Kuidas vähendada Saab900 NG salongimüra?

See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#1

K Mai 31, 2006 17:06

Tegemist mu äia autoga.
Eesmärk on vähendada müra kasvõi ligilähedalegi tonnisele. Oma tonnisel toppisin armatuurlaua taguse silmini villa täis ja põhi - koopad said ka vähemalt ühe kihi. Aitas. Ilmselgelt tuleb müra nüüd ustest ja tagasilla lähedusest. Pigimattideni pole veel jõudnud.
Kas on kellelgi tähelepanekuid millised on NG kriitilisemad piirkonnad? Probleem on hetkel selles, et aega on vähe ning nii pigimattide kui villaga lauskatmiset ei jõua teha. Tahaks tegeleda millegiga mis annaks vähese ajaga märgatavaima tulemuse.

PS! Kas villa (vilti) müüakse mõistliku hinnaga ka kuskil mujal peale Noore Tehniku?
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#2

K Mai 31, 2006 17:32

hea on uksetihendid uued panna. tulemus on hämmastav!
daidalus
Postitusi: 80
Liitunud: L Juun 19, 2004 10:30
Asukoht:
Auto:

#3

K Mai 31, 2006 17:32

Kriitiliseks piirkonnaks on harilikult kõrvad.

Apteegis on mingid tropid paarikümne kaupa. Et kui suurema seltskonnaga juhtud sõitma.

Üldse mitte paha pärast, aga ma ei oska küll pärast klassikut NG akustika üle kurta. Vabandust eba-adekvaatse postituse pärast jälle.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

K Mai 31, 2006 17:33

Algselt postitas: qdwin
PS! Kas villa (vilti) müüakse mõistliku hinnaga ka kuskil mujal peale Noore Tehniku?

Ei tea, aga mõtlen valjusti ....
Sisuliselt kasutavad ju mööblitootjad ka analoogseid materjale. Kust nemad oma tooraine hangivad?
Teine auk on muidugi igasuguseid kangapoed, kust leiad igasuguseid voodri- ja tekimaterjale kohe kindlasti.
holger
Postitusi: 83
Liitunud: T Mär 16, 2004 12:33
Asukoht:
Auto:

#5

K Mai 31, 2006 18:55

Paljudes kangapoodides müüakse linast vilti (näit. Tln Kadaka Prisma juures olevas kangapoes, hinda ei mäleta, aga kallis pold). Müra isoleerib kenasti, aga kas linane sobib, ei tea.
Klassikul võib tagaluuk häirivalt klobiseda, äkki NG-l ka sama värk? Aitab nagu ustelgi uus tihend ja/või piiravate kummipukside kõrgemaks sättimine.
Mis villa sa, Qdwin, sinna põhjale ja koobastele panid? Katsid ära terve põhjapinna?
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 392
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#6

K Mai 31, 2006 18:56

Igasugust vilti ja teab mis kangast mina küll autosse ei topiks,imab niiskust sisse ja siis mädaneb,haiseb ja paneb rooste kasvama!
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
holger
Postitusi: 83
Liitunud: T Mär 16, 2004 12:33
Asukoht:
Auto:

#7

K Mai 31, 2006 18:58

No aga mida sa, Tarmiit, siis soovitad?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#8

K Mai 31, 2006 21:26

Nõus tarmiidiga. Kõik mis niiskust imab, on jama. Saab natuke vett ja siis aurab kogu suve ja kasvatab roostet. Pealegi pole vilt heliisolatsiooniks eriti hea. Või õigemini isolatsiooniks hea siis kui teda väga paksult panna, aga tihti pole see võimalik.
Pigimatt oleks minu valik ja kindlasti 4mm+ paksusega. Võtab pleki vibra vähemaks ja samas summutab ka muid helisid. Iseliimuv veel eriti mugav, annab ka kuuma fööniga paika painutada. Noores Tehnikus (Järvel) oli müügil 4mm (iseliimuvaid) lehti pakis x tükki. Hinda ei täpselt mäleta, aga meenub miski 250 krontsi.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#9

K Mai 31, 2006 21:52

Oma masinal katsin tõepoolest kogu põhja ära (tagaistme alla ei jätkunud ja vist poleks ka mahtunud). Talv läbi niimoodi sõidetud, kui aega leian, piilun mis põhja polstri all juhtunud on. Ega seda niiskust täielikult vältida saagi, polsterdus isegi ju üsna vett imav. Paratamatult kipub talvel lund ja löga sisse sattuma.

Tagasi NG juurde. Kust tal siiski põhiline müra tuleb? Ja miks on NG (ja kõik järgnevad 9-3-d) tonnisest ja 9-5-st kõvasti lärmakamad? Mida tonnise ja 9-5-ga teisiti tehtud on, kusjuures ega needki ole teab mis vaikuse etalonid.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

N Juun 01, 2006 5:28

Algselt postitas: qdwin
Oma masinal katsin tõepoolest kogu põhja ära (tagaistme alla ei jätkunud ja vist poleks ka mahtunud). Talv läbi niimoodi sõidetud, kui aega leian, piilun mis põhja polstri all juhtunud on. Ega seda niiskust täielikult vältida saagi, polsterdus isegi ju üsna vett imav. Paratamatult kipub talvel lund ja löga sisse sattuma.

