900 klassiku ülemise šarniiri vahetus?
Kas keegi oskab õpetada, kuidas vahetada klassik 900 vasakut ülemist šarniiri? Tuleb see asi ilmselt homme ette võtta, aga teadmisi napib :red: - šarniiri enda peaksin täna enne 18 kätte saama.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
see õige jah, kui ikka jõhkralt loksub , siis asi ära vahetada.
võttada ratta ära ja siis keerad lahti mutri, mis läheb sarniirist väljatuleva keerme peale.
keerad niikaua, kuni mutter läheb vastu pooltelge ja surub oma jõuga sarniiri pesast välja.
ylejäänud poldid, mis läbi sarniiri aukude lähvad, võtad siis lahti ja võtad pesast välja.
siis võtad sarniiri pesast välja ja paned uue asemele.
kas amordika alumine kinnitus tuleb lahti teha või ei ei
mäleta.
edit:
muidugi ennem võta sarniirilt kumm pealt ära ja pane määret täis.
võttada ratta ära ja siis keerad lahti mutri, mis läheb sarniirist väljatuleva keerme peale.
keerad niikaua, kuni mutter läheb vastu pooltelge ja surub oma jõuga sarniiri pesast välja.
ylejäänud poldid, mis läbi sarniiri aukude lähvad, võtad siis lahti ja võtad pesast välja.
siis võtad sarniiri pesast välja ja paned uue asemele.
kas amordika alumine kinnitus tuleb lahti teha või ei ei
mäleta.
edit:
muidugi ennem võta sarniirilt kumm pealt ära ja pane määret täis.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14292
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kas need uued juba määret täis ei peaks olema??
Ja toesta ära, et vedru midagi laiali ei lükkaks...(vist)
Tegelikult üritasin ma leida netis nähtud pilti selle asja ülesehitusest ja ei suutnud hetkel....:( Selline hea pilt oli, noolekesed olid näiteks juures kuhu lüüa haamriga, kui näiteks rooliots lahti ei tule jms...
Ja toesta ära, et vedru midagi laiali ei lükkaks...(vist)
Tegelikult üritasin ma leida netis nähtud pilti selle asja ülesehitusest ja ei suutnud hetkel....:( Selline hea pilt oli, noolekesed olid näiteks juures kuhu lüüa haamriga, kui näiteks rooliots lahti ei tule jms...
Tänud, aga mis määre sinna käib?
Sain autoosad.ee-st šarniiri ja kaks pooltelje otsa kummikatet kah kätte, kusjuures neil kummilutudel on kummalgi miski määrdetuub ühes - peal kiri Genuine Grease for Constant Velocity Joints (MoS2)
Original Schmierfett für Gleichlaufgelenke (MoS2) - mul paraku jäi võtmetermin vähe uduseks, ma ei tea, mis need rööbiti või sünkroonsed liigendid on ja palju ning kuhu seda õiget määret nende katete vahetamisel panna tuleks :wall:
pilt neist kõigist kah
Sain autoosad.ee-st šarniiri ja kaks pooltelje otsa kummikatet kah kätte, kusjuures neil kummilutudel on kummalgi miski määrdetuub ühes - peal kiri Genuine Grease for Constant Velocity Joints (MoS2)
Original Schmierfett für Gleichlaufgelenke (MoS2) - mul paraku jäi võtmetermin vähe uduseks, ma ei tea, mis need rööbiti või sünkroonsed liigendid on ja palju ning kuhu seda õiget määret nende katete vahetamisel panna tuleks :wall:
pilt neist kõigist kah
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14292
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
CV-joint ehk Constant Velocity joint ehk püsikiirusliigend ehk poolassiots...
Määre käib kogu täiega sinna kummitorbiku sisse.
ja tegelikult leidsin ma vist selle pildi kah üles....
Tegelikult panen siis terve urli kah, kuigi ma tean, et sul see inglise keel kõige suurem sõber pole..
http://www.thesaabsite.com/900old/C900driveshafts.htm
Määre käib kogu täiega sinna kummitorbiku sisse.
ja tegelikult leidsin ma vist selle pildi kah üles....
