9000 käsipiduri pingutamine

See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus
Vasta
vulkanus
Postitusi: 807
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht:
Auto:

#1

K Dets 14, 2005 0:43

Pole eriti kursis 9000 tagumiste piduritega.
Vahetasin klotse ,nüüd aga kässar lännu, kuda seda regullitakse.
suured tänud abi eest
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

K Dets 14, 2005 8:06

Siin on üks inglise keelne jutt (piltidega), mis õpetab tagumiste klotside vahetamist. Kui oled kõik kirjade järgi teinud, siis peaks kässar võtma ka.
http://saab9000.com/procedures/braking/rearpads.html
Kohe esimesel pildil on näidatud "DUST PLUG", mis tuleb lahti keerata ja seal taga on sisekuuskantpolt, kust keeratakse klotse eemale/lähemale.
Ise tegin nii, bagu õpetuses kirjas ja kässar toimib

EDIT:
Seal teemas on Trionic ka asjaliku õpetuse klotside vahetamise kohta kija pannud:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=305#pid2906
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#3

P Dets 18, 2005 15:05

Tehnoülevaatusel selgus, et käsipidur võtab väga ebaühtlaselt. Parem pool võtab oluliselt paremini kui vasak. Muidu on tagapidur ühtlane, seega klotsides-ketastes ei saa probleem olla.

Kas kusagilt saab käsipidurit eraldi ka peale keerata? Või on siit mingisugune suurem jama tekkimas jälle?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7155
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

P Dets 18, 2005 15:37



Kohe esimesel pildil on näidatud "DUST PLUG", mis tuleb lahti keerata ja seal taga on sisekuuskantpolt, kust keeratakse klotse eemale/lähemale.
Ise tegin nii, bagu õpetuses kirjas ja kässar toimib



tee veel nii ja asi tahe
või tee veel 1 kord
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KrikU
Postitusi: 311
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#5

P Dets 18, 2005 17:57

Algselt postitas: suur
Tehnoülevaatusel selgus, et käsipidur võtab väga ebaühtlaselt. Parem pool võtab oluliselt paremini kui vasak. Muidu on tagapidur ühtlane, seega klotsides-ketastes ei saa probleem olla.

Kas kusagilt saab käsipidurit eraldi ka peale keerata? Või on siit mingisugune suurem jama tekkimas jälle?


Seekord oli see tiest korda üks vigadest miks mul ülevaatus läbi kukutud sai - kässar võtab ebaühtlaselt, jalgpidur OK!
Eks näis, Anti juures pandi paika, eelmine kord samamoodi pärast regulli sai korda.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6972
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

E Dets 19, 2005 0:47

kui ketas on vana,tuleb operatsiooni 2-3 korda korrata,eelnevalt tuleb veenduda,et mõni loll tavott trosse pole kruttinud,või veelgi hullem klotsivahetusel üritanud kolbe sisse suruda,nagu esipiduritel.et vähem vaeva näha,keerake klotsid nii vastu,et ratas vaevu ringi käib.esimese lühikese sõiduga lähevad pidurid vahel tossama,aga edasine on juba ok.vanad VM`i
jumalate õpetused.
reguleerkruvi peab vabalt ja kergelt liikuma,kui tekkib vähimgi takistus,tuleb sadulat kaasa aidata,muidu on keermed maas.
silindrilised siinid,mis kummipuksides liiguvad,tuleb haljaks lasta ja määrida SPETS kummi mittelagundava rasvaga ja muud liikuvad pinnad vaskmäärdega.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#7

E Dets 19, 2005 7:24

Algselt postitas: Trionic
kui ketas on vana,tuleb operatsiooni 2-3 korda korrata,eelnevalt tuleb veenduda,et mõni loll tavott trosse pole kruttinud,või veelgi hullem klotsivahetusel üritanud kolbe sisse suruda,nagu esipiduritel.et vähem vaeva näha,keerake klotsid nii vastu,et ratas vaevu ringi käib.esimese lühikese sõiduga lähevad pidurid vahel tossama,aga edasine on juba ok.vanad VM`i
jumalate õpetused.
reguleerkruvi peab vabalt ja kergelt liikuma,kui tekkib vähimgi takistus,tuleb sadulat kaasa aidata,muidu on keermed maas.
silindrilised siinid,mis kummipuksides liiguvad,tuleb haljaks lasta ja määrida SPETS kummi mittelagundava rasvaga ja muud liikuvad pinnad vaskmäärdega.


