Kuidas vähendada Saab900 NG salongimüra?
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Tegemist mu äia autoga.
Eesmärk on vähendada müra kasvõi ligilähedalegi tonnisele. Oma tonnisel toppisin armatuurlaua taguse silmini villa täis ja põhi - koopad said ka vähemalt ühe kihi. Aitas. Ilmselgelt tuleb müra nüüd ustest ja tagasilla lähedusest. Pigimattideni pole veel jõudnud.
Kas on kellelgi tähelepanekuid millised on NG kriitilisemad piirkonnad? Probleem on hetkel selles, et aega on vähe ning nii pigimattide kui villaga lauskatmiset ei jõua teha. Tahaks tegeleda millegiga mis annaks vähese ajaga märgatavaima tulemuse.
PS! Kas villa (vilti) müüakse mõistliku hinnaga ka kuskil mujal peale Noore Tehniku?
Eesmärk on vähendada müra kasvõi ligilähedalegi tonnisele. Oma tonnisel toppisin armatuurlaua taguse silmini villa täis ja põhi - koopad said ka vähemalt ühe kihi. Aitas. Ilmselgelt tuleb müra nüüd ustest ja tagasilla lähedusest. Pigimattideni pole veel jõudnud.
Kas on kellelgi tähelepanekuid millised on NG kriitilisemad piirkonnad? Probleem on hetkel selles, et aega on vähe ning nii pigimattide kui villaga lauskatmiset ei jõua teha. Tahaks tegeleda millegiga mis annaks vähese ajaga märgatavaima tulemuse.
PS! Kas villa (vilti) müüakse mõistliku hinnaga ka kuskil mujal peale Noore Tehniku?
Kriitiliseks piirkonnaks on harilikult kõrvad.
Apteegis on mingid tropid paarikümne kaupa. Et kui suurema seltskonnaga juhtud sõitma.
Üldse mitte paha pärast, aga ma ei oska küll pärast klassikut NG akustika üle kurta. Vabandust eba-adekvaatse postituse pärast jälle.
Apteegis on mingid tropid paarikümne kaupa. Et kui suurema seltskonnaga juhtud sõitma.
Üldse mitte paha pärast, aga ma ei oska küll pärast klassikut NG akustika üle kurta. Vabandust eba-adekvaatse postituse pärast jälle.
Algselt postitas: qdwin
PS! Kas villa (vilti) müüakse mõistliku hinnaga ka kuskil mujal peale Noore Tehniku?
Ei tea, aga mõtlen valjusti ....
Sisuliselt kasutavad ju mööblitootjad ka analoogseid materjale. Kust nemad oma tooraine hangivad?
Teine auk on muidugi igasuguseid kangapoed, kust leiad igasuguseid voodri- ja tekimaterjale kohe kindlasti.
Paljudes kangapoodides müüakse linast vilti (näit. Tln Kadaka Prisma juures olevas kangapoes, hinda ei mäleta, aga kallis pold). Müra isoleerib kenasti, aga kas linane sobib, ei tea.
Klassikul võib tagaluuk häirivalt klobiseda, äkki NG-l ka sama värk? Aitab nagu ustelgi uus tihend ja/või piiravate kummipukside kõrgemaks sättimine.
Mis villa sa, Qdwin, sinna põhjale ja koobastele panid? Katsid ära terve põhjapinna?
Klassikul võib tagaluuk häirivalt klobiseda, äkki NG-l ka sama värk? Aitab nagu ustelgi uus tihend ja/või piiravate kummipukside kõrgemaks sättimine.
Mis villa sa, Qdwin, sinna põhjale ja koobastele panid? Katsid ära terve põhjapinna?
Nõus tarmiidiga. Kõik mis niiskust imab, on jama. Saab natuke vett ja siis aurab kogu suve ja kasvatab roostet. Pealegi pole vilt heliisolatsiooniks eriti hea. Või õigemini isolatsiooniks hea siis kui teda väga paksult panna, aga tihti pole see võimalik.