Tegelikult panen siis terve urli kah, kuigi ma tean, et sul see inglise keel kõige suurem sõber pole..
http://www.thesaabsite.com/900old/C900driveshafts.htm
Aitähh, Cyber, hakkab juba ettekujutus tekkima :notworthy:
Mis see synthetic brake grease on - sünt. pidurimääre? krt terminite koha pealt on mõistus kinni, mis kinni hetkel ...
:eureka: lähen koju, vaatan autosõnastikust järele
Mis see synthetic brake grease on - sünt. pidurimääre? krt terminite koha pealt on mõistus kinni, mis kinni hetkel ...
:eureka: lähen koju, vaatan autosõnastikust järele
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
vedru ei läha kuskile.
ylemine poolraam jääb toetuma.
aga sarniiri sisse võid seda sama määret panna.
kestab ehk kauem mõni kuu.
aga kui hakkad ka pooltelje kummisid vahetama, siis kõigepealt tuleb pooltelje otsas olev mutikas lahti keerata.
aga äkki sellega jääd hätta, kui sul pole spets tange pooltelje sees oleva vedruseibi kokku/ lahti surumiseks.
sellegi poolest võid pidurisadula maha võtta ja ka alumise sarniiri lahti ja pooltelje välja ja siis kuskile töökotta minna see vedruseib lahti teha, et poolteljeotsa pooltelje kyljest lahti saaks.
ylemine poolraam jääb toetuma.
aga sarniiri sisse võid seda sama määret panna.
kestab ehk kauem mõni kuu.
aga kui hakkad ka pooltelje kummisid vahetama, siis kõigepealt tuleb pooltelje otsas olev mutikas lahti keerata.
aga äkki sellega jääd hätta, kui sul pole spets tange pooltelje sees oleva vedruseibi kokku/ lahti surumiseks.
sellegi poolest võid pidurisadula maha võtta ja ka alumise sarniiri lahti ja pooltelje välja ja siis kuskile töökotta minna see vedruseib lahti teha, et poolteljeotsa pooltelje kyljest lahti saaks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
no see synteetiline pidurimääre(kohmakas eestikeelne tõlge)
ei ole antud kohas eriti oluline-seal on soovitatud lihtsalt poldid kokku määrida, et teinekord tulevikus oleks lihtsam lahti saada. See muide väga hea ja vana nipp;) Kõik paljad keermed, mis on auto all tõmbasin omal ajal Litoliga( no õigem oleks vist grafiitmääre) üle ja siis ei jää see sopp kõik sinna keerme külge, vaid määrde külge ja siis lihtsalt pühid tulevikus selle sopa maha ja ''voila'' nagu ütleb Poirot-teil ongi korralik keere, mis tuleb lahti.
.... ja cyberi pandud joonisel on ilusti kirjas, et sinna ülemise hargi alla soovitatakse mingi klots panna, et vabastada ta pingest.. omal võib olla tõesti kergem töötada..
ja kui rooliotsa äara võtad siis tuleb tõesti külje pealt lüüa, mitte poldi otsa pihta....
900 l ei oska öelda-96-l sai neid veovõlli otsi küll vahetatud ilma erilise tööriistata... kahe kruvikeerajaga surud seklle rõnga kokku ja plaksti lähebki ots paika
praegu vaatasin just EPC-lt järele-sama süsteem nagu 96-l. Ära võttes lõin haamriga selle veovõlli otsa sisemise osa pihta, et ta otsast ära tuleks ja tagasi pannes soovitatakse kasutada uut rõngast-96-l kasutasin muide Lada Samara vastavat rõngast.