Tagasi NG juurde. Kust tal siiski põhiline müra tuleb? Ja miks on NG (ja kõik järgnevad 9-3-d) tonnisest ja 9-5-st kõvasti lärmakamad? Mida tonnise ja 9-5-ga teisiti tehtud on, kusjuures ega needki ole teab mis vaikuse etalonid.


NG maksab 9-5`st 100kilo vähem(uuena)see oleks märksõnaks.
Põrandal on erinevaid isolatsioonikihte vähem ja ka muudes kohtades.Rattakoopaid ja uksi pole Saab kunagi korralikult isoleerida suutnud,samuti armatuurialust,nii salongi,kui mootori poolt(erandiks on tonnine Griffin).Aitab ikka ainult vana hea pigimatt,ja kui raha üle,siis aerosoolpakendites summutusmastiksid,mida soundimehed kasutavad.
Korralik roostetõrje altpoolt ja õigete kemikaalidega summutab lisaks.
Andres_L
Postitusi: 29
Liitunud: R Juun 11, 2004 17:17
Asukoht:
Auto:

#11

N Juun 01, 2006 12:12

Ega kellelgi ei ole mõnd head piltidega õpetust, mida või siis pigem kuidas ma nende pigimattidega peaksin peale hakkama. Plaanin küll suvel põhiliselt aida trepil istuda, piipu popsida ja vaadata kuidas muru kasvab (vahelduseks ka lapsele muinasjutte ehk vesta), aga mingil palaval perioodil kasvab see muru ka nii aeglaselt, et võib igavaks minna ja siis võiks ju salongimüraga tegeleda.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#12

N Juun 01, 2006 12:13

Mina oma NG900 müra üle küll ei kurtnud või pandi V6le rohkem isolatsiooni?
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#13

N Juun 01, 2006 12:35

Algselt postitas: Andres_L
Ega kellelgi ei ole mõnd head piltidega õpetust, mida või siis pigem kuidas ma nende pigimattidega peaksin peale hakkama. Plaanin küll suvel põhiliselt aida trepil istuda, piipu popsida ja vaadata kuidas muru kasvab (vahelduseks ka lapsele muinasjutte ehk vesta), aga mingil palaval perioodil kasvab see muru ka nii aeglaselt, et võib igavaks minna ja siis võiks ju salongimüraga tegeleda.

Kõige lihtsam meetod: Kopsi näpuga mõnd plekipinda (ukse plekk on parim näide), kui kiliseb, kõliseb, pläriseb, siis sinna matt peale. Friigid ei jäta millimeetritki katmatta, tegelikult piisab kui kasvõi ribasid kleepida. Kui metalse kõlksu asemel käib mütakas, pole hullu.
NG puhul huvitab mind kõige enam millised on need kõige enam müra tekitavad ja läbilaskvad pinnad.

EDIT: kui keegi on kohanud kuskil fotosid NG pigimatistamisest, paluks rahvaga infot jagada.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#14

N Juun 01, 2006 12:39

Lasin enda punasel tagumised tiivad üleni seest vildistada keretöökojas. Jäi vaiksemaks küll. Uksed ja salongi esimene ots on vist kriitilisemad. Pigimatigi ostsin ära, kuid kogemuste- ja ajapuudusel jäi paigaldamata.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#15

N Juun 01, 2006 23:29

Nagu Trionic juba õigesti mainis-kasutage pigimatte.

Ja üldiselt (see muide kehtib väga paljude asjade kohta elus)
-kui tahate head tulemust, siis peate nägema vaeva, kulutama raha ja aega!!!

Odavalt ja kiiresti saab ainult Balti Jaama tagant:P

Aga ise leidsin netist sellise firma, nagu Lamm Consult-aadress sama, mis Järve Selveril-Pärnu mnt 238. Ise pole veel kohale jõudnud, aga netis pakuvad igasugu matte.

Ise olen kunagi Honda Civicul kõik uksed seest pigimatiga üle pannud ja tulemus oli hea-uks läks raskemaks ka ja sulgus sellise mõnusa mütsatusega. Tänu oma suurele suule sain hiljem veel kaks autot samamoodi ära teha..

Siis keegi väitis. et näiteks klassikul jooksevad A-piilari teised otsad mootoriruumi ja on täitsa lahti-tuleb võtta laepolster ära ja ülemised otsad mingit Sikaflexi või analoogi täis lasta. Alumisi otsi ärge jumala pärast sulgege, siis vesi ei pääse välja ja roostetab jubedalt..
Üldiselt kõik augud(ka väikesed), mis on mootoriruumi ja salongi vahel-tuleb sulgeda.

