Turbo

See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#1

P Aug 29, 2004 21:52

Läbi juhtmete on sind raske aidata,turbo hävingule küll miski ei viita,
peaksid ikka mõnele asisele tegelasele autot näitama.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

P Aug 29, 2004 22:07

Viking,Saabianti jne. iga autot tundev tegelane peaks alusvankri vigadest
aru saama.
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#3

E Aug 30, 2004 8:50

Täiendaks asiste tegelaste nimekirja ja lisaks sinna ka Trionic'u.


Edit:
Üks esimesi viiteid turbo eluea lõpule jõudmisest on sinine suits summutist. Üldjuhul käivitamisel.

Trionic, muide, oskab üsna hästi diagnoosida turbo seisukorda ja oskab midagi ette võtta ka karteri tuulutusega (üks tüüpilisemaid 9-5 turbode probleemide allikaid), kui sellega pole juba varem midagi ette võetud.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

E Aug 30, 2004 9:16

Kõige levinum vihje turbo peatselt saabuvale lõpule on Kat.-ga autodel
tossamine külma mootoriga,töötemperatuuri saavutanud kat. suudab
hiljem enamuse õlisuitsust kinni püüda.Ilma katita autol lasta sooja mootoriga tühikäigul käia,mõne aja pärast hakkab tagant õlisuitsu tulema,
eriti,kui siis veel järsult gaasi anda.Õlisuitsu võivad põhjustada ka muud
tegurid(klapisääretihendid,karterituulutus-eriti 9-5-l,kolvirõngad jne.).
Õigema pildi annab turbost võlli radiaallõtku kontrollimine.Samas võib kõva
lõtkuga võlli õlirõngaste komplekt hästi pidada ja auto mitte tossata,fataalne lõpplahendus ootab siingi peatselt ees.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

E Aug 30, 2004 21:48

Minu kontakt peaks siin foorumis ka olema,aga annan siis veel:

ferdinand(at)neti.ee 52 72 989
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#6

T Aug 31, 2004 10:42

Hmm.. on mingi kindel tunnus, mille järgi vahet teha kulunud klapisääretihenditel ja kulunud turbol. Probleemiks on õlikulu ja käivitamisel tagant pahvakas sinist suitsu, siiamaani pidasin klapisääretihendite veaks (sai isegi nende vahetamine juba kokku lepitud), aga nüüd võttis mõtlema..
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

T Aug 31, 2004 19:00

võta turbol väljatulev õhulõdvik lahti,kui kõvasti õline,siis paistab turbohäda
klapisääre tihendeid tuleks niigi vahetada,kui seda pole ammu tehtud.
gaasianalüsaatori näit ütleb ka päris palju.
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#8

L Juun 17, 2006 17:59

jätkan siin vana teemat. sai just kuu tagasi saab soetatud ja mured algasid:( ,esmalt vahetasin veepumba 2500 raha, nüüd tundub et turbo vist sest käivitades lööb sinist suitsu välja.Mis võiks maksta turbo remont või vahetus? auto iseenesest 9-5, 2,0 Estate 2000a. Ja kas saab ongi selline masin mis muud ei tee kui laguneb kuigi läbisõitu kõigest 270 tuhhi? :wall:
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#9

L Juun 17, 2006 18:03

http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=2614

ja http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=723
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#10

L Juun 17, 2006 22:37

Pole olnud kogemust 9-5'ga aga 9k peal klapisääretihendite kulumine EI põhjustanud selgelt nähtavat sinist suitsupahvakat, kuigi kulu oli lõpuks 1 liiter 2000 km peale. Aga ära muretse, arvesta umbes 20k eek raha aastas remondile ja muret nagu polegi :P
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#11

P Juun 18, 2006 2:35

vastustest ei selgu ikka eriti mis turbovahetus maksab,peale selle skeptilise numbri 20000 aatas:D
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

P Juun 18, 2006 6:52

Kõik sõltub,kust ja mis tingimustel turbo hangid.Töökulu on 2-4 tundi.
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#13

P Juun 18, 2006 10:46

Juppide hinnas ongi küsimus! Loen siit et keegi on maksnud turbo eest 18 000 ja odavalt saanud:D ja samas pidavat VM müüma sama asja mingi 6000EEK.Lähen homme saabianti juurde niikuinii ja lasen aparaadi üle vaadata.Kui tegemist on ikka sellise raha ja närvide sööjaga siis peaks rappe mõnele omasugusele ullikesele maha müüma ja korralikukkude markide juurde tagasi pöörduma. Enne ostu jätsin kodutöö tegemata ja müüja ei maininud ka poole sõnagagi et tal hakkab masin otsa saama.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

P Juun 18, 2006 10:58

aga räägi, kust auto said?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#15