Küll veidi OT aga näiteks 96-e jahutusventilaatori tiivikulaagriks sobib Lada veepumba laager
ei ole antud kohas eriti oluline-seal on soovitatud lihtsalt poldid kokku määrida, et teinekord tulevikus oleks lihtsam lahti saada. See muide väga hea ja vana nipp;) Kõik paljad keermed, mis on auto all tõmbasin omal ajal Litoliga( no õigem oleks vist grafiitmääre) üle ja siis ei jää see sopp kõik sinna keerme külge, vaid määrde külge ja siis lihtsalt pühid tulevikus selle sopa maha ja ''voila'' nagu ütleb Poirot-teil ongi korralik keere, mis tuleb lahti.
.... ja cyberi pandud joonisel on ilusti kirjas, et sinna ülemise hargi alla soovitatakse mingi klots panna, et vabastada ta pingest.. omal võib olla tõesti kergem töötada..
ja kui rooliotsa äara võtad siis tuleb tõesti külje pealt lüüa, mitte poldi otsa pihta....
900 l ei oska öelda-96-l sai neid veovõlli otsi küll vahetatud ilma erilise tööriistata... kahe kruvikeerajaga surud seklle rõnga kokku ja plaksti lähebki ots paika
praegu vaatasin just EPC-lt järele-sama süsteem nagu 96-l. Ära võttes lõin haamriga selle veovõlli otsa sisemise osa pihta, et ta otsast ära tuleks ja tagasi pannes soovitatakse kasutada uut rõngast-96-l kasutasin muide Lada Samara vastavat rõngast.
Küll veidi OT aga näiteks 96-e jahutusventilaatori tiivikulaagriks sobib Lada veepumba laager
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
96 l ja 900 poolteljeotsade asi erinev : 96 vaid rõngas; 900 kandiline vedruseib
ja 900 ei tohi lyya poolteljeotsa pihta!! mitte yks kõks!
näpitsaid on vaja!!
sarniiri kummiosa sisse tuleb määret panna, kuna see mis tehases pandud, on nii vähe ja vahest ei ulatugi hõõrduvate pindadeni ja vaid näpuotsaga lihtsalt sinna kummiosa sisse topitud
muidugi yks vana orig. sarniir kestab 5.... korda kauem kui uus poest ostetud.( millega saab läbi vaevalt aasta)
see õige, et kõik poldid, mutrid ennem kasvõi mootoriõlisse
kasta, siis tulevikus muret pole lahtisaamisega.
rooliotsa lahtivõtmiseks on univ. rakis. maksab ca 80 kr.
ja 900 ei tohi lyya poolteljeotsa pihta!! mitte yks kõks!
näpitsaid on vaja!!
sarniiri kummiosa sisse tuleb määret panna, kuna see mis tehases pandud, on nii vähe ja vahest ei ulatugi hõõrduvate pindadeni ja vaid näpuotsaga lihtsalt sinna kummiosa sisse topitud
muidugi yks vana orig. sarniir kestab 5.... korda kauem kui uus poest ostetud.( millega saab läbi vaevalt aasta)
see õige, et kõik poldid, mutrid ennem kasvõi mootoriõlisse
kasta, siis tulevikus muret pole lahtisaamisega.
rooliotsa lahtivõtmiseks on univ. rakis. maksab ca 80 kr.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kui see määre kaasas kummiluttidega, siis see pysikiirusliigendimääre. MoS2 lisanditega.
pooltelje otsa pead bensas HÄSTI puhtaks pesema. ja teise otsa kah, mis kasti käib.
pääret tuleb panna pooltelje otsa sisse kuulide vahele ja ylejäänud sinna kummisisse.
teise otsa samuti.
tavaline litool/tavott pysikiirusliigendisse ei sobi. käigukasti poole ehk veel
pooltelje otsa pead bensas HÄSTI puhtaks pesema. ja teise otsa kah, mis kasti käib.
pääret tuleb panna pooltelje otsa sisse kuulide vahele ja ylejäänud sinna kummisisse.
teise otsa samuti.
tavaline litool/tavott pysikiirusliigendisse ei sobi. käigukasti poole ehk veel
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
ivomets räägib asjast:notworthy:
tahtsin just ise ka öelda, et kui neid kumme vahetad pese liigend puhtaks ja määret ikka liigendisse, mitte lihtsalt kummi sisse...
muidugi kui katkise kummiga juba nädal ringi uhatud, siis on juba toimund Totaalse muutumine-pooltelje eri:)
aga huvitav miks epc-l seda seibi ei näinud????