Siis kapoti alla võiks midagi panna, kui juba pole. Ning erinevad rehvid teevad ka erinevat müra-on vaiksemaid ja häälekamaid..
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

R Juun 02, 2006 8:17

Algselt postitas: sigaelmar
Mina oma NG900 müra üle küll ei kurtnud või pandi V6le rohkem isolatsiooni?


V6 mootorimüra on oluliselt väiksem,eks see annab ka üldisele foonile positiivset lisa.
Kasutaja avatar
Marquis
Postitusi: 50
Liitunud: R Mär 12, 2004 20:50
Asukoht:
Auto:

#17

L Juun 03, 2006 13:22

Algselt postitas: Andres_L
Ega kellelgi ei ole mõnd head piltidega õpetust, mida või siis pigem kuidas ma nende pigimattidega peaksin peale hakkama.


Mul on kuskil terve seeria pilte sellest kuidas ma terve auto põhja pigimatte ja vilti täis panin.
Kui soovi on võin need "Tarkuseterade" alla üles panna.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

L Juun 03, 2006 15:03

Algselt postitas: Marquis
Mul on kuskil terve seeria pilte sellest kuidas ma terve auto põhja pigimatte ja vilti täis panin.
Kui soovi on võin need "Tarkuseterade" alla üles panna.
Sinna sa kahjuks teha ei saa ise teemat, aga sa võid teha mujale selle ja me siis liigutame sinna ära..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#19

P Juun 04, 2006 11:35

Klaaside kiletamine aitab ka hästi.
Spets kile on selline, mis on läbipaistev, müra ja soojuse tõrjeks.
Kuid ta on natsa kallim, kui tavaline toonkile.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#20

P Juun 04, 2006 12:04

Algselt postitas: Marquis
Mul on kuskil terve seeria pilte sellest kuidas ma terve auto põhja pigimatte ja vilti täis panin.
Kui soovi on võin need "Tarkuseterade" alla üles panna.

Oleks tore küll!
Endalgi plaanis see töö suvel ära teha, pildid aitaksid palju :).

Kas on tuntavalt vaiksem? Muidu teekatte (eriti see niduskate, mingitest graniit-või-muu kivikestest) müra on kõrvulukustav. Mootori müra niivõrd ei häirigi.
Makil volüümi keeramine ainult aitab, trance põhja, siis on krt vaikus majas :P .
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#21

P Juun 04, 2006 17:35

Oli ikka VT tuntavalt vaiksem küll peale põranda pigitamist.Lisaks katsin esilogarite alt kogu kätteulatuva plekiosa mattidega ja peale uhasin paar pudelit
kivikaitset lisaks.
Vaibad kiskusin kõik välja.Et elu veidi lihtsam oleks,tuleks vaipadele üpris loominguliselt läheneda,et mitte kesk-konsooli eemaldada.Ainult esi-istmed rebisin välja.(special-tool: vaibanuga);)
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#22

P Juun 04, 2006 21:29

Enda anniversaryl kull mingit hullu müra ei ole tähele pannud kuid suurel kiirusel on väga häiriv kohin, mis tuleb esiustest ja a piilarist kuidas seda vähendada on kellelgi kogemusi .Saab 9000del on üks miinus, puuduvad tuulesuunajad või vee ärarajuhtijad esiklaasil.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

T Juun 06, 2006 6:42

Algselt postitas: vulkanus
Enda anniversaryl kull mingit hullu müra ei ole tähele pannud kuid suurel kiirusel on väga häiriv kohin, mis tuleb esiustest ja a piilarist kuidas seda vähendada on kellelgi kogemusi .Saab 9000del on üks miinus, puuduvad tuulesuunajad või vee ärarajuhtijad esiklaasil.


tuule- ja rehvimürast tonnisel lahti ei saagi,viimast saab vähemaks küll.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#24

T Juun 06, 2006 9:12

minu kogemus, omades ajajooksul nii mõnegi ng, räägib sellest , et on autosi, mis on vaiksed ja mis mitte nii väga.
ja just mitte vaikseks muudab selle auto pehmeks sõidetud sillamaterjal ja amordid.
kui on hea vedrustuse systeem ja esi-ja tagasilla kummipuksid ja amorid , siis on see masin piisavalt vaikne ka suurematest aukudest läbisõidul.
ja korras sumbutaja puhul salongi tulev mootorimyra ei ole ju yldse märkimisväärt.
kui siiski miskit natuke häirib on see esiklaaside tihendite vahelt ja kuskilt peeglijuurest kiiresti sõites vihisev tuulevilin.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
kala
Postitusi: 73
Liitunud: K Apr 19, 2006 19:23
Asukoht:
Auto:

#25

E Juul 24, 2006 8:23

Kuna omal plaan ka veidi vaikust tuppa tuua, siis ega ei oska öelda targemad inimesed, et kui palju neid matte kulub 9-3-e matistamiseks salongis? Mõte oleks teha uksed, põhi ja lagi. Kuna mattidega hakkan tegelema maal, siis tuleb matid pealinnast enne ära muretseda, pärast ei viitsiks ilma põhja-ja uksepolstriteta minna uute mattide järgi 200 kilti.
Vasta