1. leht 1-st

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: K Dets 14, 2005 0:43
Postitas vulkanus
Pole eriti kursis 9000 tagumiste piduritega.
Vahetasin klotse ,nüüd aga kässar lännu, kuda seda regullitakse.
suured tänud abi eest

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: K Dets 14, 2005 8:06
Postitas suur
Siin on üks inglise keelne jutt (piltidega), mis õpetab tagumiste klotside vahetamist. Kui oled kõik kirjade järgi teinud, siis peaks kässar võtma ka.
http://saab9000.com/procedures/braking/rearpads.html
Kohe esimesel pildil on näidatud "DUST PLUG", mis tuleb lahti keerata ja seal taga on sisekuuskantpolt, kust keeratakse klotse eemale/lähemale.
Ise tegin nii, bagu õpetuses kirjas ja kässar toimib

EDIT:
Seal teemas on Trionic ka asjaliku õpetuse klotside vahetamise kohta kija pannud:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=305#pid2906

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: P Dets 18, 2005 15:05
Postitas suur
Tehnoülevaatusel selgus, et käsipidur võtab väga ebaühtlaselt. Parem pool võtab oluliselt paremini kui vasak. Muidu on tagapidur ühtlane, seega klotsides-ketastes ei saa probleem olla.

Kas kusagilt saab käsipidurit eraldi ka peale keerata? Või on siit mingisugune suurem jama tekkimas jälle?

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: P Dets 18, 2005 15:37
Postitas ivomets


Kohe esimesel pildil on näidatud "DUST PLUG", mis tuleb lahti keerata ja seal taga on sisekuuskantpolt, kust keeratakse klotse eemale/lähemale.
Ise tegin nii, bagu õpetuses kirjas ja kässar toimib



tee veel nii ja asi tahe
või tee veel 1 kord

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: P Dets 18, 2005 17:57
Postitas KrikU
Algselt postitas: suur
Tehnoülevaatusel selgus, et käsipidur võtab väga ebaühtlaselt. Parem pool võtab oluliselt paremini kui vasak. Muidu on tagapidur ühtlane, seega klotsides-ketastes ei saa probleem olla.

Kas kusagilt saab käsipidurit eraldi ka peale keerata? Või on siit mingisugune suurem jama tekkimas jälle?


Seekord oli see tiest korda üks vigadest miks mul ülevaatus läbi kukutud sai - kässar võtab ebaühtlaselt, jalgpidur OK!
Eks näis, Anti juures pandi paika, eelmine kord samamoodi pärast regulli sai korda.

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: E Dets 19, 2005 0:47
Postitas Trionic
kui ketas on vana,tuleb operatsiooni 2-3 korda korrata,eelnevalt tuleb veenduda,et mõni loll tavott trosse pole kruttinud,või veelgi hullem klotsivahetusel üritanud kolbe sisse suruda,nagu esipiduritel.et vähem vaeva näha,keerake klotsid nii vastu,et ratas vaevu ringi käib.esimese lühikese sõiduga lähevad pidurid vahel tossama,aga edasine on juba ok.vanad VM`i
jumalate õpetused.
reguleerkruvi peab vabalt ja kergelt liikuma,kui tekkib vähimgi takistus,tuleb sadulat kaasa aidata,muidu on keermed maas.
silindrilised siinid,mis kummipuksides liiguvad,tuleb haljaks lasta ja määrida SPETS kummi mittelagundava rasvaga ja muud liikuvad pinnad vaskmäärdega.

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: E Dets 19, 2005 7:24
Postitas suur
Algselt postitas: Trionic
kui ketas on vana,tuleb operatsiooni 2-3 korda korrata,eelnevalt tuleb veenduda,et mõni loll tavott trosse pole kruttinud,või veelgi hullem klotsivahetusel üritanud kolbe sisse suruda,nagu esipiduritel.et vähem vaeva näha,keerake klotsid nii vastu,et ratas vaevu ringi käib.esimese lühikese sõiduga lähevad pidurid vahel tossama,aga edasine on juba ok.vanad VM`i
jumalate õpetused.
reguleerkruvi peab vabalt ja kergelt liikuma,kui tekkib vähimgi takistus,tuleb sadulat kaasa aidata,muidu on keermed maas.
silindrilised siinid,mis kummipuksides liiguvad,tuleb haljaks lasta ja määrida SPETS kummi mittelagundava rasvaga ja muud liikuvad pinnad vaskmäärdega.


Kettad on uued ja kaks korda olen juba reguleerinud. Kahtlustan, et keegi on trossi kruttinud, või on vasaku poole trossi osa lihtsalt mittekasutamisest rooste läinud.

