Veljed sodi täis talvel - vibratsioon

See alajaotus on uute teemade tegemiseks suletud, valige ülevaltpoolt margipõhine alajaotus
Vasta
rula
Postitusi: 13
Liitunud: T Juun 13, 2006 11:54
Asukoht:
Auto:

#1

P Veebr 04, 2007 13:10

Ehk keegi oskab nõu anda.

Sõidan talvel valuvelgedega (5 kodaraga Saabi orginaalid). Pidev probleem on vibratsioon maanteekiirusel, kuna veljed lähevad sodi täis, mida talvel teedel ohtralt. Eriti hull on veel peale pesu, kuna ei ükski automaat- ega käsipesu ei pese velgi seest ühtlaselt puhtaks. Nii et tihti peab käima velgi seestpoolt puhastamas.

Kas plekkvelgedega, kus on palju väiksemad avad, selliseid probleeme on vähem? Kuna väiksematest avadest satub sodi vähem velje siseosale ja ka pesulas ei löö survevesi mõnda veljeosa oluliselt puhtamaks paksust mudakihist, kui mõnda teist.

Või ei mängi velje avade suurus olulist rolli, kuna velg tagant poolt nagunii täiesti lahti? (Aga äkki mängib rolli ka õhuvoolud - kui õhk suurematest avadest paremini läbi voogab, haarab ka rohkem sodi kaasa, nii et erinevus siiski on?)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

P Veebr 04, 2007 13:41

Algselt postitas: rula
Pidev probleem on vibratsioon maanteekiirusel, kuna veljed lähevad sodi täis, mida talvel teedel ohtralt.

Mis need maanteekiirused on? Kaldun arvama, et reeglite järgi sõites ei tunne mingit vibra. Oma autoga kulgen 90km/h ja vibra pole. Mööda sõites olen mõnel harval korral vibrat kohanud. Aga siis on ka kiirused suuremad.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#3

P Veebr 04, 2007 13:50

Huvitav, et minul on ka originaal saabi veljed küll aga 8 kodaraga ning kui just peale lumerallit maanteele ei torma pole häda olnud. Mine käis kuskil soojas parkimis majas sulata masin ülesse.
Iga ratas veab and then some!
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14293
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

P Veebr 04, 2007 14:02

Heh, mina sain ka täna lõpuks lahti sellest vibrast, mis esimese lumise platsi peal käigu järel tekkis..:) See äärekivi müksamine lõi plekkvelje randi ikkagi korralikult sisse..:) Rehv jäi õhku ikkagi pidama ja pimedas ei näinud kah. Vibra oli tunda alles üle 50 km/h korral. Tundus ainult, et auto ujus teel rohkem. Eile sai siis päevavalges korra vaadatud, täna keldrist üks velg kaasa ja rehvi vahetama. Nüüd pole ei vibra ega ujumist teel.

Kogu pika jutu mõte, äkki peaksid laskma uuesti ära tasakaalustada rattad.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
kirpitz
Postitusi: 15
Liitunud: R Nov 03, 2006 8:14
Asukoht:
Auto:

#5

P Veebr 04, 2007 14:17

Nõus Cyber'ga, vaja tasakaalustamisele minna. Endal oli sama probleem, peale survepesu autopesulast tulekut oli ka vibra sees 90'ga sõites. Ju õnnestus hoolsal pesunaisel survepesuriga kehvasti paigaldatud velje tasakaalustus raskus lahti saada. Pärast rehvivahetus punktis käimist taas kõik korras ...
oicu
Postitusi: 91
Liitunud: N Jaan 11, 2007 16:21
Asukoht:
Auto:

#6

P Veebr 04, 2007 19:49

kas - veljed sodi täis - tekitab ka müra?
90'ga sõites on müra väga hästi kosta salongi, 50'ga sõites on ka kuulda seda.
Kuidas sellest lahti saab? Pool lumega talve seda probleemi olnud ei ole.
oicu
Postitusi: 91
Liitunud: N Jaan 11, 2007 16:21
Asukoht:
Auto:

#7

P Veebr 04, 2007 21:11

natuke oli varem ka kuulda, kuid reede oli selline vesine, siis kuulsin esimest korda seda h22lt.
auto tuli just remondist... iga v2hegi kahtlane heli toob kylmav2rinad :)
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#8

P Veebr 04, 2007 21:54

endal tekkis selline õrn võdin sisse just madalatel kiirustel 10-60km/h ,ei tea kas olen suutnud pidurikettad kõveraks ajada?
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#9

P Veebr 04, 2007 21:59

Algselt postitas: yllar
endal tekkis selline õrn võdin sisse just madalatel kiirustel 10-60km/h ,ei tea kas olen suutnud pidurikettad kõveraks ajada?