P Juun 18, 2006 11:38

nagu ikka auto.24 , müüja sõnul tema enda toodud saksamaalt august 2005,viimane sissekanne hooldusraamatusse 26.11.04 . ise ostsin viljandist mais,sõita saanud vast mingi 3000 või pisut rohkem.Omanik arvas et õli pole vaja ka vahetada ,eelmisest alles 9500km tegin selle igaks juhuks ära.ja siis kohe veepump peetis.viimase autoga sõitsin 240tuhhi(sn 490tuh) aga veepumpa küll kordagi vahetama ei pidanud.VM kehitati õlgu selle peale kui küsisin et kas tegemist tüüpveaga.Ühesõnaga närvid läbi:freak:
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#16

P Juun 18, 2006 12:02

Algselt postitas: yllar
nagu ikka auto.24 , müüja sõnul tema enda toodud saksamaalt august 2005,viimane sissekanne hooldusraamatusse 26.11.04 . ise ostsin viljandist mais,sõita saanud vast mingi 3000 või pisut rohkem.Omanik arvas et õli pole vaja ka vahetada ,eelmisest alles 9500km tegin selle igaks juhuks ära.ja siis kohe veepump peetis.viimase autoga sõitsin 240tuhhi(sn 490tuh) aga veepumpa küll kordagi vahetama ei pidanud.VM kehitati õlgu selle peale kui küsisin et kas tegemist tüüpveaga.Ühesõnaga närvid läbi:freak:


Muide Turbo mootoritel ongi soovitulik Õlivahetuse vahe 10.000km
Iga ratas veab and then some!
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#17

P Juun 18, 2006 12:44

1000km peale õlivahetust tsekkasin õli,see oli sama must kui enne vahetust.:P
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#18

P Juun 18, 2006 13:39

Ega õli lähebki kohe mustaks. Paarisaja kilomeetriga.
Siin pole midagi imestada
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

P Juun 18, 2006 13:47

Algselt postitas: stennadi
Ega õli lähebki kohe mustaks. Paarisaja kilomeetriga.
Siin pole midagi imestada

:freak::freak:

siis midagi ikka viga, kui kohe õli mustub.

näiteks ka 88 aasta klaasikuga võib yhe õliga 10000 sõita nii, et arugi ei saa!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#20

P Juun 18, 2006 13:52

päris huvitav,arvamusi on siin seinast seina. Midagi kindlat siis saabiga pole .Probleemideta sõita vist ei kannata aga selle eest annab enesekindlust:) OLED PIISAVALT RIKAS ET SAABI OMADA.
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#21

P Juun 18, 2006 15:47

Mnjah mis see tagantjärgi targutamine ikka aitab aga oleks tulnud ennem veits kodutööd ikka teha. Nüüd on muidugi jama kui pead remondile pisut suuremaid summasid kulutama, mida ei osanud ette näha aga ei maksa autot ka maha tegema hakkat. Kui ei suuda sellega leppida siis tuleb osta mõni nii öelda rahva auto näiteks vw golf, kus tuhande krooniga võid poest saada kottitäie juppe. Ainult ole mees ja keera külge ;)
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#22

P Juun 18, 2006 15:59

küsimus pole isegi selles remondis,teeks selle ära. ,normaalne oleks et saaks siis mingi 250 th. ilma suuremate väljaminekuteta liikuda aga kuulduste põhjal pole vist võimalik, vaheta pidevalt turbot ja muid mootori osi.Olen nimelt eelnevalt audit kasutanud mis pole vist ka oma olemuselt rahva auto kuid selliseid remondiarveid küll pole maksnud.Küsimus ongi selles et mis erinevat hüve teistest sama klassi autodest pakub saab et kõik selle remontimisega väga nõus on?

P.S teema juurde tagasi- mis siis võib maksta turbo ja kett ?
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#23

P Juun 18, 2006 16:33

asjatundjate varasematest postidest on silma jäänud, et kettide vahetus on u 10-11 kilo, turbo sõltuvalt valikust: remontturbo hind kokkuleppel, uus ... andmed puuduvad. VM, Troost ja volitatud autoosade müüjad kindlasti hindade osas abx. Turbosid on vist ka siin varuosade all müügis olnud.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#24

P Juun 18, 2006 16:38

Algselt postitas: yllar
P.S teema juurde tagasi- mis siis võib maksta turbo ja kett ?


No kui sa niimoodi küsid, siis saadki umbmääraseid vastuseid. SAAB'i remondivad Eestis 3 firmat, tee neile kõigile päring koos enda auto andmetega (VIN) ning saadki teada.

Foorumis niisama fleimi tekitada ning saada teada, et tonnise remontturbo on seal 4K kandis, mitsud 12K kandis ning mõnel on turbovahetamise arve läinud ka 18K - no sel pole eriti mõtet.

terv, teager
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#25

P Juun 18, 2006 19:41

selge,tänud. Eks siis homme selgu mis remont maksma läheb. Kas 10% auto ostuhinnast või hoopis 25%
Vasta