära ja mingit kuivamiseaega ma küll ei mäleta. Nagu klaas ette sai, nii ma sealt minema sõitsin. Seal on mingi spetstihend vist, mille abil klaas kinni surutakse. Tol ajal maksis sellise klaasi ettepanek mingi 100 eeku vist.:) mitte 500-600 nagu liimitud klaasi puhul.
Kui 900'l klaasi vahetasin, siis armatuuri võtsin vist maha jah. Mingeid klambreid küll ei mäleta. Mäletan, et seoses klaasi kujuga oli selle üksinda paigaldamine ülemõistuse tülikas.Algselt postitas: duesenberg
Küll aga tuleb ametliku info kohaselt armatuur lahti päästa - selle taga klaasi alaservas kaks plekist kronsat, mis tihendit/klaasi paigal hoiavad.
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2280
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
tonnisel on klambrid külgedel, kummalgi pool kaks tükki.
liimi paned ainult raamile ja siis klaas paika ning siis tihend sappa...
silikooni otsikul lõikad poolviltuselt ära otsa, nii et ava suurus jääks piisavaks, nii umbes 1/3 otsiku kogupikkusest ja siis sellele küljele, mis jääb kõige pikem, teed kolmnurkse sälgu. see tähendab nüüd seda, et see otsik jookseb mööda raami, kui surud silikooni välja ning silikoon väljub ainult sellest sälgust.
liimi paned ainult raamile ja siis klaas paika ning siis tihend sappa...
silikooni otsikul lõikad poolviltuselt ära otsa, nii et ava suurus jääks piisavaks, nii umbes 1/3 otsiku kogupikkusest ja siis sellele küljele, mis jääb kõige pikem, teed kolmnurkse sälgu. see tähendab nüüd seda, et see otsik jookseb mööda raami, kui surud silikooni välja ning silikoon väljub ainult sellest sälgust.
Algselt postitas: part
kas klassiku esiklaasi vahetusega seostuvad ka veel mingid pikad-pikad kruvid (u. 4 tk) ? või armaka mahasaamisega? milleks nood üldse vajalikud on?
Nelja pika kruviga (kusjuures pea igaüks ise pikkusega) kinnitub armatuurlaud.
Ja kui Nunnul kunagi Tartus Ringteel uus esiklaas pandi, siis käis see jah üsna kärmelt - ei olnd seal miskit kuivamisaega ja armatuuri maha ka ei kistud :D
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
-
- Postitusi: 169
- Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
- Asukoht:
- Auto:
Minu klassikul olid klambrid täitsa olemas. Näha oli neid esikõlari paneeli eemaldamise järel.
Pikad-pikad poldid on ehk armatuuri esipaneeli kinnitamiseks. Igal poldil on oma kindel pikkus ja vastavalt ka asukoht armatuuris.
Klassiku klaas püsib ees ka siis, kui neid klambreid seal pole. Lihtsalt toona oli mul umbes säänne friikluse tase, et kõik auto juures tehtav peaks olema vastavalt tootja juhendile
Pikad-pikad poldid on ehk armatuuri esipaneeli kinnitamiseks. Igal poldil on oma kindel pikkus ja vastavalt ka asukoht armatuuris.
Klassiku klaas püsib ees ka siis, kui neid klambreid seal pole. Lihtsalt toona oli mul umbes säänne friikluse tase, et kõik auto juures tehtav peaks olema vastavalt tootja juhendile
ma natuke aega tagasi ise vahetasin, kahekesi ja klaas läks katki :mad:
esimene vasikas läheb ikka aia taha.
nüüd on mul pragu lihtsalt teises kohas ja rämedam :)
aga ma olen kindel et teine kord läheb juba paremini. see istumismoment on kõige ohtlikum. kui klaas natuke pingesse läheb siis läheb kohe...
esimene vasikas läheb ikka aia taha.
nüüd on mul pragu lihtsalt teises kohas ja rämedam :)
aga ma olen kindel et teine kord läheb juba paremini. see istumismoment on kõige ohtlikum. kui klaas natuke pingesse läheb siis läheb kohe...
Algselt postitas: farmacoma
ma natuke aega tagasi ise vahetasin, kahekesi ja klaas läks katki :mad:
Äkist kirjeldad täpsemalt, milllisel hetkel, kui ma õigesti aru sain, siis pääle sobitamisel, said ehk targemaks kuidas seda teha ei tohi?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Nägin kord, kuidas asjatundja lõikas liimitud klaasiga autol tihendit kitarri keelega lahti.
Ajas lõiketera paremalt ülevalt nurgast seestpoolt väljapoole sisse, nii et tera ots väljaspoolt nähtavale tuli, pistis siis sealt samast praost poolpaksu kidra keele läbi ja "saagis" kogu klaasi lahti.