Pigimatt oleks minu valik ja kindlasti 4mm+ paksusega. Võtab pleki vibra vähemaks ja samas summutab ka muid helisid. Iseliimuv veel eriti mugav, annab ka kuuma fööniga paika painutada. Noores Tehnikus (Järvel) oli müügil 4mm (iseliimuvaid) lehti pakis x tükki. Hinda ei täpselt mäleta, aga meenub miski 250 krontsi.
Pigimatt oleks minu valik ja kindlasti 4mm+ paksusega. Võtab pleki vibra vähemaks ja samas summutab ka muid helisid. Iseliimuv veel eriti mugav, annab ka kuuma fööniga paika painutada. Noores Tehnikus (Järvel) oli müügil 4mm (iseliimuvaid) lehti pakis x tükki. Hinda ei täpselt mäleta, aga meenub miski 250 krontsi.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Oma masinal katsin tõepoolest kogu põhja ära (tagaistme alla ei jätkunud ja vist poleks ka mahtunud). Talv läbi niimoodi sõidetud, kui aega leian, piilun mis põhja polstri all juhtunud on. Ega seda niiskust täielikult vältida saagi, polsterdus isegi ju üsna vett imav. Paratamatult kipub talvel lund ja löga sisse sattuma.
Tagasi NG juurde. Kust tal siiski põhiline müra tuleb? Ja miks on NG (ja kõik järgnevad 9-3-d) tonnisest ja 9-5-st kõvasti lärmakamad? Mida tonnise ja 9-5-ga teisiti tehtud on, kusjuures ega needki ole teab mis vaikuse etalonid.
Tagasi NG juurde. Kust tal siiski põhiline müra tuleb? Ja miks on NG (ja kõik järgnevad 9-3-d) tonnisest ja 9-5-st kõvasti lärmakamad? Mida tonnise ja 9-5-ga teisiti tehtud on, kusjuures ega needki ole teab mis vaikuse etalonid.
Algselt postitas: qdwin
Oma masinal katsin tõepoolest kogu põhja ära (tagaistme alla ei jätkunud ja vist poleks ka mahtunud). Talv läbi niimoodi sõidetud, kui aega leian, piilun mis põhja polstri all juhtunud on. Ega seda niiskust täielikult vältida saagi, polsterdus isegi ju üsna vett imav. Paratamatult kipub talvel lund ja löga sisse sattuma.
Tagasi NG juurde. Kust tal siiski põhiline müra tuleb? Ja miks on NG (ja kõik järgnevad 9-3-d) tonnisest ja 9-5-st kõvasti lärmakamad? Mida tonnise ja 9-5-ga teisiti tehtud on, kusjuures ega needki ole teab mis vaikuse etalonid.
NG maksab 9-5`st 100kilo vähem(uuena)see oleks märksõnaks.
Põrandal on erinevaid isolatsioonikihte vähem ja ka muudes kohtades.Rattakoopaid ja uksi pole Saab kunagi korralikult isoleerida suutnud,samuti armatuurialust,nii salongi,kui mootori poolt(erandiks on tonnine Griffin).Aitab ikka ainult vana hea pigimatt,ja kui raha üle,siis aerosoolpakendites summutusmastiksid,mida soundimehed kasutavad.
Korralik roostetõrje altpoolt ja õigete kemikaalidega summutab lisaks.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Ega kellelgi ei ole mõnd head piltidega õpetust, mida või siis pigem kuidas ma nende pigimattidega peaksin peale hakkama. Plaanin küll suvel põhiliselt aida trepil istuda, piipu popsida ja vaadata kuidas muru kasvab (vahelduseks ka lapsele muinasjutte ehk vesta), aga mingil palaval perioodil kasvab see muru ka nii aeglaselt, et võib igavaks minna ja siis võiks ju salongimüraga tegeleda.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Algselt postitas: Andres_L
Ega kellelgi ei ole mõnd head piltidega õpetust, mida või siis pigem kuidas ma nende pigimattidega peaksin peale hakkama. Plaanin küll suvel põhiliselt aida trepil istuda, piipu popsida ja vaadata kuidas muru kasvab (vahelduseks ka lapsele muinasjutte ehk vesta), aga mingil palaval perioodil kasvab see muru ka nii aeglaselt, et võib igavaks minna ja siis võiks ju salongimüraga tegeleda.
