900 klassiku laepolstri vahetus

See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus
Vasta
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#1

R Mai 19, 2006 10:17

Kuna sama nimeline teema on juba tarkuseterade rubriigis lukku pandud, siis pean uuesti sama teema eraldi üles võtma.
On selgunud nimelt kurb tõsiasi, et nii minu kui ka Mart96-e tehtud ja Nevotex liimiga liimitud lagi on arvatavasti kevadise päikesekuumuse tõttu taas alla langema hakanud. :(
Seega ei saa seda liimi siiski soovitada! (vähemalt lae liimimiseks)
Siit ka siis järgmine küsimus suurele ringile - kas kellelgi on kogemusi mõne muu sarnase "spray" liimiga, mida võiks kasutada selle töö tegemiseks? Liim peaks siis tõesti olema just kuumusekindel ja vähesel määral ka niiskusekindel.
Teemas on varem ära mainitud 3M 80 liimi ja ka Tixo nimelist liimi - aga kas on ka kogemust kuidas need liimid käituvad kuumuses?
Igasugused ettepanekud on teretulnud! :)
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#2

R Mai 19, 2006 10:23

Ise ei oska soovitada, kuid kui ise ükskord kindlatele tingimustele vastavat liimi otsisin, siis läksin suurde ehituspoodi ja küsisin mingi keemiaosakonna tüübi käest, kes oskas mind väga hästi aidata. Tolle liimi omadustes pettuma ei pidanud.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#3

R Mai 19, 2006 10:24

see on jama lugu jah. vot kui õnnestuks mingi vedeldatud hästiimbuva ning siduva (samas ka elastsuse säilitava)seguga tulemusrikkalt kogu see nõme pressvillapaneel üdini ( või vähemalt mõne milli sügavuses) selliselt läbi immutada, et ei tekiks jäävaid ruumilisi muutusi selles laepolstri villapaneelis, ja võibolla ka poroloongi 100% eemaldada enne immutusprotseduuri ja uue kanga panekut ... ei teagi, mis kaval segu see võiks olla....

äkki mingi kuradi toorkummi või kummiliimi bensiinilahus? :freak:
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#4

R Mai 19, 2006 10:36

Algselt postitas: part
see on jama lugu jah. vot kui õnnestuks mingi vedeldatud hästiimbuva ning siduva (samas ka elastsuse säilitava)seguga tulemusrikkalt kogu see nõme pressvillapaneel üdini ( või vähemalt mõne milli sügavuses) selliselt läbi immutada, et ei tekiks jäävaid ruumilisi muutusi selles laepolstri villapaneelis, ja võibolla ka poroloongi 100% eemaldada enne immutusprotseduuri ja uue kanga panekut ... ei teagi, mis kaval segu see võiks olla....

äkki mingi kuradi toorkummi või kummiliimi bensiinilahus? :freak:


Kusjuures kui seda kangast uuesti vastu lage suruda, siis mõneks ajaks jääb ta isegi uuesti pidama (st. nakkumine on olemas). Aga kuna seal taga osas on katus "kausis" siis jääb ka riie suht pingesse ja kisub end uuesti lahti. Seega võib arvata, et vähemalt minul on see " villapaneel" ja riie juba mingi mitte imava kihiga kaetud. Iseasi muidugi kuidas see vana liim uuega kokku sobiks. Ei tahaks nagu uut riitetükki küll tegema hakata.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

R Mai 19, 2006 10:45

Aitavad ainult kontaktliimid,olen neid lagesid ja muid kangaid liiminud juba 15 aastat,tappes ka enam lahti ei tule.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#6

R Mai 19, 2006 10:51

kuumust ma eriti ei usu - villamatt päikeselõõsase katusepleki ja laeriide vahel toimib mõneti ka soojusisolaatorina. pigem kas vilets liim, või liiga õhukesed kihid või (kui see on kontaktliimi tüüpi liim) liiga vara või liiga hilja pinnad ühendatud, või ka nt pinnad liiga õrnalt kokku surutud final asembly faasis. või kangas pole ideaalne (peaks olema mingi ruumilist kompromissi aktsepteeriv kangas, elastsusega, mingi krdi selline õhem trikotaazh või kuidas neid nüüd kutsukaksegi...)
täiesti klassikaline kontaktliim (nagu selleks on ka MOMENT ja selle peenemad analoogid) on väga sooritusvõimeline sellistes küsimustes, kuid (eriti just heleda lae puhul) võib tekkida liigse manustamise puhul laigulisuse läbikumamise oht
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