Noh eile tuli aastaid ka juurde- ei ole enam kätes seda jõudu, nagu selles anekdoodis
tahtsin just ise ka öelda, et kui neid kumme vahetad pese liigend puhtaks ja määret ikka liigendisse, mitte lihtsalt kummi sisse...
muidugi kui katkise kummiga juba nädal ringi uhatud, siis on juba toimund Totaalse muutumine-pooltelje eri:)
aga huvitav miks epc-l seda seibi ei näinud????
Noh eile tuli aastaid ka juurde- ei ole enam kätes seda jõudu, nagu selles anekdoodis
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14292
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
See pooltelje otsa mutikas võib nii korralikult kinni olla, et koduste vahenditega ei tahagi lahti tulla... Ma doonoril üritasin lahti keerata. ei miskit, ainult narre keerasin pilbasteks. Ega ta mingi kvaliteettööriist kah polnd aga ikkagi....
Ise lasin omal pooltelje otsa Troostis vahetada. Ei tapnud tervist see hind... ots ise oli miski 8-9 soti vahele ja siis veel tööraha kah peale.
Ise lasin omal pooltelje otsa Troostis vahetada. Ei tapnud tervist see hind... ots ise oli miski 8-9 soti vahele ja siis veel tööraha kah peale.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Ma võtsin enda saabil otsamutri niimoodi lahti, et rist võtme ühe otsa mutri külge ja teise poole alla panin tellised nii, et võti oli loodis enamvähem. Siis astusin jalaga peale, tegin tugeva nõksatuse ja lahti ta oligi. Nii lihtne, kas pole?
EDIT: Võtmeks ei pea olema rist,võib näiteks kasutada ka pikendusega narret (kõrr-kõrr võti).
EDIT: Võtmeks ei pea olema rist,võib näiteks kasutada ka pikendusega narret (kõrr-kõrr võti).
Tänud kõigile hää nõu eest - šarniir pärast umbes tunni-pooleteisest pusimist õnnelikult kätte saadud ja uuega asendet :)
Pärast jõulu hakkan nende kummilutude vahetamisega mässama, seniks rõõmsaid pühi!
Pärast jõulu hakkan nende kummilutude vahetamisega mässama, seniks rõõmsaid pühi!
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Algselt postitas: Ryhkija
Pärast jõulu hakkan nende kummilutude vahetamisega mässama, seniks rõõmsaid pühi!
Soovitan kummiluttide vahetuse võimalikult kiiresti ette võtta. Kartkised kummid viivad üliruttu ka katkise pooltelje otsani, kuna siis satub igasugune prügi pooltelje otsa vahele ning tekib meeletu kulumine.
Mäletan kui enda vanal oopelirondil avastasin kummiluti katkise olevat, sõitsin kohe poodi ja õhtuks oli jupp vahetatud. Muidugi otsamutri lahtisaamine oli mõnus jebanuur.
Väldi katkise kummiga sõitmist!!!
Hääd jõulu.
Algselt postitas: suur
Soovitan kummiluttide vahetuse võimalikult kiiresti ette võtta. Kartkised kummid viivad üliruttu ka katkise pooltelje otsani, kuna siis satub igasugune prügi pooltelje otsa vahele ning tekib meeletu kulumine.
Väldi katkise kummiga sõitmist!!!
Hääd jõulu.
Kui oleks täna olnud kauem võimalik seda vahetuskohta kasutada, siis oleks juba täna asja käsile võtt, aga ilmselt saan selle tehtud järgmisel kolmapäeval - seniks üritan sõita nii vähe kui võimalik. Ja välitingimusis neid ilmselt ei vaheta :(
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P