Kõige lihtsam meetod: Kopsi näpuga mõnd plekipinda (ukse plekk on parim näide), kui kiliseb, kõliseb, pläriseb, siis sinna matt peale. Friigid ei jäta millimeetritki katmatta, tegelikult piisab kui kasvõi ribasid kleepida. Kui metalse kõlksu asemel käib mütakas, pole hullu.
NG puhul huvitab mind kõige enam millised on need kõige enam müra tekitavad ja läbilaskvad pinnad.
EDIT: kui keegi on kohanud kuskil fotosid NG pigimatistamisest, paluks rahvaga infot jagada.
Nagu Trionic juba õigesti mainis-kasutage pigimatte.
Ja üldiselt (see muide kehtib väga paljude asjade kohta elus)
-kui tahate head tulemust, siis peate nägema vaeva, kulutama raha ja aega!!!
Odavalt ja kiiresti saab ainult Balti Jaama tagant:P
Aga ise leidsin netist sellise firma, nagu Lamm Consult-aadress sama, mis Järve Selveril-Pärnu mnt 238. Ise pole veel kohale jõudnud, aga netis pakuvad igasugu matte.
Ise olen kunagi Honda Civicul kõik uksed seest pigimatiga üle pannud ja tulemus oli hea-uks läks raskemaks ka ja sulgus sellise mõnusa mütsatusega. Tänu oma suurele suule sain hiljem veel kaks autot samamoodi ära teha..
Siis keegi väitis. et näiteks klassikul jooksevad A-piilari teised otsad mootoriruumi ja on täitsa lahti-tuleb võtta laepolster ära ja ülemised otsad mingit Sikaflexi või analoogi täis lasta. Alumisi otsi ärge jumala pärast sulgege, siis vesi ei pääse välja ja roostetab jubedalt..
Üldiselt kõik augud(ka väikesed), mis on mootoriruumi ja salongi vahel-tuleb sulgeda.
Siis kapoti alla võiks midagi panna, kui juba pole. Ning erinevad rehvid teevad ka erinevat müra-on vaiksemaid ja häälekamaid..
Ja üldiselt (see muide kehtib väga paljude asjade kohta elus)
-kui tahate head tulemust, siis peate nägema vaeva, kulutama raha ja aega!!!
Odavalt ja kiiresti saab ainult Balti Jaama tagant:P
Aga ise leidsin netist sellise firma, nagu Lamm Consult-aadress sama, mis Järve Selveril-Pärnu mnt 238. Ise pole veel kohale jõudnud, aga netis pakuvad igasugu matte.
Ise olen kunagi Honda Civicul kõik uksed seest pigimatiga üle pannud ja tulemus oli hea-uks läks raskemaks ka ja sulgus sellise mõnusa mütsatusega. Tänu oma suurele suule sain hiljem veel kaks autot samamoodi ära teha..
Siis keegi väitis. et näiteks klassikul jooksevad A-piilari teised otsad mootoriruumi ja on täitsa lahti-tuleb võtta laepolster ära ja ülemised otsad mingit Sikaflexi või analoogi täis lasta. Alumisi otsi ärge jumala pärast sulgege, siis vesi ei pääse välja ja roostetab jubedalt..
Üldiselt kõik augud(ka väikesed), mis on mootoriruumi ja salongi vahel-tuleb sulgeda.
Siis kapoti alla võiks midagi panna, kui juba pole. Ning erinevad rehvid teevad ka erinevat müra-on vaiksemaid ja häälekamaid..
Algselt postitas: sigaelmar
Mina oma NG900 müra üle küll ei kurtnud või pandi V6le rohkem isolatsiooni?
V6 mootorimüra on oluliselt väiksem,eks see annab ka üldisele foonile positiivset lisa.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Andres_L
Ega kellelgi ei ole mõnd head piltidega õpetust, mida või siis pigem kuidas ma nende pigimattidega peaksin peale hakkama.
Mul on kuskil terve seeria pilte sellest kuidas ma terve auto põhja pigimatte ja vilti täis panin.
Kui soovi on võin need "Tarkuseterade" alla üles panna.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14292
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Sinna sa kahjuks teha ei saa ise teemat, aga sa võid teha mujale selle ja me siis liigutame sinna ära..:)Algselt postitas: Marquis
Mul on kuskil terve seeria pilte sellest kuidas ma terve auto põhja pigimatte ja vilti täis panin.
