Roolivõim

See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus
Vasta
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#1

E Jaan 23, 2006 23:40

Kuidas tonnisel roolivõimu õli vahetada .
Endal on kahtlus et seal mingi konn sees ujumas mis hommiku külmaga häält teeb.
ja mis õli soovitate kasutada
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#2

T Jaan 24, 2006 9:03

Õli võid osta Vikingust või Troostist, miski 350 eeku oli vist pudel. Õlivalik sõltub mudeli aastaarvust. Vahetamise poole pealt ei tea nõu anda.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2278
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#3

T Jaan 24, 2006 9:08

otsi, siin foorumis sellest vahetusest kirjutatud...ega seal miskit rasket ka ei ole.
Märt
Postitusi: 17
Liitunud: K Dets 21, 2005 13:27
Asukoht:
Auto:

#4

T Jaan 24, 2006 9:28

Aga küsiks siis, et kas kindlasti peab seda kallist õli panema? Enda 87 aasta rondile valasin ATF-X sisse ja seni (pool aastat) küll mingit häda pole täheldanud. Et mis nende roolivõimuõlide vahe on?
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#5

T Jaan 24, 2006 10:01

350 eeku pole ju eriti kallis. Alles paugutanud külmad näitasid minu arvates väga hästi ära, kus koonerdada ei tasu ja üheks selliseks kohaks on igasugused vedelikud.

EDIT: ühest vanemast teemast Trionicu postitus:

87 aasta roolivõimu läheb tavaline MINERAALNE automaatkasti õli,punane,
ATF;Dextron 2,või 3. ja 0,75liitrit.Filtrit veel ei ole.See tuleb koos teistsuguse paagi,pumba ja latiga 89 aastast,sinna ka spetsõli,nimeks
GM power steering fluid,või Saab...... jne.Texaco toodab seda.
Nimet. autol,kui rool on ühtepidi keerates raskem,ei puutu pump üldse
asjasse,vaid latt tuleb emexisse viia,kuna õlis on metallipuru(pump võib ka
lisaks peetis olla),tähendab,et pinnad pole enam siledad ja tihedad.
Võib ju ta mõne liitri ATF ga läbi pesta,aga sellises staadiumis latt läheb
tavaliselt sellest veel hullemaks.Kuna see õli on mõttetult odav,võib
katsetada.Mingi õhujutt? Alati neid õhutatud - õlitase normis,esirattad
õhus,kork maas,mootor käima ja väntad rooli ühest äärest teise,vahepeal
kontrollid taset ja jatkad,kuni rool vabalt käib.Ei mingit interneti
küberneetikat.
Kui latti läbi pesed,pead ka rooli pidevalt väntama,muidu õli kõikjale latti
ei pääse.
Uuematel,kus õli maksab 300.- liiter eriti priisata ei raatsi,seal lasen kõik
latti minevad torud lahti,imen paagi kuivaks ja krutin rooli,kuni kõik sitt
lahtistest avadest välja ronib.Siis kõik kokku,õli sisse ja õhk välja.Kui
kunde nõus on,kordan üritust.Kui vahetada õli õige välbaga,pole teda eal
pesta vaja.
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#6

T Jaan 24, 2006 11:36

Nonii asi palju selgem
ei leidnud toda teemat üles lihtsalt,
aga suured tänud.
Vasta