R Mai 19, 2006 11:02

Algselt postitas: part
kuumust ma eriti ei usu - villamatt päikeselõõsase katusepleki ja laeriide vahel toimib mõneti ka soojusisolaatorina. pigem kas vilets liim, või liiga õhukesed kihid või (kui see on kontaktliimi tüüpi liim) liiga vara või liiga hilja pinnad ühendatud, või ka nt pinnad liiga õrnalt kokku surutud final asembly faasis. või kangas pole ideaalne (peaks olema mingi ruumilist kompromissi aktsepteeriv kangas, elastsusega, mingi krdi selline õhem trikotaazh või kuidas neid nüüd kutsukaksegi...)
täiesti klassikaline kontaktliim (nagu selleks on ka MOMENT ja selle peenemad analoogid) on väga sooritusvõimeline sellistes küsimustes, kuid (eriti just heleda lae puhul) võib tekkida liigse manustamise puhul laigulisuse läbikumamise oht


kui õieti liimida,siis läbiligunemine(mis igal juhul toimub)mingeid jälgi peale kuivamist ei jäta(eeldusel,et liim on õige).
hoplaa
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 13, 2004 15:49
Asukoht:
Auto:

#8

R Mai 19, 2006 11:03

Mina liimisin üsna raske kunstkarusnaha lakke, kasutasin kodumaist kahekomponenstet liimi, 400g vist läks kui õieti mäletan. Siiani püsib, eelmise aasta suvel liimisin, seega päikest ja külma on ta juba saanud ka.
Liimi mark oli vist VR-9. Mul on teda veits ka järgi. Ostsin teda hinnaga 80 EEK/kg
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#9

R Mai 19, 2006 11:04

... pidin siin ise ka selle teema uuesti üles võtma:red:
aga Nakataja jõudis ette..

to Part: ma ise kardan, et just nimelt kuumus seda teeb. Olen seda uurinud ka teiste riikide foorumitest ja sama jama vist, tundub pisut siiski;)

see pressitud papp, või mis on nii õhuke, et tema soojusisolatsioonivõime on olematu(praktikas)
Mis puutub materjali venimisse, siis sellega probleeme pole-see käitus selles mõttes väga hästi. Probleem on liimis, või siis nakkes.

Mul oli 3M 80 pudel ka, aga kasutasin seda ainult pahemal pool servades...

Praegu pole olnud aega sellega tegeleda, aga võtan asja kindlasti varsti käsile...
Peaks sealt maaletoojalt uurima, kuipalju seda temp. kannatab 3M 80, 90
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

R Mai 19, 2006 11:07

Algselt postitas: mart96
... pidin siin ise ka selle teema uuesti üles võtma:red:
aga Nakataja jõudis ette..

to Part: ma ise kardan, et just nimelt kuumus seda teeb. Olen seda uurinud ka teiste riikide foorumitest ja sama jama vist, tundub pisut siiski;)

see pressitud papp, või mis on nii õhuke, et tema soojusisolatsioonivõime on olematu(praktikas)
Mis puutub materjali venimisse, siis sellega probleeme pole-see käitus selles mõttes väga hästi. Probleem on liimis, või siis nakkes.

Mul oli 3M 80 pudel ka, aga kasutasin seda ainult pahemal pool servades...

Praegu pole olnud aega sellega tegeleda, aga võtan asja kindlasti varsti käsile...
Peaks sealt maaletoojalt uurima, kuipalju seda temp. kannatab 3M 80, 90


temperatuuriga pole seal midagi pistmist ja see lae isolatsioonimaterjal on väga hea soojusisolaator,lisaks on sellele suurepärane kangast liimida.
Õiged kemikaalid,õiged töövõtted ja tulemus saab super.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

R Mai 19, 2006 11:36

OK, kui siin valmis saab vaieldud, mis möks parem on, siis teeme siit koopia ja liidame "terade" juurde.

See lagi, mis mu autol on, ei näita kusagilt otsast lokkimise ega muud soodumust. Kahtlustan siin Trionicu poolt mainitud (ja teostatud) " Õiged kemikaalid,õiged töövõtted ja tulemus saab super" metoodikat ;).
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#12

R Mai 19, 2006 11:37

Kuna olen ka siselae liimimise 900 -sel läbi teinud, ning asi jäi ka pidama siis julgen soovitada neid materjale mida kasutasin:
- riie ise tavalisest kangapoest ostetud selline poolkarvane fliis, kilogrammi kanga hind oli 60,-- (seega materjali maksumus selle asja juures kõige väiksem kulu)
- tehnoloogia: puhastasin kooriku pinna vist ka mingi lahusega, siis kleepisin kindluse mõttes pikisuunas a 15-20 cm sammuga kahepoolse teibi. Katsin pinnad tavalise kas siis vana hea PVA või veel parema KIILTO liimiga mis spetsiaalselt kanga ja muu taolise matarejali liimimiseks loodud on, siis eraldasin kahepoolse teibi kleepriba, et ka see kindlustaks nakkumise matarejaliga (ainus puudus, et kuivamisaeg on nende liimide puhul pikk. No pole hullu, kannatab ka 3-4 päeva ära seda ootamist jällegi kindluse mõttes, kui ükskord ja korralikult teha tahad.
Ma arvan, et ei ole mõtet leiutada igasugu Tixosid ja Fixosid mis on võib-olla "universaalsed" liimid. Tuleb meelde reklaamlause "Kui üks asi sobib kõigeks, siis ei sobi ta mitte millekski". Kasutaga just kangaliimi.
Kusagil ei olnud näha mingisugust liimi läbi imbumist ega materjali lahtitulemist aastate jooksul. Tänaseks päevaks ma muidugi ei tea mis sellest saanud on. Müüsi auto edasi tookord ühele Haapsalu kandi mehele, kes koheselt seda ka tuunima asus, võib-olla on tänaseks lagi ka tuunitud, kui auto veel üldse elavate kirjas on.