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: E Dets 19, 2005 7:34
Postitas Trionic
Suht lihtne kontrollida,kui 2 ratast õhus-tõmba 1 krõps kangi ja proovi näit.
sarnase jõuga jalatõuke abil ringi ajada,kahe krõpsuga tavaliselt enam ei jõua.
Kui on tuntav vahe,pinguta vastavat trossi.Subjektiivne,aga keegi pole veel tagasi tulnud ülevaatuselt,kui ketas-klots uued ja nii kõik regullitud.

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: E Dets 19, 2005 7:40
Postitas suur
Eks ma katseta, kui vabam moment tekib. Kuna jalgpidur toimib ideaalilähedaselt, siis hetkel eriti ei põe, kuna aut-ga kasutan kässarit vaid tagapidurite heaolu nimel.

Klotsid jäid kahjuks seekord vahetamata, kuna need olid veel täiesti pandavad (4-5mm vähemalt paksust). Lihvisin neid lihtsalt pisut ühtlasemaks. Regulli tegin kül õpetuste kohaselt.

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: E Dets 19, 2005 8:38
Postitas qdwin
Algselt postitas: suurKuna jalgpidur toimib ideaalilähedaselt, siis hetkel eriti ei põe, kuna aut-ga kasutan kässarit vaid tagapidurite heaolu nimel.
Mina olen aru saanud et kui kässar perfektselt ei toimi, ei saa ka "jalgpidur" korralikult toimida. Iga kord kui ise olen või on Trionic tagapidureid näppinud jääb masin märgatavalt äkilisemalt seisma. Ning loomulikult ei ole tarvidust siis kässarit nii kõrgele sikutada.

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: E Dets 19, 2005 8:53
Postitas suur
Algselt postitas: qdwin
Mina olen aru saanud et kui kässar perfektselt ei toimi, ei saa ka "jalgpidur" korralikult toimida. Iga kord kui ise olen või on Trionic tagapidureid näppinud jääb masin märgatavalt äkilisemalt seisma. Ning loomulikult ei ole tarvidust siis kässarit nii kõrgele sikutada.


No tagapidurite erinevat toimimist käsipidur vs jalgpidur nägin oma silmaga ülevaatuse stendis. Jalgpiduri puhul tõusid mõlema ratta momendiosutid ühtlaselt, kuid kässari puhul jõudis vasaku ratta momendiosuti oluliselt hiljem järgi.

Et tross roostes on, seda ei usu, kuna Saabil tundub EPC järgi kummagi ratta jaoks eraldi tross olevat. Teiste markide puhul oleks ühe trossipoole kinniroostetamise puhul teise poole pidurit tõesti olulisemalt rohkem sikutand. Ju siis on keegi ikka käinud eest hoova juurest asja timmimas.

Lisatud failid

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: E Dets 19, 2005 16:47
Postitas NO FEAR
aga kui mul juba on eest reguleeritud? mis siis...???
lasen eest lahti ja proovin taga sadulast reguleeride? mida teha, et asi null(0) varianti tagasi saaks ja ma ka kässari toimima saaks...tegelt ta toimib aga nii kui on 0 kraadi, nii ma enam ei julge kässarit puudutada? mida teha?

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: E Juun 16, 2008 17:19
Postitas Vitautas
Oskab keegi öelda kas 900NG-l on sama süsteem? Eeskätt huvitab just salongist käsipiduri trossi pingutamine. Kui ei ole siis kuidas see ka käiks?

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: E Juun 16, 2008 17:25
Postitas ivomets
ngl peaks minu mäletamist mööda saama regullida põhja alt, pikki tagasilla tala liiguvad trossid.

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: E Juun 16, 2008 18:12
Postitas Vitautas
Ja salongist kangi juuest ei saagi pingutada? Siis ei hakka lihtsalt ümbruskonda lammutama.

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: E Juun 16, 2008 18:25
Postitas roomlane
Algselt postitas: Vitautas
Ja salongist kangi juuest ei saagi pingutada? Siis ei hakka lihtsalt ümbruskonda lammutama.

Oled sattunud 9000 maailma. NG900 käsipiduri reguleerimise kohta on mitu teemat olemas, aga NG900 ja OG9-3 alajaotises. Näiteks see teema.

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: E Juun 16, 2008 18:45
Postitas Vitautas
Vabandust. Otsingust sattusin selle peale. Püüan ennast parandada.:wise:

9000 käsipiduri pingutamine

Postitatud: K Juul 16, 2008 11:05
Postitas Trionic
Algselt postitas: Vitautas
Ja salongist kangi juuest ei saagi pingutada? Siis ei hakka lihtsalt ümbruskonda lammutama.

Kangist ei pingutata saabidel käsipidurit,va. algreguleering trosside vahetuse järel.