Alumise serva lõikamine oli natuke vaevalisem sest armatuurlaud oli samas kõrval ega tohtinud kriime saada.
Ajas lõiketera paremalt ülevalt nurgast seestpoolt väljapoole sisse, nii et tera ots väljaspoolt nähtavale tuli, pistis siis sealt samast praost poolpaksu kidra keele läbi ja "saagis" kogu klaasi lahti.
Alumise serva lõikamine oli natuke vaevalisem sest armatuurlaud oli samas kõrval ega tohtinud kriime saada.
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
Algselt postitas: jack
Nägin kord, kuidas asjatundja lõikas liimitud klaasiga autol tihendit kitarri keelega lahti.
Mis see poolpaks kitarrikeel on :)? Mähisega või mähiseta keel?
Njah, eks ta mingi mähisega "Re" keelega vast saagis.
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Tava kasutajale on kõige lihtsam ja odavam kasutada nii öelda spetsiaalset trossi, mis on põhimõttelisel kaks kitarri keelt tihedalt kokku keeratud. Saada peaks seda olema kõikitest klaasidega tegelevatest firmadest ja ei maksa ta ka midagi. Paarist meetrist piisab täielikult. Näiteks üks koht on kadakas asuv as klaasiteenendus. Tonnise klaasivahetamisel tuleb arvestada sellega et väljapool klaasi ümber olevat tihendit selle trossiga tervelt kätte ei saa, mistõttu tuleb ka see uus muretseda. Selle saab tervelt kätte aga selleks on tervis juba spetsiaalset suruõhuga töötavat tik saagi, millega saab seest poolt ilusti klaasi lahti lõigata ja tihendit vigastamata. Õige pisut olen klaasivahetusega kokku puutund, seetõttu ka tean ühteist, mismoodi ja kuidas.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Eile sai siis võetud ette operatsioon esiklaasi vahetus. Organiseeritud terve esiklaas, liim, paberinuga, muu pudipadi... ja tegevusse asutud. Nonii, liist tuli veel käsitsi tõmmates ära (või õigupoolest see rabe kummriba, mis sellest alles oli). Kuna oli plaan tihend tervelt kätte saada, siis tuli proovida noaga seestpoolt lõigata. A-piilarite katted tuli eemaldada, samuti ka armatuur (mida ma loomulikult teha ei viitsinud). Noaga nüsimine oli piisavalt vaevarikas, et teha paus ja juua 1 õlu. Õlu joodud, sai proovitud kitarrikeele varianti ( oli küll viiulikeel hoopis). Selgus, et tihendist on järel vaid mingi rabe riba, mis igatepidi lihtsalt tükkideks pudeneb....sai võetud järgmine õlu....... siis hakkasin mingil põhjusel hoopis bpc klappi puhastama........ siis oli juba grill soojas............operatsioon klaasivahetus läks sujuvalt üle lõkkeõhtuks.
moraal: esiklaasi vahetus on piisav pain in the ass, et see 500-eek vahetuse eest maksta ja meeldivamate asjadega tegeleda :P
moraal: esiklaasi vahetus on piisav pain in the ass, et see 500-eek vahetuse eest maksta ja meeldivamate asjadega tegeleda :P
Algselt postitas: andreas
Eile sai siis võetud ette operatsioon esiklaasi vahetus. Organiseeritud terve esiklaas, liim, paberinuga, muu pudipadi... ja tegevusse asutud. Nonii, liist tuli veel käsitsi tõmmates ära (või õigupoolest see rabe kummriba, mis sellest alles oli). Kuna oli plaan tihend tervelt kätte saada, siis tuli proovida noaga seestpoolt lõigata. A-piilarite katted tuli eemaldada, samuti ka armatuur (mida ma loomulikult teha ei viitsinud). Noaga nüsimine oli piisavalt vaevarikas, et teha paus ja juua 1 õlu. Õlu joodud, sai proovitud kitarrikeele varianti ( oli küll viiulikeel hoopis). Selgus, et tihendist on järel vaid mingi rabe riba, mis igatepidi lihtsalt tükkideks pudeneb....sai võetud järgmine õlu....... siis hakkasin mingil põhjusel hoopis bpc klappi puhastama........ siis oli juba grill soojas............operatsioon klaasivahetus läks sujuvalt üle lõkkeõhtuks.
moraal: esiklaasi vahetus on piisav pain in the ass, et see 500-eek vahetuse eest maksta ja meeldivamate asjadega tegeleda
Eks paljude asjadega mida teed koos sõber Humalaga juhtub nii nagu kirjeldati :P