Piduri ketaste puhul on eriti agresiivselt tunda värinat pidurdamisel.
Iga ratas veab and then some!
oicu
Postitusi: 91
Liitunud: N Jaan 11, 2007 16:21
Asukoht:
Auto:

#10

P Veebr 04, 2007 22:05

pidurikettad ei ole minul, need said vahetatud ja pidurdamisel mingit v2rinat ei ole
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14293
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

P Veebr 04, 2007 22:43

Algselt postitas: yllar
endal tekkis selline õrn võdin sisse just madalatel kiirustel 10-60km/h ,ei tea kas olen suutnud pidurikettad kõveraks ajada?
Kõverate piduriketaste võdin on tunda pidurdamisel. Selleks, et seda sõidu ajal tunda, peavad need ikka VÄGA kõverad olema. Sõidu ajal neid tunda pole.

Ausõna meelerahu huvides tasakaalustada lasta pole ju väga kallis tegevus... eriti kui viitsid ise alt ära kruvida ratta.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
oicu
Postitusi: 91
Liitunud: N Jaan 11, 2007 16:21
Asukoht:
Auto:

#12

P Veebr 04, 2007 22:55

pean vist rehvieksperti aja kinni panema.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#13

E Veebr 05, 2007 1:29

Mul oli kunagi selline põnev juhus, et sõitsin kuskil löökaugus rehvi puruks (st rehv oli terve aga rehvi struktuuri hoidvad traadid olid puruks.) Näiliselt oli nagu okei aga jube vibra oli sees. Tükk aega andis mõistatada.
rula
Postitusi: 13
Liitunud: T Juun 13, 2006 11:54
Asukoht:
Auto:

#14

E Veebr 05, 2007 12:33

Algselt postitas: krss
HUvitav kuulda, et selline häda on originaal valuvelgedega, sest enamus ersatsvaluvelgigi sellest murest vabad. Lopp ja pehme


Muffigi ei lenda ära. Mul jääb u 3-5 mm paksune muda kiht velje peale. Kraabin seda sealt kui asi väga hulluks läheb miskise puupulgaga ära. Ei ole just meeldiv tegevus. Käsipesu ei võta ka alati kõike lahti (käin pesus muidugi sutht harva (korra paari kuu tagant) ja maanteesõitu on palju). Kui maantee väga märg ei ole, kitib see pori ikka päris normaalselt sinna kinni, olgu see velg algselt kui sile tahes.

Vibra hakkab jah kuskil 100 juures, eriti hull u 140 peal. Kuna linnas 100-ga ei sõida, siis nimetasin maanteekiirus. Aga kuna 100-140 vahemik suht tavaline asi, siis nõme sõita kui auto üleni võdiseb.

Tasakaalustamas iga kuu ikka ka käia ei saa, aastas 2x ma arvan on normaalne. Aga tasakaalud vaatan niikuinii alati üle, kui mõni ära kukkunud, siis minek kindel. Lumi on omaette asi, see vibrab juba 70 juures.

Kui on pikem sõit ja maantee väga märg vihmast, siis pika peale peseb velje puhtaks küll. Aga talvel on pigem tee selline totakalt niiske ja porine, mis velgi ei pese.

Esiamordid ka uued, mõnikord vana amordiga hakkab ka ratas rohek vibrama. Nii et selles ka asi olla ei saa.

Aga endiselt - saan aru, et avade suurusest pole vahet? Loeb velje sisepinna siledus? Ee, kui see vaikselt ikka mudaseks läheb, siis ei ole see küll enam sile ja siis kogub juba lumepallina sinna sodi aga edasi. Nii et lootusetu värk? Krt miskise puutokiga veljekraapimine on ka nõme. Rääkimata kord kuus velgede alt ära kiskumisest.
oicu
Postitusi: 91
Liitunud: N Jaan 11, 2007 16:21
Asukoht:
Auto:

#15

E Veebr 05, 2007 13:55

jah, väga huvitav. Täna käisin carstopis, ütlesin et mingi müra on, las tegelevad. Lõpuks tuli välja et esimestel velgedel olid mutrid lahti.
Aga jah ega siin kedagi teist süüdistada ei ole kui iseennast. Oleks pidanud ise kontrollima ja mutrid üle keerama.
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#16

K Mär 07, 2007 20:49

Väike vibratsioonivastane nõuanne kummimehelt teemaalgatajale:
Tee ükskord veljed seest piinlikult puhtaks, kuivata ära ja vahata.
Veame kihla, et aitab muda kinnijäämise vastu.
Kui lasete velgi värvida, ärge minge odavamat teed, et saaks siledaks ka sisepinnad.
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#17

K Mär 07, 2007 21:10

võdin siis tekkis sellest et mõlemal esikummil traadid või nöörid katki.Kuhugi vastu pole sõitnud:o
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#18

K Mär 07, 2007 21:17

Ei jõudnud kogu teemat läbi lugeda ning võib olla kordan kedagi. Mina sain sellest lahti viies auto vahatamisse. Komplekti kuulus ka velgede vahatamine. vaha ei lase raskel mustusel külge jääda ning sellega kaob ära ka vibratsioon. Vaha peab olema tudev ning seisma vähemalt 7 tundi(minul 15).