Kui soovi on võin need "Tarkuseterade" alla üles panna.
Algselt postitas: Marquis
Mul on kuskil terve seeria pilte sellest kuidas ma terve auto põhja pigimatte ja vilti täis panin.
Kui soovi on võin need "Tarkuseterade" alla üles panna.
Oleks tore küll!
Endalgi plaanis see töö suvel ära teha, pildid aitaksid palju :).
Kas on tuntavalt vaiksem? Muidu teekatte (eriti see niduskate, mingitest graniit-või-muu kivikestest) müra on kõrvulukustav. Mootori müra niivõrd ei häirigi.
Makil volüümi keeramine ainult aitab, trance põhja, siis on krt vaikus majas .
Oli ikka VT tuntavalt vaiksem küll peale põranda pigitamist.Lisaks katsin esilogarite alt kogu kätteulatuva plekiosa mattidega ja peale uhasin paar pudelit
kivikaitset lisaks.
Vaibad kiskusin kõik välja.Et elu veidi lihtsam oleks,tuleks vaipadele üpris loominguliselt läheneda,et mitte kesk-konsooli eemaldada.Ainult esi-istmed rebisin välja.(special-tool: vaibanuga);)
kivikaitset lisaks.
Vaibad kiskusin kõik välja.Et elu veidi lihtsam oleks,tuleks vaipadele üpris loominguliselt läheneda,et mitte kesk-konsooli eemaldada.Ainult esi-istmed rebisin välja.(special-tool: vaibanuga);)
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
Enda anniversaryl kull mingit hullu müra ei ole tähele pannud kuid suurel kiirusel on väga häiriv kohin, mis tuleb esiustest ja a piilarist kuidas seda vähendada on kellelgi kogemusi .Saab 9000del on üks miinus, puuduvad tuulesuunajad või vee ärarajuhtijad esiklaasil.
Algselt postitas: vulkanus
Enda anniversaryl kull mingit hullu müra ei ole tähele pannud kuid suurel kiirusel on väga häiriv kohin, mis tuleb esiustest ja a piilarist kuidas seda vähendada on kellelgi kogemusi .Saab 9000del on üks miinus, puuduvad tuulesuunajad või vee ärarajuhtijad esiklaasil.
tuule- ja rehvimürast tonnisel lahti ei saagi,viimast saab vähemaks küll.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
minu kogemus, omades ajajooksul nii mõnegi ng, räägib sellest , et on autosi, mis on vaiksed ja mis mitte nii väga.
ja just mitte vaikseks muudab selle auto pehmeks sõidetud sillamaterjal ja amordid.
kui on hea vedrustuse systeem ja esi-ja tagasilla kummipuksid ja amorid , siis on see masin piisavalt vaikne ka suurematest aukudest läbisõidul.
ja korras sumbutaja puhul salongi tulev mootorimyra ei ole ju yldse märkimisväärt.
kui siiski miskit natuke häirib on see esiklaaside tihendite vahelt ja kuskilt peeglijuurest kiiresti sõites vihisev tuulevilin.
ja just mitte vaikseks muudab selle auto pehmeks sõidetud sillamaterjal ja amordid.
kui on hea vedrustuse systeem ja esi-ja tagasilla kummipuksid ja amorid , siis on see masin piisavalt vaikne ka suurematest aukudest läbisõidul.
ja korras sumbutaja puhul salongi tulev mootorimyra ei ole ju yldse märkimisväärt.
kui siiski miskit natuke häirib on see esiklaaside tihendite vahelt ja kuskilt peeglijuurest kiiresti sõites vihisev tuulevilin.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kuna omal plaan ka veidi vaikust tuppa tuua, siis ega ei oska öelda targemad inimesed, et kui palju neid matte kulub 9-3-e matistamiseks salongis? Mõte oleks teha uksed, põhi ja lagi. Kuna mattidega hakkan tegelema maal, siis tuleb matid pealinnast enne ära muretseda, pärast ei viitsiks ilma põhja-ja uksepolstriteta minna uute mattide järgi 200 kilti.