Kettad on uued ja kaks korda olen juba reguleerinud. Kahtlustan, et keegi on trossi kruttinud, või on vasaku poole trossi osa lihtsalt mittekasutamisest rooste läinud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6972
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

E Dets 19, 2005 7:34

Suht lihtne kontrollida,kui 2 ratast õhus-tõmba 1 krõps kangi ja proovi näit.
sarnase jõuga jalatõuke abil ringi ajada,kahe krõpsuga tavaliselt enam ei jõua.
Kui on tuntav vahe,pinguta vastavat trossi.Subjektiivne,aga keegi pole veel tagasi tulnud ülevaatuselt,kui ketas-klots uued ja nii kõik regullitud.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

E Dets 19, 2005 7:40

Eks ma katseta, kui vabam moment tekib. Kuna jalgpidur toimib ideaalilähedaselt, siis hetkel eriti ei põe, kuna aut-ga kasutan kässarit vaid tagapidurite heaolu nimel.

Klotsid jäid kahjuks seekord vahetamata, kuna need olid veel täiesti pandavad (4-5mm vähemalt paksust). Lihvisin neid lihtsalt pisut ühtlasemaks. Regulli tegin kül õpetuste kohaselt.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2198
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn
Auto: Kui naine on lahke siis 9-5 Griffin,
kui Hemi on lahke siis Klassik.

#10

E Dets 19, 2005 8:38

Algselt postitas: suurKuna jalgpidur toimib ideaalilähedaselt, siis hetkel eriti ei põe, kuna aut-ga kasutan kässarit vaid tagapidurite heaolu nimel.
Mina olen aru saanud et kui kässar perfektselt ei toimi, ei saa ka "jalgpidur" korralikult toimida. Iga kord kui ise olen või on Trionic tagapidureid näppinud jääb masin märgatavalt äkilisemalt seisma. Ning loomulikult ei ole tarvidust siis kässarit nii kõrgele sikutada.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#11

E Dets 19, 2005 8:53

Algselt postitas: qdwin
Mina olen aru saanud et kui kässar perfektselt ei toimi, ei saa ka "jalgpidur" korralikult toimida. Iga kord kui ise olen või on Trionic tagapidureid näppinud jääb masin märgatavalt äkilisemalt seisma. Ning loomulikult ei ole tarvidust siis kässarit nii kõrgele sikutada.


No tagapidurite erinevat toimimist käsipidur vs jalgpidur nägin oma silmaga ülevaatuse stendis. Jalgpiduri puhul tõusid mõlema ratta momendiosutid ühtlaselt, kuid kässari puhul jõudis vasaku ratta momendiosuti oluliselt hiljem järgi.

Et tross roostes on, seda ei usu, kuna Saabil tundub EPC järgi kummagi ratta jaoks eraldi tross olevat. Teiste markide puhul oleks ühe trossipoole kinniroostetamise puhul teise poole pidurit tõesti olulisemalt rohkem sikutand. Ju siis on keegi ikka käinud eest hoova juurest asja timmimas.

Lisatud failid
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2082
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#12

E Dets 19, 2005 16:47

aga kui mul juba on eest reguleeritud? mis siis...???
lasen eest lahti ja proovin taga sadulast reguleeride? mida teha, et asi null(0) varianti tagasi saaks ja ma ka kässari toimima saaks...tegelt ta toimib aga nii kui on 0 kraadi, nii ma enam ei julge kässarit puudutada? mida teha?
Vitautas
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#13

E Juun 16, 2008 17:19

Oskab keegi öelda kas 900NG-l on sama süsteem? Eeskätt huvitab just salongist käsipiduri trossi pingutamine. Kui ei ole siis kuidas see ka käiks?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7155
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

E Juun 16, 2008 17:25

ngl peaks minu mäletamist mööda saama regullida põhja alt, pikki tagasilla tala liiguvad trossid.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vitautas
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#15

E Juun 16, 2008 18:12

Ja salongist kangi juuest ei saagi pingutada? Siis ei hakka lihtsalt ümbruskonda lammutama.
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#16

E Juun 16, 2008 18:25

Algselt postitas: Vitautas
Ja salongist kangi juuest ei saagi pingutada? Siis ei hakka lihtsalt ümbruskonda lammutama.

Oled sattunud 9000 maailma. NG900 käsipiduri reguleerimise kohta on mitu teemat olemas, aga NG900 ja OG9-3 alajaotises. Näiteks see teema.
55581286
Vitautas
Saabiklubi liige
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#17

E Juun 16, 2008 18:45

Vabandust. Otsingust sattusin selle peale. Püüan ennast parandada.:wise:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6972
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

K Juul 16, 2008 11:05

Algselt postitas: Vitautas
Ja salongist kangi juuest ei saagi pingutada? Siis ei hakka lihtsalt ümbruskonda lammutama.

Kangist ei pingutata saabidel käsipidurit,va. algreguleering trosside vahetuse järel.
Vasta