EDIT: Kohta kus seda kindlasti nüüd teha saab ei oska öelda. Seal kus minul tehti, lõpetati tegevus ära.
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#19

K Mär 07, 2007 21:38

Algselt postitas: yllar
võdin siis tekkis sellest et mõlemal esikummil traadid või nöörid katki.Kuhugi vastu pole sõitnud:o


Katki ikka traadid, rehvides nööre minu teada pole.
Kas olid asjaliku firma rehvid või mingid tundmatud?
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#20

K Mär 07, 2007 21:48

Algselt postitas: Nastix
Algselt postitas: yllar
võdin siis tekkis sellest et mõlemal esikummil traadid või nöörid katki.Kuhugi vastu pole sõitnud:o


Katki ikka traadid, rehvides nööre minu teada pole.
Kas olid asjaliku firma rehvid või mingid tundmatud?



Michelin
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#21

K Mär 07, 2007 21:54

Rehvitootja, kui sellise kohta ei sa halbu sõnu öelda, kuid minul isiklikult on viimase 2 aasta jooksul 3-l erineval tööautol Michelini suverehvid alt vedanud. Kusjuures põhjuseks ei ole olnud mingisugune ese või ora. Samas Ivalo talverehvid on lemmikud.
Kas liiga tühja rehviga ei ole sattunud sõitma, või august/lamavast politseinikust suure hooga üle sõitma?
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#22

K Mär 07, 2007 22:01

Algselt postitas: Nastix
Rehvitootja, kui sellise kohta ei sa halbu sõnu öelda, kuid minul isiklikult on viimase 2 aasta jooksul 3-l erineval tööautol Michelini suverehvid alt vedanud. Kusjuures põhjuseks ei ole olnud mingisugune ese või ora. Samas Ivalo talverehvid on lemmikud.
Kas liiga tühja rehviga ei ole sattunud sõitma, või august/lamavast politseinikust suure hooga üle sõitma?


eks võib ett tulla ikka kuid ei midagi jõhkrat.Peab suveks miskit odavat ja head soetama,näiteks KENDA

P.S Kas 9-5 on olemas ka 15' originaal valuveljed?
Werdinand
Postitusi: 92
Liitunud: R Jaan 20, 2006 16:50
Asukoht:
Auto:

#23

K Mär 07, 2007 22:10

Minul probleem järgmine:
Pilt

Tegu ei ole lavastusega ja nagu arvata võib, pärast sõitma hakkamist, võidises rool täiesti jubedalt. Õigemini hakkab viskama siis, kui esimesed tükid lund minema lendasid. Kas sellistel velgedel võiks kah vahatamine aidata või peaks velgede vahetamisele mõtlema? Seda lund sealt käsitsi välja koukida kuskil tee ääres on ilgelt tülikas, eriti veel, kui parasjagu külm ilm... Ja arvata on, et selliseid lumes müttamisi tuleb ka edaspidi ette.
kaameraklõpsud @ phogulum.com
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#24

N Mär 08, 2007 8:52

velje vahatamine vast paha ei tee. Kuid antud probleem seisneb kusagil mujal. Võib olla on sul liialt peenikesed rehvid all selle velje jaoks(pildil ei saa aru). Sellisel juhul jääb velg mustusele ning lumele avatuks. Kas see velg on hanges seisnud või tuli see sõidu jooksul. kui suurde hange sõita siis ei aita miski, siis lähevad kõik veljed lund täis. Piduritele mõjub see ka laastavalt, kuna lumega tuleb pahatihti kaasa liiva mida meile endiselt maha pustatakse ning kive, mis pidurite vahele sattudes mõjuvad kui liivapaber prilliklaasidele.
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#25

N Mär 08, 2007 22:00

Algselt postitas: Werdinand
Minul probleem järgmine:
Pilt

Tegu ei ole lavastusega ja nagu arvata võib, pärast sõitma hakkamist, võidises rool täiesti jubedalt. Õigemini hakkab viskama siis, kui esimesed tükid lund minema lendasid. Kas sellistel velgedel võiks kah vahatamine aidata või peaks velgede vahetamisele mõtlema? Seda lund sealt käsitsi välja koukida kuskil tee ääres on ilgelt tülikas, eriti veel, kui parasjagu külm ilm... Ja arvata on, et selliseid lumes müttamisi tuleb ka edaspidi ette.

Sa võiksid proovida mööda teed sõita mõnikord. :)
Offroadi-Mehed on täiesti teine teema. Need ei ohi ka kui rool natuke põntab. Need autod kus rool korralikult vastu käsi ei tao ongi eitedele! Onju? :thumb:
Kui lumes müttad, siis tegeled ka tagajärgedega.
Peaks loogiline olema.
Kui ma kunagi lumerada sõitsin, siis koukisin pärast kanali peal veljed terasharjaga tühjaks. Valuvelgede ja üldse tänavaauto puhul peaks valima mingi muu tööriista, et vältida pinna kriimustamist.
Vasta