Oli kuidas oli, tulemus jäi super. Igaüks kes autosse istus, ei uskunud, et auto on 18 aastane, seest oli auto uuem kui väljast. Vahetasin materjali ära nii laes, C-piilari aknapõskedel, kui ka pagasiplattel. Märkimatta ei saa jätta ka naise osalust ja ennastsalgamatut kaasalöömist projektis - tema võttis mahavõetud originaalpõskede pealt lõiked ja õmbles vajalikud siilud kokku ine.jne.
Peast jooksis läbi tookord mõte, et taskuraha eest võin seda teenust ka kellelegi teisele pakkuda.

Lisan veel: fliismaterjali head omadused: materjal ise on grammkaalult kerge polüesterkiud (sünteetiline materjal) ja vähese niiskusimavusega (aitab vältida allavajumist), llimi kandsin materjali sellele küljele mis on sile, karvane pool jäi salongi poole, materjal on õhuline - toimib mürasummutajana. Materjali andis venitada, kuigi kui liimida siis peab ta muidugi vabalt pinnalaotusele asetuma, et ei hakkaks hiljem tagasi venima. jne.
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#13

R Mai 19, 2006 11:52

Algselt postitas: Trionic
Aitavad ainult kontaktliimid,olen neid lagesid ja muid kangaid liiminud juba 15 aastat,tappes ka enam lahti ei tule.


Aga äkki soovitad mõnda? Kas need kontaktliimid on ka "spray" tüüpi või tuleb neid kuidagi pintsliga peale kanda?
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#14

R Mai 19, 2006 12:15

pagasiruumi katte riide puhul kasutasin väga edukalt PVA liimi. peaks olema suht lollikindel asi (kasutatakse ka õlimaalide aluskrundi segus). seni peab väga hästi
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 392
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#15

R Mai 19, 2006 14:40

Tixo peaks ju kah olema nn. kontaktliim. Neid vedelaid ja želeesid,tõmbad mõlemad liimitavad pooled kokku,lased kuivada nii et näpu külge ei jää ja siis surud kokku. Kui õigel ajal kokku paned,st.mitte liiga vara ja mitte väga hilja peale ei jäta,siis tulemus suurepärane! Mina kasutan tixot igapäevaselt,sirgete,kumerate ja ümmarguste pindade liimimisel,tegemist küll puidu ja sinnakanti kuuluvate materjalidega,aga olen seda kasutanud ka auto juures ja muu staffi liimimisel.
Tavaline PVA ei ole niiskuskindel ja kivistunud liim ei ole elastne.Olemas küll niiskus kindel pva ja kahekomponentne veekindel pva,aga mina laepolstri liimimisel sellesse ei usu
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

R Mai 19, 2006 18:28

Algselt postitas: Cyber
OK, kui siin valmis saab vaieldud, mis möks parem on, siis teeme siit koopia ja liidame "terade" juurde.

See lagi, mis mu autol on, ei näita kusagilt otsast lokkimise ega muud soodumust. Kahtlustan siin Trionicu poolt mainitud (ja teostatud) " Õiged kemikaalid,õiged töövõtted ja tulemus saab super" metoodikat ;).

täpselt nii ongi,kusjuures see punane kangas oli ikka väga jäik,venimatu ja õhuke,ning ilma poroloonita ja ühekihiline.Seega siis vast 8 aastat juba riie laes ja c-piilaritel:head:
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#17

K Mai 24, 2006 10:09

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: Cyber
OK, kui siin valmis saab vaieldud, mis möks parem on, siis teeme siit koopia ja liidame "terade" juurde.

See lagi, mis mu autol on, ei näita kusagilt otsast lokkimise ega muud soodumust. Kahtlustan siin Trionicu poolt mainitud (ja teostatud) " Õiged kemikaalid,õiged töövõtted ja tulemus saab super" metoodikat ;).

täpselt nii ongi,kusjuures see punane kangas oli ikka väga jäik,venimatu ja õhuke,ning ima poroloonita ja ühekihiline.Seega siis vast 8 aastat juba riie laes ja c-piilaritel:head:


Aga äkki sa Trionic ikkagi avaldad mõne oma kavala töövõtte või vähemalt mis liimi sa oled kasutanud? ;)
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#18

K Mai 24, 2006 10:18

siin teemas on mõned liimitüübid välja pakutud: http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=256
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

K Mai 24, 2006 23:54

S9 ja Moment(mitte see vene oma).
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#20

N Mai 25, 2006 0:57

Mina olen (mitte küll Saabil ) liiminud laepolstrit TEROSON kereliimiga. Suht ok toode. Aerosoolpakendis.
Vasta